G: Millaisia sivuvaikutuksia hormonikierukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiira"

Vieras
Olen ajatellut ottaa hormonikierukan ehkäisyksi ja mielenkiinnosta nyt kyselisin, että millaisia sivuvaikutuksia teille on tullut hormonikierukasta? Kuinka monelta menkat ovat jääneet kokonaan pois? Toivon, ettei itselleni kävisi niin ihan siitä syystä, että sitten saa olla joka kuukausi raskaustestejä paniikissa tekemässä :D

Mulla on ollut hormonikierukka 2,5 vuotta. Se on sopinut mulle todella hyvin, en keksi mitään pahaa sanottavaa. Kuukautiset tulevat mulla n. 1,5 kk välein hyvin niukkoina. Muutaman päivän ajan tulee veristä vuotoa vain sen verran, että pikkuhousunsuojatkin ovat melkein tarpeettomia. Tyystin eivät siis ole mulla pois jääneet. Kannustan ottamaan!

Ennen hormonikierukkaa kannattaa kokeilla cerazette-pillereitä. Niissä on se sama vaikuttava aine. Joillain jää menkat pois ja joillain tulee jatkuvat menkat. Kannattaa siis testata, miten ne itsellä toimii. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka tähän vastaisi 100 ihmistä, että hyvin pelittää. Sulle ne ei välttämättä sovi. Ei sopinut mullekaan, vaikka kaikki muut on aina sopinu hyvin.

Itselleni laitettiin syyskuun alussa (2kk sitten) ja tähän saakka lähes taukoamatta ollut pientä vuotoa (vaihtelee voimakkuus ja sillointällöin parin pv:n tauko), mutta en stressaa koska tiedän että parin kk päästä tämä luultavasti loppuu eikä ko. vuoto ole minua häirinnyt. Eniten yllätyin kierukanlaitossa siitä, että tamppoonia ei saa käyttää ja se tietysti on vähän ikävähköä mutta ei mitään minkä kanssa ei voisi elää :D

Naama on myös kukkinut aika lahjakkaasti, mutta sitä tapahtui myös cerazette pillereissä joita söin ennen kierukan laittoa eli ei yllätys enkä moisestakaan jaksa stressata..

Toistaiseksi mieleni on edelleen positiivinen ehkäisykeinoa kohtaan :)

Ennen hormonikierukkaa kannattaa kokeilla cerazette-pillereitä. Niissä on se sama vaikuttava aine. Joillain jää menkat pois ja joillain tulee jatkuvat menkat. Kannattaa siis testata, miten ne itsellä toimii. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka tähän vastaisi 100 ihmistä, että hyvin pelittää. Sulle ne ei välttämättä sovi. Ei sopinut mullekaan, vaikka kaikki muut on aina sopinu hyvin.

mulle ei sopinu cerazettet ollenkaan mutta kierukka sopii hyvin, joten ei sitä pysty kokeilemaan niillä tableteilla että sopiiko se kierukka vai ei.

n kk aikaa laitettu. laitettini menkkojen aikana, menkat kesti 1pvä pitempään ku normaalisti ja loppu. nyt alko menkat ihan normisti ja kohta pitäs loppua. turvottaa alavattaa aikasesti, ainaki tällähetkellä ei muuta pahaa sanottavaa.

[QUOTE="suurenmoinenelämä";24962915]Itselleni laitettiin syyskuun alussa (2kk sitten) ja tähän saakka lähes taukoamatta ollut pientä vuotoa (vaihtelee voimakkuus ja sillointällöin parin pv:n tauko), mutta en stressaa koska tiedän että parin kk päästä tämä luultavasti loppuu eikä ko. vuoto ole minua häirinnyt.[/QUOTE]
Mulla tuota vuotoa jatkui tahdilla 2 vko/kk koko 5 vuotta. Nyt vaihdatin kuitenkin uuden Mirenan, sillä vuoto saattaa joillakin loppua vasta kun vaihdetaan uusi kierukka. Ja mielestäni tämä pieni vuoto on kuitenkin parempi kuin viikon runsas vuoto kerran kuukaudessa.
[QUOTE="suurenmoinenelämä";24962915]Eniten yllätyin kierukanlaitossa siitä, että tamppoonia ei saa käyttää ja se tietysti on vähän ikävähköä mutta ei mitään minkä kanssa ei voisi elää :D [/QUOTE]
Vaikka tamponia ei voi käyttää, niin kuukuppia voi käyttää.

Olin aivan raivopäinen ja murhanhimoinen... ja äkäinenkin vielä. Ja mokoma vimpain oli kaiken huipuksi asennettu päin v... Siis jäänyt kohdun kaulakanavaan. Että sattui ja jalat menivät välillä alta.

[QUOTE="Kiira";24962695]Niin, ja täytyy olla utelias, että oletko tuon jälkeen vielä luottanut hormonikierukkaan ehkäisynä?[/QUOTE]

No en todellakaan :D Sitä vaihtoehtoa ei edes otettu huomioon ehkäisyä mietittäessä :D Nyt on sterilisaatio tehty, jospa se toimis...

Minusta se on todella hyvä,on mukavaa kun ei ole kuukautisia,vatsassa on pientä kipua kun kuukautiset alkaa,mutta ei muuta.Joillekin se laitetaan myös jos on hirveitä mielialavaihteluita kuukautisten aikaan,pitäisi auttaa siihen.

Yhteistyössä