Mahtaako tuolla saada kovin paljon hedelmiä ja vihanneksia muun ruoan särpimeksi ?Huhhuh. Huonot kaupat teit.
Yli 30 euroa!!
Meillä 30 euroa riittää kolmen-neljän päivän ruokiin koko perheelle...
Meillä kun ei edes alkomahoolilla läträtä.
Voi kuule, kyllä saa!Mahtaako tuolla saada kovin paljon hedelmiä ja vihanneksia muun ruoan särpimeksi ?
Jeps.Voi kuule, kyllä saa!
Kun syödään niin sanotusti oikein, kasviksia, proteiinia...
Ja ylensyönti ei kuulu siihen yhtälöön.
Enpä ole ihmeissäni, kuinka hyvin meidän kotona talousasiat on.
Ja koosta tai ässästähän ei kannata niitä "särpimiä" sun muitakaan ostella, jos haluaa pysyä varoissaan.
Kyllä sillä saa. Tarjouslihaa, juureksia, kaaleja, salaattitarpeita, omenaa, banaania, jogurtteja/rahkoja. Saa ihan tarpeekseen syödä rehuja ja lihapaketistakin riittää kolmelle hyvin kahteen ruokakertaan. Jos haluaa päästä vielä halvemmalla niin puolikkaan paketin jauhelihaa jatkaa soijalla joten paketillisesta riittää kahteen ruokaan eli neljään ruokailukertaan.Mahtaako tuolla saada kovin paljon hedelmiä ja vihanneksia muun ruoan särpimeksi ?
Meillä ei hedelmiä paljoa menekään. Omenoita enimmäkseen ja banaania niin kuin mainitsinkin. Muutama päivässä. Kasviksia menee enemmän ja esim. kaali ja porkkana ei paljoa maksa ja ovat monipuolisia. Ja toisaalta, meitä on 2aikuista ja yksi 2,5vuotias, teitä taisi olla "ihan muutama" enemmän.Jeps. Halvalla ja hyvin syötte siis. Meillä 30 euroa riittää maksimissaan kolmen päivän hedelmiin - ja silloin niitä kyllä syödään paljon tavallista naftimmin ja mukana ei ole yhtään mitään muuta elintarvikeostosta.
Meillä minä ja poika syödään aamu- ja iltapalalla hedelmät, ei syödä välipaloja. Mies ei pidä mistään hedelmistä, joskus harvoin saattaa vesimelonia syödä. Jälkiruokiin ei mene kun ei tehdä. Mielummin syön salaattia iltapalalla kuin hedelmää jos salaattia on vain päivälliseltä jäänyt, tai suurta herkkuani, paistettuja porkkanatikkujaJoo. Meitä on enemmän ja jokainen syö kyllä enemmän kuin yhden hedelmän päivässä. Eri elämäntilanne, eri valinnat, eri toiveet.
Fiksu maksaa vähemmän? Miksi ostaa sellaista mitä ei tarvitse / halua, vaikka halvalla saisi? Onko se fiksua ja ekologista?Meillä syödään kyllä hedelmiä useampi per päivä per perheenjäsen.
Juureksia ostin paljon kun halvalla sai/saa.
Niistä saa vaikka ja mitä, kun viitsii tehdä.
Fiksu maksaa vähemmän...
Joo. Perheet ja maut erilaisia.Pakko kommentoida, että meillä ei osteta hedelmiä juuri ollenkaan... siis ikinä koskaan. Harvoin ostan lapselle banaaneja, mutta ei muuta. Meillä nahistuisi alta aikayksikön appelsiinit, omena,t viinirypäleet, luumut tms. Ei vaan maistu kenellekkään... pakastemarjat ja vihannekset sensijaan maistuu.
Mä syön 1-3 hedelmää päivässä, samoin mies. Lapsi syö päivittäin vähän hedelmää kotona (esim. pienen banaanin, puolikkaan omenan) ja tarhassa kaiketi myös jotain. Me olemme enemmän marja- ja kasvis- /juuresihmisiä. Syömme esim. kukkakaalia, porkkanaa ja lanttua raakana iltapalaksi.Joo. Perheet ja maut erilaisia.
Minä huomaan itse tässä illan mittaan eli sen jälkeen kun 20.30 kotiuduimme, syöneeni 2 greippiä ja omenan. Teinipoika söi varmaankin toistakymmentä (kuorikasasta päätellen saattoi olla enemmän) mandariinia ja mies on pupeltanut pakastemustikoita.
Pienet unessa eli heitä ei syöjissä nyt.
Juuuh. Eri maku ja eri tottumukset.Mä syön 1-3 hedelmää päivässä, samoin mies. Lapsi syö päivittäin vähän hedelmää kotona (esim. pienen banaanin, puolikkaan omenan) ja tarhassa kaiketi myös jotain. Me olemme enemmän marja- ja kasvis- /juuresihmisiä. Syömme esim. kukkakaalia, porkkanaa ja lanttua raakana iltapalaksi.
Niin, ja tuli vielä mieleen, että mä en ole syönyt mitään klo 19.30 jälkeen. Mies ja lapsi söivät näkkäriä saunan jälkeen klo 20.30. Tässäkin siis perheillä erilaisia tottumuksia.Juuuh. Eri maku ja eri tottumukset.
Sekin totta.Niin, ja tuli vielä mieleen, että mä en ole syönyt mitään klo 19.30 jälkeen. Mies ja lapsi söivät näkkäriä saunan jälkeen klo 20.30. Tässäkin siis perheillä erilaisia tottumuksia.