Mies petti, näin omin silmin !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Petetty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Petetty";24839662]IHAN TOSI TOIMISSA ! Tää kyseinen nainen on ennenkin saanu mut näkemään punaista, mutta mies aina väittäny naisen olevan hänelle kuin ''sisko'' ! Olen mä epäillyt, mutten koskaan uskonut mitään tapahtuvan !
Sain ihan kamalan kohtauksen eilen ! En itse ole kotona nyt enkä todennäköisesti menekkään, mies yrittäny koko yön ja aamun soitella !
Meillä oli vielä tarkoitus muuttaa tammikuussa Parolannummelle asumaan (sai mies pv:lt töitä) ...[/QUOTE]

Vissii miehes suvussa on tapana katsella sisaruksia sillä silmällä.

Noniin, nyt on asiat jotenkin hoidossa !
Kiitos teille JOILLEKKIN oikeesti, ystävällisistä ja lohduttavaista kommenteista <3
Mä sanoin ukolle, että se saa olla lapselle isä ja uskon, että hänestä hyvä isä tuleekin. En sotke ulkopuolisia tähän ja kun synnytys käynnistyy etenemme niinkuin on ollu tarkoituskin, elikkä hän tulee synnytykseen mukaan !
Mutta ukko pakkaa _TÄRKEIMMÄT_ tavaransa ja muuttaa kaverilleen (tai kenellelie muuttaakaan) no ihan sama.
Sanoin, että en mitään ikuista päätöstä suhteen päättymiselle tee, mutta nyt on asiat näin aika näyttää mitä tapahtuu !
Ei tää todellakaan helppoa ole, rakastan miestäni ja jo nyt kaipaan sitä, mutta EN MÄ AIJO ELÄÄ EPÄTIETOISUUDESSA !!!

Ja miettisin, et kuinka pärjää taloudellisesti tossa vaiheessa. Muuttasin porukoitten nurkkiin hetkeks. Sitä niin helposti nuorena tekee nopeet päätökset. Tiedän, et ihan hirvee asia enkä yhtään vähättele, mut mun kaverilla oli sama tilanne, mut vain pieni vauva ja se ei olis voinu käydä koulua läpi, jos olis eronnu. Niillä tosin kävi hyvin ja nyt on jo neljä isoo mukulaa ja avioliitto voi tällä hetkellä hyvin et saivat asiat järjestykseen, mut älä tee hätiköityjä päätöksiä siltikään.

Mieti nyt vielä haluatko oikeasti tuollaisen synnytykseen.

Henkilön pitäisi olla henkinen tuki sulle ja voiko mies olla se tuki nyt sulle vai palaako se näky mitä näit vain mieleesi?

Sinuna hakisin nyt toisen tukihenkilön tilalle. Tukihenkilön on kuitenkin tarkoitus olla nimenomaa äitin tuki ja turva ja nimenomaa henkinen apu siihen koitokseen.

Mutta päätit mitä päätit niin tsemppiä kovasti!

Ei varmasti olekaan helppoa mutta oot tosi rohkea kun teit tuollaisen päätöksen, moni olisi vain jääny ja sama paska olis jatkunut. Tosta että sä rakastat sitä... varmasti joo mutta mitä hyötyä siitä on jos se ei kuitenkaan rakasta sua... Mun mielestä ainakaan ei tee tollasta jos rakastaa toista.

Mut tsemppiä sulle, edelleenki sussa on sisua kun uskalsit laittaa rajat etkä siedä kaikkea skeidaa. :)

[QUOTE="vieras";24842321]Ja miettisin, et kuinka pärjää taloudellisesti tossa vaiheessa. Muuttasin porukoitten nurkkiin hetkeks. Sitä niin helposti nuorena tekee nopeet päätökset. Tiedän, et ihan hirvee asia enkä yhtään vähättele, mut mun kaverilla oli sama tilanne, mut vain pieni vauva ja se ei olis voinu käydä koulua läpi, jos olis eronnu. Niillä tosin kävi hyvin ja nyt on jo neljä isoo mukulaa ja avioliitto voi tällä hetkellä hyvin et saivat asiat järjestykseen, mut älä tee hätiköityjä päätöksiä siltikään.[/QUOTE]

Toivottavasti suomalaiset naiset ovat senverran fiksua porukkaa, ettei ainakaan pelkän rahan turvin kukaan jää mihinkään avuttomaan suhteeseen itseään kiduttamaan vaan ne syyt jäämiselle on sitten paljon suuremmat. Suomessa pelaa aika hyvin sossutuet ja muut avustukset myös yh-äideille, eikä kukaan jää kouluttautumatta rahan takia täällä suomessa. Toki ei pysty herroina elää koulun aikana, mutta nälkään ei kuole.

• Tykkää
Reactions: Juukelis
Ite voin sanoo että ei sitä suhdetta/kulissia lapsen takia kannsata pitää pystyssä!!!Eipä siinä kärsi kun lapsi kun teillä kireät välit ym.Meinaan ei nuo välit tule koskaan entisekseen.Itse annoin mahdollisuuden kun ensimmäistä odotin.Toista kun odotin niin se loppu siihen.Nyt pian 3v eläny kahden lapsen kanssa onnellisesti kun ei tarvitse sitä yhtä paskaa katsoa ja kestää!!!!

Valitettavasti asia menee niin että jos nyt annat anteeksi, homma toistuu ja kynnys on vain matalampi.
PV:n pojat on tunnetusti kovia pettämään. Houkutuksia tulee eteen "virkamatkoilla", univormu vetää puoleensa ja mies on heikko.

Miettii pienessä mielessään vain että ei jää kiinni, ja jos jää niin saa sitten kuitenkin anteeksi...

[QUOTE="Petetty";24842301]Noniin, nyt on asiat jotenkin hoidossa !
Kiitos teille JOILLEKKIN oikeesti, ystävällisistä ja lohduttavaista kommenteista <3
Mä sanoin ukolle, että se saa olla lapselle isä ja uskon, että hänestä hyvä isä tuleekin. En sotke ulkopuolisia tähän ja kun synnytys käynnistyy etenemme niinkuin on ollu tarkoituskin, elikkä hän tulee synnytykseen mukaan !
Mutta ukko pakkaa _TÄRKEIMMÄT_ tavaransa ja muuttaa kaverilleen (tai kenellelie muuttaakaan) no ihan sama.
Sanoin, että en mitään ikuista päätöstä suhteen päättymiselle tee, mutta nyt on asiat näin aika näyttää mitä tapahtuu !
Ei tää todellakaan helppoa ole, rakastan miestäni ja jo nyt kaipaan sitä, mutta EN MÄ AIJO ELÄÄ EPÄTIETOISUUDESSA !!![/QUOTE]

Minusta tuo kuulostaa fiksulta ratkaisulta. Jos kestät katsella miestäsi, niin ota synnytykseen mukaan, anna ottaa osaa vauvan hoitoon vaikka kotonasi, mutta muista että sinä sanelet säännöt (unohtamatta sitä että lapsen isällä on myös oikeus lapseen MUTTA EI SINUUN), eli jos hän haluaa esim. jäädä auttamaan lapsen hoidossa yöksi, niin nukkukoon sohvalla tms. Mihinkään tunnetason kiristykseen (tyyliin "lapsen etu olisi jos olisitte yhdessä") älä suostu, lapsen etu nimittäin olisi että isukki pysyisi pöksyissään eikä raahaisi vieraita naisia kotiinsa. Muistuta tyyppiä Dr Philin periaatteesta: kun valitsee käytöksen niin valitsee seuraukset eli syyttäköön tilanteesta itseään. Anna ajan näyttää tuleeko suhteestanne mitään.
Olet fiksu ja kypsä nuori nainen, sinulla ja vauvallasi on elämä edessä. Te pärjäätte kyllä. Tsemppiä!
p.s. Onnea tulevasta vauvastasi <3

Mie synnytin yksin ja kiva ja kaunis kokemus sekin oli. Kätilöt tsemppasi ja olivat tosi mukavia, en kokenut että olisin jännyt jotain paitsi vaikka lapsen isä ei ollutkaan mukana.

Mulla on kolme lasta. Ekassa synnytyksessa mies oli mukana, mutta kaksi seuraavaa synnytin yksin. Kätilöiden oli vaikea ymmärtää että HALUAN synnyttää ilman miestä, mutta minun tapauksessani se oli huomattavasti helpompaa niin. Mies kun lähinnä vain huokaili paikalla "kauanko tässä vielä menee, mun pitäis mennä töihinkin" jne jne...

Samoilla viikoilla olin esikoista odottaessa kun mies petti. Oli useamman viikon suhde takana jo, oli tuonut sitä naikkosta meille kotiinkin kun en ollut paikalla.
kovat oli riidat ja päätin jäädä. Nykyään tekisin toisin ja kaduttaa etten potkinut pellolle jo silloin. Ei se pettäminen siihen loppunut, useat pillut on nuohonnut senkin jälkeen. Nyt olemme eronneet, tuosta jo melkein 8 vuotta oltiin vielä yhdessä ja kaksi muutakin lasta syntynyt sen jälkeen.

[QUOTE="Maria";24842539]Mulla on kolme lasta. Ekassa synnytyksessa mies oli mukana, mutta kaksi seuraavaa synnytin yksin. Kätilöiden oli vaikea ymmärtää että HALUAN synnyttää ilman miestä, mutta minun tapauksessani se oli huomattavasti helpompaa niin. Mies kun lähinnä vain huokaili paikalla "kauanko tässä vielä menee, mun pitäis mennä töihinkin" jne jne...[/QUOTE]

anteeks, mutta :DD APUA! Siis toi miehen kommentti.
Mut tosiaan yksinkin pärjää, miullaki 3, ja kahden aiemmin kohdalla mies oli viel mukana kuvioissa, läks sitten kolmosta oottaessa.

Samoilla viikoilla olin esikoista odottaessa kun mies petti. Oli useamman viikon suhde takana jo, oli tuonut sitä naikkosta meille kotiinkin kun en ollut paikalla.
kovat oli riidat ja päätin jäädä. Nykyään tekisin toisin ja kaduttaa etten potkinut pellolle jo silloin. Ei se pettäminen siihen loppunut, useat pillut on nuohonnut senkin jälkeen. Nyt olemme eronneet, tuosta jo melkein 8 vuotta oltiin vielä yhdessä ja kaksi muutakin lasta syntynyt sen jälkeen.

Ja lisäys, meilläkin mies oli armeijassa tuolloin.

Mä jättäisin tuollaisen miehen ihan jo siitä syystä, että tuollaisen näyn jälkeen en kykenisi miestä kunnioittamaan enkä häneen luottamaan.

Toiset meistä vaan ovat löyhällä moraalilla varustettuja selkärangattomia pettureita, eikä ne muutu.
Mä en edes haluaisi lapselleni tuollaista miehenmallia.

Olen itse tullut petetyksi ja pettänyt.

Pettämisestä voi selvitä, ja selviääkin, kun laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Se vain vaatii aikaa, työtä, rakkautta, avoimuutta ja kummankin HALUA parantaa suhde. Tilanteet, joissa pettämistä on tapahtunut, olivat suhteiden (useammasta suhteesta siis kokemusta) alussa, kun elämä oli vielä epävarmaa, vaikka siis ihan selkeästi oli kyseessä seurustelu/avoliitto.

Kolme miestä on pettänyt, ja uskon että ei johdu siitä, että olisin luuserimagneetti (ihan erilaisia miehiä, ja tavallisia), vaan siitä, että eika moni pettää. Etenkin nuorena, nämä ovat tapahtuneet kun olin alle 30 v.

Miesten motiiveista en tiedä (valloittamisen halu?). Omalla kohdallani: olen kova flirttaamaan ja joskus pussailemaan (en ole tosin tehnyt sitäkään vuosiin) juovuksissa. Ei ole aiheuttanut pahempaa ongelmaa, kun olen asioista puhunut miehille. Kun olen sänkyyn asti päätynyt (kahdesti) on syynä ollut masennus. En ole halunnut kyseisiä petikumppaneitani, he eivät ole olleet minusta romanttisesti eivätkä seksuaalisesti kiinnostavia. Seksi on ollut paskaa ja minua on ja kaduttanut sitä tehdessäni koko homma. Kummallakin kerralla kysymyksessä on ollut lievä masennusjakso, joka on "lauennut" tähän tekooni. Ekalla kerralla jätin silloisen avomieheni tekoni seurauksena (oli niin syyllinen olo, vaikka en kiinni jäänytkään, voin huonosti kyseisessä suhteessa vaikka mies olikin kiltti ja kiva). Toisella kerralla kerroin myös itse, kun mies oli kertonut pettäneensä minua (jo toinen kerta, ekalla kerralla erosimme ja palasimme parin kk päästä kuitenkin yhteen). Kriisihän siitä tuli, mutta lopulta kummatkin annoimme anteeksi toisillemme.

Tästä on nyt pari vuotta ja suhteemme on voinut paljon paremmin kuin ennen pettämistä. Se on muuttunut avoimemmaksi ja osaamme kysyää ja sanoa suoraan jos toisen käytös ärsyttää tai epäilyttäää. Ihan alkua lukuunottamata epäilyksiä ei tosin ole ollut, tällä hetkellä tuntuisi todella absurdilta jos jompi kumpi pettäisi. Luottamus on niin kova. Eli meidän suhteemme ainakin vahvistui lopulta. Olennaisinta oli tietenkin, että kumpikin rakastimme silti tosiamme, ei ollut kysymys siitä, että se olisi vähentynyt. Itse en usko kurinalaiseen ja loputtomaan yksiavioisuuteen, vaikka itse haluan nyt kuitenkin yksiavioisesti elää.

Menimme myös naimisiin ja nyt odotan vauvaa. En ole ajatellut pettämistraumoja 1,5 vuoteen,tapahtumat eivät todellakaan "vainoa" minua, vaikka esim. tiedän henkilöt joiden kanssa minua on petetty. En koe itseäni uhriksi, enkä enää tunne mitään syyllisyyttä omasta pettämisestäni (lähinnä vain harmittaa, koska se oli niin typerä teko, siis täysin turhanpäiväinen).

Eli ap:lle: Koska teidän tilanteeseen liittyy myös kolmas henkilö eli vauvanne, on nyt tosiaan mielestäni tärkeintä että keskityt vauvan syntymään ja otat pesäeron ainakin hetkeksi miehestäsi. vaikka vaikutatkin kypsältä ikäiseksesi, olette molemmat TOSI nuoria (tiedän, että se ei sen ikäisenä siltä tunnu, mutta näin se vain on). Teillä kummallakaan on tuskin kokemuksia muista pitkistä suhteista ja vauvan saaminen on aina kriisi. Uskon, että miehesi (mitenkään häntä puolustelematta, tilanne jossa pettäminen tapahtui oli tosi törkeä) on vainut kokea inttiajan ja isäksi tulon tosi stressaavana ja purkaa ahdistustaan tähän toiseen suhteeseen. Hänestä on myös voinut tuntua, että elämä loppuu lapsen tuloon eikä hän ole saanut kokea sitä vielä tarpeeksi (eli siis naida ). Intti on tosi seksualisoitunut ja sovinistinen paikka, josta voi kyllä mielestäni saada hieman vääriä vaikutteita suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen.

20-v. on vielä nuori ja toisin kuin monet täällä tuntuvat väittävän: ihmiset muuttuvat! Etenkin 20-30 välillä tapahtuu vielä monia muutoksia suhteessa elämänkatsomukseen, moraaliin jne. Jos kerran pettää, se ei tarkoita, että pettäisi aina ja ikuisesti. Ei todellakaan. ja ihan tavalliset ihmiset pettävät, eivät mitkään ihmishirviöt ja siat. Mieti myös sitä, miten suhteenne toimii muuten. Onko se muilta osin kunnossa?

Sinuna ottaisin aikalisän, sitten avaisin jonkinajan kuluttua keskusteluyhteyden ja kävisin KAIKKI asiat rauhassa läpi miehen kanssa. Raivoaminen ei enää kannata, itkettämään se varmasti pistää.
Jos päättäisitte anataa suhteelle mahdollisuuden, hakisin ulkkopuolista apua esim. perheneuvolan kautta.

Jos sinutsa tuntuu että et VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse meistä elämääsi ja pärjäät ilman häntä, alkaisin pohtia eroa, koska mielestäni se kertoo siitä, että et enää rakasta miestäsi. Jos pettämis-kokemus on sinulle kovin kamala, tekisin ehkä näin myös. Luulenpa kuitenki, että aika selvittää nämä tunteesi paremmin. Yritä tosiaan olla jonkin aikaa ihan kokonaan ilman miestä niin saat selville, miten pärjäät ilman häntä jakuinka paljon hänestä välität.

Älä kuitenkaan alistu kynnysmatoksi!

Tsemppiä ja voimia!

[QUOTE="Maria";24842539]Mulla on kolme lasta. Ekassa synnytyksessa mies oli mukana, mutta kaksi seuraavaa synnytin yksin. Kätilöiden oli vaikea ymmärtää että HALUAN synnyttää ilman miestä, mutta minun tapauksessani se oli huomattavasti helpompaa niin. Mies kun lähinnä vain huokaili paikalla "kauanko tässä vielä menee, mun pitäis mennä töihinkin" jne jne...[/QUOTE]

Ymmärrän täysin. Itse palasin korttini niin että oma äitini oli mukana synnytyksessäni ja ex sai olla kotona roikkumassa netissä. Samaa netissäroikumista se olisi tehnyt siellä salissakin vaika kätilöt olisi kieltäneet kännykänkäytön niitten koneiden lähellä. Ei sitä ukosta ollut kui harmia, huono juttu että huomasin sen niin myöhään että mänin lisääntymän sen kanssa enkä jonkun tasapainoisemman.

[QUOTE="hmp";24843493]Olen itse tullut petetyksi ja pettänyt.

Pettämisestä voi selvitä, ja selviääkin, kun laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Se vain vaatii aikaa, työtä, rakkautta, avoimuutta ja kummankin HALUA parantaa suhde. Tilanteet, joissa pettämistä on tapahtunut, olivat suhteiden (useammasta suhteesta siis kokemusta) alussa, kun elämä oli vielä epävarmaa, vaikka siis ihan selkeästi oli kyseessä seurustelu/avoliitto.

Kolme miestä on pettänyt, ja uskon että ei johdu siitä, että olisin luuserimagneetti (ihan erilaisia miehiä, ja tavallisia), vaan siitä, että eika moni pettää. Etenkin nuorena, nämä ovat tapahtuneet kun olin alle 30 v.

Miesten motiiveista en tiedä (valloittamisen halu?). Omalla kohdallani: olen kova flirttaamaan ja joskus pussailemaan (en ole tosin tehnyt sitäkään vuosiin) juovuksissa. Ei ole aiheuttanut pahempaa ongelmaa, kun olen asioista puhunut miehille. Kun olen sänkyyn asti päätynyt (kahdesti) on syynä ollut masennus. En ole halunnut kyseisiä petikumppaneitani, he eivät ole olleet minusta romanttisesti eivätkä seksuaalisesti kiinnostavia. Seksi on ollut paskaa ja minua on ja kaduttanut sitä tehdessäni koko homma. Kummallakin kerralla kysymyksessä on ollut lievä masennusjakso, joka on "lauennut" tähän tekooni. Ekalla kerralla jätin silloisen avomieheni tekoni seurauksena (oli niin syyllinen olo, vaikka en kiinni jäänytkään, voin huonosti kyseisessä suhteessa vaikka mies olikin kiltti ja kiva). Toisella kerralla kerroin myös itse, kun mies oli kertonut pettäneensä minua (jo toinen kerta, ekalla kerralla erosimme ja palasimme parin kk päästä kuitenkin yhteen). Kriisihän siitä tuli, mutta lopulta kummatkin annoimme anteeksi toisillemme.

Tästä on nyt pari vuotta ja suhteemme on voinut paljon paremmin kuin ennen pettämistä. Se on muuttunut avoimemmaksi ja osaamme kysyää ja sanoa suoraan jos toisen käytös ärsyttää tai epäilyttäää. Ihan alkua lukuunottamata epäilyksiä ei tosin ole ollut, tällä hetkellä tuntuisi todella absurdilta jos jompi kumpi pettäisi. Luottamus on niin kova. Eli meidän suhteemme ainakin vahvistui lopulta. Olennaisinta oli tietenkin, että kumpikin rakastimme silti tosiamme, ei ollut kysymys siitä, että se olisi vähentynyt. Itse en usko kurinalaiseen ja loputtomaan yksiavioisuuteen, vaikka itse haluan nyt kuitenkin yksiavioisesti elää.

Menimme myös naimisiin ja nyt odotan vauvaa. En ole ajatellut pettämistraumoja 1,5 vuoteen,tapahtumat eivät todellakaan "vainoa" minua, vaikka esim. tiedän henkilöt joiden kanssa minua on petetty. En koe itseäni uhriksi, enkä enää tunne mitään syyllisyyttä omasta pettämisestäni (lähinnä vain harmittaa, koska se oli niin typerä teko, siis täysin turhanpäiväinen).

Eli ap:lle: Koska teidän tilanteeseen liittyy myös kolmas henkilö eli vauvanne, on nyt tosiaan mielestäni tärkeintä että keskityt vauvan syntymään ja otat pesäeron ainakin hetkeksi miehestäsi. vaikka vaikutatkin kypsältä ikäiseksesi, olette molemmat TOSI nuoria (tiedän, että se ei sen ikäisenä siltä tunnu, mutta näin se vain on). Teillä kummallakaan on tuskin kokemuksia muista pitkistä suhteista ja vauvan saaminen on aina kriisi. Uskon, että miehesi (mitenkään häntä puolustelematta, tilanne jossa pettäminen tapahtui oli tosi törkeä) on vainut kokea inttiajan ja isäksi tulon tosi stressaavana ja purkaa ahdistustaan tähän toiseen suhteeseen. Hänestä on myös voinut tuntua, että elämä loppuu lapsen tuloon eikä hän ole saanut kokea sitä vielä tarpeeksi (eli siis naida ). Intti on tosi seksualisoitunut ja sovinistinen paikka, josta voi kyllä mielestäni saada hieman vääriä vaikutteita suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen.

20-v. on vielä nuori ja toisin kuin monet täällä tuntuvat väittävän: ihmiset muuttuvat! Etenkin 20-30 välillä tapahtuu vielä monia muutoksia suhteessa elämänkatsomukseen, moraaliin jne. Jos kerran pettää, se ei tarkoita, että pettäisi aina ja ikuisesti. Ei todellakaan. ja ihan tavalliset ihmiset pettävät, eivät mitkään ihmishirviöt ja siat. Mieti myös sitä, miten suhteenne toimii muuten. Onko se muilta osin kunnossa?

Sinuna ottaisin aikalisän, sitten avaisin jonkinajan kuluttua keskusteluyhteyden ja kävisin KAIKKI asiat rauhassa läpi miehen kanssa. Raivoaminen ei enää kannata, itkettämään se varmasti pistää.
Jos päättäisitte anataa suhteelle mahdollisuuden, hakisin ulkkopuolista apua esim. perheneuvolan kautta.

Jos sinutsa tuntuu että et VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse meistä elämääsi ja pärjäät ilman häntä, alkaisin pohtia eroa, koska mielestäni se kertoo siitä, että et enää rakasta miestäsi. Jos pettämis-kokemus on sinulle kovin kamala, tekisin ehkä näin myös. Luulenpa kuitenki, että aika selvittää nämä tunteesi paremmin. Yritä tosiaan olla jonkin aikaa ihan kokonaan ilman miestä niin saat selville, miten pärjäät ilman häntä jakuinka paljon hänestä välität.

Älä kuitenkaan alistu kynnysmatoksi!

Tsemppiä ja voimia![/QUOTE]

Hyvä teksti. Peesaan. :)

Oma mieheni petti mua kahdesti suhteemme alkuaikoina ekan 1,5v aikana ulkomailla baarista löydetyn random-naisen kanssa. Molemmat kerrat annoin anteeksi. Asia vaivasi mua uskomattoman monta vuotta, joka kerta kun lähti baariin tai ulkomaille töihin niin pelkäsin, että joko taas. (itse tunnusti molemmat, mut käytöksestä tiesin jo ennen kummallakin kerralla et jotain on tapahtunut). Muutettiin kuitenkin yhteen (muutin miehen kanssa samalle paikkakunnalle opiskelee), mentiin kihloihin. Siltikin epäilin monen monta vuotta. Vasta kun aloin seistä tukevasti omilla jaloillani, en ollut enää opintojen takia taloudellisesti hänestä riippuvainen (joo asuin hänen omistusasunnossaan hänen kanssaan, ottaen toki kuluihin osaa), niin aloin luottaa tai ainkin lopetin pelkäämisen. No yhteinen asuntolaina saattoi vaikuttaa myös. Sekä vähän myöhemmin naimisiinmeno. Toiminko järkevästi - en tiedä, mutta nyt olen onnellinen.

Olemme olleet reilusti yli 10v yhdessä, en usko että on minua enää pettänyt. Viimeiseen 5vuoteen ei ainakaan ole edes käytännössä ollut mahdollista. Olemme onnellisia, naimisissa, lapsia. Näistä asioista ei ole puhuttu enää vuosiin. Nyt uskallan ja voin jo luottaa. En ole kauhuissani kun lähtee baariin yms. Mutta monta vuotta se vei, vaikken sitä miehelle ole kertonut.

Tosin lasten myötä oma itsetunto on vahvistunut ja muutenkin olen muuttunut. Todennut, että mustasukkaisuus on turhaa ja se pelko. Ei se ole maailmanloppu jos pettää, tosin enää en anteeksi anna ja se tietää sen. Minä ja lapset lähdetään sitten, tosin en mä niiltä isää vie. Koska on hyvä isä. Eikä se mustasukkaisuuskaan auta, jos sen toisen ei ole hyvä olla sun kanssa, niin sitten se lähtee toisen matkaan vaikka seisoisit päälläs.

Mieti joka kantila asiaa, miten sä kestät sen, että se menee vaikka baariin, tai kahville tämän tytön kanssa tai muita vastaavia tilanteita. Tiedän muutaman miehen, jotka on pettäneet kun esikoinen on syntynyt (iältään hyvin nuoria nämä miehet), se voi olla pelkoa jostain vapauden menetyksestä tai muusta järjettömästä.

Sä teet päätöksen, mutta jos olet jo pitkään miettinyt näiden kahden suhdetta, niin ei kuulosta kovin hyvältä, liekö eka kerta? Itseäni helpotti se että nää oli kännisekoiluja, ei ollut koskaan ennen nähnyt ko. naisia, eikä varmaan nähnyt sen jälkeenkään. Kyllähän me hetkeksi erottiin kummankin tapauksen jälkeen, mut palattiin takas yhteen.

Voimia, tuo raskaus ei taatusti tee asiasta päättämistä yhtään helpommaksi. Mutta voin kertoa, et kai ne miehetkin muuttuu ja kasvaa aikuiseksi. Mekin oltiin tuolloin niin nuoria. Itse 18v ja mies reilu kakskymppinen.

[QUOTE="Lissu";24842431]Valitettavasti asia menee niin että jos nyt annat anteeksi, homma toistuu ja kynnys on vain matalampi.
PV:n pojat on tunnetusti kovia pettämään. Houkutuksia tulee eteen "virkamatkoilla", univormu vetää puoleensa ja mies on heikko.

Miettii pienessä mielessään vain että ei jää kiinni, ja jos jää niin saa sitten kuitenkin anteeksi...[/QUOTE]

Totta. Yksi tuttu on töissä siellä ja aivan avoimesti pettää avokkiaan.

Yksi puolustusvoimien eduistahan on, että naiset on uniformun perään, joten niitä riittää. Tälle vauvalle joka vauvan meinaa tehdä sanoisin, että anna lapsesi aikuisen hoitoon.

Yhteistyössä