mitä ajattelisit/tekisit kun kirje ei ole saapunut?

  • Viestiketjun aloittaja pettynyt postiin
  • Ensimmäinen viesti
pettynyt postiin
kirje joka on lähetetty ykkösluokassa viime viikolla tiistaina ei ole vieläkään saapunut.. Osoitetiedot varmasti oikein... onko se kirje nyt ikuisesti kadotettu mikäli se on kadonnut?? Voiko asiaa selvittää milläänlailla?
 
ap.
Minä en luota enää pätkääkään postiin. Pari viikkoa sitten odottelin kirjettä reilu viikon joka oli lähetetty ykkösluokassa. Osoitetiedot oli oikein ja kirje oli leimattu juuri silloin kun lähettäjä oli sanonut lähettäneen sen.
 
"kiikku"
Meillä on hävinny hirveesti postia viime aikoina. Mä en saanu kuvakirjoja, muikkari kyllä tuli sitten perässä. Lähetetty kirje on kadonnut ja toinen meni perille ryttysenä ja teippailtuna kuukauden päästä! Ei kyllä tee mieli lähettää mitään kovin tärkeetä!
 
Meillä on kanssa hävinnyt viimeisen 1,5 vuoden aikana todella paljon postia, kirjeitä, laskuja, lehtiä. Todellista määrää en voi tietää millään mutta useampi lähetys kuukaudessa jatkuvasti. Hienoa maksella jatkuvasti muistutusmaksuja kun alkuperäiset lsskut ei ole koskaan tulleet, ja esim. vuosi sitten lähetetty sukulaislapsen kuva ei ole vieläkään tullut perille. Osa kirjekuorista on revitty auki jossain vaiheessa ja tulevat sitten myöhässä ja repsottavina.
Olen reklamoinut postiin kahdesti muttei mitään vaikutusta tilanteeseen.
 
"plop"
Postihan on avoimensti ilmoittanut, että joka kymmenes kirjelähetys häviää, tuhoutuu, eksyy tai joutuu avattaksi epäselvän osoitteen tms vuoksi. Mutta postin mielestä kyseessä ei ole kovin iso ongelma. Postihan ei ole velvollinen korvaamaan kadotettua tavaraa, ellei lähetystä ole vakuutettu (maksaa ihanasti). Kirjeiden ja pakettien katoamiseen vastaavat vain tyyliin, "ei ole löytynyt, yritettiin selvitttää ja ei olla korvausvelvollisia".

Sattuneista syistä meillä tulee nykyään laskut sähköisinä, jopa soneran nettitikku on luotettavampi kuin posti....
 
"vieras"
Postia katoaa ja jaetaan vääriin osoitteisiin. Meillekin tulee aina väliin naapureiden postia, kaikki eivät viitsi sitä toimittaa perille, pistävät vaan roskiin.

Monet kuvittelevat nykyään lähettävänsä ensimmäisen luokan postia, mutta eivät tiedä lähettävänsä sitä toisessa luokassa. Ensimmäisen luokan posti pitää nykyään merkata ensimmäisen luokan postiksi, ilman merkintöjä oleva posti on kakkosluokan postia, vaikka siihen olisi sen ykkösluokan merkin lätkäissyt.
 
"vieras"
[QUOTE="plop";25031456]Postihan on avoimensti ilmoittanut, että joka kymmenes kirjelähetys häviää, tuhoutuu, eksyy tai joutuu avattaksi epäselvän osoitteen tms vuoksi.[/QUOTE]
Ja saisko linkkiä väitteelle.
 
kakkosluokka
[QUOTE="vieras";25031491]Postia katoaa ja jaetaan vääriin osoitteisiin. Meillekin tulee aina väliin naapureiden postia, kaikki eivät viitsi sitä toimittaa perille, pistävät vaan roskiin.

Monet kuvittelevat nykyään lähettävänsä ensimmäisen luokan postia, mutta eivät tiedä lähettävänsä sitä toisessa luokassa. Ensimmäisen luokan posti pitää nykyään merkata ensimmäisen luokan postiksi, ilman merkintöjä oleva posti on kakkosluokan postia, vaikka siihen olisi sen ykkösluokan merkin lätkäissyt.[/QUOTE]

Kyllä sen "kakkosluokan" postinkin pitäis muutamassa päivässä perille päästä vaikka olis ykkösluokan merkki unohtunutkin.
 
"vieras"
Myös meidän posteja on viimeisen vuoden-kahden aikana jäänyt teille tietymättömille, mm. kelan kirjeitä, laskuja jne. Useasti on myös paketin noutokortit jaettu naapurin laatikkoon (onneksi on kiva ja rehellinen naapuri, joka toimittanut väärät postit meille). Minä sain kerran jonkun lääkäri-papereita ison nipun ja katsomatta kuorta sen jo avasin. Onneksi heti ekoista riveistä tajusin että eivät kuulu mulle, ja laitoin äkkiä takas kuoreen ja toimitin postiin... Ja käsittääkseni nuo tiedothan olisi "salaisia"...
 

Yhteistyössä