Clomittaret vuonna 2011!

Vauva haaveissa - Meillä menee nyt niin, etten saa mitään lääkkeitä ennenkun mies käy simppanäytteessä. Mullekin tuli lisää verikokeita, kun katotaan et olisko mulle esim. metformiinista hyötyä. Pyysin myös meille lähetteen julkiselle puolelle ja sinne on eka aika tammikuussa. Joten voi olla et tässä nyt tulee välikierto jos toinenkin kun siinä simppanäytteen vastauksessa menee pari viikkoa ja sit onkin jo kohta joulu jne. Hyvällä säkällä ehdin yhen kierron vedellä sitä Arimidexiä ennen sitä julkisen aikaa (olettaen siis et miehen simpat on suhteellisen ok). Kovasti nyt toivon et clomeilla olis vielä jotain vaikutusta tähän ekaan lääkkeettömään kiertoon et olis ees mahdollisuus. Kun tuntuu muuten niin turhalta tää odottelu ilman lääkkeitä :(

Katie85: Ai teil on nyt sellaset jatkotutkimukset alkamassa. Toivottavast ne simpat ois kunnossa, ettei enää yhtää lisäharmia ja ongelmia tulis! :hug: Näis hommissa odottavan aika on pitkä eli voin hyvin kuvitella, miten turhauttavalta kaikki lääkkeetön aika tuntuu.. Hermoja sinne nyt kovasti! :)

Ainiit mulla on eri kierroissa ollu kovin erilaiset oireilut. Tässä kierrossa oon joko tottunu tähän kaikkeen tai sit en vaan enää reagoi niin voimakkaasti mut pahimpana kuumat aallot ja lantionalueen kipuilut...

katie85 meillä on vähän suvussa jo sitä vikaa että niitä munasoluja saattaa irtoilla useampia ja nää lääkkeet tosiaan vielä edesauttaa asiaa. mulla tässä kierrossa oli tosiaan se vahva haamu päivä jonka jälkeen valkkari väheni, mut ei loppunu kokonaan niinku aiemmin ja pari päivää siitä oli ihan ovis olot... niin mietin saattoiko sillon irrota toinen mahdollisesti... viime kierrossa en ovuloinutkaan ollenkaan.
Niin ja Katie85: eiks sun miehen simppoja oo tutkittu ennen ku sait clomit??? aika outoa että rassaavat sun elimistöä lääkkeillä jos se onkin vaik miehestä kiinni... :(

Hirvee stressi ollu elämässä viimeaikoina ja nyt on sellanen tilanne että asiat on (tätä vauva-asiaa lukuunottamatta) selvinny, mahdollisesti parhaalla mahdollisella tavalla ja mulla on tosi pitkästä aikaa mukavan rento ja hyvä fiilis! mä tosiaan toivon että tää edesauttaa tässä raskautumisessa... :) sitä kyllä ihmettelen että mulla ei oletetun oviksen jälkeen oo tullu MITÄÄN oireita mitä normisti tulee... esim. rinnat ei oo arat ollenkaan. mut kokoajan on sellanen tunne ku alapäästä jotain vuotais... ja vatta on ollu löysällä. mieliala vaihtelee mutta pääasiassa on sekin korkeella. ja virtaa riittää :) ihan outo kierto tää...

Viimeksi muokattu:
Mulla menee HERMO!!!????!!! Menkat alko eilen töissä ihan piiiiip kipujen kaa. 16pv on se lääkäri ja sit mietitään jatkoa. En ymmärrä missä "vika", alkaa into hiipua. Tuntuu just siltä et olis parempi olla mies. Ei tarviis näitä hormonimyrskyjä :mad:psietää. Olo on just sellanen wt vois hyppiä seinillä ja raivota. Argh

vauvaton ja Aniit - Meillä varmaan vaikutti se et tulin luomusti raskaaksi kolmannesta ehkäisyn lopettamisen jälkeisestä kierrosta (valitettavasti se raskaus meni kesken vkoilla 9+3) joten gyne oletti (ja olettaa edelleen) et miehessä ei ainakaan kovin pahaa vikaa voi olla kun luomuraskaus lähti noin nopeasti ja helposti itsekseen liikkeelle. Lisäksi mun PCO on aika selvä joten oli kai ihan perusteltua olettaa et meidän ongelmat johtuu musta. Mut nyt kun aikaa viime plussasta on jo kulunu sen verran et on ihan perusteltua jo käytäntöjenkin takia katsoa se spermanäyte.

Päivi1980 - Voi p***a :( Tätipahoittelut!

Viimeksi muokattu:

perjantai 11.11.2011

nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo

Juudith.........kp28......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp23......28v......11/08......1.lapsi.....4.clom

kaktuspiikki...kp18......28v......01/10......2.lapsi.....välikierto

Katie85.........kp6.......26v......06/10......1.lapsi......välikierto

magda..........kp22......24v.......06/10......2.lapsi.....välikierto

Päivi1980.....kp5........30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali..........kp54......32v.......11/10......3.lapsi......1.clom

RäsyNukke....kp24......28v.........01/10......2.lapsi......5.clom

AnnaE..........kp15.......26v.......10/10......2.lapsi......3.clom

Aniit.............kp13......26v.......09/10......2.lapsi......1.clom

Ronja76........kp2.......35v.......02/11......1.lapsi......1.clom

:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:

Vauva haaveissa.....25v.....02/11.....1.lapsi.....2.clom.....+15.10.+

Viimeksi muokattu:
mymosa
Tulinpa kurkkaamaan teidänkin kuulumisia taas :)

Meillä ei tehty miehelle mitään tutkimuksia ja sain clomit kyllä. Koska aika todennäköistä oli, että minussa se vika oli ja olikin. pco, ei menkkoja, ei ovista.

mymosa - Moi! Kuinkas pitkällä sä oikein jo oot? Muistan et kirjoteltiin hetki täällä samaan aikaan :)

vauvaton - Mitä tarkoitat et teillä meni reilu pari vuotta "hukkaan"? Eihän simppanäytteen analyysissä mee kuin pari viikkoa. Ja se eka vuosihan pitää perinteisesti kaikkien olla ilman ehkäsyä ennenkun aletaan tutkiin.

Meillä tehtiin kans siemennesteanalyysi ja munatorvien aukiolotutkimus eka, vaikka syy lapsettomuuteen oli selkeesti mun pco. Ei noihi menny Felicitaksella varmaa ku joku 3 viikkoa ja sit sain clomit. Luomuna piti yrittää 6kk. Vaihtelee käytännöt paikoittain ilmeisesti aika paljo. Must oli kyl iha kiva, et tutkittiin tarkkaa, vaik epäiltiinkin, et todennäkösesti syy on just tos pco:ssa. Sai ainakin varmuuden, et se oli ainut ongelma eikä esim. miehessä ollu mitää vikaa. :)

katie85 ja vauva haaveissa mulla siis ehkäsyn lopettamisesta n. 6kk todettiin ihan vahingossa pcos kun etsittiin kadonneita kuukautisia. sen jälkeen mua pompoteltiin 2v tutkimuksesta toiseen vaik todettiin moneen kertaan että on pco ja en ovuloi luomuna... siinä siis meni se 2v hukkaan... kaikenkaikkiaan diagnoosista meni siis lähes 3v ennen ku suostuivat lääkkeen kirjoittamaan.

Moikka!

En oo vähään aikaa kirjotellu mutta lukemassa olen käyny :) Yritän olla stressaamatta tässä kierrossa. Nyt siis välikierto, ei clomeja eikä edes ovistestejä. Taidan pitää paussia alkuvuoteen ja ehkä sit vois kokeilla jotain rankempia hoitoja. Pitäis vaan käydä lääkärissä ja hakeutua jonoon julkiselle hoitoon...

Mutta mitään kiirettä raskautumiseen ei ole kun olen muutama viikko sitten aloittanut uudessa työpaikassa. Sitäkin oon miettinyt et jos nyt sattuiskin tärppäämään huomattais se varmasti pikkujouluissa jos en juo...

Plussatuulia kaikille!

vauvaton - Ai, onpa tylsää et teillä meni niin paljon aikaa : / Mitä muita tutkimuksia sulle tehtiin kun toi aukiolo?

magda - Me ollaan aika samassa tilanteessa, mulla kans välikierto. Meilläkin vasta julkiselle eka käynti alkuvuodesta. Saa nähdä mennäänkö ovulaation induktiolla edelleen vai mitä.

katie85

no siis ne otti niitä labroja tosi useesti ja ultraa ja sellasta. joka kerta todettiin et joo täällä on pco tyyppiset munasarjat. metformiinilla kokeiltiin jonkin aikaa kans. ihan uskomatonta kyykytystä ja hyppyytystä mitä mä oon saanu kokea. joka kerta eri lääkäri ja sen mukaan myös mielipiteet. ja joka kerta on aloitettu alusta... jotenki ahdistavaa toi ravaaminen.

Moikka kaikille! :wave:

Haluaisin liittyä mukaan clomittariin, koska aloittelen tässä kierrossa elämäni ensimmäisen clomikuurin.

Pikkasen taustoista muutama viikko sitten kävin yksityisellä gynellä, joka kirjoitti 6 kk clomikuurin. Perusteena oli ikä, yritystä takana 10kk ja lievä PCO (löysi sen ultraamalla).Mitään muita tutkimuksia ei ole tehty. Noh, työterveyslääkärillä kävin verikokeessa kilppariarvojen tutkimiseksi, sen puolesta kaikki ok. Mies menee piakkoin simppatutkimuksiin.

Eli täällä kirjoittelee Ronja76.....kp1....35v.....2/11....1.lapsi....1.clom

vauvaton - Se on kyl tylsää jos lääkäri vaihtuu koko ajan. Säännöllistikö sulla toi metformiini kiertoja? Mulla otetaan kans nyt paastoinsuliini ja katotaan sen perusteella olisko mulle metuista apua.

Ronja76 - Tervetuloa mukaan! Millonkas sulla on sit eka seurantaultra? :) Onko sulla yleensä pitkät kierrot tms vai oliko toi PCO ultrassa ihan sattumalöydös? Yleensähän sitä diagnoosia varten otetaan vielä ultralöydöksen lisäksi muutamia hormoniverikokeita.

katie85 ei tullu metuista muuta ku kauhee närästys :/

tänään bongasin oviksen... ihan kunnon tumma viiva. en sitten tiedä mitä noi vahvat haamut oli. no oli mitä oli niin yllätys yllätys meillä mökötetään... joten nyt riitti mulle. en clomin clomia niele ennen ku mies kasvaa aikuiseks. miks AINA oviksen aikaan?!?

katie85 ei tullu metuista muuta ku kauhee närästys :/

tänään bongasin oviksen... ihan kunnon tumma viiva. en sitten tiedä mitä noi vahvat haamut oli. no oli mitä oli niin yllätys yllätys meillä mökötetään... joten nyt riitti mulle. en clomin clomia niele ennen ku mies kasvaa aikuiseks. miks AINA oviksen aikaan?!?
Hmh:/ Mikse sit niin usein mököttää? Tosi harmi kun menee reisille sitten noi ovikset... Meneekö teillä sit muuten hyvin? Sori jos kyselen liian henkilökohtasia...

juudith mä en tiedä vaistoaako se jotenkin tän ovulaation kun aina sillon kehittää jotain... ihan ok meil on menny ja LUULIN et ollaan molemmat tässä hommassa kympillä mukana, mut en oo enää niin varma. hirvee työstressi ollu molemmilla, se tietty vaikuttaa kans...

Viimeksi muokattu:
Auttasko se jos kunnolla juttelisitte ja kertaisitte fiilikset asiasta? Jos miehelläs esim. paineita myös raskautumisesta niin paljon mikä sit purkautuu tolleen kiukutteluna :/ ? Monelle miehelle voi tulla sellanen olo et miehisyys jotenkin vähenee kun ei onnistu saattamaan naistaan raskaaks... Ja joo ohan tää projekti jo itellään tarpeeks stressaavaa, et siihen päälle sit viel työstressit yms... :|

Niin ja tervetuloa Ronja76!! :wave:

Tänne ei mitään uutta. Tikuttelen joka päivä ovista mut pelkkiä haamujahan ne. Pessimistinä en kyl ees usko ovista bongaavani. Mitään seuranta ultraahan mulla ei oo ollenkaan. Seuraavassa kierrossa pitäs olla.

Vauvaton varmasti tuntuu turhauttavalta syödä hormooneja jos puoliso sit käyttäytyy noin just kun ois jännät paikat. Työjutut voi kyl tosiaan vaikuttaa mut jos usein just oviksen kynnyksellä käyttäytyy noin ni sit ois kyl keskustelun paikka.

no juu, sieltä tuli eilen tekstiä et on kestäny liian kauan ja on jo liian vanha jne... ei tiedä mitä haluu elämältään, mut aika radikaalista päästä meinas sitä lähtee selvittämään, nimittäin talo myyntiin ja akka pellolle... näinköhän tää lapsettomuus meidät erotti. :/

vauvaton kuinka vanha sun mies on? Mulla on eka suhde kaatunut pitkälti siihen ettei saatu lasta. Ex sitte hyvin pian saikin toisen naisen kanssa vauvan(ja minäki jonkun ajan päästä uuden kumppanin kanssa joka ei siis oo nykynen aviomies). Toki erossa oli monta muutakin painavaa seikkaa. Tuntuu niin pahalta sun puolesta! :hug: Mies ei oo enää halukas yrittämään yhdessä?

Yhteistyössä