Rokotuksista kieltäytyjät?

  • Viestiketjun aloittaja tietoa?
  • Ensimmäinen viesti
tietoa?
Onko rokottamattomille lapsille tullut näitä rokkotauteja, vihuri,tuhka, sikotautia, entä muita tauteja? Mites noin muutoin terveys onko terveempi, kuin rokotetut lapset? Onko kaduttanut jostain syystä päätös?
Itse aion harkita rokotutanko lastani lainkaan siksi kyselen. :)
 
asiak
Me on otettu nämä muut perus rokotteet, mut jätetty ottamatta pneumokokki sekä rota ja infulenssa rokotteen. Ne ei mun mielestä ole "pakollisia" muut sen siaan on enempi tai vähempi tarpeellisia!
 
................
Hyvin on vissiin THL:n mainokset uponneet suurimpaan osaan ihmisiä... ;D Hehän saavat lääkeyhtiöiltä rahoitusta sen mukaan mitä rokotetaan... Itse olen sairastanut tuhkarokon vasta teininä eikä se mikään kauhea ollut. Joo onhan siinä riskinsä tietyille ryhmille kaikissa, mutta kylläpä mulla on omien lastenkin kanssa ollut sellainen tapa että jos joku rokko oli jossakin päin liikenteessä kun olivat pieniä niin mentiin varta vasten se sinne kyläilemään ja hankkimaan että tuli vastustuskyky, ei sitten aikuisena tarvitse niiden kanssa ihmetellä. Ja jos ei tarttunut niin ei sitten.

Possunuha rokotetta ei otettu, eikä oteta näiden tulevien kanssa noita uusia rokotteita. Ne "tavalliset" vaan jotka on nyt olleet käytössä jo jonkun aikaa.
 
mulla on omien lastenkin kanssa ollut sellainen tapa että jos joku rokko oli jossakin päin liikenteessä kun olivat pieniä niin mentiin varta vasten se sinne kyläilemään ja hankkimaan että tuli vastustuskyky
Valitset siis mieluummin, että lapsi joutuu sairastamaan taudin ja saa mahdollisia komplikaatioita, kuin että rokotuttaisit hänet... Seeelvä... :stick:
 
................
no ehkä vastaus oli epäselvä.. siis heille oli annettu normirokotteet esim. tuhkarokkorokotukset, mutta kun ne tauditkin muuntuvat ajanoloon niin varmuuden vuoksi oli tapana kiertää taudit läpi. Poika sairasti tuhkarokon noin 2 vuotiaana vaikka oli rokotettu. Yhden päivän piti kuumetta ja muuten ei vaikuttanut menoon ollenkaan, lääkärissä kävimme kuitenkin taudin toteamassa. Nykyisellään vauhkotaan niistä komplikaatioistakin ihan liikaa, ne on kuitenkin tosi harvinaisia.
 
................
niiin tai sitten voi ajatella että nuo rokot ei ole vaarallisia jos ne sairastaa lapsena... niistä on tullut vaarallisia koska ihmisiä rokotetaan ja taudit muuntuu jolloin voit saada ne aikuisena jolloin ihmiset on alttiimpia komplikaatioille... ;D
 
"Ava"
Todella syvästi lasteni terveydestä välittävänä en aio enää yhtään rokotetta heille antaa laittaa. Esikoinen on saanut sen ensimmäisen combon kolmeen kertaan (viivytin aikataulua kyllä kovasti), mutta seuraava ei tule saamaan yhtään rokotetta.
 
nih!
Minä en lapsiani pistä turhaan sairastamaan vakavia tauteja. Rokotusohjelman mukaset rokotteet otetaan ja muut sitten harkinnan mukaan.
Itse jouduin sairastamaan mm. tuhkarokon ja hinkuyskän lapsena koska vanhempani vastustivat rokotteita. Juu ei kiitos omille lapsille tuollasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hä;24975544:
Mitä sä siinä vauhkoot jos sä ja muksus on rokotetty?
Se on aikamoinen taloudellinen kaaos mikä terveydenhuollon jo niin hyvässä jamassa olevaan budjettiin lohkaistuu jos kulkutaudit alkaa pikkuhiljaa taas jyllätä. Että kyllä se koskettaaa kaikkia huolimatta oman lapsen vastustuskyvystä.

Ja "puolen" valinta syytöksistä pakko nauraa ihan ääneen että kuka on niellyt THL:n propagandat ja kuka sitten rokoteinfon ja vastaavien :whistle: Puolueetonta faktaa lienee oikeasti löytyä aika vaikeasti, sitä pitää vaan vetää ne omat johtopäätöksensä kokonaisuudesta ja tehdä ratkaisut sen perusteella.
 
  • Tykkää
Reactions: emppu75 ja Wolt
Eli onko rokotteet yhtä tyhjän kanssa? Mitä jos lähdetään lähtökohdasta jolloin ei ollut vielä rokotteita. Millainen kuolleisuus oli? Kuinka paljon pieniä lapsia kuoli esim. tuhkarokkoon tai rokkojen jälkitauteihin?

Mitä ne luvut ovat nyt kun valtaosa on rokotettu?
 
voi ei
niiin tai sitten voi ajatella että nuo rokot ei ole vaarallisia jos ne sairastaa lapsena... niistä on tullut vaarallisia koska ihmisiä rokotetaan ja taudit muuntuu jolloin voit saada ne aikuisena jolloin ihmiset on alttiimpia komplikaatioille... ;D
Mun vähän vanhempi sukulainen sairastui lapsena tuhkarokkoon ja kuuroutui sen jälkitautina. On siis täysin kuuro.

Toisilta tuntuu katoavan suhteellisuudentaju kun ei ole itse enää joutunut elämään sitä aikaa, kun lapsia oikeasti menetettiin kulkutautien vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"vieras"
Nuorin lapseni ei ole saanut yhtään rokotetta, kaksi muuta ovat saaneet joitakin ennen kuin tutustuin rokotteisiin tarkemmin, MPR:ää kukaan ei ole saanut. Ovat terveitä, esikoinen (joka muuten on saanut eniten rokotteita) sairastaa astmaa ja atopiaa sekä allergioita. Kuopus ei ole sairastanut elämänsä aikana (3,5v.) juuri mitään muuta kuin välillä nuhaa, keskimmäinen yhden keuhkokuumeen (on nyt 7v.). Yhtään antibioottikuuria ei ole tarvittu :)

Esikoinen sai voimakkaat reaktiot kaikista rokotteista, viimeisen sai joskus 1-vuotiaana - koko jalka oli toimintakyvytön lähes viikon, pelkkä punainen patti koko jalka. Siinä vaiheessa alkoi kiinnostaa, mitä rokotteet oikeastaan ovatkaan.. Hyvä että otin selvää. Hullua, että olen antanut kyselemättä pistää kaikkea lapsiini, esim. muutaman päivän ikäiseen lapseen calmeten.. :(
 
"vieras"
Ai niin ja suurin osa taudeista on voitettu, kyllä - paremman hygienian ja esimerkiksi viemäriverkoston ansiosta. Monet taudit ovat lisääntyneet joksikin aikaa runsaasti rokotusten aloittamisen jälkeen, osa taas vähentynyt luonnostaan (tauteja, joihin ei ole rokotetta ollutkaan).
 
"aapee"
Nämä asiat huollettaa mua;

-onko rokotteita tutkittu tarpeeksi, siis tarkoitan koko ihmisen eliniän?
-Käytetäänkö elohopeaa rokotteissa vielä?
-Miten elohopea vaikuttaa elimistössä, mihin varastoituu,mitä aiheuttaa?
-Miksi nykyään on niin paljon allergioita,astmaa,diabetesta,ad/hd:ta, mistä nää tulee rokotteistako?
-Miksi käytetään elävää virusta jossain rokotteissa, siskoni rokotettiin 70-luvulla tuhkarokkoa vastaan niin hän sai tuhkarokon 2 viikon päästä rokottamisesta, rokoteko sen aiheutti? Kellään lähipiirissä tai koulussa ollut tota rokkoa mistä olisi voinut tarttua?
-Nyt armeijassa tuhkarokkoepidemia rokotteen aiheuttama?
-Onko noitten combojen yhteisvaikutukset tutkittu tarpeeksi missä on julkaistu tutkimustulokset niiden turvallisuudesta, miksi pitää viittäkin eri "tautia" laittaa samaan piikkiin? mieluiten otattaisin monta piikkiä kuin tuollaisen cocktailin?

Näihin asioihin kun saisi selvyyden niin rokotuttaisin vauvani meillä 3kk neuvola tiistaina siihen mennessä pitää tehdä päätös????:(
 

Yhteistyössä