Gigantin asiakaspalvelu loistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt pariskunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyrmistynyt pariskunta

Vieras
Olipas "hyvää" palvelua gigantissa puhelin puolella.
Menimme ostamaan puhelinta, löysimme mieluisen ja kysyimme myyjältä mahdollisia väri vaihtoehtoja.
Myyjä katsoo koneelta ja sanoo värit, valikoimme värin kunnes myyjä kysyy kenelle puhelin tulee.
Mieheni vastasi että minulle eli vaimolle.
Myyjä päättääkin ettei tuo olekkaan hyvä puhelin vaan alkaa esittelemään erään toisen valmistajan puhelinta,
kehuu kuinka hyvä se on ja kuinka sitä ja kuinka tätä ja kuinka tuo valitsemamme puhelin saattaa mennä taskussakin itsekseen päälle ja haukkuu siis tuon valitsemamme puhelimen.
Huvittavinta että myyjä (nainen) esitteli puhelinta ja sen ominaisuuksia MIEHELLENI?? minä seisoin vieressä ja yritin tunkea siihen että hei haluan nyt minäkin tutustua luuriin jos kerran minulle sitä ollaan ostamassa.
Mies yritti antaa luuria minun käteen kun nainen vaan tyrkkii että kuinka tämä ja tämäkin ominaisuus on tässä parempia ja jatkaa esittelyä vängän väkisin miehelleni.
No mies sitten kysyy tyhmän näköisenä tuolta myyjältä että eikö muka valitsemassamme puhelimessa enään olekkaan näppäilukkoa,
(sillä sen kuvan hän tuota puhelinta jonka olimme valikoineet haukkuessaan antoi)
menee myyjä hämilleen ja mutisee että
-on siinä.
Seuraavaksi mies sitten toteaa että niin tuo on tuon merkkinenkin että kyllä me nyt kuitenkin taidetaan ottaa tuo toinen jota jo katselimmekin,
Kun nyt sitten tuohon toiseen merkkiin pitää ajaa uudet ohjelmat tietokoneelle että saisi kuvat ja tuohon ei käy kuin tuo laturi ja muilla perheen jäsenillä on tuopn toisen merkkiset joten helpompaa monin verroin kun sama laturi käy kaikille kun puhelin kuitenkin pääasiassa on vain puhelin.
Myyjä nakkeli niskojaan ja KATOAA PAIKALTA :O
Kaiken huippu,
me katselimme alun alkaenkin noin 40e kalliimpaa luuria ja myyjä yritti pakkomyydä meille siis noin 40e halvempaa.

Hetken seisoimme tyhmän näköisinä myymälässä ja totesimme että emme sitten osta täältä puhelinta kun myyjäkin häipyi.

Menimme toiseen kauppaan jossa oneksi sama luuri oli samaan hintaa ja jossa MEITÄ PALVELTIIN.

[QUOTE="vieras";24991488]mutta hienoa että huomasitte että teillä on jalat joilla voi poistua paikalta! ette ookkaan tyhmiä.[/QUOTE]

Juu, emme tienneet että gigantti on panostanut asiakspalvelussaan siihen ettei asiakkaat enään vaivaudu kyseisessä liikkeessä asioimaan.

Meillä on vastaavanlaisia kokemuksia Gigantista.

Meillä myös. Minä kyselin pesukoneista ja olin iskenyt silmäni LG:n koneeseen. Naismyyjä alkaa myydä sitä miehelleni ja kysyy häneltä että paljon meillä pestään pyykkiä päivässä ja mitä ominaisuuksia hän toivoo. Myyjä näytti tosi nyrpsältä kun mies sanoi että hän ei saa meillä pestä pyykkiä, puhu tuo kaikki vaimolle :D

Ostettiin muualta.

Ja muutenkin tuntuu että kodinkoneliikkeissä on vaikea saada hyvää palvelua, se on aina vähän sellaista "no mitäs tytölle nyt sitten saisi olla, hehheh". Kerran joku puhelinliikkeen myyjä suositteli mulle puhelinta pelkästään sillä perusteella, että puhelin olin saman värinen kuin luomivärini :kieh:

Meillä myös. Minä kyselin pesukoneista ja olin iskenyt silmäni LG:n koneeseen. Naismyyjä alkaa myydä sitä miehelleni ja kysyy häneltä että paljon meillä pestään pyykkiä päivässä ja mitä ominaisuuksia hän toivoo. Myyjä näytti tosi nyrpsältä kun mies sanoi että hän ei saa meillä pestä pyykkiä, puhu tuo kaikki vaimolle :D

Ostettiin muualta.

Ja muutenkin tuntuu että kodinkoneliikkeissä on vaikea saada hyvää palvelua, se on aina vähän sellaista "no mitäs tytölle nyt sitten saisi olla, hehheh". Kerran joku puhelinliikkeen myyjä suositteli mulle puhelinta pelkästään sillä perusteella, että puhelin olin saman värinen kuin luomivärini :kieh:

Sama homma. Meille koitti nainen kaupitella miehelle pesukonetta ja kun ei mies tiennyt siitä mitään ni tämä myyjä alkoi jo kokeilla kepillä jäätä.. Onko se koneellinen vai kaksi koneellista.
Mä katoin suu auki, kun koitin sieltä väliin huudella että kolme koneellista ym.
Sitten kun se oli tarpeeksi siinä jättäny mut sinne sivuun ni mä ihan suoranaisesti karjasin, että nyt paikalle joku toinen myyjä. Ja että mitä helvettiä sä sille äijälle yrität mitään kaupitella kun se on MINÄ joka nuo asiat tietää, sulla on kaks vaihtoehtoa, joko tuot esimiehes tänne ja mä juttelen sun työpanoksestas ja asiakaspalvelu kykyisyydestä tai sä hommaat tällä helvetin sekunnilla paremman työntekijän paikalle.
Akka lähti nokka pystyssä pois eikä pyytänyt ketään tilalleen. Ai ostettiinko mitään, eiii.... :O

On Gigantti karkoittanut meidänkin perheen pysyvästi asiakkaistaan.

Kerran menin aamulla katsomaan erästä lehdessä mainostettua tuotetta. Tuote oli muka loppuunmyyty jo, vaikka olin ensimmäisenä osastolla ja tuote oli ns. päivän tarjous. Miksi mainostavat jotain, jota ei ole sitten edes myydä. Kyllä mullekin sitten yritettiin pakkomyydä toista "vastaavaa" tuotetta, joka oli melkein 300 eur kalliimpi. Ostin sitten vastaavan toisesta liikkeestä ja ostan jatkossakin.

Asiakaspalvelua olen siellä aiemmin asioidessani joskus odotellut, turhaan. Myyjillä on ollut aina ilmeisesti parempaa tekemistä, kun palvelua ei saa edes pyytämällä.

On Gigantti karkoittanut meidänkin perheen pysyvästi asiakkaistaan.

Kerran menin aamulla katsomaan erästä lehdessä mainostettua tuotetta. Tuote oli muka loppuunmyyty jo, vaikka olin ensimmäisenä osastolla ja tuote oli ns. päivän tarjous. Miksi mainostavat jotain, jota ei ole sitten edes myydä. Kyllä mullekin sitten yritettiin pakkomyydä toista "vastaavaa" tuotetta, joka oli melkein 300 eur kalliimpi. Ostin sitten vastaavan toisesta liikkeestä ja ostan jatkossakin.

Asiakaspalvelua olen siellä aiemmin asioidessani joskus odotellut, turhaan. Myyjillä on ollut aina ilmeisesti parempaa tekemistä, kun palvelua ei saa edes pyytämällä.

Näin, kerrankin jonotettiin vuoronumeron kanssa, ja kun meidän vuoro olisi tullut, niin tuo seuraava vapautuva myyjä ei vaivautunut palvelemaan, vaan hengaili siinä välillä muiden myyjien kanssa. Olin vieressä, ja eivät todellakaan puhuneet työasioista (tuo myyjähän ei tietenkään tiennyt että oli mun vuoro). Ärsytti kun jouduin ensin odottamaan kauan vuoroani, sitten vielä sitä että myyjä sai hengailtua kaverinsa kanssa. Tuli vähän sellainen olo etä olis ollut jossain leipäjonossa Venäjällä, jossa on myyjän markkinat. Olisi oikeasti pitänyt kävellä tuolloinkin vaan ovesta ulos.

Meillä myös pelkästään huonoja kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta. Tai ei sieltä mitään palvelua saa. Joutuu odottamaan vuoroaan tuhottoman kauan ja myyjät eivät tiedä mistään mitään.

[QUOTE="vieras";24992316]No kai sä ap laitoit liikkeeseen palautetta?[/QUOTE]

Kyllä on laitettu palautetta.Mutta tiedä sitten kun lukee nettikirjoituksia niin tämä taitaa heillä olevan ihan normi asiakaspalvelukäytäntö.
Siis minua ei olisi se haitannut yhtäänvaikka ei minulle sitä puhelinta esitellytkään vaan se että myyjä haukku tuon meidän (kalliimman) tuotteen ja yritti kirjaimellisesti pakkomyydä sitä mikä HÄNESTÄ oli hyvä.
Milipiteitä on ja saa olla mutta se jos myyjä sitten mielenosoitukseksi nakkelee niskojaan ja katoaa paikalta kun emme halua ostaa sitä (halvempaa)
minkä hän välttämättä olisi halunnut myydä.

Tosiaan palloilimme jonkin aikaa siinä puhelinpuolella ja meinasimme vielä jos saamme toisen myyjän.
Tämä toinen myyjä "palveli" toista asiaksata ja emme välttyneet kuulemasta myös heidän keskustelua.
Asiakas halusi ostaa käteisellä puhelimen ilman mitään KYTKYKAUPPAA,
myyjä sitten selittää että kun se tulee kytkyn kanssa maksamaan 100e
vähemmän ja kuinka nyt vaan avataan uusi liittymä.
Ja etkö ymmärrä että saat sen 100e halvemmalla,
vaan asiakas halusi ostaa puhelimensa käteisellä heti ilman kytkyjä kun se kerran oli mahdollista.
Myyjä taas vaan puhuu suu vaahdossa kuinka tätä ei kannata edes myydä kuin kytkykauppana kuinka tämä on asikkaan parhaaksi jne.

Siinävaiheessa asiakas sanoi että kiitos mietin vielä ja lähti samaan aikaan meidän kanssamme liikkeestä.

Eli todellakin heillä tuntuu olevan asiakaskato liikkeisiimme kiitos.
Vai onko myyjillä liian hyvä palkka?
Vai liekö saa jotain super brovikkaa jos myyvät kytkypuhelimia?
Kyllä moinen myyjien tapa ihmetyttää vai onko nämä kaikki aloittelevia ihmisiä as.palvelussa.

Mä olen kerran ostanut kuivausrummun gigantista ja koskaan, milloinkaan, ikinä en enää osta sieltä edes nenäliinoja.

Käyttöohje (valokopiopaperille tulostettu) tuli postissa kolme viikkoa sen jälkeen kun olin koneen ostanut. Vilkaisin sitä ja minusta se oli hieman outo.
No päätin kuitenkin laittaa kuivurin päälle ja sain sen toimimaan. Toisen kerran katsoin ohjetta, kun vesisäiliö piti tyhjentää ja se oli ihan eri näköinen kuin ohjeessa.

Viime viikolla miehelle tui gigantista kirje jossa oli käyttöohje. Juu, nyt se oli siihen meidän kuivuriin, se edellinen oli johonkin ihan eri merkkiseen.

Ja siis toi kuivausrumpu ostettiin joskus elokuussa.
Jos oikean käyttöohjeen toimittaminen kestää 2½-3 kuukautta, niin en kuulu kyseisen kaupan asiakkaisiin.

Meillä ei niinkään ole varsinaisesti Gigantin asiakaspalvelusta valittamista, mutta se heidän käyttämä kuljetus- ja asennusliike Trans-Maid |O|O

Ostettiin astianpesukone Gigantista ja myyntitilanne oli alusta loppuun todella asiallista ja asiantuntevaa. Vaan kun tilattiin koneen kuljetus ja asennus liikkeestä niin mikään ei sitten toiminut Trans-Maidin taholta. Astianpesukone asennettiin (ammatti)asentajien toimesta kolme kertaa väärin, sillä seurauksella että keittiön lattia kärsi vesivahingon. Niin, ja yksi asentaja otti mein jakoavaimen mukaansa kun pyysi sitä lainaksi. Hällä kun ei ollut sellaista mukana. :O

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24992438:
Meillä ei niinkään ole varsinaisesti Gigantin asiakaspalvelusta valittamista, mutta se heidän käyttämä kuljetus- ja asennusliike Trans-Maid |O|O

Ostettiin astianpesukone Gigantista ja myyntitilanne oli alusta loppuun todella asiallista ja asiantuntevaa. Vaan kun tilattiin koneen kuljetus ja asennus liikkeestä niin mikään ei sitten toiminut Trans-Maidin taholta. Astianpesukone asennettiin (ammatti)asentajien toimesta kolme kertaa väärin, sillä seurauksella että keittiön lattia kärsi vesivahingon. Niin, ja yksi asentaja otti mein jakoavaimen mukaansa kun pyysi sitä lainaksi. Hällä kun ei ollut sellaista mukana. :O

Ette itse osanneet tarkistaa asennusta? et sitten saanut suutasi auki jakoavaimesta?

[QUOTE="vieras";24992464]Ette itse osanneet tarkistaa asennusta? et sitten saanut suutasi auki jakoavaimesta?[/QUOTE]

Osattiin ja tarkastettiin. Mutta tiedätkös, se vesi ei tullut heti pesuohjelman alussa pitkin lattioita. Siihen mennessä asentajat olivat ehtineet häippästä kun vahinko huomattiin. Vuoto tapahtui koneen takaa, ei allaskaapin liittimistä. Ja tämä x 3. Kertaakaan asentajat eivät suostuneet jäämään puoleksi tunniksi todistamaan tätä ei niin kivaa tapahtumaa. Ja jakarin katoaminen huomattiin vasta paljon myöhemmin lattiakorjauksen ja viimeisen asennuksen jälkeen. Ei saatu sitä takaisin pyynnöstä huolimatta. Sun mielestä tää kaikki on asiakkaan syytä siis.

Minua ei kiinnosta Gigantissa asiakaspalvelu yhtään, kun on vähän eri tyyppinen liike. Sinne mennään sen takia, että hinnat ovat halvat ja tuote valmiiksi netistä valittu. Vastaavassa tilanteessa olisin vaan nykäissyt hihasta jotakin toista myyjää, ostanut puhelimen ja sitten ehkä tehnyt valituksen. Tosin en usko, että olisin jaksanut.

[QUOTE="vieras";24992696]Minua ei kiinnosta Gigantissa asiakaspalvelu yhtään, kun on vähän eri tyyppinen liike. Sinne mennään sen takia, että hinnat ovat halvat ja tuote valmiiksi netistä valittu. Vastaavassa tilanteessa olisin vaan nykäissyt hihasta jotakin toista myyjää, ostanut puhelimen ja sitten ehkä tehnyt valituksen. Tosin en usko, että olisin jaksanut.[/QUOTE]

Samat hinnat siellä on suurimmaksi osin mitä muissakin liikkeissä, joissa saa sitten vielä palveluakin kaupan päälle. Ja vaikka olisi tarjous tuote, niin todellakin oletan että saan asiakaspalvelua ostaessani satojen eurojen edestä jotain. Ja kyllä vähemmästäkin. Asiakkaiden palveleminen kuuluu myyjien työhön.

Ja vaikka olisi tarjous tuote, niin todellakin oletan että saan asiakaspalvelua ostaessani satojen eurojen edestä jotain. Ja kyllä vähemmästäkin. Asiakkaiden palveleminen kuuluu myyjien työhön.
Toki kuuluu palveleminen myyjien työhön, mutta helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun kodinkoneostoksissa ja muissakin tunteilee mahdollisimman vähän. Ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti, jos yksittäinen myyjä on outo, vaan vähän jämäkkyyttä peliin, niin saa mitä tahtoo. Minulle se tavara on tärkein. Ei ostokokemus sinänsä ole mikään ilon aihe elämässä, varsinkin jos on jo itse tavaran valinnut. Muutenkin ei kannata asioita ostaessaan luottaa myyjien ammattitaitoon kokonaan, koska ei heillä voi olla tuhansien tuotteiden valikoimasta yksityiskohtaista tietoa, vaan tutustuu tuotteisiin etukäteen.

[QUOTE="vieras";24994245]Ei kyllä pidä paikkaansa.[/QUOTE]

Totta, joistain saa samoja tuotteita halvemmallakin kuin Gigantista. Esimerkiksi verkkokaupasta. Ja jos ei ole valmiiksi edullisempi, niin tinkimällä olaan aina saatu samaan, jos ei halvempaan hintaan sama tuote muualta.

[QUOTE="vieras";24994263]Toki kuuluu palveleminen myyjien työhön, mutta helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun kodinkoneostoksissa ja muissakin tunteilee mahdollisimman vähän. Ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti, jos yksittäinen myyjä on outo, vaan vähän jämäkkyyttä peliin, niin saa mitä tahtoo. Minulle se tavara on tärkein. Ei ostokokemus sinänsä ole mikään ilon aihe elämässä, varsinkin jos on jo itse tavaran valinnut. Muutenkin ei kannata asioita ostaessaan luottaa myyjien ammattitaitoon kokonaan, koska ei heillä voi olla tuhansien tuotteiden valikoimasta yksityiskohtaista tietoa, vaan tutustuu tuotteisiin etukäteen.[/QUOTE]

Siinäpä se, kun itse tutustumalla tuotteisiin n. 15 minuuttia on enemmän perillä niistä kuin myyjä. Not good.

Ja usein on myyjät jaettu tuoteryhmittäin, että senkin puoesta vähän ontuu nuo selitykset, kun ei ole tuhansia tuotteita tunenttavana.

Ettet vaan ole Gigantissa töissä kun olet noin puolustuskannalla ;)...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meil kans ihan samallaisia kokemuksia. Me oltiin ostamassa tiskikonetta ja päälle nelikymppinen miesmyyjä siellä paasasi mun miehelle suu vaahdossa jonkin tietyn merkin hyvistä puolista jossa kuitenkaan ei ollut niitä ominaisuuksia mitä mina halusin, ja minä tosiaan olen se jolle olis kannattanut sitä myynti puhetta pitää. Minä tein kysymyksiä ja hän vastasi mun miehelle. Lopulta mun pinna paloi täysin kun kysyin lapsilukosta niin äijä totesi että ei näitä avata kesken ohjelman tein vielä muutaman tarkentava kysymyksen mihin hän ei osannut vastata ja hermostui ja sanoi kyllähän nämä nyt saa rautakangella vääntämällä auki minkä vaan. Kyse oli meidän silloin 2-v lapsesta. Sanoin äijälle suoraan ja kovalla äänellä että minä en aijo ostaa sulta enkä tästä liikkeestä yhtään mitään kun asenne on asiakasta kohtaan toi. Sen kuuli sit muutama muukin niin asiakas kuin myyjä jotka säntäsivät paikalle. Oli ihan turha äijän enää kävellä perässä ovelle ja pyydellä anteeksi. Ja en ole sen jälkeen ko liikkeessä käynyt!

[QUOTE="vieras";24994263]Toki kuuluu palveleminen myyjien työhön, mutta helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun kodinkoneostoksissa ja muissakin tunteilee mahdollisimman vähän. Ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti, jos yksittäinen myyjä on outo, vaan vähän jämäkkyyttä peliin, niin saa mitä tahtoo. Minulle se tavara on tärkein. Ei ostokokemus sinänsä ole mikään ilon aihe elämässä, varsinkin jos on jo itse tavaran valinnut. Muutenkin ei kannata asioita ostaessaan luottaa myyjien ammattitaitoon kokonaan, koska ei heillä voi olla tuhansien tuotteiden valikoimasta yksityiskohtaista tietoa, vaan tutustuu tuotteisiin etukäteen.[/QUOTE]

Kerrohan sitten miten voi olla jämäkkä kun itse olimme jo siihen tuotteseen tutustuneet mitä menimme hakemaan. Totta että sitä myyjän suosittelemaa tuotetta niin siihen emme olleet tutustuneet ja pika tutustumisenkin jälkeen totesimme että otamme sen minkä tulimmekin hakemaan vaan kun sen myyjä kuuli KATOAA HÄN PAIKALTA :O
Kyllä onneksi on muillakin tarjouksia ja samoja hintojakin ;)

Yhteistyössä