Kotiäitiys ja yksinäisyys..

  • Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Ei luoja miten yksin sitä ihminen on.. Vanhat ystävät ja kaverit ei käy ja pidä yhteyttä kuin harvoin. Pihassa ei ketään kehen tutustua, ei puistoja jne..
Mistä sitä ystävän löytää? Tai jonkun jolla olisi pieniä lapsia, olisi kotona vielä. Aikaa kuunnella ja jutella, pitää hauskaa..
 
"vieras"
Perhekerhosta, naapurin mummosta, vanhempainyhdistyksestä, kylä- tai kaupunginosayhdistyksestä, harrastuksista, joita voi aloittaa ihan vain ystävän löytääkseen, kirjaston satutunneilta.

Älä unohda, että ystävä voi olla sinua nuorempi tai vanhempikin.

Olemalla aktiivinen ja menemällä mukaan järjestöihin ja muihin juttuihin joita siinä lähistöllä tapahtuu näät ihmisiä ja tutustut vähitellen. Kotoa kukaan ei tule ketään yksinäistä etsimään.
 
lklklk
Minäkin olin tosi yksinäinen vauvan kanssa, sitten muutettiin ihan toiselle paikkakunnalle ja johan alkoi tapahtua. Nykyisessä ympäristössä kaikenlaisia muskareita, vauvakerhoja, MLL:ää, ohjattua puistotoimintaa jne. Paljon olen saanut tuttuja ja ihan ystäviäkin, leikkikavereita nyt jo kahdelle lapselle. Ymmärrän kyllä jos ei ole mistä ottaa, olen ollut ihan samassa tilanteessa! En olis kestänyt enää päivääkään...
 
Beep
Tarviiko ystävän olla myös kotiäiti ja pienten lasten kanssa? En ymmärrä.

Ei monella työssä käyvälläkään ole päivällä kaveria, kavereita tavataan iltaisin tai viikonloppuisin.
 
Yksin niin yksin
kohtalotoverit voi kun olette niin kaukana.. olkaa onnellisisa edes siitä että teillä on lähellä puistot tai kerhot missä edes näette muita ihmisiä........
 

Yhteistyössä