Taas ei niin minkään laista järkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24845334:
Eikö siinä lähempänä ole mitään hoitopaikkaa? Onko ainoa paikka tosiaan tuo 30 kilometrin päässä? Eikö sillä kylällä asuisi ketään tai jos olisi vaikka joku toinen perhe, jolla sama tilane niin voisiko yksi hoitaja tulla hoitamaan kahden perheen lapsia?

tuo ois ihanteellinen tilanne, mut tääl ei valitettavasti ole :( Lähin hoitopaikka on tosiaan 30km päässä. Seuraava lapsiperhe on 5km päässä ja siellä äiti on kotona en usko että ottaisi meidän kolmea viikaria omiensa lisäksi..

lisäksi tämä hoitaja joka tulis meillä on pitkä-aikaistyötön eli kunta sais siitä rahaa!

kuka ne kunnan rahat sitten antaa?

Usko jo, tuossa ei ole järkeä. Kyllä tässä itse kukakin joutuu venymään, lisihan se siistiä jos kotiin tultaisiin hoitamaan, mutta nyt vain on näin että se ei ole mahdollista. Jos miehesi on töissä maatilallanne, niin voisitteko sopia, että hän vie ja sinä haet.

Ja tuo vajaa vitsin selitys täältä: Fingerpori - HS.fi

tuo ois ihanteellinen tilanne, mut tääl ei valitettavasti ole :( Lähin hoitopaikka on tosiaan 30km päässä. Seuraava lapsiperhe on 5km päässä ja siellä äiti on kotona en usko että ottaisi meidän kolmea viikaria omiensa lisäksi..

Niin siis tarkoitin, että eikö lähellä asu muuta lapsiperhettä, jolla olisi hoitajan/ hoitopaikan tarvetta. Jos kahdelle perheelle saisi yhteisen hoitajan.

Tääl on iänkaiket meuhkattu miten jos on kolme alle kouluikäistä lasta on mahdollisuus saada kotiin kunnallinen hoitaja.. mut ei.. ei teidän tarvi ymmärtää mikä mua tässä tympäsee!! Mut ei munkaan tarvi sitten olla kunnalle lojaali!!

Teen tuntityönä keikkaa sen minkä pystyn navetan välissä tekemään (tai jos saan jonku muun hoitajan) ni se ei ainakaan tule kunnalle halvaksi :D Toinen vaihtoehto on että märiskööt rauhassa sitä että täällä on hoitajista pula. Soitin työnantajalle jo ja peruin tuloni töihin, voitte arvata kuin mieluinen uutinen se sinne oli!

[QUOTE="Tosimies";24845362]kuka ne kunnan rahat sitten antaa?

Usko jo, tuossa ei ole järkeä. Kyllä tässä itse kukakin joutuu venymään, lisihan se siistiä jos kotiin tultaisiin hoitamaan, mutta nyt vain on näin että se ei ole mahdollista. Jos miehesi on töissä maatilallanne, niin voisitteko sopia, että hän vie ja sinä haet.

Ja tuo vajaa vitsin selitys täältä: Fingerpori - HS.fi[/QUOTE]

Minä ja se hoitaja joka tulee meille töihin annamme kunnalle niitä rahoja!!! Miettikää paljonko menee pensaan raha ku ajetaan 60km mutka turhaan päivässä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24845363:
Niin siis tarkoitin, että eikö lähellä asu muuta lapsiperhettä, jolla olisi hoitajan/ hoitopaikan tarvetta. Jos kahdelle perheelle saisi yhteisen hoitajan.

sitä juuri et täällä meidän kylällä ei ole muita lapsiperheitä jotka tarvis hoitajaa.. eikä tietääkseni täällä ole ketään joka ajaisi tästä meidän ohi tuonne naapuripaikkakunnalle töihin

On kyllä jotenkin uskomattoman hankala tilanne, että ainoa hoitopaikka on 30 kilometrin päässä kotoa, mutta työpaikat ovat sitten kuitenkin 30 kilometriä toiseen suuntaan. Luulisi, että hoitoalan työpaikkoja olisi myös siellä sen ainoan päiväkodin läheisyydessä eikä 60 kilometrin päässä sieltä.

Sanokaa mitä sanotte, mut mä en tätä juttua ihan purematta niele!!! :D Eikä mulle riitä kunnanukkojen perusteluksi se et miksi asutte niin kaukana! Mä voin vastata, tulkaa sitte lypsään meidän lehmät ni muutamme lähemmäs!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24845375:
On kyllä jotenkin uskomattoman hankala tilanne, että ainoa hoitopaikka on 30 kilometrin päässä kotoa, mutta työpaikat ovat sitten kuitenkin 30 kilometriä toiseen suuntaan. Luulisi, että hoitoalan työpaikkoja olisi myös siellä sen ainoan päiväkodin läheisyydessä eikä 60 kilometrin päässä sieltä.

valitettavasti ei ole :/ ku sieltä lopetettiin mm. vuodeosasto

Siis miksi et palkkaa sitä tyyppiä? maksatte hälle sen mikä menis päiväkotiin ja sen yksityisenhoidon tuen vai mikä lie nyt onkaan? Kunnalla ole siihen mitään naputtamista. Vai mikä tässä nyt oli ajatus? Paljon se maksas teille, kun kunta antais sen hoitajan? Ei kai ne ilimasin?

Minä ja se hoitaja joka tulee meille töihin annamme kunnalle niitä rahoja!!! Miettikää paljonko menee pensaan raha ku ajetaan 60km mutka turhaan päivässä?

Noh, minä ajan työpaikalle 50 kilometrä suuntaansa joka päivä. Työkaveri 120 kilometrä, en minä valita eikä valita työkaverikaan. Nuo on valintoja, jotka on itse tehnyt.

Ei se kunta siitä sinun työstä veroja niin paljoa saa, että sillä kustantaisi yhden työntekijän. Joko viet lapset hoitoon ja ajat pitkän matkan niinkuin me muutkin, tai et mene töihin. Noin simppeliä. Minua oikeasti alkaisi vituttamaan jos tuollaisista syistä alettaisiin kustantamaan veronmaksajien pussista kotihoitaja. Jos kustannetaan yhdelle, niin sitten pitää kustantaa kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24845388:
Eikö teidän kunnassa ole esim perhepäivähoitajia tai ryhmiksiä?

en tiedä onko pph:ta, mut ryhmistä ei ole on vain kaksi päiväkotia pienille ja isoille ja kumpiki toimii tarvittaessa vuoropäivähoitopaikkoina. Seki on minun mielestä hankala tässä päiväkotiasiassa et näistä lapsista vanhin ja kaikkein arin joutus menemään yksin toiseen ku taas 2 nuorinta sais olla yhdessä

[QUOTE="Sirkkeli";24845393]Siis miksi et palkkaa sitä tyyppiä? maksatte hälle sen mikä menis päiväkotiin ja sen yksityisenhoidon tuen vai mikä lie nyt onkaan? Kunnalla ole siihen mitään naputtamista. Vai mikä tässä nyt oli ajatus? Paljon se maksas teille, kun kunta antais sen hoitajan? Ei kai ne ilimasin?[/QUOTE]

annoin jo laskelman tuolla ylhäällä.. eli siitä tulisi 1000€ kuka lähtee sillä summalla töihin? n. 530€ ois kunnallinen hoitaja

[QUOTE="Tosimies";24845394]Noh, minä ajan työpaikalle 50 kilometrä suuntaansa joka päivä. Työkaveri 120 kilometrä, en minä valita eikä valita työkaverikaan. Nuo on valintoja, jotka on itse tehnyt.

Ei se kunta siitä sinun työstä veroja niin paljoa saa, että sillä kustantaisi yhden työntekijän. Joko viet lapset hoitoon ja ajat pitkän matkan niinkuin me muutkin, tai et mene töihin. Noin simppeliä. Minua oikeasti alkaisi vituttamaan jos tuollaisista syistä alettaisiin kustantamaan veronmaksajien pussista kotihoitaja. Jos kustannetaan yhdelle, niin sitten pitää kustantaa kaikille.[/QUOTE]

miksi sitten et ota kotiin hoitajaa? miksi sitten laki sanoo "jos on 3 alle kouluikäistä lasta on oikeus saada kotiin hoitaja"... tiedän paikkakuntia missä näin pieniä ei edes oteta päivähoitoon vaan automaattisesti on joko kotiin hoitaja tai pph:lle Kyllä tääl maailmassa käytetään rahaa moneen hullumpaanki ku siihen että ajatellaan lapsen hyvinvointia.

Ei se töihin ajaminen ole minulle se ongelma. Oon mä tuon 90km työmatkan kulkenu aikoinani toisaalla.. mut SE ON ONGELMA että lapsille tulis 11h työpäivät

[QUOTE="Tosimies";24845394]Noh, minä ajan työpaikalle 50 kilometrä suuntaansa joka päivä. Työkaveri 120 kilometrä, en minä valita eikä valita työkaverikaan. Nuo on valintoja, jotka on itse tehnyt.

Ei se kunta siitä sinun työstä veroja niin paljoa saa, että sillä kustantaisi yhden työntekijän. Joko viet lapset hoitoon ja ajat pitkän matkan niinkuin me muutkin, tai et mene töihin. Noin simppeliä. Minua oikeasti alkaisi vituttamaan jos tuollaisista syistä alettaisiin kustantamaan veronmaksajien pussista kotihoitaja. Jos kustannetaan yhdelle, niin sitten pitää kustantaa kaikille.[/QUOTE]

Te tuskin roudaatte niitä mukuloitanne hoitoon aiheuttaen heille liian pitkät hoitopaikat?

en tiedä onko pph:ta, mut ryhmistä ei ole on vain kaksi päiväkotia pienille ja isoille ja kumpiki toimii tarvittaessa vuoropäivähoitopaikkoina. Seki on minun mielestä hankala tässä päiväkotiasiassa et näistä lapsista vanhin ja kaikkein arin joutus menemään yksin toiseen ku taas 2 nuorinta sais olla yhdessä

No entä jos ottaisit selvää noista perhepäivähoitajista ja ottaisit aluksi ne päiväkotipaikat ja haet kuitenkin jollekin lähemmälle perhepäivähoitajalle. Pakkohan noin laajassa kunnassa on olla muitakin hoitopaikkoja, kuin yksi päiväkoti. Meilläkin on perhepäivähoitajia pitkin pitäjää ja kun hoitopaikkoja haettiin, hoitajat annettiin alueittain. No teillä voi ongelmaksi muodostua se, että lapsia on kuitenkin kolme ja heille kaikille pitäisi saada paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24845418:
No entä jos ottaisit selvää noista perhepäivähoitajista ja ottaisit aluksi ne päiväkotipaikat ja haet kuitenkin jollekin lähemmälle perhepäivähoitajalle. Pakkohan noin laajassa kunnassa on olla muitakin hoitopaikkoja, kuin yksi päiväkoti. Meilläkin on perhepäivähoitajia pitkin pitäjää ja kun hoitopaikkoja haettiin, hoitajat annettiin alueittain. No teillä voi ongelmaksi muodostua se, että lapsia on kuitenkin kolme ja heille kaikille pitäisi saada paikka.

Tämä on kyllä laaja mutta pieni paikkakunta enkä ala siihen että lapset tottuu ensin yhteen ja sitten toiseen paikkaan.. se on valitettavasti nyt joko tai tilanne :/ Eli hoitaja kotiin tai jään kotiin ja teen tuntikeikkaa sillon ku siihen on mahdollisuus. Sillon saan kht + eikä tarvi maksaa hoitomaksuja + jokainen penni on itellepäin. Eikä ainakaan tarvi lasten elämää sekottaa.

Tämä on kyllä laaja mutta pieni paikkakunta enkä ala siihen että lapset tottuu ensin yhteen ja sitten toiseen paikkaan.. se on valitettavasti nyt joko tai tilanne :/ Eli hoitaja kotiin tai jään kotiin ja teen tuntikeikkaa sillon ku siihen on mahdollisuus. Sillon saan kht + eikä tarvi maksaa hoitomaksuja + jokainen penni on itellepäin. Eikä ainakaan tarvi lasten elämää sekottaa.

Taitaa tuo sun oma ajatus olla fiksuin. Keikkatöitä vaan siis. En itse ainakaan lähtis lapsia kulettelemaan.