Mistä musiikki mp3-soittimeen ja puhelimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusavuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusavuton"

Vieras
Kannattako cd-levyjä ostaa enää? Saako niistä musiikin kotikonstein sellaiseen muotoon että käy mp3 soittimeen ja puhelimeen?

Mistä hommaatte musiikin mp3-soittimeen tai puhelimeen? Pystyykö netistä ladattua musikkia siirtelemään eri koneisiin?

Mikä on hyvä mp3 -soitin? Vai ennemmin musiikkipuhelin? Saako niihin sellaisia sangallisia kuulokkeita? Entäs iPod? Niillehän on niitä telakoitakin.

Auttakaa nyt uusavutonta, pitäis ala-asteikäiselle pojalle saada ajanmukaiset musiikkivehkeet ja paljon hyvää musiikkia. Tietenkin halvalla tai ilman..

[QUOTE="vieras";24964573]Ei ole[/QUOTE]

Omaan käyttöön saa kopioida ostetuista levyistä niin monta versiota kuin haluaa, mutta jakaa niitä ei saa. Ei todellakaan ole ok ladata omaan soittimeen biisejä youtubesta niin paljon kuin haluaa. Miten kuvittelet että kukaan artisti ikinä eläisi, jos homma olisi noin vapaata? Kaikki vaan lataisi ämpärinsä täyteen biisejä maksamatta tekijälle yhtään mitään.

[QUOTE="vieras";24964649]Niin kauan kuin levy-yhtiöt itse lataavat artistien videot Youtubeen niiden lataaminen ja tallentaminen on sallittua. Jos ei olisi niin ei saisi tallentaa esim Voice tai MTV-musiikkikanavia digiboksin kovalevylle.[/QUOTE]

Otapa huomioon että siellä on paljon muitakin videoita kuin levy-yhtiön sinne pistämiä...

Ei todellakaan ole ok ladata omaan soittimeen biisejä youtubesta niin paljon kuin haluaa.
Minä näkisin tämän niin että YouTube on media siinä missä radiokin eikä radiosta äänittäminen tai tv:stä talentaminen ole tietääkseni laitonta.
Se on sitten eri juttu onko kappale laillisesti YouTubessa mutta siitähän huolehtii YouTube itse joten voidaan olettaa että siellä on vain laillista materiaalia.
Tekijänoikeuslain alaisen materiaalin vastaanottaminen yleisestä mediasta korviin, silmiin, tai mp3-soittimeen ei ole laitonta mutta sen edelleen jakaminen on.
Tämä on siis minun oma näkemykseni, ei tarkistettua faktaa.

[QUOTE="uusavuton";24964363]Kannattako cd-levyjä ostaa enää? Saako niistä musiikin kotikonstein sellaiseen muotoon että käy mp3 soittimeen ja puhelimeen?

Mistä hommaatte musiikin mp3-soittimeen tai puhelimeen? Pystyykö netistä ladattua musikkia siirtelemään eri koneisiin?

Mikä on hyvä mp3 -soitin? Vai ennemmin musiikkipuhelin? Saako niihin sellaisia sangallisia kuulokkeita? Entäs iPod? Niillehän on niitä telakoitakin.

Auttakaa nyt uusavutonta, pitäis ala-asteikäiselle pojalle saada ajanmukaiset musiikkivehkeet ja paljon hyvää musiikkia. Tietenkin halvalla tai ilman..[/QUOTE]

En ota laitteeseen kantaa, osta minkä parhaaksi näet.

CD:lta saa musat mp3:ksi vaikka Audiograbber -ohjelmalla.

Kiitos kaikille. Pitää tutustua tuohon Audiograbber-ohjelmaan.

Kyllä ennen olikin helppoa kun kaikki sai valmiina kaupasta, nyt on pakko sählätä näitten koneitten kans joka asiassa. Ei vaan olisi aikaa kaikkea etsiä ja opetella aasta alkaen. Mutta ei tuo poikakaan vielä niin hyvin konetta käytä että itse selviäis.

Jos ilmainen lataus olisi laillista niin miksi on sitten olemassa sivustot jossa voi musiikkia ladata maksullisesti kuten esim. poimuri, digianttila ym. Miksi ostaa jos ilmaiseksikin saa?? Eli ei ole laillista!!

Yhteistyössä