Ostaisitko reilu 1 v ikäiselle 150 € toppatakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhuuden markkinat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri näin. Tässä tapauksessa en varmaan saisi ostohinnasta kovinkaan paljoa takaisin (vaikka olen palstalta oppinut että mammat huutaa jotain käytettyjä haalareita kovempaan hintaa kuin mitä saisi uuden kaupasta).

Totta. Lisäksi aina on olemassa vaara että varjelusta huolimatta takille sattuu oikeasti vahingossa tai epähuomiossa jotakin joka sitten laskee sen jälleenmyyntiarvoa entisestään.

Joo myy sitten minulle, tavataan ens vuonna huutiksessa :)
Tuleeko takki pojalle vai tytölle?
Ostin isommalle pojalle Mini A Ture anorakin ja toppahousut, on niin ihanat et siks tekis mieli ostaa vauvallekkin. Mitoitus on mielestäni ihan normaali.

[QUOTE="...";24850691]Joo myy sitten minulle, tavataan ens vuonna huutiksessa :)
Tuleeko takki pojalle vai tytölle?
Ostin isommalle pojalle Mini A Ture anorakin ja toppahousut, on niin ihanat et siks tekis mieli ostaa vauvallekkin. Mitoitus on mielestäni ihan normaali.[/QUOTE]

:D

Takki tulee pojalle. Kiitos muuten tuosta tiedosta liittyen Mini A turen mitoitukseen. Jostain luin/kuulin että olisivat kovinkin nafteja ja että pitäisi melkein valita yhtä kokoa isompi kuin mitä muuten ottaisi. Siis että kun meillä poika on nyt 80cm ja normaalisti ostaisin 86 cm, niin Mini A Turesta pitäisi ottaa 92!

Mutta on se ihana merkki, söpöjä vaatteita pienille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä:
Totta. Lisäksi aina on olemassa vaara että varjelusta huolimatta takille sattuu oikeasti vahingossa tai epähuomiossa jotakin joka sitten laskee sen jälleenmyyntiarvoa entisestään.

Hyvä pointti tämäkin kyllä. Ottaisi päähän aika rankasti, jos 150 € takki repeytyisi johonkin ovenpielessä törröttävään naulaan tai kahvilassa joku kaataisi kermavaahto-vadelmahilloletun pojan syliin...

ostaisin, jos aikoisin tehdä vähintään 5 lasta heti perään ja olisin varma ettei kukaan lapsista tärvele tai ettei se tärväänny ennen sitä. 150/6 =25 euroa per lapsi tulee takille hintaa.

ostaisin, jos aikoisin tehdä vähintään 5 lasta heti perään ja olisin varma ettei kukaan lapsista tärvele tai ettei se tärväänny ennen sitä. 150/6 =25 euroa per lapsi tulee takille hintaa.

Jees. Meille vaan tulee korkeintaan yksi lapsi tämän pojan jälkeen, kun alkaa ikä olla tapissa. Olisin kyllä tyytyväinen jos saisin sen takin kahdenkin lapsen käyttöön eli takin hinta 75 €/ per lapsi :) Siitähän ei tietysti ole takeita, että toinen lapsi olisi juuri talvella sopivan kokoinen siihen takkiin.

[QUOTE="Jenis";24850812]... ja siis oikeesti, hienostelutakiksihan untsikka on ihan järjettömän kuuma.[/QUOTE]

Meillä on erikseen hienostelutakiksi se ohuempi tikkitakki. Eli tosiaan, turhuuden turuilla kuljetaan nyt.

meillä oli sellainen ihana paksu untsikka, tosin paalljjoonn halvempi, niin se oli maailman epäkäytönnöllisen kaupunkitakki--- auton istuimessa lapsi "upposi" sen sisään ja siinä tuli ihan hiki... ja kaupoissa siinä tuli myös liian kuuma, eli se piti riisua pois, joten..
mutta jos sulla on rahaa ja luulet et sitä tulisi oikeasti käytettyä niin osta, ei se ole keltään pois mihin sie rahat laitat, lastenvaatteet on kyllä ihania... =)

Meillä on erikseen hienostelutakiksi se ohuempi tikkitakki. Eli tosiaan, turhuuden turuilla kuljetaan nyt.

Eli kerrotko vielä, mihin tarkoitukseen tämä untsikka tulisi? :D Mulla on itelleni untuvatakki niitä jäätävän kylmiä talvipäiviä varten, kun seison puiston laidalla katsomassa kun lapset leikkii, ja niitä päiviä on ehkä 12 per talvi... mihinkään muuhun toimintaan en voi untuvatakkia kuvitella.

Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti;24850866:
meillä oli sellainen ihana paksu untsikka, tosin paalljjoonn halvempi, niin se oli maailman epäkäytönnöllisen kaupunkitakki--- auton istuimessa lapsi "upposi" sen sisään ja siinä tuli ihan hiki... ja kaupoissa siinä tuli myös liian kuuma, eli se piti riisua pois, joten..
mutta jos sulla on rahaa ja luulet et sitä tulisi oikeasti käytettyä niin osta, ei se ole keltään pois mihin sie rahat laitat, lastenvaatteet on kyllä ihania... =)

Kiitos tästäkin näkökulmasta. Olen (ollut) niin sen takin lumoissa, etten tullut ajatelleeksi tuollaisia käytännön seikkoja kuten turvaistuimessa istumisen ym.

juu,en..vaikka olishan se hienoa kun olisi merkkitakki mutta se jää sitten nopeasti pieneksi ja jos menee rikki tai kaatuu jotain mikä ei lähde pesussa niin harmittaa.

[QUOTE="Jenis";24850882]Eli kerrotko vielä, mihin tarkoitukseen tämä untsikka tulisi? :D Mulla on itelleni untuvatakki niitä jäätävän kylmiä talvipäiviä varten, kun seison puiston laidalla katsomassa kun lapset leikkii, ja niitä päiviä on ehkä 12 per talvi... mihinkään muuhun toimintaan en voi untuvatakkia kuvitella.[/QUOTE]

Joo, en tosiaan tullut ajatelleeksi kuinka hurjan kuuma se untuvatakki parhaimmillaan/pahimmillaan on.

Eli olin ajatellut sitä untuvatakkia pojalle kaupunkireissuille (helppo riisua tavarataloissa ja kauppakeskuksissa kokonaan pois) ja ylipäätään kaikille asiointireissuille kylminä päivinä. Pikkupakkasella/nollakelissä menisi se tikkitakki.

Täällä päin on kaksi edellistä talvea ollut niin kylmiä, että niitä jäätäviä päivä riitti viikkotolkulla.

Oletteko muuten yleisesti sitä mieltä että me pärjäisimme yhden talvihaalarin ja kevyen tikkitakin kanssa? Siis että mitään muuta toppavaattetta ei tarvita (hinnasta riippumatta)?

Joo, en tosiaan tullut ajatelleeksi kuinka hurjan kuuma se untuvatakki parhaimmillaan/pahimmillaan on.

Eli olin ajatellut sitä untuvatakkia pojalle kaupunkireissuille (helppo riisua tavarataloissa ja kauppakeskuksissa kokonaan pois) ja ylipäätään kaikille asiointireissuille kylminä päivinä. Pikkupakkasella/nollakelissä menisi se tikkitakki.

Täällä päin on kaksi edellistä talvea ollut niin kylmiä, että niitä jäätäviä päivä riitti viikkotolkulla.

Oletteko muuten yleisesti sitä mieltä että me pärjäisimme yhden talvihaalarin ja kevyen tikkitakin kanssa? Siis että mitään muuta toppavaattetta ei tarvita (hinnasta riippumatta)?

No ei meillä ainakaan tuon enempää ole, paitti takille toppahousut myös että on vaihtopuku ulos jos on tarvetta muuhun kuin siihen yhteen haalariin.

Mulla on ollut itse kävelevälle lapselle paksu toppahaalari, kevyt kauppatakki ja sitte semmonen vähän paksumpi kauppa/kaupunkitakki reissuille, joissa joutuu esim. istumaan rattaissa vähän pidempään. Paksumman takin kans sitte tietty toppahousut tai ulkohousut, joissa fleecevuori. Kevyemmän takin kans on pietty ihan farkkuja tms. sisähousuja.

No jos olet oikein tosi rahakas niin osta vaikka kaksi untsikkaa 1-veelle, mutta itte aattelen, että se on rahan tuhlausta. Osta sillä 150 eurolla hyvä haalari ja siihen hyvät sopivat hanskat, hatut ja kengät. Tuon lisäksi voit ehkä saada vielä autoiluvaatteen, mutta autossa tulee tosiaan untsikalla kauhea hiki, eli jotain vähän kevyempää.

[QUOTE="Jenis";24851060]Mulla on ollut itse kävelevälle lapselle paksu toppahaalari, kevyt kauppatakki ja sitte semmonen vähän paksumpi kauppa/kaupunkitakki reissuille, joissa joutuu esim. istumaan rattaissa vähän pidempään. Paksumman takin kans sitte tietty toppahousut tai ulkohousut, joissa fleecevuori. Kevyemmän takin kans on pietty ihan farkkuja tms. sisähousuja.[/QUOTE]

Meiltä just puuttuu se paksumpi kauppa/kaupunkitakki ja toki sitten pitää olla lämpimät housutkin sellaisilla keleillä. Tikkitakin kanssa menee vaikka reisitaskuhousut (pitkikset tai sukkikset alla). Mies on paljon reissussa ja meille voi hyvinkin tulla talvella tilanne että rattailla on lähdettävä kauppaan ja silloin ollaan yksien haalarien varassa ellen osta jotain muutakin.

[QUOTE="Melli";24851094]No jos olet oikein tosi rahakas niin osta vaikka kaksi untsikkaa 1-veelle, mutta itte aattelen, että se on rahan tuhlausta. Osta sillä 150 eurolla hyvä haalari ja siihen hyvät sopivat hanskat, hatut ja kengät. Tuon lisäksi voit ehkä saada vielä autoiluvaatteen, mutta autossa tulee tosiaan untsikalla kauhea hiki, eli jotain vähän kevyempää.[/QUOTE]

Haalarit on jo, samoin hattuja ja hanskoja useammat. Kenkiä ei vielä ole ostettu, kun poika vasta opettelee kävelemään. Niiden hankinta on edessä lähiviikkoina.

Yhteistyössä