Mä haluan miehen jolla on hieno ammatti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zzz"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei sillä silleen väliä oo, kuulostaa vaan palomies hienommalta kuin paskakuski :D paskakuskikin kelpaa kunhan tienaa meille riittävästi. tää insinöörijuttu on lähtenyt täällä muista liikkeelle kuin musta.

Mutta palomies tai paskakuski ei tule ikina tienaamaan ns. riittavasti, jos parempaa elintasoa tarkoitat.

Minun mies tienaa paljon, mutta joutuu olemaan myos paljon poissa kotoa (tosin minulle se sopii hyvin ;)).

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24891880:
no eikö ammatille ole ihan sama mikä on. kun mies tai nainen on muuten ihana ja rakastettava

No jaa kyllä minä ainakin merkonoominplantun vaihdoin ihan suosiolla paremmin koulutettuun aikoinaan, hyvä valinta, tämä merkonoominplanttu ajelee edelleen samalla kotterolla ja tekee kouluissa sijaisuuksia...

[QUOTE="vieras";24891838]No meillä mies on näitä vanhankansanmielipiteillä varustettu eli naisen tehtävä on tämä kotona oleminen ja lastenhoito, ei voisi kuvitellakaan olevansa hoitovapailla vaikka palkka mulla olisikin sama. Nytkin isyyslomat on käytetty kyllä kaikkeen muuhun kuin lapsen kaitsemiseen. Siksipä hän varmaankin otti ittelleen sellasen akan joka ei ole niin urahakuinen vaan pystyy olemaan kotona lasten kanssa. Maatalon lapsena ei varmasti osaisi olla hellan ääressä esiliina yllään, vaikka kuka siihen pakottaisi. Varmaan palkkaisi lapsenlikan ja tekisi sen hoitovapaan töitä kotoa.[/QUOTE]

DI mieheni osaa laittaa ruokaa, leipoa, siivota, pestä pyykkiä jne... puhumattakaan siitä, että hoitaa lapsen hyvin. Ja on myös maatalon poikia, eikä se estänyt häntä jäämästä kotiin 5 kk lasta hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24891880:
no eikö ammatille ole ihan sama mikä on. kun mies tai nainen on muuten ihana ja rakastettava

no kunhan rahasta ei ole pulaa vaikka minä olisin kotona niin saa sitten olla ammatiltaan mikä tahansa. en mä luxusta tarvii enkä halua mut hevostelu on kallista :)

[QUOTE="vieras";24891904]DI mieheni osaa laittaa ruokaa, leipoa, siivota, pestä pyykkiä jne... puhumattakaan siitä, että hoitaa lapsen hyvin. Ja on myös maatalon poikia, eikä se estänyt häntä jäämästä kotiin 5 kk lasta hoitamaan.[/QUOTE]

No mitä ilmeisimmin meillä on eri mies! Toinen tykkää tehdä "akkain" töitä ja toinen menee ennemmin töihin omaan työpaikkaansa. Ja kun mä tykkään tehdä näitä "akkain" töitä ja olla kotona lasten kanssa, niin me teemme näin. Ja et ole sattunut kuulemaan sanontaa: DI tekee mitä haluaa, muut mitä ne osaa.

no kunhan rahasta ei ole pulaa vaikka minä olisin kotona niin saa sitten olla ammatiltaan mikä tahansa. en mä luxusta tarvii enkä halua mut hevostelu on kallista :)

Mikä olisi sulle riittävä summa miehen palkaksi, siis paljonko käteen kuussa?
Ja miksi ihmeessä sä et itse kustanna tai halua kustantaa sitä hevosteluasi. Oman elintason pystyy parantamaan jokainen ITSE, turha odottaa sitä toiselta.

Kun itse keskittyy oman elintason parantamiseen, kouluttautuu ym., siinä sivussa saattaa sitten tavata miehen, joka myös tienaa ihan kivasti. Jos amiksen bileistä bongaa sen, joka tarjoo eniten kaljaa, on elintaso-odotukset hiukan matalammat.

[QUOTE="vieras";24891949]No mitä ilmeisimmin meillä on eri mies! Toinen tykkää tehdä "akkain" töitä ja toinen menee ennemmin töihin omaan työpaikkaansa. Ja kun mä tykkään tehdä näitä "akkain" töitä ja olla kotona lasten kanssa, niin me teemme näin. Ja et ole sattunut kuulemaan sanontaa: DI tekee mitä haluaa, muut mitä ne osaa.[/QUOTE]

No ei ole sama ei. Onko isä lastensa kanssa ollenkaan? Vai onko sekin akkain hommia? Sitä paitsi niitä DI:n hommia tekee nykyisin yhä useammin nainen 0)

Mikä olisi sulle riittävä summa miehen palkaksi, siis paljonko käteen kuussa?
Ja miksi ihmeessä sä et itse kustanna tai halua kustantaa sitä hevosteluasi. Oman elintason pystyy parantamaan jokainen ITSE, turha odottaa sitä toiselta.

Kun itse keskittyy oman elintason parantamiseen, kouluttautuu ym., siinä sivussa saattaa sitten tavata miehen, joka myös tienaa ihan kivasti. Jos amiksen bileistä bongaa sen, joka tarjoo eniten kaljaa, on elintaso-odotukset hiukan matalammat.

mä olen kyllä kouluttautunut ja hyvässä ammatissa mutta mä haluan olla lapsen kanssa kotona. ja täyspäiväinen työnteko, lapsi ja hevoset kotona on hankala yhdistää. tai ainakin jotain mitä mä en haluaisi yhdistää. eikä mun palkka eikä aika yksin riitä moneen hevoseen ja lapsen harrastamiseen.

[QUOTE="vieras";24891991]No ei ole sama ei. Onko isä lastensa kanssa ollenkaan? Vai onko sekin akkain hommia? Sitä paitsi niitä DI:n hommia tekee nykyisin yhä useammin nainen 0)[/QUOTE]

kyllä lasten hoito on akkain hommia :)

[QUOTE="vieras";24891739]Esimerkiksi vaikka Toimitusjohtaja tai kelpais nyt hätätapauksessa vaikka myyntijohtaja tai muu johtaja.[/QUOTE]

johtaja nimike ei takaa kyllä hienoa ammattia tai huippupalkkaa tosielämässä. todistaahan sen jo johtaja turhapurokin. :D

hyvä kun te tunnette mut niin hyvin että voitte suvereenisti haukkua tyhmäksi :D varsinkin kun ensimmäiseen viestiin olen kirjoittanut että tämä on provoava aloitus, joka kuitenkin pitää sinänsä ihan paikkansa. hyvin se provoilu kuitenkin tuntu kolahtavan :)

Vahan naiivia haukkua ap:ta tyhmaksi. Toki han provoaa, mutta tassakin provossa on totuuden siemen ja ei ole mitenkaan kova vaatimus haluta hyvapalkkainen puoliso.

No kyllä mun mielestä on nimenomaan typerää OIKEASTI haaveilla hyväpalkkaisesta puolisosta. Jos mammonaa haluaa niin eikös ois vähän fiksumpaa huolehtia, että itse on hyväpalkkainen?

Toki jos nää ap:n kaikki viestit on jotain surkeeta läppää niin sitten. :D

Minä valitsin mieheni muilla perusteilla kuin raha tai titteli. Viimeiset 4 vuotta mies oli pätkätöissä ja työkkärin koulutuksissa, mistään ei saanut töitä, vaikka haki joka ikiseen paikkaan mihin mielikuvitus vain riitti. Aloin jo vähän ehkä katkeroitua, elätin yksin meitä, minun rahoilla maksettiin asuntolainaa ja muuta. Mutta päätin, että en katkeroidu, vaan uskon, että mieskin saa töitä. Kannatti. Nyt se on uraputkessa, sai oikeasti hyvän työn, jossa pääsee etenemään.

Minä valitsin mieheni muilla perusteilla kuin raha tai titteli. Viimeiset 4 vuotta mies oli pätkätöissä ja työkkärin koulutuksissa, mistään ei saanut töitä, vaikka haki joka ikiseen paikkaan mihin mielikuvitus vain riitti. Aloin jo vähän ehkä katkeroitua, elätin yksin meitä, minun rahoilla maksettiin asuntolainaa ja muuta. Mutta päätin, että en katkeroidu, vaan uskon, että mieskin saa töitä. Kannatti. Nyt se on uraputkessa, sai oikeasti hyvän työn, jossa pääsee etenemään.

mikä ihme siitä tekee huonon ihmisen jos haluan alkaa "kimppailemaan" vasta kun se sama mies on jo uraputkessa? vai tarkoittaako se automaattisesti että sillä olisi jo joku toinen...?

Yhteistyössä