Asunto tuhottiin parissa kuukaudessa (sis linkin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yrittäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä kaikki onnistuu! Nim. kokemusta on.

Minun vuokra-asunto saatiin tuhottua parkettia myöten alle vuodessa. Ihmettelen miten nyrkkikin oli saatu uppotettua välioveen :( tapetit piloilla ja tietysti sisällä oli tupakoitu ahkerasti. Lapset oli piirtäneet tapetteihin kauniita piirrustuksia.

Toiset ne osaa!

No onko nyt vähän liioittelua tuo että joutuu myymään oman asuntonsa jotta saa tuon vuokramurjun rempattua. Jos se kerran omistaa kaks kämppää, niin ehkä voi ottaa lainaa tuon vuokra-asunnon remppaan? Kyllä ymmärrän että harmittaa jne. mutta tuollainen marttyyriasenne ei kyllä auta ketään.

• Tykkää
Reactions: nöppäri
[QUOTE="huoh";24985872]No onko nyt vähän liioittelua tuo että joutuu myymään oman asuntonsa jotta saa tuon vuokramurjun rempattua. Jos se kerran omistaa kaks kämppää, niin ehkä voi ottaa lainaa tuon vuokra-asunnon remppaan? Kyllä ymmärrän että harmittaa jne. mutta tuollainen marttyyriasenne ei kyllä auta ketään.[/QUOTE]

Niin tai miksi ei myy sitä vuokrakämppää? :O

miksi vakuutus korvaa vain vesivahinko osuuden? eikös korvaisi enemmänkin, jos olisi kunnon vakuutus?
Näitä juttuja muuten on jatkuvasti, että vuokrakämppä tuhottu, ja sitten itketään iltalehdessä. Ennen kun alkaa vuokraamaan asuntoa kenellekkään, niin vois vaikka huolehtia asianmukaiset vakuutukset?

Alkuperäinen kirjoittaja enymmärrä;24985939:
miksi vakuutus korvaa vain vesivahinko osuuden? eikös korvaisi enemmänkin, jos olisi kunnon vakuutus?
Näitä juttuja muuten on jatkuvasti, että vuokrakämppä tuhottu, ja sitten itketään iltalehdessä. Ennen kun alkaa vuokraamaan asuntoa kenellekkään, niin vois vaikka huolehtia asianmukaiset vakuutukset?

ei ne vakuutuksetkaan mitä vaan korvaa. Varsinkaan tuollaisia vuokralaisen itse aiheuttamia juttuja. Esim. Vakuutus ei korvaa jos joku ääliö menee kännissä suihkuun ja nukahtaa sinne ja se aiheuttaa mittavat vesivahingot. Mikään vakuutus ei tuollaista korvaa. Se on vuokralaisen korvattava.

Ymmärrättekö, että sitä vuokrakämppää varten jotkut ottavat lainaa ja jos se on saatu tuohon kuntoon niin sen arvo on laskenut huomattavasti. Ei kannata myydä pilkkahintaan jos lainaa vielä on. Omansa pitäisi saada takaisin.

Sijotuskämppätoiminta nyt ei vaan ole persaukisten hommaa, muuttujia on niin paljon ja epävarmoja tekijöitä että kädestä suuhun -mentaliteetilla siitä ei jää käteen just muuta ku se kasa paskaa ja katastrofi.

ei ne vakuutuksetkaan mitä vaan korvaa. Varsinkaan tuollaisia vuokralaisen itse aiheuttamia juttuja. Esim. Vakuutus ei korvaa jos joku ääliö menee kännissä suihkuun ja nukahtaa sinne ja se aiheuttaa mittavat vesivahingot. Mikään vakuutus ei tuollaista korvaa. Se on vuokralaisen korvattava.

Näin on ja yleensähän ne menee vuokraajan maksettaviksi, mutta kuten tässäkin tapauksessa vuokralainen on varaton, luultavasti ei käy töissä ja ulosotossa liuta muitakin maksuja.

Sijotuskämppätoiminta nyt ei vaan ole persaukisten hommaa, muuttujia on niin paljon ja epävarmoja tekijöitä että kädestä suuhun -mentaliteetilla siitä ei jää käteen just muuta ku se kasa paskaa ja katastrofi.

Kyseessä voi olla vaikka se, että perhe on löytänyt toisen kämpän itselleen ja kun eivät ole saaneet vanhaa kämppää myytyä, ovat laittaneet sen vuokralle.

On niitä paskoja vuokranantajiakin, pakko todeta.

Itse asuttiin aikanaan vuokralla, ja osa parketista vaurioitui meidän käytössä. Olimme valmiita korvaamaan sen, ei siinä, omahan oli vikamme. Satuimme sitten muuttamaan jo jokusta päivää ennen vsopparin päättymistä, ja tiedotettiin asiasta vuokranantajalle. Noh, kävi sitten niin, että tuo hullu vuokranantaja oli ITSE pistänyt kämppänsä paskempaan kuntoon. Oikeuteenhan se meni, onneksi meillä oli valokuvattuna kaikki.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011110814717787_uu.shtml?fb_ref=flb&fb_source=home_oneline

Itselläni kävi juuri näin aikanaan kun muutin yhteen asuntoon. Vuokra antajani ei halunnut edes maaleja antaa minulle jotta seinät maalasin edellisen jäljiltä kun porakoneella oli heiluttu seinät reikäjuustoksi. Muovimattokin oli rikki johon vuokranantajani tokaisi että mattohan sinulla siihen päälle tulee :O
Onneksi mukanani oli äitini ja siskoni kun asutoa kävin katsomassa.
Sanoin asunnon irti niin vuokranatajani alkoi minua syyttämään seinien reikäjuustona olosta (yhtään reikää ei minun tarvinnut tehdä)
ja huuti kuinka olen muovimatonkin rikkonut. Onneksi oli äitini nuokin syytökset kuulemasaa, äiti jolla on sana paremmin hallussa kuin minulla ;) Sai huutia moinen ukko.
Kunhan koetti minulla maksattaa ylimääräistä.

Empä ehtinyt vastaamaan tähän ketjuun aamulla. Noh, tarkoitin sitä siis, että tuollaiset kamalat PINTTYNEET liat vessan saumoissa yms ei tule PARISSA kuukaudessa. Ne ovat vuosien tulos. Kukaan ei saa tuollaista pinttynyttä likaa aikaa edes puolessa vuodessa.

Nyt lehteen tulikin sitten vuokralaisen selitys, että kämppä oli jo lähtöjään kamalassa kunnossa.

Kamalaa tietnekin on, että tapeteissa oli kynän jälkiä yms, mutta ei tuo kämppä ole voinut olla siisti, kun sitä on vuokrattu.

Mä kävin kerran katsomassa vuokrattavaa ok- taloa jossa edellisten asukkaiden jäljet olivat vielä näkyvillä: joka paikka vähän samassa kunnossa kuin noissa kuvissa, yläkerrasta oli vetäisty lähes kaikki seinälaudat polttopuuksi ja koko kämpässä haisi voimakas kissan kusi :snotty:
Että kyllä ne jotkut osaa..

Mä kävin kerran katsomassa vuokrattavaa ok- taloa jossa edellisten asukkaiden jäljet olivat vielä näkyvillä: joka paikka vähän samassa kunnossa kuin noissa kuvissa, yläkerrasta oli vetäisty lähes kaikki seinälaudat polttopuuksi ja koko kämpässä haisi voimakas kissan kusi :snotty:
Että kyllä ne jotkut osaa..

Ideana ei olekaan tässä ketjussa, ihmetelle kuinka jotkut osaa tuhota asuntoja, vaan epäilen suuresti jo alusta, että nuo tuhot eivät voi tulla parissa kuukaudessa. Vuosien pinttymät siellä näkyy.

[QUOTE="a.p";24989183]Ideana ei olekaan tässä ketjussa, ihmetelle kuinka jotkut osaa tuhota asuntoja, vaan epäilen suuresti jo alusta, että nuo tuhot eivät voi tulla parissa kuukaudessa. Vuosien pinttymät siellä näkyy.[/QUOTE]

ahaa. siis keskustelupalstalla ei saa keskustella/ kommentoida/ mennä vähän asian vierestä?

[QUOTE="a.p";24989183]Ideana ei olekaan tässä ketjussa, ihmetelle kuinka jotkut osaa tuhota asuntoja, vaan epäilen suuresti jo alusta, että nuo tuhot eivät voi tulla parissa kuukaudessa. Vuosien pinttymät siellä näkyy.[/QUOTE]

Tosiaan ihmettelinkin noita vesivanhinkojakin, että mistä sitä tietää onko ne tulleet nyt vai jo edellisten asukkaiden aikana.

Yhteistyössä