Olen erittäin tyylikkäästi pukeutuva, Haluatko kysyä jotakin?

• Viestiketjun aloittaja Massikassi
  • Ensimmäinen viesti
massikassi
Ei ole tällä hetkellä stringejä ja aika harvoin käytän muutenkaan.

En osta yleensä kalliita vaatteita. Riippuu toki, mikä nyt on kenenkin mielestä kallista. Suosin paljon Zaraa, Mangoa, Vero Modaa, H&M:ää, Espritiä, New Yorkeria, Pimkietä jne.
Joskus harvoin ostan jotain kalliimpaa. Laukkuihin yleensä panostan, mutta kyllä mulla on esim. Aleksi 13:stakin ostettu laukku käytössä.

Mua on pukeutuminen kinnostanut kovasti ihan pienestä asti. Tiedän vartalotyyppini, mittasuhteet yms ja osaan valita mulle sopivia vaatteita. Ylipäätään mulla on silmää pukeutua.

Vaikea kuvailla omaa tyyliäni yhdellä sanalla, koska monien mielestä olen klassisen naisellinen ja samalla herttaisen tyttömäinen. Suosin hameita ja mekkoja. Pukeutumisessa on aina edes pieni ripaus "sitä omaa persoonaa" mukana.¨

Ärripurripoks
Mun mielestä tyylikkyydelle on olemassa tietyt normi. Juurikin se, että osaa pukeutua oman vartalonsa mukaan ja tietää just ne mittasuhteet. Mitä korostaa ja mitä häivyttää jne. Mitkä värit sopii yms ja minkä pitunen hame ja millanen kaula-aukko ja millaset korviset jne. Osaa yhdistellä asioita, ei mokaa asusteiden kanssa jne.

Tyylikäs look voi silti olla ihan hyvin klassinen, hippi, romanttinen, sporttinen tms.

Helinäkeijju
Kommentoidaanko sulle sun pukeutumistasi ja tyylitajuasi?
Olen myös samaa mieltä siinä, että kuka tahansa ei voi olla tyylikäs, vaan tyylikkäitä ihmisiä yhdistää aina se jokin. Olkoot sitten tuo "oman vartalon tunteminen" ja asioiden yhdistely esim.

"vierailija"
Ei ole tällä hetkellä stringejä ja aika harvoin käytän muutenkaan.

En osta yleensä kalliita vaatteita. Riippuu toki, mikä nyt on kenenkin mielestä kallista. Suosin paljon Zaraa, Mangoa, Vero Modaa, H&M:ää, Espritiä, New Yorkeria, Pimkietä jne.
Joskus harvoin ostan jotain kalliimpaa. Laukkuihin yleensä panostan, mutta kyllä mulla on esim. Aleksi 13:stakin ostettu laukku käytössä.

Mua on pukeutuminen kinnostanut kovasti ihan pienestä asti. Tiedän vartalotyyppini, mittasuhteet yms ja osaan valita mulle sopivia vaatteita. Ylipäätään mulla on silmää pukeutua.

Vaikea kuvailla omaa tyyliäni yhdellä sanalla, koska monien mielestä olen klassisen naisellinen ja samalla herttaisen tyttömäinen. Suosin hameita ja mekkoja. Pukeutumisessa on aina edes pieni ripaus "sitä omaa persoonaa" mukana.¨
Miksi koet tarpeelliseksi hehkuttaavaatteistasi ja asusteitasi netissä?

Minäkin ostan Vuittoneita + Burberryjä ja ajattoman klassisia nuorekkaita (kalliita) vaatteita. Mitäs sitten? Ostan, kun on pakko töissä näyttää tyylikkäältä ja huolitellulta. Muuten en tod. ostaisi. Vapaa- ajalla Hengaan Prisman verkkareissa.

massikassi
Ei kukaan nyt mitenkään päivittäin kommentoi tms. Olen useasti kuullut kyllä positiivista palautetta ihmisiltä ja todella moni on sanonut mua tyylikkääksi jne. Jonku verran kuulee sitä " mistä sä ostat oikeen vaatteesi ja miten sä oot aina noin hienosti pukeutunut?"

massikassi
En mielestäni mitenkään hehkuta. Täällähän on näitä ketjuja aika paljon "olen sitä ja tätä, haluatko kysyä jotankin" ja ajattelin vaan laittaa omani kehiin. Tällä hetkellä on niin tylsää, enkä voi muuta oikeen tehdä, kuin hengailla netissä. Lisäksi on ihan mielenkiintoista, millaisia kysymyksiä ja ajatuksia tällainen ketju herättää.

nooo
Vaikea ottaa kantaa onko ap oikeasti tyylikäs vai ei. AP:lle tiedoks, että pelkkä hamehan ei sitä tyyliä tee.
Mun mielestä muuten ajattomat ja klassiset vaattet ovat lähinnä tylsiä ja tyylittömiä. Suomessahan tosin usein laadukkaat mustat sourat housut tai musta kynähame yhdistettynä laadukkaasee tummaan neuletakkiin ja burberryn käsiveskaan yhdistetään tyylikkyyteen, vaikka muualla maailmassa tuo on lähinnä tylsän muorin tyyli.

"hilavitkutin"
Tää keskustelu rupee kohta pänniin ihan saletisti jotakin. Ei sillä ole väliä mikä keskustelun tarkoitus loppupeleissä on yms. Voisin laittaa pääni pantiksi, että pian alkaa tulla nälvivää huumoria, leikiksi lyöntiä ja kohta joku ettii alottajan joka ikisen kirjoitusvirheen ja alkaa mollaamaan jostakin asiasta.
Mulle ei ole väliä onko tämä provo vai oikea. Ihan jees, jos joku löytää itsestään noinkin positiivisen asian ja uskaltaa sen itsevarmana tuoda ilmi. Itseäni ei oma tai muiden tyyli juurikaan kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Helinäkeijju;25016996:
Kommentoidaanko sulle sun pukeutumistasi ja tyylitajuasi?
Olen myös samaa mieltä siinä, että kuka tahansa ei voi olla tyylikäs, vaan tyylikkäitä ihmisiä yhdistää aina se jokin. Olkoot sitten tuo "oman vartalon tunteminen" ja asioiden yhdistely esim.
Mun mielestä tyylikkyyteen kuuluu ensisijaisesti oman itsensä hyväksyminen ja terve suhtautuminen elämään yleensäkin.
Toki epävarma ihminen voi olla näennäisesti tyylikäs, mutta sellaiseen tyylikkyyteen johon kiinnittää oikein huomiota, siihen tarvitaan jotain "sisäistä säteilyä".

massikassi
Yleensä tyylikkäät ihmiset osaavat pukeutua omalle vartalolleen ja iälleen sopivasti korostaen hyviä puolia ja kätkien niitä ei niin hyviä puolia. Stylistien oppitunneillakin kaikki yleensä lähtee siitä, että opitaan ne omat mittasuhteet ja mitkä värit sopii yms. En kyllä itse ole koskaan stylistillä käynyt, mutta telkkarista ja lehdistä tulee jonkun verran seurattua.

Olen myös ehdottomasti samaa mieltä fortunaten kanssa. Tyylikäs ihminen on sinut itsensä kanssa.
Oman tyylin ja "hehkun" mäkin löysin vasta silloin, kun aloin arvostamaan itseäni ja hyväksymään itseni.

Yhteistyössä