Läpinäkyviä, n. 1mm kokoisia siivellisiä ötököitä keittiön kaapissa (jossa ei mitään elintarvikkeita), MITÄ NE ON?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YÖKS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YÖKS

Vieras
Hyi olkoon! Eilen huomattiin, että meidän keittiön alakaapissa on jotain pieniä ötötöitä. Ovat juuri silmillä havaittia, noin 1mm (jos sitäkään), läpinäkyviä/keltaisia, näyttäisi, että niillä on jalat ja siivet... Ovat niin pieniä, ettei oikein edes erota minkälaisia ne on!

Ja ovat siis alakaapistossa, jossa puhtaita muoviastioita, pakasterasioita, kattiloita ja paistinpannuja. Ei mitään syötävää siis... Kaapiston toisella puolella on jääkaappi, toisella puolella liesi.

Olen katsellut netistä, että mitä nämä voisivat olla, muttei mitään vinkkiä ole! Talo on vuosimallia 1998 rivari.

Yöunet meni, inhottaa ihan hirveästi, että keittiössä on jotain tällaista!!!!!!

Kuulostais banaanikärpäsiltä. Ilmestyvät yleensä jonkin ruuan mukana. Jos ovat niitä eroon niistä pääsee helposti. Tai ainakin meillä tehonnut.

Syvälle lautaselle esim olutta tai siideriä mukaan tippa tiskiainetta poistamaan nesteen pintajännityksen. Sinne ne sitten menevät ja hukkuvat. Meillä hävis muutamassa päivässä.

No kun nämä eivät ole lähelläkään mitään hedelmiä tms. Ovat siis kaapissa, jossa ei mitään syötävää. Meillä on ollut banaanikärpäsiä ja nehän ovat isompia ja lentävät kuin mitkäkin kärpäset. Nämä oleskelee kaapissa, mönkii siellä, eivät lennä ja ovat just ja just silmillä havaittavia.

Mun mielestä ei lennä, mutta vilkkaasti yrittävät karkuun kun niitä liiskasin.

Muita kokemuksia???? Voisko nämä olla jotain banaanikärpäsen vauvoja? Ei siis toukkavaiheessa olevia, vaan jo isompia, muttei aikuisia.

Mun mielestä ei lennä, mutta vilkkaasti yrittävät karkuun kun niitä liiskasin.

Muita kokemuksia???? Voisko nämä olla jotain banaanikärpäsen vauvoja? Ei siis toukkavaiheessa olevia, vaan jo isompia, muttei aikuisia.

Ei ainakaan noi mun omat ole minkään toukkavaihetta, koska en ole nähnyt muita ötöjä kuin ihravyökuoriaisia ja ne ei noista kyllä tule. Kärpäsiä ei mulla ole, ei edes pieniä, joten noi on varmaan jotain muuta.
Itsekin olen niitä ihmetellyt, mutta on mahdotonta saada googlattua kun ei tiedä millä nimikkeellä niitä etsisi. Mut niitä on keittiössä useissa kaapeissa jne. vaikka ei laumoittain vaan yksittäin

Muakin kiinnostaa nämä. Jossain vaiheessa myslipaketista oli meilläkin ihrakuoriaisia tullut (siellä niitä ainakin oli ja pari kuollutta toukkaa löyty kaapista). Siivosin koko keittiön. Vessan lattialla joskus yöllä näkyy harvakseltaan tommosia ihan tosipieniä ötököitä, en tiedä yhtään mitä ovat. Vauvasokeritoukkia..? En tiedä onko niillä siipiä, ei niitä muuten edes erota kun näkyy vaan että joku piste siellä liikkuu. Tiedä sitten.. Ja ihan tavallista porukkaa ollaan, ei mitään sottapyttyjä.

Olisko elintarvike koisia. Meillä oli niitä mm. riiseissä ja kaurahiutaleissa, popkornin jyvissä yms. Soitin ötökkäneuvontaan ja siellä kehotettiin pesemään kaapit muruista ja heittämään saastuneet ruoat pois. ne tykkää tehdä seittiään juuri tuommosiin ryyneihin ja jauhoihin. Muuten niitä oli yllättävän helppo listiä kun eivät olleet mitään sikanopeita. Mä luulen, et ne tuli meille 2 kertaa Rainbow'n kaurahiutaleista.

No kun nämä eivät ole lähelläkään mitään hedelmiä tms. Ovat siis kaapissa, jossa ei mitään syötävää. Meillä on ollut banaanikärpäsiä ja nehän ovat isompia ja lentävät kuin mitkäkin kärpäset. Nämä oleskelee kaapissa, mönkii siellä, eivät lennä ja ovat just ja just silmillä havaittavia.

En tiedä, mutta pesisin koko kaapin ja tuhoaisin ötökät jotenkin.

Voit ottaa purkkiin näytteen ja viedä jonnekin, esim. kunnan hygieniatarkastajalle vai mikä se nyt on tai jonnekin..

Uusimmat

Yhteistyössä