paljonko rahaa lasten joululahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
Emmää vaan muista ku mää oon ne jo kaikki ostanu jostain alesta.
Luultavasti silti ihan kaikki ei välttämättä tuu jouluksi, koska tytöllä on sit synttäritkin hetikohtapian joulun jälkeen.
Satasella duploja ja sit monta pientä (=halvempaa) kivaa pakettia

Varmaankin alle 100e/lapsi. Viime vuonna meni paljon enemmän ja pettymystä tuli lahjojen aukaisun jälkeen. Joka vuosi vaativat enemmän, joten ei siinä kaiken ostamisessa mitään järkeä. Kaikille kolmelle oma ps3 peli ja sitten joku kirja ja ehkä joku lelu. Saa nähdä. Vielä eivät ole toiveita esittäneet ja ne toiveet on kyllä aika mahdottomia.

Sama meillä. Lapset 6v tyttö ja 10v poika.
Ei ole rahaa törsätä älyttömyyksiä joululahjoihin. Ja viidelläkympilläkin saa jotain kivaa jo.
Mä meinaan ostaa tytölle nuken ja pari kirjaa... ja kun sukulaiset ostaa vielä lahjoja, niin turha sitä on itse ostaa enempää :) ja kun on yksi mieluinen lahja, niin se on paljon kivempi kuin 10 vähemmän mieluista...

Mä ostan tytölle sen Muumitalon ja jonkin kirjan. Paljonkohan noihin sit menee; max. satanen? Voi tosin olla, että homma lähtee taas lapasesta ja ostan vaikka mitä muutakin kivaa. =)
Käytkö sä kirpoilla?
Noita muumitaloja on ollu alta 30€:n kirpoilla.
Ja mun mielestä se on ihan vedätystä koko hökkeli. Seitsemällä kympillä pussillinen muovikrääsää. Ihan pilipali.
Niin siis meillä on se. :|

"..."
Meillä on 1-vuotias tyttö jaitse ostetaan varmaan pari lahjaa, eli max. 50e. Saa sitten mummeilta ja sukulaisilta jotain. Yleensä kysyvät mitä tarvitsee ja sitten jotain ylläriä haluavat ostaa. Minusta tuon ikäinen lapsi ei tarvitse paljoa lahjoja.

Mä olen, kun tuli lapselle vahingossa sanottua, että voi toivoa joulupukilta Muumitaloa. Oli siis pappa mukanamme kaupassa taannoin ja pappahan toki, että nyt mennään leluosastolle ostamaan tytölle lelua. Tyttö siellä sit, että tahtoo Muumitalon. Ennen kuin pappa ehti sanoa mitään (olisi varmaan ostanutkin sen), niin tokaisin, että voi toivoa sitä joulupukilta. Kun musta tommoisia isoja leluja ei tartte muulloin hommata kuin synttärinä ja jouluna. :)

häh
No en kyllä menis kirppikseltä ostamaan ainakaan mitään muumitaloa joululahjaksi :eek: Vieläköhän ne on samanlaisia kuin silloin ku mulla oli semmonen, tykkäsin ite ainaki kovasti ja aion kyllä ostaa lapsellekin sitten jos joskus haluaa..

Yhteistyössä