TAASko abortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VoiEi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VoiEi

Vieras
Tein abortin kesäkuun puolessa välissä. Tulin raskaaksi väkisinmakaamisesta enkä todellakaan olisi voinut pitää lasta. Edelleen olen samaa mieltä.

Ja nyt, olen raskaana. Miehen kanssa suhde tuore, 3kk tapailtu. Yhdyntä, josta hedelmpoittyminen on tapahtunut, oli se ainut kerta kun hommailimme ilman kumia. Tuolloin hain heti seuraavana aamuna jälkiehkäisypillerit.

No positiivistä testi nyt vaan näytti. Lasta en voi pitää, en ole henkisesti siihen valmis millään muotoa. Joten mitenkä minuun suhtaudutaan, kun menen taas kekskeytykseen :/ Jotenkin itselläni on valmiiksi niin repaleinen olo, että en jaksaisi yhtään ylimääräistä painetta.

Mitä fyysisiä seuraamuksia kahdesta keskeytyksestä näin pienellä välillä voi tulla, olettaen että tämäkin keskeytetään lääkkellisesti?

Minusta tämä palsta on oikein sovelias aiheeseen; Lapsiaiheinen kun on.

Tottakai olen pahoillani tidän lapsettomien puolesta, mutta minä en sille mitään mahda. Katkeruus on asia joka tulee käsitellä itse.

Olisiko kellään kokemuksia? Jotenkin en jaksa, en, kuunnella kamalaa moraalisaarnaa aiheesta. Teidän loanheitto menee, ei hetkauta, mutta istua jossain lääkärin vastaanotolla ja kuunnella.. Ei tämä ole minulle henkisesti helppoa, ei todellakaan mikään läpihuutojuttu.

Aika harvalla varmaan tuollaisesta kokemusta, että melko tiukassa sellainen tieto.
Mun mielestä on käsittämätöntä, että juuri abortin tehnyt panee ilman kumia!
Soitat terkkaan ja kysyt, kyllä ne sieltä sitten sanoo jos lääkkeellinen ei ole hyvä juttu näin pian.

Kyllä mä vain kuvittelin että jälkiehkäisy hoitaisi asiansa, kun sen niin pian tapahtuneesta otin. Iso moka, tiedän.

Mies ei sano juuta ei jaata. Hän kieltäytyy ottamasta kantaa koska tämähän on minun vartaloni.

Ota huomenna yhteyttä lääkäriin.Abortin jälkeen sit ehkäisy käyttöön.
Oletko miehen kanssa puhunut?

Voimia,itsekin olen aikoinaan tehnyt abortin ja tiedän ettei se ole mikään läpihuuto juttu.

Vai semmonen suunnitelma, aina paneskelisit ilman mitään suojaa ja sitten jälkiehkäisyllä ajattelit hoidella "vahingot"? Kuinka tyhmä sä olet? Miten helvetissä sä et ole voinut hankkia KUNNON ehkäisyä???

Jumalauta että suututtaa tuollainen pelleily! Pitäis kieltää seksin harrastaminen semmosilta, joilla ei oo mitään vastuuntuntoa.

[QUOTE="joopa";24881342]Yllättävän äkkiä olet kyennyt uuteen "suhteeseen" siis tapailuun heti raiskauksen jälkeen. Ja vielä harrastamaan yhdyntää uuden tuttavuuden kanssa...[/QUOTE]

Pitää varmaan lakata elämästä eikä saa koittaa selvitä. Voi helvata! Aina ollaan valmiina tuomitsemaan, oli asia mikä tahansa.

Ja ap huomenna luuri rohkeasti käteen vain! Toisille joudutaan tekemään lääkkeellisiä tyhjennyksiä tai jopa kaavintoja ehkä useita vuodessa keskeytyneiden keskenmenojen vuoksi ja fyysisesti abortti on sama asia. Eli mitään fyysisiä seuraamuksia sillä ei sinulle jatkossa ole. Vaatii varmasti rohkeutta ja henkistä kanttia paljon, mutta ota ensimmäinen askel. Voihan olla, että puhuttuasi neuvolassa alatkin miettiä lapsen pitämistä. Tai sitten et. Mutta teet ratkaisun oman päätöksesi pohjalta.

Mun siskolle on tehty abortti viisi kertaa ja kertaakaan ei ole lääkärissä tuomittu, vaikka syytä kyllä olisi ollut! Mutta sun tilanteessa teet niinkuin parhaaksi näet, ei ne lääkärit rupea sulle paasaamaan. Mutta sinuna hankkisin kunnon ehkäisyn muuten olet kohta taas samassa tilanteessa.

Ei se niiden lääkäreiden asia ole tuollaisessa tilanteessa arvostella ja saarnata sinulle. Eri asia olisi, jos sulle tehtäis joka vuosi pari aborttia, ja vaan siksi ettet välitä hoitaa ehkäsyä. Nyt olet kuitenkin edes jälkiehkäsyä käyttänyt, ja se ei ole toiminut. Asia on niin, eikä se siitä muuksi muutu.. Jos olet varma, ettet lasta halua pitää, niin se on sinun oikeutesi päättää miten toimit.
Helppoa ei sinulla varmasti ole, mutta tsemppiä sulle. Ja niinkuin moni on sanonutkin, niin tästä eteenpäin pidä hyvä huoli ehkäisystä, ettei satu vahinkoja.

[QUOTE="vieras";24881385]Pitää varmaan lakata elämästä eikä saa koittaa selvitä. Voi helvata! Aina ollaan valmiina tuomitsemaan, oli asia mikä tahansa.

Ja ap huomenna luuri rohkeasti käteen vain! Toisille joudutaan tekemään lääkkeellisiä tyhjennyksiä tai jopa kaavintoja ehkä useita vuodessa keskeytyneiden keskenmenojen vuoksi ja fyysisesti abortti on sama asia. Eli mitään fyysisiä seuraamuksia sillä ei sinulle jatkossa ole. Vaatii varmasti rohkeutta ja henkistä kanttia paljon, mutta ota ensimmäinen askel. Voihan olla, että puhuttuasi neuvolassa alatkin miettiä lapsen pitämistä. Tai sitten et. Mutta teet ratkaisun oman päätöksesi pohjalta.[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole selviytymistä jos levittää jalkojaan ilman ehkäisyä abortin jälkeen. Ehkä se sun mielestä sit on...

[QUOTE="joopa";24881446]Mun mielestä ei ole selviytymistä jos levittää jalkojaan ilman ehkäisyä abortin jälkeen. Ehkä se sun mielestä sit on...[/QUOTE]

Minä en puhunut ehkäisystä ja kommentoin vain siihen, että ap tuomittiin yhdyntöjen aloittamisesta raiskauksen jälkeen. Ei siinä lukenut, että nopeastippa toivuit aloittamaan yhdynnät ilman ehkäisyä. Ap on hakenut sentään sen jälkiehkäisyn.

Mutta ainahan se on helpointa heittää se eka kivi.... Ja varmaan jokainen tämän ketjun kivittäjistäkin on täysin oikeutettu siihen. Joten antakaa mennä.