Mitä vikaa muovilattiassa on????????? En ymmärrä!!!!

  • Viestiketjun aloittaja myönnän
  • Ensimmäinen viesti
ei ainakaan laminaattia tänne
Kyllähän ne 80-luvun muovimatot onkin kamalia, tahraantuvat ja saattavat hajotakin helposti, mutta haloo: nykyään myydään aivan toisenlaisia! Meille laitettiin kesällä makkareihin muovimatot, jotka näyttävät aivan leveältä tammiparketilta/-laminaatilta. Joka ikinen vieras on luullut muovimattoa nimenomaan laminaatiksi tai parketiksi, joten se siitä halvasta ulkonäöstä. Lattia ei ole yhtään liukas, siihen ei ole tullut ainuttakaan tahraa, joka ei olisi lähtenyt pois ja jos siihen tulee esim. reikä, niin siihen voi vaihtaa uuden "lankun" tilalle (varastoon jäi useampi palanen mattoa, joten korjaustarpeita löytyy). Lattiaa ei siis suinkaan tarvitse vaihtaa kokonaan, kuten joku viisas täällä väitti. Lisäksi muovimattomme on mukavan tuntuinen ja lämmin jalan alla, eikä se kopise. Kannattais siis vähän tutkia asioita, ennen kuin tulee tänne huutelemaan joidenkin ikivanhojen kokemustensa perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myönnän;24924025:
Olen aina asunut talossa, jossa on lattiassa muovia eikä puulattiaa ollenkaan vain ja ei muuten yhdessä asunnossa ollut kaakeleitakaan. Mikä muovilattiassa on niin kamalaa???????????????????????? Se tuo valoa kämppään enemmän kuin tumma puulattia ja se liikuntasalien keltainen puulattia on kamala! Toki jos olisin rikas, niin vaihtelun vuoksi voisin haluta puulattiaakin, mutta en keltaista kusenväristä. :D[/QUOTE

Mä kans tykkään muovilattiasta. Mua ärsyttää jos ollaan paikassa jossa parketti tai laminaatti, joka ikinen tavara joka tipahtaa maahan, kolisee niin kovaa että korvat halkeaa ja jos taapero kaatuu ja lyö päänsä niin saa enemmän kipeää kuin pehmeää muovilattiaa vasten. Mutta oisko se hinta siinä muovilattiassa ärsyttävä juttu. KUn se ei ookaan niin kallis että sillä vois pröystäillä.
 
Mä ostin muovimattoa nimenomaan siksi, että mulla on pakkomielle luututa lattiat aika ajoin. Muovi kestää.
Mutta se mitä ostin, maksoi kyllä paljon enemmän neliöltä kuin jotkut laminaatit tms. En muista olisko parkettiakin saanut sillä hintaa.
Mä olen asunut hirsimökissäkin vuosikaudet, ja lopen kyllästynyt siihen aitoonkin puukuvioon, saati jäljitelmiin.
Nyt tuntuu kivalta tällaiset:

(vaikka laattaa jäljitteleekin)

 
Mä ostin muovimattoa nimenomaan siksi, että mulla on pakkomielle luututa lattiat aika ajoin. Muovi kestää.
Mutta se mitä ostin, maksoi kyllä paljon enemmän neliöltä kuin jotkut laminaatit tms. En muista olisko parkettiakin saanut sillä hintaa.
Mä olen asunut hirsimökissäkin vuosikaudet, ja lopen kyllästynyt siihen aitoonkin puukuvioon, saati jäljitelmiin.
Nyt tuntuu kivalta tällaiset:

(vaikka laattaa jäljitteleekin)

Tosi hienoja, varsinkin toi eka. Tykkään.
 
"vieras"
Mä ostin muovimattoa nimenomaan siksi, että mulla on pakkomielle luututa lattiat aika ajoin. Muovi kestää.
Mutta se mitä ostin, maksoi kyllä paljon enemmän neliöltä kuin jotkut laminaatit tms. En muista olisko parkettiakin saanut sillä hintaa.
Mä olen asunut hirsimökissäkin vuosikaudet, ja lopen kyllästynyt siihen aitoonkin puukuvioon, saati jäljitelmiin.
Nyt tuntuu kivalta tällaiset:

(vaikka laattaa jäljitteleekin)

Aika rajoittavia noi kaks viimestä.
 
No joo, nuo olikin esimerkkejä rohkeammista valinnoista, miksei lastenhuoneeseen passaisi isommillekin tuon kaltainen, ainakin ilman noita lentokoneen tms. kuvia.
Mustavalkoinen, esim. salmiakkikuvio toimii esim. keittiössä, ei mun mielestä mitenkään rajoittava.
Eka ja viimeisen kaltainen (ei ihan) mulla on, eikä kukaan ole (päin naamaa ainakaan) haukkunut, päinvastoin ;)
Miksi sen muovimaton pitäisi olla tällainen:


Muovimatto ei siis aina ole tylsä, tai halpa, vaikka useimmat niin luulevat.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
sdfg
Muovilattia on ruma. Meillä on vuokrakämpässämme nyt muovilattia, ja aivan kauhealta se näyttää. Ottaisin laminaatin, parketin tai kunnon vanhanaikaisen puulattioin koska vaan. Muovimatti on myös todella huokoista materiaalia, se imaisee värejä sisään tosi helposti (esim. tabasco).
 
Muovilattia on ruma. Meillä on vuokrakämpässämme nyt muovilattia, ja aivan kauhealta se näyttää. Ottaisin laminaatin, parketin tai kunnon vanhanaikaisen puulattioin koska vaan. Muovimatti on myös todella huokoista materiaalia, se imaisee värejä sisään tosi helposti (esim. tabasco).
Hei haloo, vuokrakämppien muovimatot (varsinkin jos asut kaupungin, vvo:n tms asunnosa) on täysin eri asia kuin laadukkaat muovimatot!! Me asutaan väliaikaisesti kaupungin vuokrakämpässä talven yli ja tässä on sellaset halpis muovimatot jotka todella imee värit yms itteensä ja pienikin kolaus nii tulee reikä. Mutta kunnolliset, hyvälaatuiset matot ei oo sellaisia.
 
Hei haloo, vuokrakämppien muovimatot (varsinkin jos asut kaupungin, vvo:n tms asunnosa) on täysin eri asia kuin laadukkaat muovimatot!! Me asutaan väliaikaisesti kaupungin vuokrakämpässä talven yli ja tässä on sellaset halpis muovimatot jotka todella imee värit yms itteensä ja pienikin kolaus nii tulee reikä. Mutta kunnolliset, hyvälaatuiset matot ei oo sellaisia.
meinasin ite kirjoittaa samaa: laadukas muovimatto ei tosiaankaan ime itseensä mitään :)
 
"piutpaut"
Ihme muovilattioita teillä ollut, jos olette niillä liukastelleet - meillä on nykyisessä asunnossa parkettia, edellisissä ollut muovimatto (juuri niitä kamalia vuokra-asuntojen halpismattoja), mutta ei yksikään niistä muovilattioista ole ollut niin liukas kuin tämänhetkinen parketti.

Kiinteästi liimattu vanhanaikainen parketti on ihan jees, mutta joissain huoneissa meillä on kelluva parketti, joka elää niin paljon kesäisin että se on pakko vaihtaa johonkin vähemmän kosteusherkkään materiaaliin. Todennäköisesti siis johonkin laadukkaaseen muoviin.
 

Yhteistyössä