8 vuoden ikäero, mies nuorempi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä olette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mieltä olette

Vieras
Mitä mieltä olette, arvon palstalaiset tästä:

Mies, joka on lapseton ja minua 8 vuotta nuorempi, haluaa kovasti kanssani parisuhteeseen. Minulla on siis lapsia.

Minusta ikäeroa on liikaa, vaikka mies aikuinen jo onkin, ei enää mikään teini. Ja arveluttaa sekin, että hänellä ei ole lapsia ja minä en lisää enää koskaan hanki, ikääkin on jo sen verran. Hän tietää tämän.

En halua edes aloittaa suhdetta kunnolla, kun minusta tällaisella ikäerolla ja lapseton-äiti-suhteella ei voi olla tulevaisuutta. Olenko vain tyhmä vai ovatko muutkin sitä mieltä että ei kannata edes aloittaa.

Onhan se toki imartelevaa ;)

No meillä ei ole kuin 6 vuotta ikäeroa mutta kyllä muakin alkuun arvelutti ikäero. Nykyään sitä ei edes huomaa. Mies on ikästään HUOMATTAVASTI kypsempi ja mä taas olen vissiin jokin henkinen teini :D Ikä ei ole aiheuttanut ainakaan vielä mitään komplikaatioita suhteessamme. Meillä kanssa minulla 2 lasta edellisestä suhteesta ja mies lapseton, mutta me ehkä vielä joskus saatamme harkita yhteistä. Mä en siis ole tehnyt 100% päätöstä että ei enää koskaan. Tai olin tehnyt eksän kanssa puoliksi pakotettuna sillä ex ei halunnut enempää lapsia.

Mutta kokeile nyt ihmeessä! Jos tuo lapsiasia on puhuttu läpi ja molemmat on tilanteen kanssa sujut niin anna palaa!!! Ei se ikäero aina merkitse mitään!

Riippuu paljon siitä, minkä ikäisiä olette. Vanhempana isompikaan ikäero ei välttämättä haittaa, mutta nuorempana se korostuu aika helposti. Jos toinen on esimerkiksi 28 ja toinen 20, on ero vielä tuolloin aivan selkeä. Itseäni haittasi joskus aiemmin jo muutaman vuoden ikäero; itse olin tuolloin 22 ja miesosapuoli 19. Itselläni oli jo lapsi, ja aikuistuminen oli tapahtunut ajat sitten. Olin asunut muutaman vuoden omillani. Toinen puolisko ei taas tiennyt elämästä senkään vertaa, mitä minä, ja muutti kämppääni suoraan kotoaan. Korostuihan se muutaman vuoden ikäerokin sitten hyvin monessa asiassa, ja johti lopulta eroon. En minä äidiksi jaksanut kenellekään alkaa, enkä suosittele sitä muillekaan.

Mutta ihan tilanteen mukaan.

Minusta 8 v ikäero ei merkitse mitään, kun molemmat ovat aikuisia. Erilaiset haaveet ja odotukset parisuhteeseen liittyen voivat kyllä vaikuttaa - esim. juuri se, että toinen haluaisi lapsia ja toisella on lapsiluku jo täynnä.

Monikin "ison" ikäeron suhde toimii hienosti. Samoin suhde, missä toisella on lapsia ja toisella ei ole (eihän kaikki halua omia lapsia koskaan). Mutta jos toinen haaveilee siitä, minkä toinen on jo kokenut ja taakseen jättänyt, niin suhteella tuskin on tulevaisuutta.

Mun mies on mua 4,5 v nuorempi suunnilleen. Oltiin 20 ja melkein 25 kun tavattiin, eikä ikäero ole yhteisten 10 vuoden aikana näkynyt tai tuntunut koskaan millään lailla - vaikka mies olikin nuori kun tapasimme. Ystäväni mies on häntä 6 v nuorempi. Toisella kaverilla on häntä 12 v nuorempi mies. Eikä se ikä tosiaankaan mitenkään näy tai tunnu suhteessa, kun kaikki on ihan aikuisia kuitenkin jo.

Minusta 8 v ikäero ei merkitse mitään, kun molemmat ovat aikuisia. Erilaiset haaveet ja odotukset parisuhteeseen liittyen voivat kyllä vaikuttaa - esim. juuri se, että toinen haluaisi lapsia ja toisella on lapsiluku jo täynnä.

Monikin "ison" ikäeron suhde toimii hienosti. Samoin suhde, missä toisella on lapsia ja toisella ei ole (eihän kaikki halua omia lapsia koskaan). Mutta jos toinen haaveilee siitä, minkä toinen on jo kokenut ja taakseen jättänyt, niin suhteella tuskin on tulevaisuutta.

Mun mies on mua 4,5 v nuorempi suunnilleen. Oltiin 20 ja melkein 25 kun tavattiin, eikä ikäero ole yhteisten 10 vuoden aikana näkynyt tai tuntunut koskaan millään lailla - vaikka mies olikin nuori kun tapasimme. Ystäväni mies on häntä 6 v nuorempi. Toisella kaverilla on häntä 12 v nuorempi mies. Eikä se ikä tosiaankaan mitenkään näy tai tunnu suhteessa, kun kaikki on ihan aikuisia kuitenkin jo.

Onko muuten suomalaiset naiset, joilla turkkilainen mies, yleisesti hieman miestään vanhempia? Jos on niin osaatko arvella mistä tuo mahtaisi johtua? Tarkoitan, kun useimmiten taas täällä meillä mies on pari, kolme vuotta naista vanhempi. Näyttävätkö turkkilaiset ikäistään vanhemmilta? Voisiko se olla syynä?

Mä erosin jsut suhteesta, jossa olin 8 vuotta miestä vanhempi. Meidän ongelmaksi koitui eri elämänvaihe, se etten enää halunnut lapsia, ja miehen "kypsymättömyys" ja halu elää vielä nuoren miehen elämää.
Mutta neljä vuotta meidän suhteemme kesti, enkä kadu hetkeäkään. Mun neuvoni on, että kannattaa antaa suhteelle mahdollisuus.

Onko muuten suomalaiset naiset, joilla turkkilainen mies, yleisesti hieman miestään vanhempia? Jos on niin osaatko arvella mistä tuo mahtaisi johtua? Tarkoitan, kun useimmiten taas täällä meillä mies on pari, kolme vuotta naista vanhempi. Näyttävätkö turkkilaiset ikäistään vanhemmilta? Voisiko se olla syynä?
En tiedä miten nämä ikäasiat yleisesti menevät. Mutta turkkilaiset miehet näyttävät usein ikäistään vanhemmilta, ja ovat ns. kypsempiä kuin samanikäiset suomalaismiehet - ovat tehneet 20 v ikään mennessä ehkä jo usean vuoden ajan ankarasti töitä, ja haluavat naimisiin & lapsia, siinä missä samanikäinen suomalainen mies haluaa kaikkea muuta kuin vaimon ja perheen.

Jos tuttavapiirin suomalais-turkkilaisia pareja mietin, niin joissain mies on vanhempi ja joissain taas nainen on vanhempi.

Olen 33v ja mies oli 25v. vaikka mies oli omasta mielestään kypsä aikuinen, niin kyllä se ikäero tuntui.. Mies kuvasi vaan autoja ja esitteli niitä minulle.. puhui kuinka paljon saa rahaa.. Kerskui asioilla, jotka minun mittakaavassani oli aika pieniä. Jatkuvasti puhui myös seksistä.. Suuret oli puheet, mutta ihan toista oli oikeasti asiat muuten. Ei jaksanut kauan suhdetta.
En sano, että aina olisi näin, mutta minä en kertakaikkiaan jaksanut. Jotenkin se elämänkokemus näkyi tilanteessa kuin tilanteessa. Oli vielä niin nuori sielu.

Meillä on siis ikää 40/32
Minä en siis todellakaan aio enempää lapsia hankkia (nyt kaksi yhteishuoltajuudessa exän kanssa), mutta lähinnä arveluttaa se että onko tuo "hyvässä lapsentekoiässä" oleva mies nyt tosiaan sitä mieltä että ei halua omia lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mieltä olette;24920730:
Mitä mieltä olette, arvon palstalaiset tästä:

Mies, joka on lapseton ja minua 8 vuotta nuorempi, haluaa kovasti kanssani parisuhteeseen. Minulla on siis lapsia.

Minusta ikäeroa on liikaa, vaikka mies aikuinen jo onkin, ei enää mikään teini. Ja arveluttaa sekin, että hänellä ei ole lapsia ja minä en lisää enää koskaan hanki, ikääkin on jo sen verran. Hän tietää tämän.

En halua edes aloittaa suhdetta kunnolla, kun minusta tällaisella ikäerolla ja lapseton-äiti-suhteella ei voi olla tulevaisuutta. Olenko vain tyhmä vai ovatko muutkin sitä mieltä että ei kannata edes aloittaa.

Onhan se toki imartelevaa ;)

Jos olet 18v, niin oot pedofiili.
michael jacksonkin tykkäsi pikkupojista...
häpeä..

[QUOTE="nenna77";24921623]Jos olet 18v, niin oot pedofiili.
häpeä..[/QUOTE]

No just. Minä en ole Michael Jackson, voit olla huoleti :D

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä olette;24921582:
Minä en siis todellakaan aio enempää lapsia hankkia (nyt kaksi yhteishuoltajuudessa exän kanssa), mutta lähinnä arveluttaa se että onko tuo "hyvässä lapsentekoiässä" oleva mies nyt tosiaan sitä mieltä että ei halua omia lapsia.

No eiköhän se asia pidä selvittää sen miehen kanssa, ei palstalla kyselemällä. Eihän kaikki halua lapsia ja se voi ihan hyvin ajatella että ei halua.

No eiköhän se asia pidä selvittää sen miehen kanssa, ei palstalla kyselemällä. Eihän kaikki halua lapsia ja se voi ihan hyvin ajatella että ei halua.

No tottakai pitää. Mietin vaan että miksi olen niin varovainen tässä asiassa. Kun tosiaan toinen haluaa, mutta minä jarruttelen tuon ikäeron vuoksi. Olisi jotenkin niin eri asia jos mies olisi vaikka itseni kanssa saman ikäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä olette;24921582:

No eihän se mies mikään kovin nuori enää ole. Mun mielestä tuo ikä ei merkkaa mitään, ainut tosiaan ne lapsijutut. Mutta jos mies ei halua omia lapsia niin sittenhän se on ratkaistu.

Mulla on 5 vuotta nuorempi mies, mä siis 39 v. Alettiin seurustella kun mies oli 18 ja esikoinen syntyi kun mies oli 21 v. No silloin alussa välillä tuntui että onpas se lapsellinen joissain asioissa, mutta ei enää. Mies on kasvanut ja kypsynyt paljon, tai ehkä mä oon jämähtänyt henkiseltä iältäni :D Hyvin menee kumminkin.

Ihan aikuisiahan te jo molemmat olette. 32 v ja 40 v eivät minusta eroa toisistaan iän suhteen mitenkään - kumpikaan ei ole enää teini, kumpikaan ei ole vielä eläkeiässä.

En tajua, miksi ikä on noussut kynnyskysymykseksi ap:lle. Tai miehen lapsettomuus. Kai mies ottaisi nuoremman, lapsia vielä haluavan naisen jos lapsia haikailee...

• Tykkää
Reactions: Sanna80
[QUOTE="nenna77";24921623]Jos olet 18v, niin oot pedofiili.
häpeä..[/QUOTE]

Ootko tyhmä, lukutaidoton vai kännissä?! Ap kirjoitti miehen olevan jo aikuinen!

Yhteistyössä