Gigantin asiakaspalvelu loistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt pariskunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siinäpä se, kun itse tutustumalla tuotteisiin n. 15 minuuttia on enemmän perillä niistä kuin myyjä. Not good.
No opettele sitten liikkeen koko valikoima ulkoa, jos kuvittelet sen onnistuvan kaiken muun työn ohella. Olen itsekin välillä huvitellut ajatuksella, että olen jotenkin fiksu kun asioin liikkeissä valmiit tiedot takataskussa, mutta sehän on vaan lapsellista harhaa, jos niin oikein uskoo.

Ja verkkokaupoista toki saa kaiken halvemmalla, mutta usein on helpompi hakea tuote suoraan kaupasta tai edes tutustua siihen oikeasti. Osaan itsekin tinkiä, mutta kyllä Gigantissa silti on hyvin kilpailukykyiset hinnat.

Totta, joistain saa samoja tuotteita halvemmallakin kuin Gigantista. Esimerkiksi verkkokaupasta. Ja jos ei ole valmiiksi edullisempi, niin tinkimällä olaan aina saatu samaan, jos ei halvempaan hintaan sama tuote muualta.

Ostimme kesällä elektroniikkaa,
ensin menimme suoraan liikkeeseen kun katsoimme nettiputiikin kautta (gigantin)
että sen saa siihen ja siihen hintaan.
Myyjä ei kuulemma voi myydä niin alhaisella hinnalla jolloin minä kysyinkin että onko heillä niissä tietokoneilla netti ja olihan niillä :D
Pyysin lupaa saada lainata konetta jotta saan sen tilattua nettikaupan kautta ja haku lähimmästä gigantista eli sielä missä jo olin :D
Myyjä ei meinannut uskoa korviaan että sama tuote on nettikaupassa paljon halvemmalla :D
sillä hän ei kuulemma pysty mitenkään alentamaan tuotteen hintaa niin paljon.
Kas kummaa kun hän asian tarkisti sainkin ostettua saman tuotteen myymälästä suoraan ilman että tilasinkaan netin kautta nouto myymälästä systeemillä :D
Että todellisia asiantuntijoita nämä heidänkin myyjät kun ei edes nettikauppojan hintoja tiedä, luulisi nopeasti että niissä olisi samat hinnat kun kuitenkin aina koettavat kehua ettei muualta saa halvemmalla.

[QUOTE="vieras";24994348]No opettele sitten liikkeen koko valikoima ulkoa, jos kuvittelet sen onnistuvan kaiken muun työn ohella. Olen itsekin välillä huvitellut ajatuksella, että olen jotenkin fiksu kun asioin liikkeissä valmiit tiedot takataskussa, mutta sehän on vaan lapsellista harhaa, jos niin oikein uskoo.

Ja verkkokaupoista toki saa kaiken halvemmalla, mutta usein on helpompi hakea tuote suoraan kaupasta tai edes tutustua siihen oikeasti. Osaan itsekin tinkiä, mutta kyllä Gigantissa silti on hyvin kilpailukykyiset hinnat.[/QUOTE]
Juu ja en ole Gigantin myyjä tai mikään myyjä. Uskoisin, että Gigantissa myyjien vaihtuvuus on aika suurta, että senkään puolesta ei voi myyjiltä ihan niin paljon odottaa. Näiin se isoilla ketjuilla menee realistisesti, että tingitään hieman palkkauksesta ja palvelusta ja pelataan hinnoilla ja valikoimilla. Mutta jokainen toki saa asioida missä tykkää.

[QUOTE="vieras";24994263]Toki kuuluu palveleminen myyjien työhön, mutta helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun kodinkoneostoksissa ja muissakin tunteilee mahdollisimman vähän. Ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti, jos yksittäinen myyjä on outo, vaan vähän jämäkkyyttä peliin, niin saa mitä tahtoo. Minulle se tavara on tärkein. Ei ostokokemus sinänsä ole mikään ilon aihe elämässä, varsinkin jos on jo itse tavaran valinnut. Muutenkin ei kannata asioita ostaessaan luottaa myyjien ammattitaitoon kokonaan, koska ei heillä voi olla tuhansien tuotteiden valikoimasta yksityiskohtaista tietoa, vaan tutustuu tuotteisiin etukäteen.[/QUOTE]

Minua vituttaa ammattitaidottomat ja asiakaspalvelutaidottomat myyjät sen verran, että äänestän jaloillani. Onneksi voin valita melkein kaikessa ainakin kahden liikkeen väliltä, ettei ole pakko ostaa nylpyiltä yhtään mitään.

Ja onneksi on netti, mistä ostaa ja ainakin levittää sanaa huonoista myyjistä. Harmi, jos palveluhenkisyys katoaa eikä myyjänkään muka tarvitse tietää mitään tai kohdella jokaista asiakasta samalla tavalla.

Kerrohan sitten miten voi olla jämäkkä kun itse olimme jo siihen tuotteseen tutustuneet mitä menimme hakemaan. Totta että sitä myyjän suosittelemaa tuotetta niin siihen emme olleet tutustuneet ja pika tutustumisenkin jälkeen totesimme että otamme sen minkä tulimmekin hakemaan vaan kun sen myyjä kuuli KATOAA HÄN PAIKALTA :O
Kyllä onneksi on muillakin tarjouksia ja samoja hintojakin ;)
No jämäkkää käytöstä olisi ollut ottaa toinen myyjä paikalle ja ostaa se oikea puhelin. Ja samalla kerralla olisi voinut suoraan valittaa palvelusta, jos olisi huvittanut. En itse jaksaisi itku silmässä loukkaantuneena lähteä ajelemaan muualle hakemaan puhelinta, vaan sen takia, että iso ketju on palkannut yhden oudon myyjän.

mun piti ostaa siemensin pesukoneen. oli joku kalliskin malli joka oli tarjouksessa. Väitettiin että oli loppuunmyyty vaikka mainoslehti tuli sunnuntaina ja heti maanantai aamuna olin paikalla kun liike avattiin. Yrittivät sitte kaupata jotain boschia mulle "se on ihan samanlainen, se on kans saksassa valmistettu". En nyt enää muista mitä heille sanoin mutta lupasivat sitten "tilata" mulle siemensin koneen ja sain siihen samaan alennushintaan. Mut jotain outoa tuossa oli kyllä kun oli muka heti loppuun myyty.

[QUOTE="vieras";24994348]No opettele sitten liikkeen koko valikoima ulkoa, jos kuvittelet sen onnistuvan kaiken muun työn ohella. Olen itsekin välillä huvitellut ajatuksella, että olen jotenkin fiksu kun asioin liikkeissä valmiit tiedot takataskussa, mutta sehän on vaan lapsellista harhaa, jos niin oikein uskoo.

Ja verkkokaupoista toki saa kaiken halvemmalla, mutta usein on helpompi hakea tuote suoraan kaupasta tai edes tutustua siihen oikeasti. Osaan itsekin tinkiä, mutta kyllä Gigantissa silti on hyvin kilpailukykyiset hinnat.[/QUOTE]

Kuten tuolla aiemmin laitoinkin, niin isojen valikiomien ollessa kyseessä on myyjät usein jaettu tuoteryhmittäin. Ja verkkokaupasta käyn ihan yhtälailla paikan päällä ostamassa.

Kyllä se on ihan aiheellista olettaa että myyjä tietää tuotteista joita myy. Kukaan ei varmasti oleta että kaikkea, mutta osittain ainakin. Ja meitä on kyllä usein ihmetyttänyt kuinka päin mäntyä on myyjän tietämys mennyt, ja senkin perusteella ostettu muualta, asiantuntevammilta myyjiltä. Ymmärrän kyllä että ottaa aikansa opetella, mutta ei sentään väärää informaatiota saa antaa vaikka ei tietäisikään tuotteesta.

Kivahan se on jos sulle riittää se, että vain haet tuotteen kaupasta, etkä siis tarvitse palvelua. Mulle myös palvelu kuuluu edelleenkin kaupan tekoon.

[QUOTE="vieras";24994390]No jämäkkää käytöstä olisi ollut ottaa toinen myyjä paikalle ja ostaa se oikea puhelin. Ja samalla kerralla olisi voinut suoraan valittaa palvelusta, jos olisi huvittanut. En itse jaksaisi itku silmässä loukkaantuneena lähteä ajelemaan muualle hakemaan puhelinta, vaan sen takia, että iso ketju on palkannut yhden oudon myyjän.[/QUOTE]

En minä ainakaan halua tuhlata rahoja ainakaan sillä kertaa puljuun, joka ei ole vaivautunut kouluttamaan myyjiään. Annan palautetta JA poistun paikalta.

[QUOTE="vieras";24994390]No jämäkkää käytöstä olisi ollut ottaa toinen myyjä paikalle ja ostaa se oikea puhelin. Ja samalla kerralla olisi voinut suoraan valittaa palvelusta, jos olisi huvittanut. En itse jaksaisi itku silmässä loukkaantuneena lähteä ajelemaan muualle hakemaan puhelinta, vaan sen takia, että iso ketju on palkannut yhden oudon myyjän.[/QUOTE]

No olipas vähän alentava krjoitus "tyrmistyneelle pariskunnalle". Tottakai sitä lähtee muille kaupoille. Ei ole asiakkaan tehtävä huolehtia myymälän myyjien tasosta.

No olipas vähän alentava krjoitus "tyrmistyneelle pariskunnalle". Tottakai sitä lähtee muille kaupoille. Ei ole asiakkaan tehtävä huolehtia myymälän myyjien tasosta.
No siitähän tässä juuri on kyse. Jos on kiinnostunut palvelun tasosta, niin valittaminen olisi tehokkaampaa kuin se, että lähtee vaan ulos. Se kertoo vain henkilökohtaisesta loukkaantumisesta. Joku mättää, jos yksi outo ihminen pääsee niin iholle, että tulee paha mieli. Sillähän saattoi olla vaikka mielenterveysongelmia.

[QUOTE="vieras";24994499]No siitähän tässä juuri on kyse. Jos on kiinnostunut palvelun tasosta, niin valittaminen olisi tehokkaampaa kuin se, että lähtee vaan ulos. Se kertoo vain henkilökohtaisesta loukkaantumisesta. Joku mättää, jos yksi outo ihminen pääsee niin iholle, että tulee paha mieli. Sillähän saattoi olla vaikka mielenterveysongelmia.[/QUOTE]

Usein asiakkaana ei ajattele niin laajasti, vaan yksi ihminen edustaa koko firmaa. Niin se vaan usein menee, eikä kenelläkään tarvitse olla mitään mt ongelmia. Sen takia myyjänä kannattaakin olla tarkkana ettei sahaa omaa oksaansa.

[QUOTE="vieras";24994499]No siitähän tässä juuri on kyse. Jos on kiinnostunut palvelun tasosta, niin valittaminen olisi tehokkaampaa kuin se, että lähtee vaan ulos. Se kertoo vain henkilökohtaisesta loukkaantumisesta. Joku mättää, jos yksi outo ihminen pääsee niin iholle, että tulee paha mieli. Sillähän saattoi olla vaikka mielenterveysongelmia.[/QUOTE]
Vaikka toki sen ymmärrän, että tuollaisesta voi tyrmistyä, että tämä on ihan sivullisen jälkiviisautta.

Usein asiakkaana ei ajattele niin laajasti, vaan yksi ihminen edustaa koko firmaa. Niin se vaan usein menee, eikä kenelläkään tarvitse olla mitään mt ongelmia. Sen takia myyjänä kannattaakin olla tarkkana ettei sahaa omaa oksaansa.
Sehän se isojen firmojen palvelussa juuri mättää (ja siksi siihen itse osaan suhtautua rennommin), koska tiedän, että palvelun henkilökohtaisuus häviää sinne isoon halliin ja lukemattomien työntekijöiden joukkoon. Yksi myyjä on yksi lukemattomien joukossa ja ei saa samalla tavalla henkilökohtaisesti kiitosta osaavuudestaan palkkauksen muodossa ja kiitoksena esimiehiltä ja asiakkailta ja tietää että firman tulevaisuus ei ole hänestä kiinni. Haukut saa otta vastaa kuitenkin koko firman toiminnasta, koska asiakkaat yhdistävät ison firman toimintatavat yksittäisiin myyjiin. Ja kun työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, niin sitä osaamista ei ehdi samalla tavalla muodostumaan. Iso osa työntekijöistä on niin nuoria, että ovat muutenkin "leipäkodinkonemyyjiä". Vaikuttaa motivaatioon.

Taidatkin olla itse kyseinen myyjä ;) :laugh:
Kuka muka vielä jäisi liikkeeseen jossa myyjän käytös on mitä on, ottamaan vielä selvää montako muutakin ehkä epä-asiakaspalvelijaa heillä tuon lisäksi?
Miksi sinne liikkeeseen kuuluisi antaa rahat?
Ja mistäpä me tiedämme tarviko aloittajan ajaa ihan muualle, voihan olla että on ollut muitakin liikkeitä vieressä,
gigantti nyt vain sattui olemaan se ensimmäinen liike johon apee meni ensin.
Kaikki ei asu paikoissa joissa ei ole kuin yksi liike jossa sitten myyjät saa hyppiä silmille ja siltikin asiakkaan pitää niellä kaikki ja antaa jopa rahaakin sinne.
Toivottavasti aloittaja teki reklamaation myyjästä.

meille myyjä oli väkidin myymässä tietokonetta,olis ollut PAKKO oataa se kone velkaksi. jos ois ostanut velkais sen hint aolis olllut 400e, ( todellisuudessa olis olut kalliimpi kun laksuihin tulee aina lakutuslisää ym.)
kun sitten sanoin että tulen huomenna ostamaan saman koneen ja maksan käteisellä olis hinta ollut jo melkein 600- otettiin sit tehokkaampi kone verkkokauppa.comista, ja hinta oli noin 400e. Sinne sai maksaa käteisellä, eikä hinta noussut.

[QUOTE="jepjep";24994361]Ostimme kesällä elektroniikkaa,
ensin menimme suoraan liikkeeseen kun katsoimme nettiputiikin kautta (gigantin)
että sen saa siihen ja siihen hintaan.
Myyjä ei kuulemma voi myydä niin alhaisella hinnalla jolloin minä kysyinkin että onko heillä niissä tietokoneilla netti ja olihan niillä :D
Pyysin lupaa saada lainata konetta jotta saan sen tilattua nettikaupan kautta ja haku lähimmästä gigantista eli sielä missä jo olin :D
Myyjä ei meinannut uskoa korviaan että sama tuote on nettikaupassa paljon halvemmalla :D
sillä hän ei kuulemma pysty mitenkään alentamaan tuotteen hintaa niin paljon.
Kas kummaa kun hän asian tarkisti sainkin ostettua saman tuotteen myymälästä suoraan ilman että tilasinkaan netin kautta nouto myymälästä systeemillä :D
Että todellisia asiantuntijoita nämä heidänkin myyjät kun ei edes nettikauppojan hintoja tiedä, luulisi nopeasti että niissä olisi samat hinnat kun kuitenkin aina koettavat kehua ettei muualta saa halvemmalla.[/QUOTE]

Siellä niitten nettikaupassa on aika pitkään lukenut melkein jokaisen (tarjous)hinnan kohdalla, että se on voimassa vain verkkokaupasta tilattaessa. Aika jännä sitten jos se oli myyjällekin joku yllätys.

[QUOTE="ask";24994399]mun piti ostaa siemensin pesukoneen. oli joku kalliskin malli joka oli tarjouksessa. Väitettiin että oli loppuunmyyty vaikka mainoslehti tuli sunnuntaina ja heti maanantai aamuna olin paikalla kun liike avattiin. Yrittivät sitte kaupata jotain boschia mulle "se on ihan samanlainen, se on kans saksassa valmistettu". En nyt enää muista mitä heille sanoin mutta lupasivat sitten "tilata" mulle siemensin koneen ja sain siihen samaan alennushintaan. Mut jotain outoa tuossa oli kyllä kun oli muka heti loppuun myyty.[/QUOTE]

Sama mainoslehtinen jaetaan varmasti ympäri Suomen, joten on mahdollista, että ihan joka Giganttiin ei ole tarjoustuotetta ehditty saamaan. Ja ei, en ole töissä Gigantissa, vaan ruokakaupassa. Välillä vaan käy niin, että tavaraa ei saakaan, vaikka kuinka sitä tilaa.

Ostin kerran miehelleni joltain mustalaisukolta piene partakoneen. Mies ajeli sillä jonkun aikaa kunnes eräänä päivänä laite mykistyi. Mieheni avasi partakoneen huoltoa varten. Silloin järkytykseksemme huomasimme partakoneen olleen folioon kääritty tupakka-aski jonka sisällä oli kuollut ampiainen. Harmitti kun olin maksanut koneesta 70€!!

Ostin kerran miehelleni joltain mustalaisukolta piene partakoneen. Mies ajeli sillä jonkun aikaa kunnes eräänä päivänä laite mykistyi. Mieheni avasi partakoneen huoltoa varten. Silloin järkytykseksemme huomasimme partakoneen olleen folioon kääritty tupakka-aski jonka sisällä oli kuollut ampiainen. Harmitti kun olin maksanut koneesta 70€!!

Ettei vaan kuitenkin ollut joku gigantin myyjä kyseessä :D

kun olen ostamassa kodinkonetta tai vaikka ruokakaupassa,tiedän tarpeeni ja saatan kysellä myyjältä lisätietoja,mutta minulla ei ole velvollisuutta valvoa myyjän osaamista tai käytöstä.siihen palkatkoon liike omat valvojansa:elikkä jos en saa asiallista ja ystävällistä kohtelua kävelen muualle.

Yhteistyössä