Perhepeti on p**seestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaakatkero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaakatkero

Vieras
Miksi meninkään uskomaan, että vauva nukkuu parhaiten vanhemman vieressä? Perhepedistä on tullut täyttä h*lvettiä, kun vauva täytti 4kk (kohta vauva 6kk). Hän haluaa asua koko yön tissillä. Mulla on selkä paskana ja kohta miehelläkin, sängyssä olevan ahtauden takia ja sen takia etten pysty nukkumaan kuin kyljellään (jatkuvan imetyksen takia)! Herätyksiä yössä on 10-20, ollut jo yli kuukauden-kahden ajan! Ja olen 99%:sen varma, että kaikki johtuu vauvan tavasta nukkua tissi suussa.

Esikoinen oli tässä samassa iässä pulloruokinnalla, nukkui omassa sängyssään täysiä öitä ja nukahti sinne itsekseen, kun liitti sen nukkumiseen ja nukahtamiseen. Eikä kertaakaan vauva jäänyt itkemään, kun hänet sinne laski, nätisti jäi jokeltemaan ja nukahti 15minuutissa.

Mä tein niin viimesen virheen asian(=perhepedin) kanssa, enkä suosittele kenelläkään vauvan kanssa samassa sängyssä nukkumista, vauvan ollessa yli 3kk ikäinen.

Nyt tämä ihana "perhepeti" paska lässytys valvottaa mua öisin ja päivät on täyttä tuskaa pysyä hereillä vaivojensa kanssa.

Kiitos jos jaksoit lukea koko paskan. Oli pakko purkaa tunteet, tassuhoito unikoulu alkaa tässä perheessä tasan sinä päivänä kun vauva täyttää 6kk!

Jaksoin lukea ja oon samaa mieltä siinä että se tissillä roikkuminen jää tavaksi, vauva pärjää kyllä ilmankin.
Toisia se ei haittaa jos vaan saa itse nukuttua mutta harva kai saa.
Meillä perhepeti on toiminut juuri ne ekat kuukaudet, tosin nyt reilu 2-v on jotenkin kummasti siirtynyt nukkumaan meidän sänkyyn.. Ei sillä että se haittaisi, nukkuu sikeästi ja potkimatta.:D

Siis miksi nukutte ahtaasti?! Saat syyttää ihan itseäsi, jos et osaa laittaa esim. pinnasängystä sivuvaunua, johon vauvan voi kieräyttää öisin. Tai jos ette osaa hommata yhtä yhdenhengen sänkyä parisängyn viereen levennykseksi. Silloin kaikilla on niin paljon tilaa, että voi nukkua missä asennossa tahansa.

Mietippä kuinka puhki olisit, jos sun täytyis nousta jalkeille 20 kertaa yössä? Nyt sä voit sentään maata koko ajan.

Kurja kuulla, että se perhepeti ei teillä toiminut. Meillä toimi mainiosti kunnes joskus vähän alta vuoden ikäisenä en saanut enää nukuttua kun poju kieriskeli ja pyöri sängyssä.

Lapset on erilaisia ja meidän vanhempien tehtävä on yrittää tietenkin löytää jokaiselle sopivat ratkaisut.

Perhepedissä voi nukkua niinkin, että tekee pinnasängystä sivuvaunun eli tilaa on riittävästi tai pistää vaikka lisäsängyn parisängyn viereen. Ja vauvalle voi antaa tutin suuhun tai vaikka velliä pullosta niin ei roiku tissillä. Ei se imetys ole perhepedin ehto!!!!!

eikä pahemmin valvota. Laita pinnis sivuvaunuksi parisänkyyn ja aloita tassutus jo nyt.Vauva omassa sivuvaunussa ja siitä helppo laittaa käsi vauvan selänpäälle ja rauhoittaa ...

Tuon ikäisen vauvan kanssa uskaltaisi varmaan jo kokeilla sitäkin, että isä ja äiti vaihtaisivat paikkaa, siis niin, että järjestys olisi vauva, isä, äiti, eivätkä äiti ja vauva nukkuisi vierekkäin. Itse nukun vauvan kanssa kahdestaan parisängyssä, ja tein peitoista pientä barrikadia meidän väliin ja aloin nukkua paita päällä, ettei maito tuoksu liikaa. Se on rauhoittanut öitä, vaikka toki vauva vielä pari kertaa yössä saattaakin syödä.

Jaksamisia! Pakko sanoa, että vaikka nukunkin vauvan kanssa, inhoan ihan sanana sanaa "perhepeti". Nukkuuko siellä sitten tosiaan koko perhe, isommat lapset ja kissat ja koiratkin?

sehän siinä on kun ei mikään muu kelpaa kuin tissi, ikinä ei ole syönyt tuttia. Vauva ei heräilisi noin montaa kertaa, jos olisin alun alkean opettanut hänet nukkumaan omassa sängyssään.
Itseasiassa kaksplussan uudessa lehdessä on juttu tästä hommasta, ihan kuin meistä kirjoitettu.

Aika löyhin perustein oot ap teilaamassa koko perhepeti-ideologian.jos teillä se ei toimi niin ei se tarkoita että se olisi kaikille yhtä huono idea. Mä voin taas omien kokemusten perusteella sanoa toisin, mä olin ihan naatti vauvan ängyn vieressä ravaamiseen esikoisen kohdalla ja siirtyminen perhepetiin pelasti mut ja mun unet. Kaks pienempää onkin nukkuneet alusta asti perhepedissä, nuorimmainan 1v3kk nukkuu edelleenkin. Mutta ei se silti herää kymmentä kertaa yössä, viime yönä heräsi kerran, muuten nukkui. Meillä on normaalia leveämpi sänky joten tilanahtautta ei ole. se voisi ap se sun vauva ihan hyvin herätä 20 kertaa yössä vaikka nukkuis omassa sängyssäänkin, ei se välttämättä oo perhepetiin liittyvä ongelma. Mutta, jos asia ei teillä toimi niin miksi et siis siirrä vauvaa omaan sänkyynsä jos se pelittää teillä paremmin?? :O

meillä on kaikki neljä lasta nukkuneet perhepedissä ja olen itse kokenut sen hyväksi. Vauvat nukkuivat paremmin kuin pinnasängyssä ja imetyskin oli helpompaa, kun tarvisi vain tyrkätä tissi suuhun. Minusta oli hankalampaa nousta yöllä kumuamaan pinnasängylle.

Meillä poika pian 6kk ja unikoulua ollut jo 3viikon ajan. Meille ensi-ja turvakodin vauvojen uneen perehtynyt henkilö sanoi, että unikoulun voi aloittaa silloin kun kiinteitä on syöty 4-5 ateriaa säännöllisesti päivässä !

niinkuin lehdessä, asiantuntija selitti, on kyse siitä mihin nukahtaa ja miten nukahtaa. Jos vauva nukahtaa itekseen sänkyynsä, siitä alkavat katkonaisemmat yöt. Vauva havahtuu äidin maidon hajuun ja vanhempien rymyämiseen. Meillä kääntää jo päätään tissiä kohti ihan tavan vuoksi, kun alkaa itkettämään.
Meillä alkaakin vauva nukkua omassa sängyssä, kun voi unikoulun aloittaa eli 6kk iässä.

Meillä poika pian 6kk ja unikoulua ollut jo 3viikon ajan. Meille ensi-ja turvakodin vauvojen uneen perehtynyt henkilö sanoi, että unikoulun voi aloittaa silloin kun kiinteitä on syöty 4-5 ateriaa säännöllisesti päivässä !

Joo ja mulle sanoi lastenlääkäri, että läheskään kaikki vauvat eivät ole valmiita lopettamaan yösyömistä 6 kk iässä. Omat lapset olleet tosi isoja ja nopeasti kasvavia. Heille suositeltu yömaitoja paljon pidempään kuin 6 kk.

Niin ja meillä on esikoinen nukkunut 5kk iästä saakka unikoulun ansiosta omassa sängyssään, eikä yöllä ole ollut herätyksiä kuin kipeenä ollessa tai "elämää mullistavissa" kehitysvaihessa.

[QUOTE="www";24868033]Joo ja mulle sanoi lastenlääkäri, että läheskään kaikki vauvat eivät ole valmiita lopettamaan yösyömistä 6 kk iässä. Omat lapset olleet tosi isoja ja nopeasti kasvavia. Heille suositeltu yömaitoja paljon pidempään kuin 6 kk.[/QUOTE]

Sama on meille sanottu. Ja jos vauva alkaa vasta maistella kiinteitä 6kk iästä alkaen niin eihän se hyvänen aika heti ala syömään 4-5 ateriaa päivässä. Meillä kuopus syö vasta nyt reilu vuoden vanhana niin monta ateriaa päivässä että voi olettaa että pärjää yöt ilman maitoa.

En kyllä pystyisi ikinä pitämään puolivuotiaalle minkäänlaista unikoulua, sen ikäisten syömistarve riippuu täysin lapsesta:( Mistä ihmeestä tuokin ohje on keksitty oppaisiin, johan sen näkee paljain silminkin jos vauva tarvitsee ruokaa. Joku lähempänä vuotta nyt alkaa olla jo eri juttu.

Täydet sympatiat ap:lle!!

Meillä oli perhepeti. Tissi suussa sekä esikolla että kakkosella KOKO AJAN. Se oli paskamaista, ja vitutti niin kuin pientä oravaa. Laiska kun olin, en viitsinyt alkaa unikouluttamaan mukuloita. Yritin kyllä, mutta eihän sitä parkumista kestänyt erkkikään. Vieläkin haluavat nukkua kainalossa. Minä taas haluaisin sängyn lopultakin takaisin minulle ja miehelle.

Kolmosta kuumeilen, ja en todellakaan enää perhepetiin suostu! Vilpittömästi onnea sinulle taistelussasi pois perhepedistä.

meillä oli esikoinen aikamoinen tissitakiainen, heräili öisin 1h välein tissittelemään, koin helpommaksi ottaa sitten viereen nukkumaan, sainpa ainakin olla yön nousematta sängystä, lapsikin nukku rauhallisemmin, eikä heräillyt sittn syömään kuin 3h välein kun oli vieressä.. perhepeti ei toimi välttämättä kaikilla, toisilla se taas toimii loistavasti.

Meillä nuorempi on pääosin nukkunut omassa sängyssään yöt alusta lähtien, mutta vieläkin 11kk iässä syö öisin kerran. Isoveli 3v. nukkuu perhepedissä mun vieressä ja luulen että kohta tuo nuorempikin sinne siirtyy ainakin osittain, yritys on saada se nukkumaan omassa sängyssä, mutta kun isompi nukkuu mun vieressä, niin epäilen että tuokin sinne änkeää vielä :)

Yhteistyössä