No nyt se imetys sitten loppui :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suru"

Vieras
Vauva 5kk ja viimeiset 2kk ollut kauheat rintaraivarit (syy mm.nenän tukkoisuus).
On niin paha mieli,kun en kauemmin jaksanut taistella ja nyt hylkäsi rinnan kokonaan ;(

[QUOTE="vieras";24979979]Voi luoja sentään tätä maailmaa!Se on VAIN imetys joka loppui,ei koko elämä!Älä käy ittees ruoskimaan tuommoisesta asiasta.[/QUOTE]

En toki ruoski,osaakin vaan olla suru.

Elämä on - eteenpäin!! Sun lapsestas tulee ihan täydellinen vaikka ei olekaan tissillä asunnut useampaa vuotta. Lähinnä suru taitaa tulla siitä että et suoriutunut johonkin tiettyyn pisteeseen saakka - et saavuttanut OMAA tavoitettasi

Ymmärrän surusi!
Oma vauvani lopetti rinnan syönnin 3,5kk iässä vaikka tavoitteenani oli päästä sinne 6kk asti. Noh,jatkoin maidon pumppausta sähköisellä pumpulla ja edelleen jatketaan,vauva nyt 5kk. Välillä nyppii koko pumppaus,varsinkin öisin mutta jospa tässä vielä jonkin aikaa jatkaisin.
Iso suru se on silti mutta ei mikään maailmanloppu,kohta alatte maistelemaan kiinteitä ja tulee vauvalle uusia makuja. Tsemppiä kovasti surusi käsittelyyn!

Ymmärrän surusi!
Oma vauvani lopetti rinnan syönnin 3,5kk iässä vaikka tavoitteenani oli päästä sinne 6kk asti. Noh,jatkoin maidon pumppausta sähköisellä pumpulla ja edelleen jatketaan,vauva nyt 5kk. Välillä nyppii koko pumppaus,varsinkin öisin mutta jospa tässä vielä jonkin aikaa jatkaisin.
Iso suru se on silti mutta ei mikään maailmanloppu,kohta alatte maistelemaan kiinteitä ja tulee vauvalle uusia makuja. Tsemppiä kovasti surusi käsittelyyn!

Kiitos :hug: Meinaan minäkin pumpata vielä sen mitä pystyy,jos tonne 6kk asti päästäis edes osittain äidinmaidolla.
Tsemppiä sinne kanssa :)

sama tilanne täällä, vauva tosin 4 kk. jouduin sairaalaan ja en pystynyt pariin päivään imettämään lääkityksen ym. takia. rinta kelpasi n. viikon sen jälkeen, tosin vain päivisin, mutta nyt ei kelpaa enää lainkaan.

tuttipullosta syö tyytyväisenä ja tuntuu kamalalta huudattaa lasta rinnalla... aion silti yrittää jatkaa imetystä, tarjoan rintaa aina ennen tuttipulloa ja välissä ja lapsen syötyä. olen pumpannut n. 5 kertaa päivässä ja maitoa tuntuu riittävän edelleen. toivottavasti maidon tulo ei vähene, jotta saisin edes osittain ruokittua rintamaidolla.

Mä taas ymmärrän tosi hyvin surullisuuden tunteen kun imetys loppuu, eikä siinä tarvitse olla kyse mistään äidin itselleen asettamasta tavoitteesta tai vaatimuksesta että näin kauan täytyy imettää. Mulla imetys on onneksi molempien kohdalla onnistunut aika hyvin, mutta en ole pitänyt sitä itsestäänselvyytenä missään vaiheessa.

Mulle imetys merkitsee tosi suurta läheisyyttä ja huolenpitoa vauvasta, mulle se on vaan henkisesti tosi arvokas juttu että pystyn itse tuottamaan vauvani tarvitseman ruoan, oikeanlaisena ja oikeana määränä. Imetys loppui esikoisen kanssa neidin ollessa 1 v 3kk, aika oli sillai sopiva, ettei tyttö enää niin rintaa maidon takia tarvinnut, ja tytön meno ei oikein antanut enää tilaisuutta imetykseen. Vauva on nyt 8,5 kk, ja imetys on tosi tärkeetä molemmille.

Ja kyllä, tiedän että korvikkeellakin voi ihan yhtä hyvin vauvan ruokkia ja läheisyyttä antaa aivan yhtä paljon toisin keinoin. Tämä vaan toimii meillä hyvin, ja on mun oma mielipide meidän tilanteesta :)

Ap:lle, kuten joku sanoikin niin eteenpäin :) Mulla helpotti viikossa-kahdessa se haikeus esikon kanssa. Tosin sun vauva on pienempi, mutta ythä tomera tapaus siitä silti tulee! Tsemppiä!

Yhteistyössä