Kiitätkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muru"

Vieras
Itselläni on eräs kaveri jolta ei koskaan kuule kiitoksen sanaa vaikka häntä auttaisi tai hänelle antaisi jotakin. Olen auttanut ja antanut hänelle ilmaiseksi tavaraa, mutta hän ei vain yksinkertaisesti osaa sanoa kiitos.
Nyt olenkin alkanut miettimään, että viitsinkö enää auttaa tai antaa mitään kun kiitostakaan ei saa. Pieni ele, mutta itsestäni olisi kiva kuulla kun kyseinen henkilö edes KERRAN kiittäisi.
Itse kiitän aina kun siihen on tarvetta, koska se on minulle pienestä asti opetettu.
Mites muilla? Kiitätkö sinä vai jätätkö kiittämättä?

Minulla on myös samanlainen kaveri. Ei kiitä mistään. Ei tavaroista, ei lahjoista, ei kyydistä, ei avusta, ei rahan lainaamisesta, ei mistään. Kai se on sitten joku tapa, tai se kiitoksen sanominen on vaikeaa.

Itse kyllä osaan kiittää em. asioista ja paljon muustakin.

Kiitän itse.

Kokeilepa ensi kerralla niin, että kun kaverisi vuoro olisi sanoa kiitos ja hiljaisuus jatkuu (vaikka vaan hetken), sanotkin sinä vuorostasi "ole hyvä". Monta kertaa reaktio on sanoa siihen "kiitos" ;)

Minulla on myös samanlainen kaveri. Ei kiitä mistään. Ei tavaroista, ei lahjoista, ei kyydistä, ei avusta, ei rahan lainaamisesta, ei mistään. Kai se on sitten joku tapa, tai se kiitoksen sanominen on vaikeaa.

Itse kyllä osaan kiittää em. asioista ja paljon muustakin.

Kuulostaa kyllä niiiin tutulta. Mietin myös sitä, että eikö kotona olla opetettu kiittämään, mutta varmasti joillakin on vain vaikeaa sanoa kiitos.

[QUOTE="vieras";24848352]Kiitän itse.

Kokeilepa ensi kerralla niin, että kun kaverisi vuoro olisi sanoa kiitos ja hiljaisuus jatkuu (vaikka vaan hetken), sanotkin sinä vuorostasi "ole hyvä". Monta kertaa reaktio on sanoa siihen "kiitos" ;)[/QUOTE]

Kerran kokeilinkin tuota, mutta ei näyttänyt auttavan. Hän keksii kyllä heti asiaa ettei tarvitsisi kiittää :D :/

Pitää sanoa, etten tiedä kiitänkö aina vai en. Yleensä se on sellainen opittu sana, joka tulee automaattisesti.. tai sitten ei. Pitäisi kysyä asiaa muilta.

Mitä tulee ap:n kaveriin. Osoittaako hän millään keinoin, että on kiitollinen? Vaikuttaako hän siltä, että hän vähät välittää avustasi, vai puuttuuko häneltä vain se kiitos-sana.

piina, kaveri näyttää ainakin sen verran kiitolliselta ettei itse tarvitse mennä kauppaan ostamaan antamiani tavaroita, mutta eipä juurikaan näytä kiitollisuutta minua kohtaan.

Mie kiitän aina, ei ole iso vaiva kiittää tai sanoa yksi pieni sana.

Tietenkin kiitän, joko sanalla "kiitos" tai jollain muulla tavoin joka näyttää että olen kiitollinen siitä mistä nyt onkaan kyse. Ei se sana niinkään merkitse vaan kokonaisvaltainen reaktio, eleet, asenne.

Eipä sitä montaa kertaa tule tehtyä palveluksia tai annettua jotain ihmiselle joka on selvästi epäkiitollinen. Miksi turhaan, eihän se sille mitään merkkaa ;)

Mun on joskus vaikeaa kiittää. :ashamed:

Yleensä kuitenkin sanon edes jotakin, kuten "ihanaa kun autat" tai "onpa aivan ihana mikä-lie-nyt-sitten-onkin." Kiitos on monessa kohtaa vain niiiiiiin vaikea sana, enkä edes käsitä miksi.

Kiitän ja muutenkin yritän antaa postiivistä palautetta. Koetan välttää tätä "suomaisten ominais tautia" kateutta. Hyvänä esimerkkinä vaikka jos kaverilla on uudet ihanat verhot niin todellakin kerron niiden mielestäni olevan ihanat ja saatan jopa sanoa olevani niistä kateellinen :)

Kiitän, koska se kuuluu mielestäni hyviin käytöstapoihin.
Ja tykkään kun kuulen itse sanan kiitos. Lapseni opetan myös kiittämään.

Mutta kavereihin kuuluu heitä, joiden sanavarastoon ei kuulu sana Kiitos. : / Esim. kun laitan pakettia postin kautta, niin olisi ihan kiva saada vaikka viesti, että "kiitos, paketti tuli perille" vaan ei. Siinä sitten täytyy vaan uskoa ja toivoa, että perille meni. Muutaman kerran olen kysellyt, että onkos lähetys tullut ja vastaus on ollut närkästynyt "no on joo.." Joten herran haltuun, menee sitten perille tai ei.

Yhteistyössä