Lähtisitkö 3 lapsen kanssa autoilulomalle Italiaan 2 viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja ap...
  • Ensimmäinen viesti
ap...
1v, 6v ja 7.5v lapset. 2 viikkoa kesäkuussa, 1000km, ja muutamassa pienehkössä kaupungissa vuokrahuoneisto eli ruuat enimmäkseen laitetaan itse. Tarkoituksena katsella hienoja maisemia ja kyliä ja olla rannalla. Kuulostaako liian stressaavalta tai matka liian pitkältä?

ap...
1v, 6v ja 7.5v lapset. 2 viikkoa kesäkuussa, 1000km, ja muutamassa pienehkössä kaupungissa vuokrahuoneisto eli ruuat enimmäkseen laitetaan itse. Tarkoituksena katsella hienoja maisemia ja kyliä ja olla rannalla. Kuulostaako liian stressaavalta tai matka liian pitkältä?
Vuokra-auto siis, Italiaan tietenkin lennetään. 1000 ajokm lisäksi pienempiä matkoja mitä ajettaisiin katsellen ympäristöä.

Lapsenne ovat kyllä aika sopivassa iässä. Vanhemmat jaksavat jo istua autossa ja keskittyä vähän enemmän. Nuorin taas on niin pieni, että hänen kanssaan luulisi olevan helppoa liikkua. Itse tosin tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät onnistuisiko tuo.

Mä en varmaan uskaltaisi lähteä, mutta toisaalta ei ole kokemuksia noin monesta lapsesta.

"vieras"
Jos minun lapsistani olisi kyse, niin en lähtisi. He eivät ole koskaan viihtyneet autossa. En lähtisi vieraidenkaan lapsien kanssa. Mieluummin olisin yhdessä paikassa koko loman ajan ja jättäisin autossa istumiset mahdollisimman vähälle.

ap...
kesällä oltiin baltiassa (ajoa yht. 900km) kun lapset 2kk, 5v ja 6.5v ja se sujui hyvin. isommat ovat tottuneet autoilemaan. Tuossa tulisi ajoa siis n. 250-350km ajopäiville (3-4 päivänä) ja suurin osa moottoritietä.Muut päivät tosiaan rentoutumista ja korkeintaan pieniä ajeluita.

"Kuukkeli"
Me ajelimme viime kesänä neljän lapsen kanssa (9, 6, 4, ja 0 v.) Noin 2000 km kotimaassa neljän-viiden päivän aikana. Hienosti meni, oikeastaan käsittämättömän hyvin. Kolme vanhinta ovat vilkkaita poikia :)

"Juups"
Itsehän tunnet lapsesi ja itsesi sekä miehesi :) Jos kotimaassa matkat sujuvat suunnilleen ok ja hermot kestää kaikilla, niin reissuun vaan. Jos taas pieni itsee lyhyelläkin matkalla, tuskin viihtyy sitten pidempäänkään istuimessa.

Minä lähtisin perheeni kanssa vaikka heti. Olimme toissa vuonna viikon asuntoautolla pohjoisessa, lapset silloin 6,5v, 5v ja kaksoset 6kk. Kilometrejä tuli jotain 2000. Tänä vuonna olimme kaksi viikkoa reissussa, kilometrejä muistaaksen 3300km ja lapset siis vuoden vanhempia. Hyvin on mennyt ja ihania lomia olleet. Kuulostaa hyvältä teidän suunnitelmat, rohkeasti vaan reissuun!

"Juups"
[QUOTE="Juups";25015079]Itsehän tunnet lapsesi ja itsesi sekä miehesi :) Jos kotimaassa matkat sujuvat suunnilleen ok ja hermot kestää kaikilla, niin reissuun vaan. Jos taas pieni itsee lyhyelläkin matkalla, tuskin viihtyy sitten pidempäänkään istuimessa.

Minä lähtisin perheeni kanssa vaikka heti. Olimme toissa vuonna viikon asuntoautolla pohjoisessa, lapset silloin 6,5v, 5v ja kaksoset 6kk. Kilometrejä tuli jotain 2000. Tänä vuonna olimme kaksi viikkoa reissussa, kilometrejä muistaaksen 3300km ja lapset siis vuoden vanhempia. Hyvin on mennyt ja ihania lomia olleet. Kuulostaa hyvältä teidän suunnitelmat, rohkeasti vaan reissuun![/QUOTE]

itsee = itkee :)

"vieras"
Joo, jos haluaisin lähteä. Mutta mä en haluaisi käyttää lomaa ajelemiseen. Ottaisin siis kivan villan kivasta paikasta (tai kaksi eri paikoista) ja oleilisin siellä ja tekisin lyhyempi päiväretkiä eri kohteisiin.

Yhteistyössä