[QUOTE="Ihmettelevä";25071128]Te, jotka vastustatte aborttia, vastustatteko sitä aina, oli tilanne mikä hyvänsä? Mitä jos nainen raiskataan ja hän tulee siitä raskaaksi?
Entä jos ehkäisy pettää: onko parempi, että lapsi syntyy vanhemmille, jotka eivät ole valmiita ottamaan vastaan lasta ja antamaan sille hyvää elämää, jollaisen jokainen lapsi ansaitsee?
Entä jos sikiöllä todetaan jokin vika; sellainen, joka laskee tulevan lapsen elämänlaatua ratkaisevasti.
Ja vielä loppuun syvä kysymys; uskotteko evoluutioon?
Entä teoriaan, että nopeat syö hitaat, siihen että heikkoudet lajissa on eliminoitava lajin säilymisen vuoksi?[/QUOTE]
Näissä tilanteissa ymmärrän abortin:
-nainen on joutunut raiskauksen uhriksi
-lapsella on joku sellainen vika joka huomattavasti laskee tulevan lapsen elämänlaatua (jos lapsi vaikka olisi niin pahasti kehitysvammainen että on aina sidottuna vuoteeseen, eikä kykenisi edes mitenkään kommunikoimaan toisten kanssa, mielestäni esim. down ei ole syy) tai on todennäköistä että syntyy kuolleena/elää vain pienen hetken syntymän jälkeen.
En usko evoluutioon. Uskon Jumalaan ja siihen että jokaisella syntyvällä lapsella kehitysvammaisella, sydäsairaalla ja terveellä lapsella on oma paikkansa ja tarkoituksensa tässä maailmassa. Ja vaikka ymmärränkin nuo kaksi edellä mainitsemaani syytä aborttiin, en itse aborttia pystyisi tekemään ikinä. Olen ollut tilanteessa jossa vaihtoehtoa minulle tarjottiin (epäily että vauva olisi erittäin vaikeasti kehitysvammainen), mutta en pystynyt edes ajattelemaan sitä vaihtoehtoa. Meille syntyi pieni kehitysvammainen tyttö joka nyt 3v iässä on oppinut kävelemään hiukan ja puhuu muutaman sanankin, vaikka hänen ei näitä taitoja olisi ikinä pitänyt oppia.
Aborttia en ymmärrä tilanteessa jossa kaksi aikuista ihmistä ovat harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä tai ehkäisy on pettänyt. Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttisen varma, aina on mahdollisuus että ehkäisy pettää. Abortti ei mielestäni ole ehkäisy keino, eikä myöskään mikään kortsun pettäessä tehtävä "jälkiehkäisy".
Aikuisten ihmisten tulisi olla valmiita ottamaan vastuu tekemisistään tavalla tai toisella. On muitakin vaihtohehtoja kuin lapsen pitäminen itse, jos tuntee ettei siihen pysty tai halua. Tiedän että kaikki eivät näe aborttia vaihtoehtona ollenkaan, vaan niitä ovat ainoastaan joko lapsen pitäminen tai abortin tekeminen. Adoptio kun jättää syvät arvet varmasti myös äitiinkin. En kuitenkaan ymmärrä miksi "vahinkolapsella jota vanhemmat eivät halua" ei olisi oikeutta elämään jossain muussa perheessä?