Ostaisitko reilu 1 v ikäiselle 150 € toppatakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhuuden markkinat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhuuden markkinat

Vieras
Minä harkitsen asiaa... TIEDÄN että se on turhuutta, mutta silti. Olisi yksi kiva untuvatakki mielessä eikä talous siihen kaadu. Mutta silti, noin pienelle...? Ei kai se järkevää ole ostaa sen hintaista, mutta pitääkö sitä aina niin järkevä olla ;) Pojalla on siis nyt talveksi yksi toppahaalari. Hän tarvitsee lämpimän kauppa-/kaupunki-/vierailutakin kovimpien pakkasten ajaksi. Sellainen kevyt tikkitakki meillä on jo ja se toimii myös tarvittaessa "juhlatakkina".

untuvatakki on kyllä todella kuuma autossa tai bussissa tms. mieluummin joku kevyemmin topattu missä on tilaa sen verran että mahtu villapaita tarvittaessa alle. oletan kuitenkin että aika lyhyitä ne ulkona oleilut on kauppakäytössä, eli ette esim kävele sinne kauppaan 3km lapsi rattaissa?

En, enkä luultavasti ostaisi edes itselleni, jos en ihan varmasti tietäisi käyttäväni sitä usempana vuotena. Ja talous ei kaatuisi siihen, mutta mielestäni aivan sulaa hulluutta laittaa tuollainen summa takkiin.

tietty voit kattoa onko sitää sun haihatusta huuto netissä myynnissä mihin hintaan, jos ostat sen vähän käytettynä niin saat myymällä omas pois vuoden päästä.
tai sitte jos ostat sen uutena niin saat ehkä merkkitakista jotain myymällä sen eteenpäin. tosin tuonikäiselle voi olla epävarmaa saako kaupaksi järkevään hintaan..

no en laittaisi, ostaisin jotain muuta vaikka rahasta ei tiukkaa olisikaan. Osta vaikka kiva kyläily/kauppahaalari, koska tuon ikäisellä takki talvella on ihan pyllystä! Mitä lämmintä niille jaloille laittaisit? Olisko kivat lämpimät housut? Jos niin silloin kätevämpi on jo haalari. Tai sitten kustanna itsellesi hieroja tai kosmetologi käynti tms. :) kivaa ja kaunista voi ostaa todellakin muuta, joka samalla olisi käyttäjälleenkin ehkä mukavampaa.

untuvatakki on kyllä todella kuuma autossa tai bussissa tms. mieluummin joku kevyemmin topattu missä on tilaa sen verran että mahtu villapaita tarvittaessa alle. oletan kuitenkin että aika lyhyitä ne ulkona oleilut on kauppakäytössä, eli ette esim kävele sinne kauppaan 3km lapsi rattaissa?

No meillä on lähikauppaan vähän yli 2 km ja melkein päivittäin pojan kanssa siellä rattailla käydään, mutta niille reissuille ajattelin kyllä sitten ihan sen toppahaalarin laittaa. Untsikka tulisi sitten tosiaan kaupungilla pyörimiseen ym. tilanteisiin päälle.

[QUOTE="...";24850579]Jos ei oo rahasta kiinni ni osta vaan :)[/QUOTE]

Jee :D

No joo, mä vaan jotenkin niin ihastuin siihen takkiin ja olen kyllä jo nukkunut pari yötäkin sen yli, mutta edelleen mietin.

En kyllä ostaisi itse missään nimessä. Koska tiedän, että halvemmalla saa taatusti kyläilyyn soveltuvia vaatteita lapselle. Olisi mun mielestäni naurettavaa tuhlata tuollainen summa yhteen vaatekappaleeseen.

tietty voit kattoa onko sitää sun haihatusta huuto netissä myynnissä mihin hintaan, jos ostat sen vähän käytettynä niin saat myymällä omas pois vuoden päästä.
tai sitte jos ostat sen uutena niin saat ehkä merkkitakista jotain myymällä sen eteenpäin. tosin tuonikäiselle voi olla epävarmaa saako kaupaksi järkevään hintaan..

Tätä mä just mietin, että myöhemmin tuskin saan takista ns. omiani pois (siis edes vaikka puolia hinnasta) huutiksessa tms. koska takille ei taida löytyä ostajia...

Ei aina tarvii olla järkevä. Meinasin itekkin ostaa vauvalle Mini A Turen anorakin, mutta taitaa olla liian iso niitten pienin koko meidän vauvalle. (Ja pari haalaria kuitenkin on jo ostettu...) Mut tykkään kauniista vaatteista ja mielelläni vähän "tuhlaan" niihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä:
Miettisin lähinnä sitä kuinka pian takki jää kooltaan pieneksi ja jos sitten myisin sen eteenpäin niin kuinka paljon saisin ostohinnasta takaisin.

Juuri näin. Tässä tapauksessa en varmaan saisi ostohinnasta kovinkaan paljoa takaisin (vaikka olen palstalta oppinut että mammat huutaa jotain käytettyjä haalareita kovempaan hintaa kuin mitä saisi uuden kaupasta).

[QUOTE="...";24850612]Ei aina tarvii olla järkevä. Meinasin itekkin ostaa vauvalle Mini A Turen anorakin, mutta taitaa olla liian iso niitten pienin koko meidän vauvalle. (Ja pari haalaria kuitenkin on jo ostettu...) Mut tykkään kauniista vaatteista ja mielelläni vähän "tuhlaan" niihin :)[/QUOTE]

Heh, minäkin katselin pojalle Mini a Turen anorakkia, mutta niissä on jotenkin pieni mitoitus ilmeisesti ja en uskaltanut alkaa nettikaupassa kikkailemaan oikean koon kanssa.

Sinähän voisit ostaa sitten sen untuvatakin minulta vauvallesi talveksi 2012-13 :D

Yhteistyössä