lapsesi pph:lla käy vieraita- mitä tykkäät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"liina"

Vieras
Mitä tykkäät jos kuulet että lapsesi hoitajalla käy kotona vieraita päivällä?
Esim. hoitajan sisko n.1krt/vko ja naapurista äiti lapsen kanssa leikkimässä pihalla muutaman kerran viikossa.

lapsen pph:lla käykin välillä vieraita, hänen omat lapsensa lapsineen tai naapureita. ei haittaa, tunnen heidät kaikki ja lapsikin tuntee ja tykkää kovasti. pph tekee myös yhteistyötä toisen lähellä asuvan pph:n kanssa ja kyläilevät toistensa luona ryhmineen. ihan mahtavaa minusta.

en tykkäis, jos mun lapsen hoitaja keskittyis jutteleen ja kahvitteleen vieraansa kanssa työaikana. en kai mäkään voi tilata kavereita työpaikalle päiväkahville. mites muilla, käykö teillä kaverit työpaikalla työaikana kylässä? meinaan kun pidätte niin loistojuttuna tota kavereiden kyläilyä pph:lla. mimmosissa töissä ootte, kun voitte seurustella kavereiden kaa työpäivän aikana. meillä sairaalassa se ei tosiaan onnistu.

[QUOTE="minä";24947192]en tykkäis, jos mun lapsen hoitaja keskittyis jutteleen ja kahvitteleen vieraansa kanssa työaikana. en kai mäkään voi tilata kavereita työpaikalle päiväkahville. mites muilla, käykö teillä kaverit työpaikalla työaikana kylässä? meinaan kun pidätte niin loistojuttuna tota kavereiden kyläilyä pph:lla. mimmosissa töissä ootte, kun voitte seurustella kavereiden kaa työpäivän aikana. meillä sairaalassa se ei tosiaan onnistu.[/QUOTE]

No ei sinulla sairaalassa työpäivän aikana varmaan onnistu pyykkien peseminen tai oman pihan haravointi, mutta pph:lla onnistuu. Nämä on ammatinvalinta kysymyksiä...

Meidän lasten pph:lla kävi usein yksi naapurissa oleva kotiäiti lapsineen kylässä tai pihalla leikkimässä. Minusta se oli vain mukavaa. Lapset sai ylimääräisiä kavereita.

• Tykkää
Reactions: Draumsyn
No minulle tuollaiset vierailut ok. Etenkään sitä en voi ymmärtää, miten naapuri lapsineen pihalla voisi jotakuta haitata. Vai eikö pph:lla saisi olla mitään kontakteja ulkomaailmaan. Kyllä ne päiväkodinkin työtekijät päivän aikana puhuvat myös toisilleen, eivätkä vain lapsille.

itse päivittäin kävelen toisen pph luokse. Lapsilla on seuraa toisistaan ja tykkäävät leikkiä yhdessä.
Itsekin saan sivutuotteena jutella kolleegan kanssa. Päivän ihana hetki.

[QUOTE="minä";24947192]en tykkäis, jos mun lapsen hoitaja keskittyis jutteleen ja kahvitteleen vieraansa kanssa työaikana. en kai mäkään voi tilata kavereita työpaikalle päiväkahville. mites muilla, käykö teillä kaverit työpaikalla työaikana kylässä? meinaan kun pidätte niin loistojuttuna tota kavereiden kyläilyä pph:lla. mimmosissa töissä ootte, kun voitte seurustella kavereiden kaa työpäivän aikana. meillä sairaalassa se ei tosiaan onnistu.[/QUOTE]

Niin. Pph:n työssä se onnistuu, sinun työssä ehkä ei.

Ei kai tässä kukaan sanonutkaan voivansa seurustella/kahvitella vieraiden kanssa töissä :)
Minä kun oon käynyt tutulla pph:lla kylässä ni ei hän kyllä keskity mulle seuranpitoon täysillä vaan hoitolapset on kuitenki etusijalla. Jos olemme kylässä päikkäri- tai välipala aikaan hoitaja saatta keittää kahvit ja sulattaa pullat pakkasesta, mutta ei muulloin.

Perhepäivähoitohan on kodinomaista hoitoa. Eihän tässä mistään kahvittelusta ollut kyse. Pihalla leikkimisestä kyse. Käyhän perhepäivähoitajat puistoissakin.

Sairaalassa nyt on eri säännöt kuin perhepäivähoidossa. Sitten vie lapsensa hoitoon päiväkotiin jos haluaa laitosmaista hoitoa enemmän.

Itse olisin tosi onnellinen jos lapseni saisi tuollaista hoitoa. Perhepäivähoitajalla on vastuunsa hoidossa. Hän osaa varmasti huolehtia lapsista vaikka naapurin lapset käy leikkimässä. Lapsistakin on varmasti mukavaa kun saavat uusia leikkikavereita.

Täällä kaikki pph:t kokoontuu aamupäivästä puistoon ja siellä on heillä usein yhteistä ohjelmaa.

Minä tykkään että lapseni tutustuu myös muihin ihmisiin hoitopäivänsä aikana.

Ihmiset on kyllä ihan huvittavia... Ei kukaan saa kahvitella kavereiden kanssa työajalla, kun minäkään en saa... Ammatteja on erilaisia ja niissä on erilaisia hyviä ja huonoja puolia. Ihan naurettavaa olla kateellinen siitä, että pph saa kahvitella ja jutella kaverinsa kanssa päiväkahvilla. Sellaista on perhepäivähoitajan työ - kodinomaista lastenhoitoa. Kai sinullakin kotona käy välilllä kavereita kylässä?

Lisäksi meidän lasten hoitaja saa työpäivänsä aikana tehtyä omia kotitöitään, laitettua ruokaa perheelleen, otettua vastaan omat kouluikäiset lapsensa jne. Näistä mitään minä en saa tehdä työaikanani. So what. Hän on valinnut perhepäivähoitajan työn, minä joitain muuta. End of story!

Olen itse pph ja niinä muutamana kertana kun oma isäni on käynyt kodissani vierailulla, olen etukäteen kertonut asiasta hoitolasten vanhemmille ja asia on ollut heille ok. Oma ystäväni on käynyt myös muutaman kerran, mutta tullut sellaiseen aikaan kun olemme olleet ulkona ja työpäiväni jo lopuillaan.

Silloin kun lapset ovat unilla, en näe väärää siinä että pph:lle tulisi joku aikuinen kylään, vaikken itse asiaa "mun jutuksi" koekkaan. Silloin kun lapset ovat hereillä en edes ehtisi seurustella joten vierailu olisi aika turha.

Jos minä kolmen lapsen äitina ehdin ja voin kahvitella silloin tällöin naapurin rouvan (ja hänen lastensa) kanssa, lasten leikkiessä tai syödessä välivapaa, niin miksei sitten pph:kin. Perhepäivähoidonhan on tarkoitus olla kodinomaista hoitoa.

Ei tietenkään saa käydä vieraita. Hoitaja saa palkan siitä että hoitaa minun kullinnuppuani ja jaa tasan antaa kaiken huomionsakin kullinnupulleni eikä milleen vieraille

Me käytiin kesälomalla miehen sukulaisten luona. Perheen äiti on pph, joten hoitolapsi siellä oli päivällä paikalla. Oltiin monta tuntia ja eipä sille hoitolapselle juuri huomiota herunut, kun kerran vuodessa nähdään niitä sukulaisia, niin toki siinä oli juteltavaa. En kyllä edes osannut ajatella, että perheen äiti oli siinä samalla töissä, kun meille kahveja laitteli ja muuten puuhasteli ihan niinku ihmiset yleensäkin kotonaan. Se lapsi siellä jossain haahuili ja kävi välillä jotain selittämässä, mutta en sitä edes juurikaan noteerannut.

En kyllä muutenkaan ajattele pph:n työtä samalla tavalla työnä kuin kodin ulkopuolella tehtävää työtä. Eihän siitä saa kunnollista palkkaakaan :D Siinä vaan pari ulkopuolista mukeloa pyörii jaloissa, kun touhutaan perheen kotihommia. Niiden vanhemmat on töissä ja halusivat johonkin lapset laittaa siksi aikaa. Päiväkotiin laitetaan sitten, jos halutaan jotain kehittävää ohjelmaakin lapselle.

Yhteistyössä