Tarvitseeko sinun mielestäsi 2-vuotias yöllä ruokaa/juomaa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
nnm
Meidän lapsemme eivät ole vauvaiän jälkeen tarvinneet öisin mitään ruokaa ns. normaalielämässä. Kaksi pienintä eivät yleensä edes juo mitään yöaikana, esikoinen saattaa juoda lasin vettä yöllä wc:ssä käytyään.
 
"Piparnakkeli"
Esikoinen söi öisin, yleensä nukahtaessaan ja jossain vaiheessa aamuyöllä. Ei tuo imetyksen loputtua ole enää öisin mitään kaivannut, mutta jos kaipaisi niin janoon vettä, nälkään voisin antaakin mukin kiisseliä tms. jotta jaksaa nukkua aamuun.
 
"vieras"
Meidän lapsemme eivät ole vauvaiän jälkeen tarvinneet öisin mitään ruokaa ns. normaalielämässä. Kaksi pienintä eivät yleensä edes juo mitään yöaikana, esikoinen saattaa juoda lasin vettä yöllä wc:ssä käytyään.
Näin ja tämä normaalia. Täällä eräs fanaatikko väittää usein, että on täysin normaalia, jos 2 v. herää yössä juomaan/syömään maitoa 10-15 kertaa!!
 
[QUOTE="vieras";24900708]Ei tämä vieras sitä kysymystä kysynyt, siis alkuperäistä. Ap oli sitä mieltä, että yöllä nukutaan, eikä syödä öisin. Tämä yksi vieras, kenelle vissiin vastasit, oli sitä mieltä, että on ok imettää 2 v. öisin...[/QUOTE]

Ihme heppu... Mut eiköhä jokainen tee niin kun itse haluaa..

:stick:
 
Vettä
Meillä on tytöllä yöpöydällä vettä nokkamukissa (jotta ei kaada lasia sänkyyn). On öitä jolloin juo useammankin kerran ja öitä jolloin ei juo lainkaan. Mutta minun ei tarvitse herätä, vaan hoitaa juomisen itse. Yövalo palaa, jotta näkee mitä tehdä.
Ruokaa ei yöllä tarvitse. Omasta mielestäni jossakin on vika, jos lapsella uni pätkii nälän vuoksi. Ehkä olisi syytä tarkistella iltapalan määrää ja sisältöä eli siirtyä tuhdimpaan ja täyttävämpään. Liian suolainen ruoka taas janottaa.
 
No vettä on varmaan hyvä olla saatavilla. Monilla on vesilasi sängyn vieressä. Ruokaa nyt harvemmin, mutta jos kiljuva nälkä iskee yöllä niin sitten toki jotain haukataan. Jotkut imettää 2-vuotiaita ja se on ihan ok.
 
"vieras"
Ei tarvi. Kukaan terve tavisihminen ei tarvi. Jännä, että joku aikuinen vaan vetää öyllä safkaa kaasariinsa, kun on nälkä. HAH. Ei ole nälkä, vaan opittu tapa, joka on merkki itsekurin puutteesta.
 
Saako aikuinen syödä, jos on nälkä? Mihin kellonaikaan? Koskeeko lasta eri säännöt?
Saa, jos on sellainen rytmi, ettei ole ehtinyt päivällä syödä. Esim. jos on epäsäännölliset työajat, muita myöhäisillan/ illan menoja tai ihan vaan muuten iskee nälkä yöllä. :) Aikuinen on aikuinen ja päättää itse milloin syö, ja minun puolestani muut laittakoot vaikka kolmen lajin aterian lapsilleenkin yöllä. Meillä lapsi syö illalla iltapalan ja nukkuu yöllä. Seuraava ateria lapselle on aamulla aamiainen.

Ja kyllä, meidän perheessä lapsella on eri säännöt kuin aikuisilla. Saako teillä lapset tehdä samoja asioita kuin aikuiset?
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli
Selasin läpi. Löysin jostain toisesta ketjusta tän artikkelinkin: Kokeile unikoulua ennen kuin parisuhde on murskana - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa

Ihan typerää tekstiä. :O

"Edes lapsen jättämisen yksin itkemään ei ole tutkimuksissa havaittu vaurioittavan lasta." Juu, ei muakaan haittaisi, jos mut jätettäis jonnekin yksin itkemään. :headwall: Tässä ollaan varmaan taas tutkittu, onko lapsella _aikuisena_ esiintynyt jotain traumoja (miten sitäkään muka luotettavasti voisi tutkia), välittämättä siitä, miltä lapsesta _sillä hetkellä_, yksin itkiessä, tuntuu. Toisin sanoen vain sillä on merkitystä, onko lapsella traumoja, kun on kasvanut "ihmiseksi"...lapsi kun ei ilmeisesti ole vielä tunteva ihminen. :whistle: Sillä lapsen hädällä ei vissiin ole mitään merkitystä...
 
vrs
[QUOTE="vieras";24909373]Ei tarvi. Kukaan terve tavisihminen ei tarvi. Jännä, että joku aikuinen vaan vetää öyllä safkaa kaasariinsa, kun on nälkä. HAH. Ei ole nälkä, vaan opittu tapa, joka on merkki itsekurin puutteesta.[/QUOTE]

Voi miten helppoa olisi, jos olisikin noin naivi. :)
 
vrs
Saa, jos on sellainen rytmi, ettei ole ehtinyt päivällä syödä. Esim. jos on epäsäännölliset työajat, muita myöhäisillan/ illan menoja tai ihan vaan muuten iskee nälkä yöllä. :) Aikuinen on aikuinen ja päättää itse milloin syö, ja minun puolestani muut laittakoot vaikka kolmen lajin aterian lapsilleenkin yöllä. Meillä lapsi syö illalla iltapalan ja nukkuu yöllä. Seuraava ateria lapselle on aamulla aamiainen.

Ja kyllä, meidän perheessä lapsella on eri säännöt kuin aikuisilla. Saako teillä lapset tehdä samoja asioita kuin aikuiset?
Pitkälti saa. Ei sentään alkoa juoda, mutta normi asiat kyllä. Jos lapsella on _nälkä_, saa hän syödä. Minusta on kamalaa kieltää keneltäkään ruoka, oli kello mitä hyvänsä.

Ei kyllä tule mitään oikein mieleen, mitä meillä saisi aikuiset tehdä, mutta lapset ei. Olisiko esimerkkejä?
 

Yhteistyössä