Sisko varasti elämäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välit poikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tulee tuosta talo-jutusta mieleen, että ehkä siskosi täydellisessä elämässä asiat on oikeasti paljon huonommin kuin mitä ulospäin näyttää. Ehkä hän toivoo saavansa hitusen siitä, mitä sinulla on, ottamalla jotain mitä tietää sinun haluavan. Ehkä hän on tyytymätön perhe-elämäänsä, parisuhteeseensa, elämäänsä yleensä, eikä tiedä, mitä elämältään haluaa. Ottaa sitten sen, mitä sisko haluaa, ajatellen, että sinä tiedät, mitä onni on. Oikeasti, mun mielestä sun sisko on surkea tapaus. Siis sillälailla surullisen surkea.
Muuta asennettasi. Älä ajattele, että siskosi saa kaiken, mitä sinä itsellesi toivot. Ajattele, kuinka säälittävää on, ettei hänellä ole omia unelmia, vaan koittaa epätoivoisesti löytää onnea sinun unelmiesi kautta. Ei se unelmatalo tuo onnea, jos ei sen sisällä asu rakastava pariskunta/perhe. Sulla on jo rakkautta, kodin löydät varmasti. Ja se koti on taatusti onnellinen.

• Tykkää
Reactions: Aniit ja Phoebsi
Talokaupassa oli muitakin ostajia, mutta viimeiset tarjoukset olivat minun ja sisareni välistä nokittelua kunnes hän pisti paremmaksi. En olisi koskaan uskonut että hän olisi ollut kiinnostunut vanhasta kiinteistöstä, on tähän asti ollut melko moderni tyyliltään ja nyt yllättäen punaruutuinen esiliina, pitsiverhot ja muu maalaisromanttinen, rustiikkinen hömpötys onkin hänen juttunsa.

Olette oikeassa, minun on päästävä yli ja jatkettava elämääni omaan suuntaan, mutta sisarta minulla ei enää ole.

No ymmärrän kyllä. OLI NOLOA siskoltasi taistella tuosta, mutta toisaalta, oliko tuo talo myös heille se kaikista mieluisin? Sanoiko siskosi mitään etukäteen tuosta vai huomasitteko vasta tarjouksia tehdessä, että siskosi taistelee sun kanssa? Miksi ihmeessä taistelitte kahdestaan, eikö olisi ollut fiksumpaa maksaa samasta talosta hieman vähemmän? ELi toisinsanoen tiesitkö sinä, että siskosi on myös kiinnostunut ostamaan talon?

Jos meinaan molemmat olivat yhtä kiinnostuneita, niin ei kai se talo tuolloin vain sinun ole ja sisko osta sitä vain sinun kiusaksesi. Velkakin on niiin iso, että ei kai tuollaista voi kukaan kiusatakseen tehdä...

Ööö menikö ihmisiltä jotenkin ohi, että sisko oli varastanut joskus myös ap:n poikaystävän?! Mun mielestäni se todistaa jo, että siskolla on tietty kaava ja tuo talojuttu on taatusti saman kaavan mukaista, eikä mikään sattuma.

Lapsijutut ovat tietysti vähän eri juttu, sille ei voi mitään. Mutta tuo talojuttu on kyllä pohjanoteeraus.

Tiesiko sisko, etta ap yritti tulla raskaaksi? Koin itse oman siskoni kanssa sen, etta kun olin yrittanyt melkein kaksi vuotta raskautua, niin kerroin siita siskolleni. Tasta kolmen kuukauden kuluttua tuli siskoni raskaaksi ja sain myohemmin tietaa, etta hanella meni vain kolme kuukautta, ennen kuin tuli raskaaksi. Mistahan saikin idean heittaa pillerit pois juuri kun hanelle kerroin. Pahinta asiassa on se, etta itse raskauduin kolme kuukautta hanen jalkeensa, ja aitini kysyi, miksi minun piti tehda lapsi heti siskoni peraan. Kylla, olen katkera.

Sanotaan näin että meidän tulotasomme on parempi kuin sisarellani ja hänen puolisollaani, mutta sisareni miehellä oli suurempi omaisuus (perintöä) takana kuin mitä meillä. Joten siksi heillä oli enemmän varaa laittaa taloon kun meillä ei ole säästöjä sentään niin paljoa. (ainakaan vielä). En ole koulutuksesta kateellinen, minulla on tasan se mitä halusin ja viihdyn alallani ja työssäni, eikä se palkka ole lainkaan hassumpi ja totisesti tein töitä tämän saavuttaakseni.

Ja kyllä koen että elämämme voisi olla helpompaa kun sisareni ei pölähtäisi milloin minkäkin nurkan takaa pistämään paremmaksi tai viemään suoraan nenämme edestä jotain mitä haluamme. En ihmettelisi vaikka hän painuisi itse ulkomaille perheineen jos vihjaisin yhtään että siellä asuu ne paremman luokan ihmiset. Hänen ajattelutapansa on jossain määrin me paremmat ja te hieman huonommat. Ehkä omanikin on, mene ja tiedä.

Sanotaan näin että meidän tulotasomme on parempi kuin sisarellani ja hänen puolisollaani, mutta sisareni miehellä oli suurempi omaisuus (perintöä) takana kuin mitä meillä. Joten siksi heillä oli enemmän varaa laittaa taloon kun meillä ei ole säästöjä sentään niin paljoa. (ainakaan vielä). En ole koulutuksesta kateellinen, minulla on tasan se mitä halusin ja viihdyn alallani ja työssäni, eikä se palkka ole lainkaan hassumpi ja totisesti tein töitä tämän saavuttaakseni.

Ja kyllä koen että elämämme voisi olla helpompaa kun sisareni ei pölähtäisi milloin minkäkin nurkan takaa pistämään paremmaksi tai viemään suoraan nenämme edestä jotain mitä haluamme. En ihmettelisi vaikka hän painuisi itse ulkomaille perheineen jos vihjaisin yhtään että siellä asuu ne paremman luokan ihmiset. Hänen ajattelutapansa on jossain määrin me paremmat ja te hieman huonommat. Ehkä omanikin on, mene ja tiedä.
Oletko sä sitä mieltä että sun siskosi sua kiusatakseen taivutteli miehensä ostamaan talon jota sä haluat? Ootko sitä mieltä että siskon mies ois suostunu pistään perintönsä taloon joka ei oo sellanen kun he halus eikä siltä alueelta jolta he etti, ihan vaan että hänen vaimonsa siskoo ketuttais?

Samalta alueelta nyt vaan tulee kivoja omakotitaloja aika harvakseltaan myyntiin, joten jos ootte samalta alueellta metsästäny niin minkäs teet. Siskoos varmaan ketuttaa että joutuivat maksaan niin paljon talostaan kun te korottelitte koko ajan jos kerran muita tarjoajia ei ollut, joten ehkä se lohduttaa sua?

Tiesiko sisko, etta ap yritti tulla raskaaksi? Koin itse oman siskoni kanssa sen, etta kun olin yrittanyt melkein kaksi vuotta raskautua, niin kerroin siita siskolleni. Tasta kolmen kuukauden kuluttua tuli siskoni raskaaksi ja sain myohemmin tietaa, etta hanella meni vain kolme kuukautta, ennen kuin tuli raskaaksi. Mistahan saikin idean heittaa pillerit pois juuri kun hanelle kerroin. Pahinta asiassa on se, etta itse raskauduin kolme kuukautta hanen jalkeensa, ja aitini kysyi, miksi minun piti tehda lapsi heti siskoni peraan. Kylla, olen katkera.

Auts :(

No kyllä on sulla. Itse en ole ikinä ajatellut veljistäni, että kuka nyt tienaa eniten ja kellä on "parempi" koulutus tjms. tuollaista. Eikä mulle tule kyllä mitään kateuspiikkiä, vaikka veli ostaisi satakertaa paremman talon mitä meillä on...

Sun kannattaisi yrittää päästä kateudesta eroon ja käsitellä vaikka lapsuusjuttuja, että missä vaiheessa homma lähti tuollaiseksi. Oikeasti en usko, että juuri kukaan viitsii oman elämänsä muokata vain toisen kiusaksi. Ja vaikka siskosi niin haluaisikin tehdä, niin vielä vähemmän mää uskon, että sen MIES viitsii lähteä tuollaiseen naurettavuuteen mukaan ellei oikeasti olisi halunnut sitä taloa yms.

Sinulla on kaikkea mita halusit, miksi siis et voisi olla onnellinen myos siskosi puolesta? En usko minakaan hetkeakaan etta siskosi kiusallaan osti talon.

Minä nyt en ihan usko että ap:n sisko tarjosi 30 000 euroa enemmän kuin tiesi siskonsa pystyvän tarjoamaan, jos tarjouksia oli jättämässä enää nämä kaksi perhettä. Kuka on niin urpo että nostaa tarjousta 30 000 eurolla, varsinkin silloin jos TIETÄÄ ettei vastapuoli pysyt enää nostamaan?

Ja pitaa viela sanoa etta en ole ikina ollut kateellinen vanhemmilleni tai veljelleni mistaan materiasta tai onnesta. Toivon heille paljon rakkautta ja rikkautta elamaansa.

En mä totakaan katkeruutta ymmärrä sen enempää kuin ap:n kohdalla sitä lapsijuttua. Jos siskolla on vaikeuksia tulla raskaaksi niin oikeastiko te kuvittelette että sen kertominen tarkoittaa ettei muut siskot saa edes alkaa yrittämään vauvaa ennen kuin se lapsettomuudesta kärsivä on ensin saanut omansa? Omituinen kommentti äidiltä että miksi toinen teki heti vauvan toisen perään. Mun ja siskoni vauvoilla on kanssa 3kk ikäeroa ja meidän äidin mielestä se oli vaan kiva kun sai hössöttää kahden raskauden ja vauvan kanssa, samoin mun raskauksista se oli ihanin kun sen sai jakaa oman siskon kanssa.

Ymmärtäisin jonkinlaisen katkeruuden jos olisi itse jäänyt lapsettomaksi, mutta jos ne raskautumisongelmat aiheuttaa tuollaista katkeruutta vielä siinäkin vaiheessa kun on sen oman vauvan saanut niin huh heijaa. Luulisi että tossa vaiheessa viimeistään osaisi arvostaa sitä että on lopulta saanut sen kauan kaipaamansa lapsen eikä jää mököttämään siitä kun joku läheinen sai vauvansa muutamaa kuukautta aiemmin.

Se ap:n talo-juttu kuulostaa kyllä ikävältä. Tuskin se talo kuitenkaan on niin ainutlaatuinen etteikö olisi mahdollista löytää vastaavaa tai jopa parempaa jostain. Luottamusta tuo kyllä varmasti syö ja en itsekään haluaisi ihan heti olla tekemisissä siskon kanssa joka tuommoisen tempun tekee.

Sen vanhan poikaystävä-jutun voi varmaan jo unohtaa. Nuoruutta ja tyhmyyttä, vahingoniloisesti voi ajatella että sisko sai siinä itse näpeilleen ja ehkä säästi sut isommilta sydänsuruilta kun suhteesi siihen pettäjäpoikaystävään ei kerennyt syventyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä;25032489:
Oletko sä sitä mieltä että sun siskosi sua kiusatakseen taivutteli miehensä ostamaan talon jota sä haluat? Ootko sitä mieltä että siskon mies ois suostunu pistään perintönsä taloon joka ei oo sellanen kun he halus eikä siltä alueelta jolta he etti, ihan vaan että hänen vaimonsa siskoo ketuttais?

Tuskinpa sille miehelle asiaa on ihan näin esitetty. Mun mies ainakin keskustelujen jälkeen saattaisi tuollaiseen suostua, JOS hän näkisi asian niin, että se talon osto tekisi MINUT onnelliseksi. Eli uskoisin, että sisko olisi voinut saada miehenkin haluamaan tuota taloa, ilman että sisko olisi kertonut todellisia motiivejaan haluunsa (eihän se siskokaan välttämättä niitä omia motiivejaan edes tunnista, mutta onhan tuo ikävää kuitenkin).

Kerroitko äidillesi että olette yrittäneet jo pidempään lasta? Minä en ihan oikeasti ymmärrä miten siskosi vauva voi jotenkin olla sinulta pois, kun kuitenkin sait lapsen.

Olen kuullut tällaisia samanlaisia kommentteja siitä että sain kaksoset. Enkä sitäkään käsitä sellaisen suusta joka on itsekin saanut useamman lapsen. Miten se voi olla joltain pois että meillä on kaksoset? Ollaanko siinä kateellisia huomiosta vai mitä?

On se muutenkin uskomatonta et toisen pitäis odottaa lapsensaannissa kun toinen eka kertoo sen. Muutenkin tuntuu hassulle et kilpaillaan kumpi saa eka lapsen ja luulen ettei tuosta kilpaillut kuin ap omassa mielessään...

On se muutenkin uskomatonta et toisen pitäis odottaa lapsensaannissa kun toinen eka kertoo sen. Muutenkin tuntuu hassulle et kilpaillaan kumpi saa eka lapsen ja luulen ettei tuosta kilpaillut kuin ap omassa mielessään...

Muutenkin koko sisarusten välinen kilpailu ja kateus kuulostaa ihan uskomattomalta. Luin ihan ihmeissään näitä joidenkin kirjoituksia, pitäisikö mun muka olla kateellinen siitä, että mun veljellä menee hyvin? Miksi ihmeessä? Eihän se ole multa pois ja vielä tärkeämpää, mun veli on mulle rakas ja totta kai haluan, että hänellä menee hyvin elämässä. Onko näillä kateellisilla sisaruksilla vanhemmat kohdellut heitä epätasa-arvoisesti vai mistä tämä kateus kumpuaa?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Muutenkin koko sisarusten välinen kilpailu ja kateus kuulostaa ihan uskomattomalta. Luin ihan ihmeissään näitä joidenkin kirjoituksia, pitäisikö mun muka olla kateellinen siitä, että mun veljellä menee hyvin? Miksi ihmeessä? Eihän se ole multa pois ja vielä tärkeämpää, mun veli on mulle rakas ja totta kai haluan, että hänellä menee hyvin elämässä. Onko näillä kateellisilla sisaruksilla vanhemmat kohdellut heitä epätasa-arvoisesti vai mistä tämä kateus kumpuaa?

En tieda, ihan samaa ihmettelin minakin. Ylipaataan omaan elamaansa tyytyvainen ihminen ei varmasti ole kateellinen, mutta taytyy kylla olla kieroutunut mieli jos on omalle perheelleen kateellinen.

Näitä tarinoita lukiessa olen kiitollinen siitä, ettei mulla ole siskoa.

Ei siksi, että mua haittaisi jos sisko varastaisi MUN idean lasten hankkimisesta.

Vaan siksi, että samantien raskautuvana saisin varmaan ihan helvetin tarkkaan harkita, milloin uskallan vauvaa yrittää. Jos siskolla olisi yritys päällä, niin pitäisikö mun odottaa kunnes hänellä on vauva, vai miten pitkän ajan päästä on soveliasta alkaa itse lisääntymään ettei olisi matkija?

Mikset osaa iloita siitä, että siskosi sai lapsen?

Samaa mietin. Mun veli on mulle rakas, ja vaikka hän on mua nuorempi & "menestyneempi" (omistaa mm. kaksi asuntoa siinä missä mä en omista vielä yhtään) niin miksi ihmeessä mun pitäisi olla hänelle katkera ja kade? Hänhän on rakas veljeni.

Ja jos tässä käy niin, että ensi vuonna mä saan ekana vauvan ja sitten veli & hänen vaimokkeensa saavat, mikä on täysin mahdollista, niin vedänkö herneet nekkuun siitä että he matkivat mua? Öh, en.

En tajua tällaisia sisarkateusjuttuja ollenkaan. Kun toinen ei saisi lapsiakaan hankkia silloin kun itse parhaaksi katsoo, ettei sisko vaan suutu.

Höh. Kasvettuani aikuiseksi ymmärsin yhtäkkiä, ett siskoni vihaa ja kadehtii minua ja että meillä on joku kilpailu menossa, josta en ollut tajunnut ollenkaan.

Olin lapsena melko itsekeskeinen, yritin menestyä koulussa, saada hyviä arvosanoja, kävin kaverin kanssa joskus ulkona kuuntelemassa bändejä. Siskon kanssa ei ollut apljon yhteistä, vaikka ikäeroa ei ole paljon. Hänellä oli omat kaverit.

Yhtäkkiä täysi-ikäisenä tajusin että siskoni mustamaalaa minua äidillemme, toiselle siskolle, ehkä muillekin, kysellee mummoltamme "miksi aina sisko sisko sisko..."

Tajusin siskon katseesta että hän vihaa minua. Juuri kun itse aloin kasvaa ihmisenä ja olisin ollut valmis tutustumaan siskoonkin. (lapsena olin melko itsekeskeinen, käytänön pakko, lapsuus oli mitä oli, hengissäselviämistä).

Kerroin siskolle meneväni naimisiin, hän meni samana vuonna. Kerroin saavani lapsen, sai lapsen sen verran minun jälkeen, että on laitettu alulle aika pian ilmoitukseni jälkeen. Jep, nuoruudessa tapahtui myös sellainen juttu, että sisko kertoi minulle ihastuksestaan. En välittänyt kyseisestä tyypistä pätkääkään. Mutta jokin muuttui ja rakastuin tuohon samaan ihmiseen. Mutta ei siitä mitään sen kummempaa tullut. Siskoni mielestä ehkä vein häneltä jotain?

On kammottavaa tajuta, että sisko on koko lapsuuden kadehtinut koulumenestystäsi, kilpaillut siitä, kilpaillut ihmisten suosiosta, kilpaillut kaikesta. Kun et ole oikeastaan itsekkyydessäsi siskoasi edes huomannut.
Ja kun olisit valmis huomaamaan, tutustumaan, on liian myöhäistä.

Yhteistyössä