Lapset ostoskärryissä

"heh"
Nämä mammat on varmaan niitä samoja jotka antaa lasten syödä ja juoda kaupsassa ennenkuin on kassan läpi tuotteet menneet.
Ja ei ole ensimmäinen kerta kun jonkun pikku nicopetteri saa syödä sen banaanin ja laitetaampa kuoret roskiin. Ihan vaan unohtuu punnita ja maksaa,mitä sitä pikkujutuista.
 
Khimaira
[QUOTE="heh";24950779]Nämä mammat on varmaan niitä samoja jotka antaa lasten syödä ja juoda kaupsassa ennenkuin on kassan läpi tuotteet menneet.
Ja ei ole ensimmäinen kerta kun jonkun pikku nicopetteri saa syödä sen banaanin ja laitetaampa kuoret roskiin. Ihan vaan unohtuu punnita ja maksaa,mitä sitä pikkujutuista.[/QUOTE]

tuskin nyt kovin paljoa tapahtuu sitä että jätetään maksamatta..Paljon olen kyllä nähnyt sitä että tosiaan annetaan lapsen syödä ja tuodaan kassalle kääreet, tms. maksettavaksi.
Mielestäni todella typerä ja hyvinkin erikoinen tapa johon on mitä erilaisimpia syitä ( useimmilla on joku sairaus minkä vuoksi pitää saada ruokaa heti. nyt. välittömästi. Aika paljon nykylapset sairastavat :'( ) ja selityksiä ( lähdettiin kiiressä, ei keretty syödä, vaiennnetaan lapsi tunkemalla jotain suuuhun, tms. ) :snotty:
 
"Linda"
[QUOTE="Tintti";24949260]10-vuotta sitten kaupassakäyntikin oli paljon helpompaa! :)

Meillä oli molemmat lapset siellä kärryosassa sulassa sovussa. Ja sain suorittaa ostokset rauhassa. Ei tietenkään kuraisilla ulkovaatteilla siellä olleet. Kengät otettiin pois, eikä käyty kaupassa suoraan pihalta, vaan oli siistit, puhtaat vaatteet päällä.

Nuorimmaisen kanssa kaupassakäynti olikin sitten tuskaa, kun autokärryssä ei viihtynyt, eikä siinä isuinosassa, vaan huusi naama punaisena koko kauppareissun. Minä kun noudatin kauppojen typerää sääntöä, enkä laittanut häntä sinne kärryosaan..[/QUOTE]

Mites se huuto olisi loppunut jos kerta autokärryssäkin huusi ja siinä istuinosassa? Mitä niin maagista siinä kärryosassa on että se lopettaisi huudon? Taitaa olla vaan lellitty kakara joka karjuu testatakseen äitiä.
Ihan faktana teille ongelmaisille; sääntö ettei lapsia kärryosaan tuli voimaan silloin kun puhuttiin lintuinfluenssasta ja se on yleinen käytäntö kaupoissa. Minusta on outoa kuinka paljon ongelmia joillekin tuottaa ihan arkiset asiat lasten kanssa.
 
Kärryosassa kuljettaminen kiellettiin aikoinaan lintu-influenssan takia. Käytäntö jäi, koska kenkien mukana tulee kannettua kaikenlaista rehellistä kakkaa, eikä kakan paikka ole samassa loosissa kuin vaikkapa ruukkusalaatin. jos omassa lähikaupassa on kärryvalikoimassa puutteita, niin kauppias/myymäläpäällikkö ottaa varmaan kiitollisena palautetta vastaan.
 
Jos te käytte puutarhaliikkeessä tai auton varaosaliikkeessä niin missä hemmetissä sieltä löydän sen elintarvikkeen siihen kärryyn? Multapussi tai jarrusylinteri ilmeisesti menee pilalle siellä samassa kärryssä lasten kanssa?
Mä jo sanoin aiemmin että ruokakaupassa lapset on tuplissa, mies hoitaa ostokset ja mä työnnän ne tuplarattaat ulos kaupasta a.infopisteen kautta tai b.myyjän avustuksella samasta välistä josta tullaan sisällekkin
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24951004:
Mutta oikeesti, mä asun nii perähikiällä ettei täällä oo missään mitään kieltoja näkyny asian suhteen ja tää oli oikeesti mulle uusi juttu, sillä mä ihmettelin että onko tää ihan oikea sääntö
Kyllä se oli ihan virallisen tahon määräys joka kaupoille annettiin vuonna 2005, olin itse silloin ruokakaupassa töissä. Sitä en tiedä, koskiko määräys myös muita kuin elintarvikeliikkeitä, koska siihenhän ei oikeastaan ole tarvetta. Ehkä ajateltiin, että kiellon on paras olla laaja, jotta se tulee huomatuksi?
 
"Linda"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24950976:
Jos te käytte puutarhaliikkeessä tai auton varaosaliikkeessä niin missä hemmetissä sieltä löydän sen elintarvikkeen siihen kärryyn? Multapussi tai jarrusylinteri ilmeisesti menee pilalle siellä samassa kärryssä lasten kanssa?
Mä jo sanoin aiemmin että ruokakaupassa lapset on tuplissa, mies hoitaa ostokset ja mä työnnän ne tuplarattaat ulos kaupasta a.infopisteen kautta tai b.myyjän avustuksella samasta välistä josta tullaan sisällekkin
No on sun elämäs vaikeeta! Siellä perähikiällä sit ilmeisesti puutarhaliikkeet ja auton varaosaliikkeet niin isoja ettei lapses jaksa kävellä? Enkä oo yhdessäkään auton varaosaliikkeessä nähnyt kärryjä! Mä en kestä tommosia tolvanoita joille kaikki on muka niin vaikeeta ettei selviä ees kaupassakäynnistä. Käske miehes käydä kaupassa työmatkallaan, pakkoko niitä pentuja on joka paikkaan roudata jos eivät sen vertaa jaksa kävellä/käyttäytyä!
 
stranger
Kun näitä viestejä lukee niin ei voi kuin ihmetellä, miten hirveän likaissa vaatteissa palstalaiset lapsiaan pitävät ja vielä käyvät näiden sottapyttyjen kanssa kaupassa! Kyllä mun lapsilla on aina puhtaat vaatteet, kun kauppaan mennään. Ei tulis mieleenkään jättää pesemättä ja päälle vaan, jos koiranpaskaan haalarinsa sotkevat. Eikä nuo kyllä ihan päätoimisesti muutenkaan siinä koiranpaskassa leiki. Mutta kukin tyylillään.
 
  • Tykkää
Reactions: mamilu
Kun näitä viestejä lukee niin ei voi kuin ihmetellä, miten hirveän likaissa vaatteissa palstalaiset lapsiaan pitävät ja vielä käyvät näiden sottapyttyjen kanssa kaupassa! Kyllä mun lapsilla on aina puhtaat vaatteet, kun kauppaan mennään. Ei tulis mieleenkään jättää pesemättä ja päälle vaan, jos koiranpaskaan haalarinsa sotkevat. Eikä nuo kyllä ihan päätoimisesti muutenkaan siinä koiranpaskassa leiki. Mutta kukin tyylillään.
Lintuinfluenssan aikaan siis tuli tämä muutos. Linnunkakkaa on joka paikassa. Sitä voi tulla kengänpohjaan just sillä samalla askeleella kun astut parkkipaikalta kauppaan sisään. Se ei välttämättä näy millään tapaa, vaan voi olla jo semmoista jauhemaista ihan näkymätöntä tavaraa, mutta vilisee kaikenlaisia taudinaiheuttajia. Ei tarvi koiranpaskassa kieriä.
 
stranger
Kojootti, ymmärränhän minä tuon, eivätkä ne lapsoset minunkaan mielestäni sinne ostoskärriin kuulu. Alkoi vain huvittaa, kun luin ketjun kerralla läpi ja joka toisella tuntui olevan kersan vaatteet koiranpaskassa tai vähintäänkin kamalassa kurassa. (Onneksi täkäläiset eivät ilmeisesti palstaile, täällä näkee ihan siististi puettuja lapsia kaupassa. :))
 
"sini"
[QUOTE="Linda";24950887]Mites se huuto olisi loppunut jos kerta autokärryssäkin huusi ja siinä istuinosassa? Mitä niin maagista siinä kärryosassa on että se lopettaisi huudon? Taitaa olla vaan lellitty kakara joka karjuu testatakseen äitiä.
Ihan faktana teille ongelmaisille; sääntö ettei lapsia kärryosaan tuli voimaan silloin kun puhuttiin lintuinfluenssasta ja se on yleinen käytäntö kaupoissa. Minusta on outoa kuinka paljon ongelmia joillekin tuottaa ihan arkiset asiat lasten kanssa.[/QUOTE]

Siinä kärryosassa tosiaan on jotain maagista. Siinä olisi viihtynyt, mutta en kuitenkaan antanut olla, vaan huudolla mentiin ne pakolliset kerrat, kun lapsi oli mukaan otettava..

Autokärry ei tuota lasta todellakaan kiinnostanut, vaan ahdisti. Samoin se istuinosa oli "liian pieni". Usko nyt vaan, että lapsia on erilaisia.
 
!
Monesti olen miettynyt sitä, että eikös se muksu polje ne ostokset siellä kärryosassa heiluissaan ihan linttaan??
Itse en haluaisi edes lasta laittaa sinne kärryosaan, koska se on vähän huononlainen paikka, helposti horjahtaa nurin... Meidän lähikaupan seinälle on laitettu oikein kyltti, että kärryosassa ei saa kuljettaa lasta, vaan istuimessa.
 
"mä"
Tästä lähtien nostan niin koiran kuin kouluikäsen lapsenkin niihin kärryihin. "Eihän sitä ole missään kielletty, kehotus se vaan on." Siinäs sitten pärskitte allergioittenne kanssa, mutta sama se, kyllä mun pieni 35kg sesseni saa siellä kärryis olla! Paskat mun tartte muista välittää ja säännötki on vaan sääntöjä, mun ei tartte noudattaa kuin vain niitä, jotka mulle sopii.
 
Blue
Meillä on kolme neljän vuoden sisään syntynyttä lasta ja ei ole ollut missään vaiheessa tarpeen tunkea minkäänikäistä lasta sinne kärryosaan. Ja hyvin usein olin liikkeellä lasten kanssa yksinkin.

Mutta elämä on juuri niin vaikeaa kuin siitä haluaa tehdä. Ja ei tietty voi odottaakaan että kaikki pärjäisivät lastensa kanssa. Sillä jos pärjäisivät niin eihän tälläisiä aloituksia olisi tarpeen tehdä.

Mulle on ihan sama jos joku kuljettaa lastaan kärryssä. Mutta kyllä täälläpäin häntä katsotaan hieman säälien. Koska jostain ongelmastahan (joko vanhemmassa tai lapsessa) se johtuu ettei pysty selvällä suomenkielellä kauppojen seinissä lukevia ohjeita noudattamaan.

Siis MEIDÄN lapsi on niin puhdas että ihan varmasti voin häntä siellä kuljettaa kun kerrran ITSE TAHDON niin.... :LOL::LOL:
 
No säännöt asiasta löytyy täälläpäin kaupan seinältä. Olkoot vaikka juuri suihkusta tulleita lapsia niin se kärryosa on elintarvikkeita varten.
Ja jossain toisen alan liikkeessä kai harvoin on lääniä kuten esim. Prisman kokoisessa ja ostoksia vähemmän (?) että toinen kävelee ja toinen kärryn istuinosassa tai sylissä?
 
Täällä päin ei moista lappua seinällä tai muuallakaan ole näkynyt.. Aloin vaan miettiin että sitä näkee aikas paljon tosssa meijän lähi ostarissa että ne samat lasten kuraiset niin ja myös aikuisten ulkovaatteet on siellä kärryssä (joskus myös lasten kengät).. Onkos se sitten sallittua kun sama asiahan se on...
:popcorn:
 
Nyt tulee kiviä, mutta eikö ihmiset ole kuulleet kullinupille laitettavista valjaista? Siis kun valitetaan että sen perässä joutuu juoksemaan vinkuvonku plaaplaa?

AP on nyt hyvä ja tunkee sen pienemmän siihen kärrin istuinosaan ja se isompi kävelee. En keksi kauppaa missä 2v ei jaksaisi kävellä, olettaen ettei häntä ole joka paikkaan äiti lykkinyt niillä rattailla.

Meillä jaksaa vajaa 2v kävellä prismassa, kaupungilla ja metsässä helposti pari tuntia..
 
Me laitettiin tuo pikku ukkeli kesken kauppa reissun nukkumaan kärryjen tavaraosaan...tosin ei ollu kenkiä jalassa ja alla oli paksu takki...jätkä vaan sammu ja siin nukku. Älkää nyt vaan käyttäkö niitä kärryjä.
Juu ja tiedän, että on määräykset. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta :) Onneks kuitenkin ei tarvii kenenkään marista kun 2v. juoksee ympäri kauppaa kun pikkuinen istuu kärryissä kun tenavat on niin isoja jo :) Mä voinkin marista kun aikuiset pudottelee elintarvikkeita pitkin kauppoja ja juoksentelee ja huutavat. Hitto kun osaisivat joko käyttäytyä tai jättäisivät menemättä kauppaan.
 

Yhteistyössä