Mikä niissä lapsissa oikein vetää?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
"Mie vaan"
Laita sädekehä päähäs!
Jos mä nautin mun lapsesta niin kiillottelen sädekehääni??? Kyllä sinulla on nyt joku ruuvi/mutteri taikka isompi ratas tippunut paikoiltaan. Suosittelisin ottamaan yhteyttä mielenterveystoimistoon ja pyytämään aikaa itsellesi. Myös TK:n kautta pääsee. Sosiaalitoimisto voisi olla myös oikea paikka soittaa taikka vierailla jotta lapsesi pääsisi kotiin jossa saa rakkautta eikä aiheuta lapsipaskaa ympärilleen.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24939749:
Niin? No mikä tässä on ongelma? Eihän sun tarvi muiden lapsia nähdä, kuin satunnaisesti. Nääh, tää ei nyt oikein ota tuulta siipien alle tää sun aloitus.

Ihmettelen vaan että kaikkia vatipäitä sitä leipä elättää. Onneksi ei tosiaan ole mun vastuulla ne muiden kupeitten jätteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24939749:
Niin? No mikä tässä on ongelma? Eihän sun tarvi muiden lapsia nähdä, kuin satunnaisesti. Nääh, tää ei nyt oikein ota tuulta siipien alle tää sun aloitus.
Ongelmana on se, että miks joku toinen tekee eri lailla kuin mä. Kuten palstalla yleensäkin, hei...
 
with or without
Ihmiset erilaisia. (Ja mielekiintoista, että osalle erilaisuuden tunnustaminen ja hyväksyminen niin vaikeaa?)

Osa pitää elämästä lasten kanssa, osa ei.

Traagista se on silloin kun lapsi joutuu kasvamaan vanhemman kanssa, joka ei häntä elämäänsä tahtoisi tai silloin kun lapsia kovasti toivova ei moisia elämäänsä saa.

:)
Näinpä. Ja sitten on meitä välimalleja joille lapset on oleellinen ja ihanakin osa elämää - mutta uskallaltaa myös myöntää että välillä nyppii ja kovaa. Kuinka paljon helpompaa olisikaan kun ei olisi lapsia.

Minusta ei olisi suurperheen äidiksi, kaksikin on jo ihan tarpeeksi. Mun maailmassa lapset ei ole kaikki kaikessa - siis sisältönä mun elämälle. Toki heistä huolen pitää parhaansa mukaan, mutta en tehnyt heitä täyttämään elämässäni jotain aukkoa. Ihan puhtaasta mielenkiinosta.
 
juu ei ymmärrä
Rakastan omiani tietysti. Tykkään kyllä lasteni kavereista, onnistun näkemään niissä lähes poikkeuksetta paljon hyvää ja pystyn realistisesti sanomaan, että tuo on tosi kaunis, tuo on "vaivaton" (osaa leikkiä hyvin ja rahallisesti, mielikuvitusta, sopuisa,joustava), tuo on todennäköisesti hirveän fiksu, tuo on reilu, tai yrittää olla reilu kaikille, vaikka sosiaaliset taidot ei välttämättä riitä ja tulee päsmäröineeksi liiikaa, niin paljon että toisia ärstyttää (usein esikoinen)...

tykkään siis meillä käyvistä lapsista, sanotaanko että en muista ketään kenestä en olisi tykännyt.

Mutta nää kersat jotka hajottaa sotkee ja meluaa, ja joita omat vanhemmat eivät vitsi katsella ja yrittävät ängetä niitä jonnekin muualle. Huh!
 
Ken guru
Ihmiset erilaisia. (Ja mielekiintoista, että osalle erilaisuuden tunnustaminen ja hyväksyminen niin vaikeaa?)

Osa pitää elämästä lasten kanssa, osa ei.

Traagista se on silloin kun lapsi joutuu kasvamaan vanhemman kanssa, joka ei häntä elämäänsä tahtoisi tai silloin kun lapsia kovasti toivova ei moisia elämäänsä saa.

:)
Samaa mieltä, mutta myös sitä mieltä, että vaikka ääneen sanookin että ei halua täyttää aikaansa ja elämäänsä suurella lapsimäärällä, ei se tarkoita sitä, etteikö olemassa olevat olisi äärettömän rakkaita.

Sulla esim. on paljon (tai ainakin sulle riittävästi?) omaakin aikaa, sen mitä olen ymmärtänyt, mutta aika harvalla (uskoisin) suurperheellä on asiat niin hyvin, että työn jakajia löytyy siinä määrin kun teillä. Ja se rooli pyykkärinä, siivoojana, kasvattajana ja ruoanlaittajana olis mulle ainakin kauhistus. Ainakin ilman tuollaista tukiverkkoa kun teillä.
 
Mee sinä nyt paapomaan niitä karvakäsiä.
Sä taidatkin olla oikeesti piilokatkera siitä, että et oo onnistunu saamaan, kuin yhden lapsen? Ja kadehdit Anatoliaa jolla on enemmän kuin sulla? Kyllä mä nää jutut tiedän, oon palstaillu sen verran monta vuotta. Mutta eikös yksinäisetkin naiset saa hedelmöityshoitoja, voisithan sä hakeutuu sellaisiin?
 
Turkilmas
Mun pojat on oikein ihania kumpainenkin ja olen heistä sangen onnellinen ja kiitollinen. Mutta on (mun mielestä) lapsista sen verran vaivaakin, että kyllä mun lapset on nyt tehtynä. Ainakin nyt tuntuu siltä, etten jaksaisi enempää.

Suurella ikäerolla tehdyt lapset, joista toinen pienenä vaatii vielä paljon apua yhdessä jos toisessa ja toinen isompana vaatii jatkuvaa kuskausta harrastuksiin jne. Onhan siinä työsarkaa.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24939826:
Sä taidatkin olla oikeesti piilokatkera siitä, että et oo onnistunu saamaan, kuin yhden lapsen? Ja kadehdit Anatoliaa jolla on enemmän kuin sulla? Kyllä mä nää jutut tiedän, oon palstaillu sen verran monta vuotta. Mutta eikös yksinäisetkin naiset saa hedelmöityshoitoja, voisithan sä hakeutuu sellaisiin?
Kateuskortti käytetty, onnittelut siitä.

Mulla on mieskaveri, jos haluaisin lisääntyä, ja se ei luojalle kiitos ole turkkilainen.
 
Ken guru
No minä takerrun, toiveestasi. :D
Olisin halunnut lapsia "ylen määrin". Jos olisin ihan itse saanut suunnitella, miten elämäni menee, niin minulla olisi lapsia 4-6 kpl. Enkä kolmen lapsen äitinä ole kaivannut koskaan sen enempää "omaa elämää", lapset ovat sitä omaa elämääni. Jos sitten puhutaan lapsivapaasta, tunti kerrallaan riittää yleensä ja sekin pari kertaa viikossa.
Eihän tuo ollut kiukkuista takertumista :D. Kyllä mä ymmärrän että jotkut sellaista haluaa. Mulle se vaan jostain syystä on aina ollut kauhistus. Lähipiirissä on paljonkin (meinasin kirjoittaa isolapsisia perheitä :D) perheitä joissa on lapsia 4-5, ja se on sitä mitä ovat aina halunneetkin.
 
"Mie vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24939826:
Sä taidatkin olla oikeesti piilokatkera siitä, että et oo onnistunu saamaan, kuin yhden lapsen? Ja kadehdit Anatoliaa jolla on enemmän kuin sulla? Kyllä mä nää jutut tiedän, oon palstaillu sen verran monta vuotta. Mutta eikös yksinäisetkin naiset saa hedelmöityshoitoja, voisithan sä hakeutuu sellaisiin?
Ihan hyvä idea mutta enpä usko että tuolla mielenterveydellä niitä hoitoja saa ja ei edes kannata jos asenne lapsia kohtaan on noin kylmä.

AP, Jos v***ttaa niin paa se kone kiinni ja lähde lenkille. Turha tänne on tulla riitaa haastamaan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24939877:
Älä yritä, mä oon hyvä lukeen rivienvälistä. Sun kohtus huutaa täytettä, ukkos ei halua muksuja, ja yrität uskotella itselles, että sä ootkin se, joka ei halua.

Ei mee läpi, en ole lapsirakas.
 

Yhteistyössä