Jatkaako ystävyyttä?

• Viestiketjun aloittaja ööh?
  • Ensimmäinen viesti
ööh?
Sain juuri tietää, että suht tuore ystäväni keräilee barbeja... Ei siis pelkästään kalliita harvinaisuuksia, joilla olisi jotain ihan arvoakin, vaan ihan tavallisiakin barbeja. Ja nyt siis ihan aikuinen nainen, perheellinen kyseessä. En oikeen osaa suhtautua tähän ja mietinkin nyt onko tätä ystävyyttä järkeä enää jatkaa? En kuitenkaan menettäisi hirveästi kun näinkin tuore kaveri kyseessä. Onko kyseinen henkilö jotenkin taantunut lapsen tasolle vai mistä tässä nyt on oikein kyse?

vieras vieraampi vierain
mun lähemmäs kuuskymppinen ystäväni kerää nukkeja, mutta mun mielestä se on ihanaa. on helppo ostaa lahjoja ja tehdään keikkoja kirppiksille hyvien löytöjen toivossa, eli etsitään yhdessä hänelle nukkeja.
ei ole mun mielestä lapsellista, mutta jostakin muusta todennäköisesti olisi.
eikä kyllä ole kertaakaan tullut mieleen että en voisi tämän takia olla hänen ystävänsä.

Keräähän jotkut ihmiset postimerkkejä, lelu autoja yms. ihan aikuisia ovat. Ei mun mielestä mitään outoa tossa. Aika hepposin perustein oot ystävyyttä katkasemassa, jos katkaset sen kun ystäväsi kerää barbeja. Et taida mikään tosi ystävä ollakkaan. Taatunu lapsen tasolle??!! Leikkiikö niillä barbeilla ja kuljettaa joka paikkaan niitä mukanaan?? Miten ihmeessä tollanen voi teijän ystävyyttä haitata??

"Tuikku"
:LOL:

Taidat olla vähän lapsellinen ap. Sinulle ystävyys ei merkitse nähtävästi mitään. Vai pitääkö ystävän olla sellainen, kuin sinä määrittelet, jotta voisit hyväksyä hänet?

ööh?
Älä jatka ystävyyttä. Ei siksi, ettäkö barbien keräilyssä olisi jotakin vikaa vaan siksi, että selvästikään orastava ystävyys ei merkitse sinulle paljoa.
Olen hyvä ystävä. En herkästä heilahda, en puhu selän takana yms, mutta tämä oli nyt vaan jotenkin niin absurdia etten osaa oikein käsitellä asiaa... Kuitenkin päälle 25-vuotias kyseessä. Tuon mummon nyt vielä ymmärrän.

vieras vieraampi vierain
Alkuperäinen kirjoittaja ööh?;24839329:
Olen hyvä ystävä. En herkästä heilahda, en puhu selän takana yms, mutta tämä oli nyt vaan jotenkin niin absurdia etten osaa oikein käsitellä asiaa... Kuitenkin päälle 25-vuotias kyseessä. Tuon mummon nyt vielä ymmärrän.
TUO mummo on keränny niitä nukkejan jo useamman kymmenen vuotta joten nuorena hänkin on aloittanut... ja itse olen reilu kolemkymppinen ja kerään muumi tavaraa.IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK mikä pentu olen!

ööh?
No muumit ovat merkkitavaraa, sen ymmärrän. Lisäksi vanhat autot yms ovat myös oiekasti arvokkaita leluja. Ja ei hän niillä leiki, mutta harjaa hiuksia välillä ja vaihtaa vaatteita. Minusta vaan jotenkin... karmivaa?

vieras vieraampi vierain
Alkuperäinen kirjoittaja ööh?;24839353:
No muumit ovat merkkitavaraa, sen ymmärrän. Lisäksi vanhat autot yms ovat myös oiekasti arvokkaita leluja. Ja ei hän niillä leiki, mutta harjaa hiuksia välillä ja vaihtaa vaatteita. Minusta vaan jotenkin... karmivaa?
no ei ne muumit kyllä mitään merkkitavaraa oikesti ole... samaa krääsää barbien kanssa.
mutta olen vain aina tykänny niisät kun ne on yhtä läskejä kuin minä itse.=)

"jep"
Aivan varmasti on pervo pedofiili, joka fantasioi jonkun alipainoisen teinitytön raiskaamisesta. Juokse äläkä katso taaksesi!

Eikun oikeesti. Pää pois omasta pyllystä. Ihmisillä on erilaisia harrastuksia, ja niin kauan kun eivät vahingoita ketään, voi olla mielenkiintoistakin tutustua. Tai ei toki kannata, jos itse ei ole valmis hyväksymään. Toivottavasti et vaan ole niitä ihmisiä, jotka pitävät itseään huippusuvaitsevaisina, kun eivät käytä sanaa neekerinpusu.

"jep"
Aivan varmasti on pervo pedofiili, joka fantasioi jonkun alipainoisen teinitytön raiskaamisesta. Juokse äläkä katso taaksesi!

Eikun oikeesti. Pää pois omasta pyllystä. Ihmisillä on erilaisia harrastuksia, ja niin kauan kun eivät vahingoita ketään, voi olla mielenkiintoistakin tutustua. Tai ei toki kannata, jos itse ei ole valmis hyväksymään. Toivottavasti et vaan ole niitä ihmisiä, jotka pitävät itseään huippusuvaitsevaisina, kun eivät käytä sanaa neekerinpusu.

Barbien keräily on ok. Maailmasta ja Suomestakin löytyy monia barbien keräilijöitä. Vastaavasti jotkut kerää kiiltokuvia tai rakentaa nukkekoteja. Keräilijät vaan on ihan oma ihmisrotunsa ja niitä voi joskus olla vaikea ymmärtää.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ööh?;24839439:
No sivuun se asia jatkanko ystävyyttä vai en. Voitteko ihan rehellisellä naamalla sanoa, että tuommoinen barbejen keräily on normaalia?
Voin ja mikäli sinä et voi, niin unohda kyseinen tyyppi. Itse voin olla barbien keräilijän kaveri. Sinulla lienee jotain suvaitsemattomuuden puutetta tai pelkoa taustalla. Näin psykologisesti ajateltuna. Siis pelkäätkö, että hän on joku hihhulinainen, kun keräilee barbeja? Hän ehkä pitää sitä harrastuksenaan aivan kuten sitä uimista. Ei hän ole välttämättä mikään pedofiili ei tosiaankaan. Järki käteen.

äiti yhdelle77
Alkuperäinen kirjoittaja Möö;24839446:
Mua on aina kiinnostanu mikä tää 'normaalin' määritelmä on? Tai 'epänormaalin'
Normaaliksi voidaan määritellä normeja noudattava.
Normaaliksi voidaan määritellä sellainen, joka toimii kuten valtaosa väestöstä toimisi. Normaalin voi määrittää monella tavalla.

"alma"
Maailma on puolillaan harrastuksia joiden viehätystä en "ymmärrä", esim. metsästys, postimerkkeily, lintubongaus. Eipä ole silti tullut mieleenkään, että tuollaiset asiat vaikuttaisi ystävyyteen. Saati että ne ekisivät ihmisestä jpotnkin epänormaalin.
Jos kaveris ei osaisi puhua muusta kun harrstuksestaan, ja vaatisi sinua osallistumaan barbileikkeihinsä, sitten ymärtäisin ongelman. Muten en.

klt
Alkuperäinen kirjoittaja ööh?;24839439:
No sivuun se asia jatkanko ystävyyttä vai en. Voitteko ihan rehellisellä naamalla sanoa, että tuommoinen barbejen keräily on normaalia?
Ihan on normaalia. En voi ymmärtää ajatustasi, että ei ole normaalia. Itse en tosin kerää barbeja, muttra ymmärrän täysin ,että joku kerää.

Yhteistyössä