Miten kenelläkään voi olla varaa tällaiseen elämään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fgdgdfg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fgdgdfg

Vieras
blogi: kaunis pieni elämä

Aivan mahtava ja hulppea talo, joka on viimeisen päälle sisustettu ja laitettu. Joka päivä ostetaan jotakin uutta. Lapsetkin käyneet jo yli 10:ssä massa ihan vaippaikäisenä ja joka vuosi Pariisissa ja Nizzassa ja Tukholmassa ja vielä muissakin kohteissa.
Vaatteet ihan superkalliita ja lapsille tilataan jopa tuhansilla euroilla vuodessa vaatteitta.
Kun on tylsää otetaan lento Pariisiin ja shoppailaan muutamalla tonnilla. Tuon talon arvo sisustuksineen on jo varmaan miljoonissa.

vähän olen kateellinen ;)

Ihmettelen vaan, miten ihmeessä voi olla varaa. Ei nyt lainaakaan saa kuitenkaan ihan loputtomiin. Tuo talo sisustuksineen on jo varmaan miljoonassa ja sitten ylipäätään tuo elämäntyyli vie tonneja kuussa.

Mä olen ajatellut, että meillä on paljon varallisuutta (noi 350t omakotitalo, velttomana, koska saimme perintöä. Kaksi uudehkoa autoa velattomina, perintörahoilla maksettu)
Miehen vuositulot 66t ja omani 38t. Mutta ei puhettakaan, että nyt voisin monilla sadoilla tilata vaatteita itselleni ja muksuille.
Käytiin koko perhe Pariisissa viimekesänä. Matka hotelleineen maksoi meiltä 3400e ja Pariisissa kului meiltä 1200. Ei olisi kyllä rahaa tehdä monta krt vuodessa tuollaista reissua.
Vakuutukset, asumiskulut, laskut, muu normi eläminen syö aika ison osan.

No jos on varakkaat vanhemmat, joilla on sen verran hyvät tulot, että voivat säästää nyt esimerkiksi lapsiliä jne. Jos lapsen tilille laittaa joka kuukausi 200e, kunnes hän täyttää 18-vuotta, on rahaa kertynyt 43200e.
Jos kahden hyvätuloisen perheen lapset pariutuvat, tuo summa olisi jo 86400e.
Lisäksi kummallakin varakkaat isovanhemmat ovat antaneet pienestä asti rahalahjoituksia ja näistä on kertynyt 18-ikävuoteen mennessä vaikkapa 20 000e per nokka. Nyt parin varallisuus olisi jo 126400.

Opiskeluiden ajan tietysti mamma ja pappa betalar, ettei itse tarvitse maksaa mitään. Häälahjaksi kummankin rikkailta suvuilta tulee vähän kahisevaa, esim. yhteensä 10 000. Häät maksaa tietysti pohattavanhemmat.

Sitten rakas isoisä kuolee, jonka hillittömän vakuutuksen edunsaajina ovat lapsenlapset. Lapsenlapsia kun ei ole paljon, niin jokainen saa käteen 45000e.

Äiti ja isäkin antavat mussukoileen vähän ennakkoperintöä, siirtävät sen 4000e joka kolmas vuosi ja toiset 4000e tiskin alta. Isi ja äiti myös ostavat talolle tontin ja synttärilahjaksi uuden auton. Rahaa jaetaan toki käteisen muodossakin vähän väliä.

Vihdoin kun perheen pää (eli nuori isä) valmistuu ekonomiksi ja saa ekonomin koulutusta vastaavan työpaikan, palkka alkaa nyt vähintään kolmosella.

Äiti voi siinä sivussa tehdä jotain pikkuista kotirouvan bisnestä, jonka tulot vuodessa kattaa ehkä puhelinlaskut ja uusimpien applen lelujen hankinnat.

Pohattaperheessä on opittu myös sijoittamaan ja osakesalkut ovat jo vaippaikäisellä. Osinkotulot helpottaa mukavasti elämää ja hyvän paikan tullen myydään jotakin osakkeita.

Suvun vanhasta metsäpalstasta myytiin muutama tonttipala ja siitäkin tuli taskurahaa.

HUOM: en tunne ko. perhettä, eikä yllä oleva teksi liity heihin. Mutta tuossa nyt hyvä esimerkki niille, jotka ihmettelevät, miten jollakin tosi nuorella yksinäisellä/perheellä jne on varaa hillittömään elämäntyyliin.

Mun yksi tuttavapariskunta ovat kumpikin 25-vuotiaita ja OPISKELEVAT. Heillä on yksi lapsi. Kummallakaan ei vakituista työpaikkaa, opiskeluiden ohessa tekevät sijaisuuksia. Lainaa ei voi edes saada ilman kunnon tuloja ja opintolainalla nyt ei pyyhi kuin pyllyä.
Kummalakin tuliterät autot. Asuvat omassa 120neliön rivitalokämpässä joka on ihan mieletön. Remontoitu ja sisustettu niin viimeistä päälle. Suoraan kuin sisustuslehdestä. Vaatemaku on todella kallis kummalakin ja niiden pojallakin aina merkkivaatteita yllä. Käyvät myös ulkomailla 2-3krt vuodessa ja muuten reissaavat Suomessa paljon. Ostavat koko ajan ja tottakai just molemmilla uusimmat Applen tuotteet yms yms.

Mäkin oon usein ihmetellyt mistä niillä on varaa. Tunnen molempien perheet ja ihan normiperheiltä vaikuttaa. En tiiä onko sit piilorikas suku, lottovoitto vai mikä.

Meillä paljon pienemmät tulot kuin sinulla ap ja kuitenkin matkustelen useita kertoja vuodessa perheeni kanssa. Ei nyt kuitenkaan isompia matkoja kuin pari kolme kerta max, mutta Tukholmassa käydään pari kertaa vuodessa vähintään. Tosin matkakohteissa ei rahaa monesti kulu ihan järejettömän paljon, riippuu missä ollaan, Pietarissa minulla meni 10€ viikonlopun aikana, kun taas Tukholmassa menee muutamassa tunnissa 200-500€.

Meillä on velaton kesämökki saaressa ison järven rannalla, pari venettä, auto, asunto (aso), ostan sadoilla euroilla lapselleni vuodessa vaatteita. En koe perhettäni varakkaaksi, mutta olemme kuitenkin mielestäni hyväosaisia tässä maailmassa. Kulutusta aion jatkossa hieman vähentää ja yritän aloittaa säästäväisemmän elämän.

Meillä suht.koht.normi tulot miehen kanssa. Mutta laitamme jatkuvasti sivuun rahaa - ja meillä3 murrosikäistä lasta , mutta siitäkin huolimatta maailmaa on kierretty. Pariisin Disneylandissa lapset ovat käyneet 3 kertaa.

Nyt seuraava lomakohde on Pohjois-Amerikassa , ensi talvena.

Eli ei tarvitse olla rikas päästäkseen matkustamaan. Vaan katsoa miten rahansa käyttää.

Lapsilla on merkkivaatteitakin , muttei koko vaatearsenaali. Harvoin käymme ravintolassa syömässä , mutta kesäisin kierrämme huvipuistot yms.

No nyt olikin kyse siitä, että joillakin on varaa mennä sinne pariisin monta kertaa vuodessa ja ostaa vaatteita tuhansilla euroilla vuodessa, elää miljoona talossa, ostella kaikki mahdolliset hienoudet yms. Käydä joka viikko jossakin syömässä, kylpylässä jne.

Eikö nyt ihan keskivertotuloillakin kerran vuodessa ulkomailla käy ja kivoja vaatteita ostele.

[QUOTE="tavallinen tallaaja";24930588]Meillä suht.koht.normi tulot miehen kanssa. Mutta laitamme jatkuvasti sivuun rahaa - ja meillä3 murrosikäistä lasta , mutta siitäkin huolimatta maailmaa on kierretty. Pariisin Disneylandissa lapset ovat käyneet 3 kertaa.

Nyt seuraava lomakohde on Pohjois-Amerikassa , ensi talvena.

Eli ei tarvitse olla rikas päästäkseen matkustamaan. Vaan katsoa miten rahansa käyttää.

Lapsilla on merkkivaatteitakin , muttei koko vaatearsenaali. Harvoin käymme ravintolassa syömässä , mutta kesäisin kierrämme huvipuistot yms.[/QUOTE]

No nyt ei kyse ollutkaan siitä, että joku osaa katsoa mihin rahansa laittaa, vaan siitä että viisi henkinen perhe ramppaa jatkuvasti ulkomailla, elää jossain hulppeassa talossa, hienot autot, ostelee tonneilla vaatteita ja tavaraa kuukausittain.

Onko teillä luetun ymmärtämisessä pahoin vikaa? Kysyikl AP sitä, miten jollakin on varaa matkustaa tai ostaa merkkivaatteita? Mielestäni hän kysyi sitä, miten jollakin on varaa elämään, jossa kuukausittain hulppea elämäntapa vie tuhansia euroja ja tämän lisäksi asutaan todella hienosti.

Siis tosiaan, tuo bloginpitäjä ostaa todella kalliita tavaroita ja vaatteita. Siis pelkästään joku lapsen maileg pehmopupu maksaa jotain 80 €. Lapsen synttärijuoma tarjoiltiin englantilaisesta hienostelusarjasta ja pelkkä kupin hinta oli jotain 70 € (kun mä jo tuskailen muumimukien kanssa, että onpas 18 € paljon yhdestä mukista). Äidin saappaat oli jotain 250 €, flyygeli on noin 20 000 - 40 000 €, vaatteet on todella kalliita. Veikkaan, että yhden lapsen vaatteisiin täytyy laittaa vuodessa jopa 5000 € ja riittääkö sekään.

Sen mitä olen oppinut, että jos haluaa kaunista, niin sitä ei halvalla saa....

Mä en ainakaan ole kys. blogissa nähnyt, että ostaisivat vaatteita joka kk sadoilla euroilla. Missä niin on?
Mutta onhan he varmaan rikkaita tai ainakin varakkaita. En usko että se äidin pulju hirveän hyvin tienaa. Oon sivuilla käynyt ja musta kauniimpia esineitä ja huonekaluja saa esim. riviera maisonilta jos tykkää tyylistä. Mutta itse en käy enään kys. blogia lukemassa. On liian uskonnollinen ja muutenkin aivan erilaista elämää kuin itse vietän. Jokainen elää tavallaan. Ja rikkaat saa pitää blogejaan. Onhan niitä muitakin jotka näin tekevät.

Me matkustetaan joka kuukausi ulkomaille, ihan hyvin on varaa.

Tuo talo ei minusta ole hulppea, mutta sisustuksella se on toki saatu viehattavaksi. Monet tuttuni elavat ns. tuollaista elamaa.

Toi talo on maksanut 550t ja pintaremonttiin mennyt noin 4000e ja sisustamiseen noin 15.000

No sisustamiseen on menny himppu enemmän. Pelkkä sohvapöytä maksaa 1500 €. Kattokruunut maksaa 2000 € kappale. Flyygeli maksaa sen 40 000 €. Ne vitriinikaapit sun muut maksaa yhteensä varmaan 15 000 €. Keittiön pöytä on aito vanha, varmaan 3000 €. Plus kaikki muu sisustus mitä en tähän luetellu

Me matkustetaan joka kuukausi ulkomaille, ihan hyvin on varaa.

Tuo talo ei minusta ole hulppea, mutta sisustuksella se on toki saatu viehattavaksi. Monet tuttuni elavat ns. tuollaista elamaa.

Kyllä minullakin on tuttuja joilla elämä on suunnilleen yhtä kallista kuin tuon blogin ihmisillä. Usein ovat varakkaista piireistä, mutta itsekkin fiksuja ja opiskelleita ja hyvin palkatuissa duuneissa. Heillä tosin ei ole aikaa eikä halua kirjoittaa siitä blogia.

Blogi on omalla tavallaan sukua kirjalle. Ainoa ero on se, että melkein kukaan ei viittis lukea kirjaa, jossa kerrotaan vaan kuinka ihanaa elämä on. Kirjoissa pitää olla jotain muutakin...

Oon vaan muutaman kerran vilkaissut tuota blogia. En ole huomannut mitään uskonnollisuutta, millaista se on? Uskonto kyllä pilaa ihan heti kaiken...

Yhteistyössä