kuinka monta kertaa olet ollut ambulanssissa?

• Viestiketjun aloittaja annika
  • Ensimmäinen viesti
1. lapsena aivotärähdys
2. 17v juhannuksena alkoholimyrkytys
3. auto-onnettomuus
4. hoitolapsi sai kuumekouristuksen

Ai niin sairaalanvaihto suoritettiin kans ambulanssilla kun olin tarkkailussa yön ja seuraavana päivänä leikattiin.

sunflower20 harmaana
Kolme kertaa.
1. Esikoista odotellessa alavatsakivut rv 24, sairaalassa epäilivät umpisuolta - leikkaus.
2. Leikkauksen jälkeen tai paremminkin tikkien poiston jälkeen haava repes -> sairaalaan paikkailtavaksi
3. tajunnan aleneminen ja kova kuume, pää- ja niskasärky, epäilivät aivokalvontulehdusta. Ja sairaalaan eristykseen... osottautui vesiperäksi.

Kolmesti potilaana. Vastasyntyneenä kun vietiin yliopistolliseen sairaalaan. Lapsena kun vietiin tk:sta aluesairaalaan kun olin niin huonossa kunnossa ja epäiltiin aivokalvontulehdusta jota ei onneks ollutkaan vaan kaikkea muuta.
Nuorena kolarin jälkeen.

"vieras"
Yhdesti kun lähdin kuudetta synnyttämään ja mies työreissulla.
Toinen kerta et ambulanssi kävi tuossa pihassa antamassa pojalle spiiraa (oli matkalla keskussairaalasta takaisin ja asuttiin matkan varrella. Ja siis viikonloppuna ja keskellä yötä) .

"Sarra"
No töissä olen ollut lukemattomat kerrat :D :D Ja tulen olemaankin.

Potilaana 4 kertaa.

1. Kolarissa 15-vuotiaana. Tuosta en kyllä muista mitään, tajuton kun olin.
2.Esikoisen synnytys. Lapsi perätilassa, kamala verenvuoto.sillon oli onneks luotettu työkaveri vuorossa, helpotti sitä pelkoa.
3.Reilu vuosi sitten kaaduin lasketellessa. Murtu sääri ja ranne.
4.Pari kuukautta sitten tipuin portaat. Tuostakaan en muista mitään, tujuton kun olin :D Mitään isoja seuraamuksia ei onneksi tullut.

"vieras"
Kaksi kertaa ite potilaana. Molemmilla kerroilla menin synnyttämään, tai no eka kerralla lapsi synty sinne ambulanssiin. Ja kun seuraavassa raskaudessa meni vedet, niin mentiin ambulanssilla ja lujaa, et ehittiin sairaalaan. Kerran vauvan mukana, kun meinasi tukehtua yhtäkkiä limaan, vaikkei mitään flunssaa edes ollut. Lapsena olin monesti mummon mukana, kun häntä kuljetettiin ambulanssilla kuntoutukseen ja takaisin kotiin.

jestas
"Kaksi kertaa jäätyäni auton alle (5-vuotiaana ja 7-vuotiaana), 2 kertaa kun jalastani murtui luita (13-vuotiaana ja 15-vuotiaana, 6-vuotiaana kun olin vakavasti sairas, 8-vuotiaana tiputtuani leikkikentän kiipeilytelineestä pää edellä alas, 11-vuotiaana saadessani koulun liikuntatunnilla kovaa vauhtia potkaistun jalkapallon päähäni, 18-vuotiaana saatuani vakavan aivokasvaimesta johtuvan epilepsiakohtauksen ja viimeksi viime vuoden alussa 27-vuotiaana kun kaaduin pahasti luistellessani ja löin pääni kovaa jäähän. "

Sä taidat olla TÄYSTUHO!! ja jokaäidin painajainen :D aina joku paikka rikki... RAUHOTU!!!

Hirsis harmaana
Kerran. Rouvashenkilö ajoi meidän auton perään aika vauhdilla, minä 8:lla kuulla raskaana. Meidän porukalle ei kellekään käyny mitään, rouvashenkilöltä murtui rintalasta - ei ilmeisesti käyttäny turvavyötä ja löi itsensä rattiin.

Yhteistyössä