Miksi vanhemmat eivät päästä ala-asteikäisiä lapsiaan diskoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24965385]Kyllä mä pistäisin minkä ikäisen tahansa aikuisten valvomaan ja koulun tai nuorisotoimen järjestämään tervehenkiseen diskoon. Siellä tosiaan syödään karkkia, on arpajaisia, halukkaat voi tanssia, kuunnellaan musiikkia ja tavataan kavereita. Täällä kyllä myös 12-17v disko on täysin päihteetön, ovella on alkometri, joten sisään ei pääse missään örvelökunnossa ja siellä on koulutetut nuorisonohjaajat.

Paljon pahemmin pelkäisin jossain kaduilla hillumista... Siellä on vaikka minkämoista porukkaa ja valvontaahan ei ole.[/QUOTE]

Peesi.

Minusta se on vaan hellyttävää, kun pienet alakoululaiset on diskossa. Koulun discot on ainakin meillä vanhempaintoimikunnan järjestämiä ja valvomia. Tanssitaan, syödään karkkia, juodaan mehua, ja on myös ohjelmaa esim. ongintaa ja kasvomaalausta.

Eroottinen nuorisomusiikki? Mun aikanani diskoissa soi esim. Smurffit, Titanicin tunnusmusa (heart will go on tms.) jne. Lapset katsovat asioita erilailla kuin aikuiset, eivät he pidä jotain musiikkia eroottisena, he joko pitävät laulua tanssittavana tai sitten eivät, siinä se.

Diskoissa on tarkoitus syödä herkkuja, tanssia, jutella kavereiden kanssa jne. Miten se on onnistuttu demonisoimaan noin pahasti? O_O On asiat muuttuneet sitten mun lapsuuteni.

Eroottinen musiikki aiheuttaa lapsissa hinkkaus efektin....lapsi varmasti haluaa seksiä.

[QUOTE="vieras";24965439]En halua että ne tottuvat mihinkään sellaiseen lapsena, jossa ei kannata käydä isompanakaan! Mitäs sitten sanon niille 18v kotona-asuville, ettei meidän talosta ole tapana käydä yökerhoissa, jos ovat tottuneet käymään diskossa?[/QUOTE]

Multa kiellettiin "kaikki" niin kauan kuin kotona asuin, ja kotoa muuttamisen jälkeen teinkin sitten kaikkea vähemmän fiksua niidenkin vuosien edestä, kun ei ollut ketään kieltämässä, vahtimassa ja paheksumassa.

Niitä "limudiskojakin" on varmasti erilaisia, joissakin kuunnellan Puuha-Peteä ja syödään poppareita ja joissakin kuunnellaan sitä seksististä teinipoppia ja pussaillaan ihastusta minihame päällä.

Minunkaan mielestäni lapsen ei tarvitse tehdä ja kokea vielä aikusten ja nuorten maailmaan kuuluvia juttuja, mutta ehdotonta kieltoa en asettaisi, vaan päästäisin lasta välillä menemään ja keskustelisin tapahtumista hänen kanssaan, jos tuntuisi, että meno olisi liian aikuismaista, ja jatkossa ehkä kieltäisin tai ainakin rajoittaisin diskoissa käymistä. Mun mielestä täydellistä rajoittamista parempi vaihtoehto on antaa lapsen pikkuhiljaa tutustua siihen teinien maailmaan niin että aikuinen tietää missä mennään ja seuraa ja ohjaa tilannetta, keskustelee asioista lapsen kanssa ja tarvittaessa puuttuu järkevillä rajoituksilla ja kielloilla.

Multa kiellettiin ne Smurffien kuuntelemiset ja poppareiden syömiset koulun limudiskoissa just siksi että siellä muka tapahtuu kaikkea mitä lasten (tai kunnollisten ihmisten ylipäätään) ei kuulu tehdä ja ne johtaa vaan hillittömään baareiluun sitten vanhempana ja teiniraskauskin varmasti seuraa siitä.

Ja mitä vanhemmaksi lapsi tulee ja mitä enemmän ikätoverit alkaa tehdä kaikenlaisia typeryyksiä, mä toivon, että oma lapsi jättää niitä tekemättä siksi että ajattelee fiksusti ja käyttää järkeään eikä siksi, että pelkää selkäsaunaa tai on suunnilleen lukittuna kotiin.

Ketjussa on näköjään jo mainittukin syitä, miksei vanhemmat päästä pieniä koululaisiaan discoon.
Minä päästän. Ekaluokkalaiseni oli elämänsä ensimmäisessä discossa tällä viikolla :)

Ketjussa on näköjään jo mainittukin syitä, miksei vanhemmat päästä pieniä koululaisiaan discoon.
Minä päästän. Ekaluokkalaiseni oli elämänsä ensimmäisessä discossa tällä viikolla :)

Ja on nyt turmeltunut? :D
Mä ootan innolla sitä kun lapseni pääsee ekaan diskoonsa, jos hänen koulus sellaisia järjestetään, en tiedä viel Steinerin käytäntöä näis asioissa.