[QUOTE="minä";24847156]Meidän poika ei voi varkkuja käyttää, koska ne "puristaa"... Ja meillä ei ole lapsilla kuin yhdet varkut. Mielestäni lasten syntymäpäiville voi mennä ihan puhtaissa vaatteissa. Kunhan vaate on puhdas ja ehjä niin se riittäköön. Meillä kolme lasta ja elämme taloudellisesti niin tiukoilla miehen yrittäjyyden vuoksi, että joudun miettimään ruoka/vaate/ kaikki kodinhankinnat hyvin tarkkaan. Pienimmäiselle teen kaikki vaatteet itse isompien pieneksi jääneistä, koska ei ole varaa ostaa vaatteita edes kirpputoreilta. Kaverisynttäreille olen tehnyt lahjaksi villasukkia, lapasia, pipoja, nekin osittain puretuista villapaidoista. Kun ei ole rahaa. Minua loukkaa suuresti tuo ajattelutapa että kaiken tulee olla hienoa ja juhlavaa. Puhdasta ja korjattua, eikö se riitä??[/QUOTE]
No kuule. Minäkin olen kotiäiti ja siltikään lapset eivät mene juhliin retkuissa. Siisti, asiaan kuuluva pukeutuminen ei vaadi rikkauksia. Saahan niitä juhlavaatteita kirppariltakin. Toisekseen, mitä haittaa, jos juhlavaatteet likaantuu? Eikös ne voi pestä kuten muutkin vaatteet?