joku mies on laittanut rahaa tililleni..

• Viestiketjun aloittaja ihme ja kumma
  • Ensimmäinen viesti
hhrr
[QUOTE="Mä";25047156]Jos sä maksat omalta koneelta niin kyllä pankeilla on sellanen systeemi että jos nimi ja tilinumero ei täsmää ni kone sanoo siitä.[/QUOTE]

No en usko. Itse kirjoitan aina siihen "saaja" kohtaan ihan mitä sattuu ja miten sattuu, ja näin tekee varmasti moni muu. Jos esim. saajana Helsingin kaupungin terveyskeskus, niin tuon voi kirjoittaa niin monella eri tavalla, että ei mitään toivoa, että kone voisi rankata ulos jotain vaihtoehtoja.

Samoin eri pankkien välillä ei ole mitään tarkistusyhteyttä, joten jos esim. nordean tililtä maksaa säästöpankin tilille, niin ei kyllä millään ilveellä tarkista yhtään mitään toisen pankin tietoja.

"minä"
Ota yhteys pankkiin, niin pankki palauttaa rahat lähettäjälle.

Minä itse olen joskus näppäillyt tilinumeron väärin ja rahat ovat menneet väärälle tilille. SAin ne takaisin, kun kyseinen henkilö oli ilmoittanut asiasta pankille. Kysyin silloin pankilta, että mitä olisi tapahtunut, jos tilisiirron saaja ei olisi ilmoittanut mitään. Pankki sanoi, että se olisi voinut kyllä tilinumeron perusteella jäljittää kenelle rahat olisivat menneet. Viime kädessä olisin voinut hakea rahoja takaisin oikeuden kautta, mikäli tilisiirron saanut ei olisi vapaaehtoisesti rahoja palauttanut.

Sexman
Anna olla! Kyllä se korjataan jos mies sitä tarvii tai jos meni väärään. Ehkä hän on vaan salainen ihailija... tai no ei enää niin salainen... ja laittoi vaikka rahaa siksi että sulostut sen päivää?

Mäkin voisin laittaa tolle naapuritalon herkkupeppu-yh:lle pienen estetiikkamaksun :)

nojoo
Onko summa kuitenkin sellainen, joka soittelee sinulla jotain kelloja? Tuo maksajan nimikään ei aina välttämättä ole ihan oikein. Ainakin Osuuspankki muutti jokunen aika sitten verkkopankkiaan siten, että enää maksajan nimeä ei voi muuttaa. Meilläkin kun on miehen kanssa yhteinen tili, omistajina Meikäläinen Matti ja Teikäläinen Taija, niin kun maksan tuolta yhteiseltä tililtä maksuja, maksajana näkyy Meikäläinen Matti...

nojoo
[QUOTE="tieto";25047317]Ei varmaan herjaa kaikkien saajien kohdalla. piste.[/QUOTE]

Peesi tähän. Olen aivan varma siitä, että pankit eivät keskenään vaihtele noita nimi&tilinumeroyhdistelmiä siten, että esim. Nordean verkkopankki voisi tietää, onko Osuuspankin tietty tilinumero Matti Meikäläisen vai ei.

syhsyr
heh mulle kävi kerran niin, että tililleni oli ilmestynyt muka minun nimissäni laitettu (oli nimessä yhden kirjaimen ero, muuten sama etunimi ja harvinainen sukunimi) 100 euroa rahaa ja viitteenäkin oli tyyliin joku "kirjaostoksiin". Soitin sitten pankkiin, että kun ei mulla ole muita tilejä mistä olisin tuollaisen rahan siirtänyt tililleni ja selvisi, että pankki oli toisen lähes samannimisen henkilön tilien sisäisen siirron tehnytkin vahingossa minulle. Kiittelivät kovasti että otin yhteyttä. Lienekköhän kertoneet kuitenkaan tuolle kaimalla mokastaan...

Pakko kertoo tähän ihan ihmeellinen juttu mikä mulle tapahtu jotain 5v sitten. Olin alta 20v kummiskin. Tuli kännykkään joku viesti:" Näytit tosi hyvältä sun uusis farkuis tänään keskustas". Ihmettelin mut annoin olla, mut sit viestei tuli lisää ja ne meni koko ajan vähän härskimpään suuntaan. Soitin sit numerotieduun ja sieltä selvis soittajan nimi. Ihan outo miehen nimi mulle. No lähetin sit tekstarin, että en tunne sitä ja että taitaa mennä väärään...

No sit tuli takas, että ei mee väärään. Sitä sit seuras vaan härskimpiä viestejä ja joskus tuli sit soittooki siit numerosta. En koskaan vastannut enkä vastannu tekstareihinkaan. Aattelin mennä tekee jonkun ilmotuksen, mut sit se loppu...

No monta kuukautta ton jälkee ku selasin jotai pankkitietojani, niin siellä oli outo pano. 300 euroo. Ja se oli se sama mies. Kaiken maailman porukkaa...

Umpos
Höpö höpö kuka ny jaksaa ylimääräsen satasen takii nähä vaivaa... huh huh... jos menettäis ni sit mut ei herraisä ny siit et tulee satku tilille. Sille jollekkihan tuli tiltille vahingois jotain 100 000 milhjardia. Se oli joku että kaikki pankin rahat meni sen tilille hetkeksi. Sit se sai ihan vitusti rahaa ihan vaan korkona vaikkei tietty niitä 100 000 miljardia saanu pitää. Mutta ku päivän korkoki tosta summast on ihan älytön summa rahaa

Yhteistyössä