mitä mieltä olette siitä, jos perheen lapsilla on sekaisin nykyaikaisia & vanhanaikaisia nimiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mariska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mariska"

Vieras
esim. kaverin pojat ovat Martti ja Myrsky, ja tämä kaveri kannustaakin minua nimeämään omat lapseni kuten tahdon. minulla siis ovat Siiri ja Juho, mutta tästä nuorimmasta haluaisin Lunan. nimi on mielettömän kaunis & tiedän varmasti että katuisin, jos jätän sen käyttämättä..!

Riittävä syy nimen valintaan on se, että pitää nimestä ja että se sopii lapsille. Sillä sopiiko nimi yhteen sisarusten nimen kanssa ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Jokainen lapsi on oma yksilönsä ja siksi nimi voi olla omanlaisensa ilman sidoksia muiden ihmisten nimiin.

Sitä paitsi esimerkiksi nimet Juho ja Luna ovat aika samanlaisia :)

Eihän siihen mitään laillista estettä ole, mutta mun korvaan sellainen kuulostaa typerältä. Mä tykkäisin, että nimissä olisi joku logiikka ja yhtenäisyys.

Esimerkiksi mun poikani on Otso, ja jos saisin toisen pojan, hänestä tulisi varmaankin Ahti. En voisi kuvitella Otson "pariksi" jotakin Lukaa tai Veetiä tai muuta muotinimeä.

Itse en pitänyt miehen ehdottamista nimistä eikä mieheni minun ehdotuksista.
Esikoinen sai nimensä kun ristiäisvieraat olivat saapuneet ja minä meikkasin kuumeisesti. Juuri silloin pappi tuli meille ja nimi oli vielä päättämättä. Hätäiseen tehtiin kompromissi minulla rispsiväri kädessä..... Kun myöhemmin juteltiin esikoisen nimestä niin luultiin molemmat että se oli enemmän toisen mieleen. ;) Kumpikaan ei olisi tuota nimeä halunnut antaa. Heh heh. Mitä tästä opimme... seuraavien lasten nimet oli päätetty jo ennen syntymää.
Itse en antaisi etunimeksi swllaista josta sukupuoli ei selviä. Esim. Vilja, Inari, Pyry jne.

Mä tiedän yhden suurperheen, jossa lapsia on jo toistakymmentä. Siinä näkee lasten nimimuodinkin kehityksen. On kaikkea Riikasta (vai oliko se Reetta) ja Juhosta Odessaan ja Lukaan. :)

[QUOTE="Teresa";25025088]Itse en pitänyt miehen ehdottamista nimistä eikä mieheni minun ehdotuksista.
Esikoinen sai nimensä kun ristiäisvieraat olivat saapuneet ja minä meikkasin kuumeisesti. Juuri silloin pappi tuli meille ja nimi oli vielä päättämättä. Hätäiseen tehtiin kompromissi minulla rispsiväri kädessä..... Kun myöhemmin juteltiin esikoisen nimestä niin luultiin molemmat että se oli enemmän toisen mieleen. ;) Kumpikaan ei olisi tuota nimeä halunnut antaa. Heh heh. Mitä tästä opimme... seuraavien lasten nimet oli päätetty jo ennen syntymää.
Itse en antaisi etunimeksi swllaista josta sukupuoli ei selviä. Esim. Vilja, Inari, Pyry jne.[/QUOTE]

Kuinka muka noista nimistä sukupuoli ei pajastuisi? Varsinkin Pyry? Tuisku voisi olla sellainen josta olisi hankala päätellä.

Yhteistyössä