Vihkiminen maistraatissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tästä varmaan ollut jo monta aloitusta ja haulla etsinkin, mutta silti jäi mietityttämään pukeutuminen.

Miten olette pukeutuneet maistraatissa suoritettavaan vihkimiseen? onko se kamala "rikos" jos ei laita juhlallista päälle, mutta kuiteskin siistit vaatteet?

mulla oli ihan normaalit farkut ja paita, tuli extempore vihkiminen:D oltiin tilattu estettömyystodistukset jo aikoja sitten ja sit yhtenä päivänä mies soitti maistraattiin ja mentiin samantien:)eikä ollu ees sormuksia.

No mulla oli hame, paitapusero ja jakku siinä päällä, korolliset nilkkurit (oli talvi). Sellanen perussiisti setti. Ei meillä kyllä ollut ketään sukulaisia tms. paikanpäällä ja todistajat oli viran puolesta. Jos olette kutsuneet juhlavieraita paikalle tai vihkimisen jälkeen on tilaisuus tms., niin sillon kai ainakin pitäis olla vähän juhlavammin pukeutunut?

[QUOTE="aaaa";24945789]mulla oli ihan normaalit farkut ja paita, tuli extempore vihkiminen:D oltiin tilattu estettömyystodistukset jo aikoja sitten ja sit yhtenä päivänä mies soitti maistraattiin ja mentiin samantien:)eikä ollu ees sormuksia.[/QUOTE]

meillä ollut vihkimispäivä tiedossa hyvän tovin mutta nyt iskenyt vaate paniikki..
niin ja siis en alunperinkään ole halunnut mitään kovin juhlallista vaatetusta..eikä aijota edes juhlia..

netistä juttuja lukeneena tämä paniikki iski..

ap

[QUOTE="vieras";24945816]meillä ollut vihkimispäivä tiedossa hyvän tovin mutta nyt iskenyt vaate paniikki..
niin ja siis en alunperinkään ole halunnut mitään kovin juhlallista vaatetusta..eikä aijota edes juhlia..

netistä juttuja lukeneena tämä paniikki iski..

ap[/QUOTE]

korjaus. tarkoitus on viedä tilaisuuden jälkeen lapsenvahti syömään, ei muuta :)
todistajat tulee maistraatin puolesta

Meillä oli ihan ykköset päällä eli minulla hääpuku, miehellä ja bestmanilla puvut sekä kaasolla iltapuku.
Vihkimisen jälkeen syötiin hyvin ja illalla sitten jatkoimme juhlimista hotellilla.
Se oli meidän päivämme.

Haluatko pukeutua mekkoon vai mitä olit alunperin suunnitellut? Mistä pidät? Entä miehesi?

Mulla oli mekko, jossa olkapäät paljaana ja mekko muutenkin ylti vaan polviin. Plus avokärkisetkorkkarit. Niin ja tumman sininen oli puku. Eli ei todellakaan minkään etiketin mukaan menty vaan just niinku hyvältä tuotu.

Meillä oli ihan ykköset päällä eli minulla hääpuku, miehellä ja bestmanilla puvut sekä kaasolla iltapuku.
Vihkimisen jälkeen syötiin hyvin ja illalla sitten jatkoimme juhlimista hotellilla.
Se oli meidän päivämme.

Haluatko pukeutua mekkoon vai mitä olit alunperin suunnitellut? Mistä pidät? Entä miehesi?

mä en ole yhtään mekko ihminen. pohtinut tässä tunikaa, (ja jotkut sopivat housut?) saapikkaat. mies pukeutuu pellavahousuihin(siistit) kauluspaitaan ja varmaan kravaattikin.

kampaajan olen varannut jotta hiukset saa kivasti.

alkaa jo ahdistaa :D

Mulla oli valkonen jakkupuku ja sininen vähän juhlavampi toppi. Meidän lisäksi paikalla oli molempien vanhemmat, sekä mun sisko perheineen. juhlat vietettiin seuraavana päivänä esikon ristiäisten yhteydessä.

[QUOTE="vieras";24945988]mä en ole yhtään mekko ihminen. pohtinut tässä tunikaa, (ja jotkut sopivat housut?) saapikkaat. mies pukeutuu pellavahousuihin(siistit) kauluspaitaan ja varmaan kravaattikin.

kampaajan olen varannut jotta hiukset saa kivasti.

alkaa jo ahdistaa :D[/QUOTE]

No niin, löytyihän sieltä vaateongelmaan ratkaisu :D Asukokonaisuutesi on juuri sellainen mistä pidät!
Minulla oli myös kampaaja ja meikissäkin kävin. Lisäksi oli pieni kimppu lempikukistani ja kaasolla rannekukka. Sulhasella ja bestmanilla rintavieheet.

Muista, että ne ovat teidän häänne ja te menette naimisiin juuri niin kuin haluatte.

Onnea tulevaan avioliittoon, mutta en suosittelisi maistraatti- vihkimista ollenkaan. Olen jutellut muutaman tutun kanssa, jotka eivat halunneet juhlia vihkiaisia, mutta nyt vuosien jalkeen katuvat, kun ei ole kauniita haamuistoja. Siita viisastuneena pidimme itse todella pienet kirkkohaat maistraatin sijasta, vieraita parikymmenta ja ihania muistoja kauniista haaseremoniasta, sen maistraatin 3- minuuttisen sijasta. Jos kuitenkin valitsette maistraatin, pue paalle mahdollisimman natti mekko, ei tarvitse olla haamekko, ja ottakaa kunnon haakuvat. Niin ei tarvitse katua jalkeenpain :-)

No niin, löytyihän sieltä vaateongelmaan ratkaisu :D Asukokonaisuutesi on juuri sellainen mistä pidät!
Minulla oli myös kampaaja ja meikissäkin kävin. Lisäksi oli pieni kimppu lempikukistani ja kaasolla rannekukka. Sulhasella ja bestmanilla rintavieheet.

Muista, että ne ovat teidän häänne ja te menette naimisiin juuri niin kuin haluatte.

Kiitos :)
Ehkä mä sitten niihin pukeudun :)

[QUOTE="Mie";24946076]Onnea tulevaan avioliittoon, mutta en suosittelisi maistraatti- vihkimista ollenkaan. Olen jutellut muutaman tutun kanssa, jotka eivat halunneet juhlia vihkiaisia, mutta nyt vuosien jalkeen katuvat, kun ei ole kauniita haamuistoja. Siita viisastuneena pidimme itse todella pienet kirkkohaat maistraatin sijasta, vieraita parikymmenta ja ihania muistoja kauniista haaseremoniasta, sen maistraatin 3- minuuttisen sijasta. Jos kuitenkin valitsette maistraatin, pue paalle mahdollisimman natti mekko, ei tarvitse olla haamekko, ja ottakaa kunnon haakuvat. Niin ei tarvitse katua jalkeenpain :-)[/QUOTE]

Miksi ovat katuneet?

Ei me olla kaduttu yhtään mitään. Se päivä oli meidän päivämme ja tilaisuus oli kaunis. Tiesitkö, että maistraatissakin voi soittaa musiikkia ja siitä voi tehdä puheineen päivineen vaikka miten pitkän tilaisuuden. Kaikki on muokattavissa. Sieltä on karsittu se uskonnollisuus pois ja se sopi meille.

Masitraattivihkimisen jälkeen voi pitää ihan samalla tavalla juhlat sukulaisille yms. Voi varata tilana, pitopalvelun, orkesterin ja vaikka mitä muuta. Hääkuvia voi ottaa ihan maistraatissakin. Miedän virallinen hääkuva on sieltä, on ns. tilannekuva ja teetätimme siitä mustavalkoiset kiitoskuvat sekä itsellemme ison taulun.
Moni katuu kirkkohäitäänkin. Kaikki on itsestään kiinni ja siitä, että mitä haluaa.

[QUOTE="vieras";24946091]Kiitos :)
Ehkä mä sitten niihin pukeudun :)[/QUOTE]

Onnea tulevaan :D

Äläkä turhaan stressaa tai jännitä. Itseäni ei jännittänyt yhtään ja yölläkin nukuin kuin tukki. Meikkaajani ihmettelikin tyyneyttäni ja sanoi, että yleensä morsmaikut menevät pitkin seiniä ja ovat jännittyneitä yms.

Hääautomme kanssa kurvattiin paikallisen grillikioskin pihalle, koska meille tuli nälkä ennen vihkimistä :laugh:. Ei meillä siinä vaiheessa ollut vielä ykkösiä päällämme, ne puettiin hotellihuoneessa hetkeä myöhemmin. Rento päivä kaikenkaikkiaan.

[QUOTE="Mie";24946076]Onnea tulevaan avioliittoon, mutta en suosittelisi maistraatti- vihkimista ollenkaan. Olen jutellut muutaman tutun kanssa, jotka eivat halunneet juhlia vihkiaisia, mutta nyt vuosien jalkeen katuvat, kun ei ole kauniita haamuistoja. Siita viisastuneena pidimme itse todella pienet kirkkohaat maistraatin sijasta, vieraita parikymmenta ja ihania muistoja kauniista haaseremoniasta, sen maistraatin 3- minuuttisen sijasta. Jos kuitenkin valitsette maistraatin, pue paalle mahdollisimman natti mekko, ei tarvitse olla haamekko, ja ottakaa kunnon haakuvat. Niin ei tarvitse katua jalkeenpain :-)[/QUOTE]

meillä esim on maistraati ainut vaihtoehto koska mies ei kuulu kirkkoon.
itse laitan vähän paremman mekon päälleni, miehestä en tiedä mitä on ajatellut pukea.
ja illalla pidämme pikkujoulut viina painotteisesti parillekymmenelle miehen ystävälle. omalta puoleltani en kutsu ketään enkä kerro kellekään. itse en olisi halunnut juhlia ollenkaan.

Ei meillä nyt mitään ihmeellistä ollut päällä kun meidät 1991 vihtittiin maistraatissa. Alemyynnistä hankittu kesämekko ja miehellä puku.

Jokainen varmaan valitsee vaatteet tyylinsä mukaan.

Sivuhuomio yhteen kommenttiin:
Kirkossa voi kyllä mennä naimisiin, vaikka toinen ei kuuluisi kirkkoon. Monet helluntailaisetkin menevät naimisiin kirkossa, vaikka kumpikaan ei kuuluisi kirkkoon. Tällöin tosin ei ole pappi vihmimässä. Papin saamiseksi paikalle riittää käsittääkseni ihan sekin, että toinen kuuluu kirkkoon.

Katuminen jälkeenpäin:
Meillä oli pieni vihkiminen tuomarin edessä (ei maistraarissa vaan hienossa ravintolassa), mutta itse halusin perinteisen hääpuvun ja kampauksen ja kunnon meikin - osin ihan vain kuvien takia. Niitä on ollut ihana katsella jälkikäteen!

Minullakin on oikein lämpimiä muistoja pian vuosi sitten toteutuneesta maistraattivihkimisestä:) Kävimme vihillä miehen kanssa ihan kahdestaan ja vietimme tuon jälkeen koko päivän kahdestaan, olimme varanneet hotellihuoneen, haimme sinne samppanjaa ja kakkua jne. Ja kävimme illallisellä. Seuraavana päivänä oli lähtö häämatkalle, jonne pieni tyttäremmekin pääsi mukaan:)

Kauniit muistot tulee siitä että menee naimisiin itselle sopivalla tavalla:)

Alkuperäiseen kysymykseen:

Ei sinne mitään pukukoodia ole sinne maistraattiin, joten itse tosiaan lähtisin ihan siitä liikkeelle, että haluatteko ottaa hääkuvia ja mikä on mielestäsi kiva asu hääkuvaan. JOtain tavallisesta siististä poikkeavaa vai joku perussiisti asu. Sinulla on kaikki vapaus sen suhteen. Varmaan osa tarkoitti katumisella juuri sitä, ettei ole mitään nättejä kuvia jälkikäteen, jos vaikka naama kiiltää siinä yhdessä suttuisessa kuvassa, joka otettu maistraatin aulassa :-) Mutta siis eihän tällaisillakaan asioilla mitään merkitystä sen avioliiton kannalta tietenkään ole!

Onnea teille vielä!

[QUOTE="jokunen vaan";24946652]Sivuhuomio yhteen kommenttiin:
Kirkossa voi kyllä mennä naimisiin, vaikka toinen ei kuuluisi kirkkoon. Monet helluntailaisetkin menevät naimisiin kirkossa, vaikka kumpikaan ei kuuluisi kirkkoon. Tällöin tosin ei ole pappi vihmimässä. Papin saamiseksi paikalle riittää käsittääkseni ihan sekin, että toinen kuuluu kirkkoon.

Katuminen jälkeenpäin:
Meillä oli pieni vihkiminen tuomarin edessä (ei maistraarissa vaan hienossa ravintolassa), mutta itse halusin perinteisen hääpuvun ja kampauksen ja kunnon meikin - osin ihan vain kuvien takia. Niitä on ollut ihana katsella jälkikäteen![/QUOTE]

avioliittoon siunataan kirkossa silloin kun toinen ei kuulu kirkkoon.

Yhteistyössä