~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Mamiksi monelle surullisia uutisia, osanottoni :hug: Voimia uuteen yritykseen, kun sen aika tulee.

Ajatukset alkavat näiden uutisten myötä todellakin pyöriä enemmän siinä, onko kaikki hyvin pienellä. Mitäänhän ei voi tehdä, mutta kyllä nämä aina pysäyttävät miettimään.

Ensimmäinen neuvola on edessä maanantaina, aika en muista. Hieman alkaa jännittämään, saa nähdä kuunteleeko sydänääniä ja löytyykö niitä jos alkaa etsimään. Muutenkin mieliala on ollut hieman matalalentoa, väsymys varmaan vaikuttaa. Muutenkin stressi lisää minulla unentarvetta ja nyt aamuisin tuntuu siltä, ettei jaksaisi millään herätä. Pahaolo on onneksi hellittänyt, mikä on hyvä juttu. Ehkä tässä ei ole antanut vielä itselle lupaa virallisesti alkaa odottamaan, ennen np-ultraa. Tämä matalalento taitaa kyllä nyt johtua ikävästä, mies on työreissussa :(

Palstailusta mulle tämä palsta tapa jäsentää omia ajatuksia ja purkaa niitä. Aina on mukava lukea muiden kuulumisia ja toisaalta surumieli tulee vastoinkäymisistä. Ei raskauden etenemistä kuin ei raskautumistakaan voi pitää itsestäänselvyytenä. Yleensä kirjoittelen sopivan hetken tullen, monesti se on aamulla :)

Rokotteen otin viime vuonna, itseasiassa taisin saada sikapiikin kahdesti. Alkuvuodesta yksistään ja sitten loppuvuodesta raskaana, jolloin se taisi olla yhdistelmässä. Influenssa rokotteen ajattelin ottaa myös tänä vuonna, raskaana ja pienen lapsen kanssa ei ole mukava olla kipeänä. En kuitenkaan suuremmin noihin kausiflussa rokotteisiin usko, enkä ennen raskautta ole niitä koskaan ottanut. Ehkä mietin vielä :snotty:

Nyt täytyy alkaa puuhaamaan viikonlopun kunniaksi jotakin piristävää. Pikkuinen nukkuu päikkäreitä, joten tässä on hetki aikaa syventyä hyvään kirjaan :)


Möppis ja Arhippa 9+3
 
Voimahali DsariaLle ja Mamiksi monelle :hug: :( :'(

Vakuutuksesta: otetaan varmaan Pohjolan hoitokuluvakuutus. Keskitetään kaikki vakuutukset Pohjolaan joka tapauksessa.

Influenssarokotus: harkitsen asiaa. Lastentarhassa kiertää kuitenkin kaikki mahdolliset taudit koko ajan, eikä niiltä oikein voi suojautua vaikka kuinka pesisi käsiä ja desinfioisi :(

).( Pahoinvointi on vähentynyt hurjasti. Toissapäivänä tuli tosiaan ihan veristä vuotoa yhden vessakäynnin verran, joten olen nyt ihan varma siitä, että tämä on tässä... sellainen etiäinen vaan takaraivossa :( Kaveri lupasi tulla viimeistään huomenna kuuntelemaan sydänäänet, joten ei tarvitse olla ihan tuskissaan torstain ultraan asti. Eilen oli nippailevaa ja vihlovaa kipuakin, mutta onneksi vuotoa ei tullut. Hirveän ahdistavaa ja turhauttavaa!!!

Häntäluukipu: onko kenelläkään muulla tullut häntäluu kipeäksi ihan yhtäkkiä? Meikeläisellä nimittäin tuli, yskiminen ja aivastaminen sattuu ihan perkeleesti! :headwall:

Eska & Onni-Ilona 10+4
 
Minun on kyllä varmaan pakko ottaa tuo rokote, kun raskauden lisäksi olen siis astmaatikko ja kuulun riskiryhmään muutenkin. En kyllä yhtään tahtoisi, mutta terkkarilla oli ihan hyvä pointti että tuo tauti olisi tuplasti vaarallisempi minulle, varsinkin kun olen raskauden takia vähentänyt tuon astmalääkityksenkin ihan minimiin. Mutta ensi kuussa alkaa vasta täällä rokotukset, joten ehdin vielä jutella lääkärin kanssa asiasta.

Mymosa minulla on myös vähän sama ongelma, eli tuntuu kun olisi vain aikaa eikä mitään tekemistä. Tai lähinnä minulla se johtuu väsymyksestä, tekemistä kyllä riittäisi vaikka kuinka paljon. Meillä ei edes ole noita lapsia vielä ennestään, vain nuo kaksi koiraa vie minun aikaani. Mutta nyt kipeänä ei ole tarvinnut hirvesti miettiä mitä tekee, kun on voinut vaan maata sängyssä ja katsella leffoja.

(.) on tänään taas aika turvonnut. Onneksi taas vähän parempi olo, enkä ole kun vähän tukkoinen, joten taisi se tauti nyt poistua sitten kehostani kokonaan.

Tuosta kertomisesta, niin olemme kyllä olleet ihan rehellisiä kaikille ketkä osanneet asiasta kysyä, ja molempien vanhemmat ja isovanhemmat tietää jo. Minä olisin voinut kyllä pitää asian vielä vähän salassa, mutta miehellä ei ole kyllä yhtään malttia :D Mutta kaikkia ollaan toppuuteltu ettei nyt innostu vielä liikaa, vaan katsotaan päivä ja viikko kerrallaan kuinka kaikki etenee. Maanantaina kun on se ultra niin sitten tietää oliko tuo ajoissa kertominen viisasta vai ei.

Sadettaja* ja möykky 11+1 :heart:
 
mymosa
muakin on alkanut hirvittää, vaikka ultrassa kaikki oli hyvin, mutta on tullut näitä isoilla viikoilla olleita keskenmenoja.. :(
Itellä nyt 11+5 ja laskurin mukaan ensi viikko on se kun km-riski vähenee.
 
en tykkää purkkivitamiineista enkä rokotteista, vaikka foolihappoa oon syöny pitkin hampain. nyt tosin ne loppu enkä aio ostaa lisää.

keskenmenoa täälläki pelätään, joten kans aika matalaa profiilia pidän ennen ultraa. rv11+ tm ja rv13 todettu kkm takana ja tällä kertaa ei ole kertaakaan ollu varma olo onnistumisesta, niinku viimeeks oli. :/
 
mymosa
Tuliskohan eskapismin kaveri kuuntelee multakin sykkeen, kun en osaa sitä ite kuunnella vieläkään.. kerran olin jo junan kuulevani, mutta en laskenut..

Ehkä kohta vois rauhassa yrittää, kun lapset lähti mummilaan yökylään.
 
Mymosa, kaverillakin kesti tosi pitkään löytää se, kun pikkuinen karkasi koko ajan. Itse en kyllä saisi millään kuulumaan! Ja kun juuri näillä viikoilla se rauhoittaisi eniten, että voisi paniikin iskiessä kuunnella syketta :/
 
mymosa
Juu en mäkään saa kuulumaan ja kaiken lisäks tuo epämukava kuunteluasento saa pään kipeeks.. On vissiin niin lyhyet kädet ettei ne yletä kunnolla tuonne alamahalle.

Rauhottais kyllä.
 
mymosa
Mies laittoi menoiltaan viestiä, että oli laittanut menninkäisen ultrakuvan kehyksiin ja yöpöydälle mun kuvan viereen, jotta voi ennen nukkumaanmenoa katsella ja nukahtaa hyvällä mielellä :heart:

(vapaailta, lapset lähti mummilaan, että saisin tehtyä koulujuttuja.. roikun täällä, jepjep)
 
  • Tykkää
Reactions: Annastiina79
Nyt on tosi hölmö kysymys, mutta millä te kuuntelette kotona sydänääniä? Onko teillä siis joku laite siihen? :) ensimmäistä täällä tosiaan odotellaan ja tuntuu että olen pihalla kaikesta kun lumiukko :)
täälläkin hieman peloissaan ettei kävisi mitään. Tätä pientä on niin odotettu. Mutta jos jotain käy niin se ei ole omissa käsissä se asia. Voimia kaikille menetyksen kohdanneille. Mies sanoi, että yritä nyt ottaa vielä rauhallisesti, mutta "möykkyyn" on jo kiintynyt niin, että haluaisi kaiken menevän hyvin.
Vieläkin täällä tiputtelee vuotoa, sen viime lauantainhulahduksen jälkeen. Lääkäri sanoi, että on ihan normaalia ja voi jatkua monta viikkoakin. Yritän olla positiivisella mielellä, vaikka tiistaina taas säikäytti, kun meni kolme sidettä puoleen tuntiin. Yritän vaan hokea itselleni, että ei hätää, kuuluu asiaan :) Onhan niitä lääkäreitä pakko yrittää uskoa.

Masu ja Möykky 10+3
 
Masu12 Sydänääniä voi kotona kuunnella kotidopplerilla, joita saa ainakin netistä tilattua.

Oli jotain puhetta siitä, kuinka kerkeää palstaa seuraamaan. Itsellä ainakin lapset ja koti hommat pitävät turhankin toimeliaana. Aamusta, illalla tai päikkäriaikaan kerkeän koneella pyörähtämään. Meillä kyllä on kotihommatkin jääneet hieman vähemmälle, kun ei vaan jaksa.

Yksi yö NT- ultraan!!:heart: Jonne muuten menen näillä näkymin yksin. Mies jää lasten kanssa kotiin. Meillä ei ultraan saa viedä lapsia mukana.

JonMa ja Pottu 12+5.
 
:hug: Mamiksi monelle :(

Rokotuksista olette puhuneet. mä olen siitä onnellisessa asemassa, että olen perusterve joten ei ole tarvetta ottaa influenssarokotusta. Enkä ota sitä lapsillekaan.

Pystyisinpä mäki kuunteleen kotona sydänääniä. Jotenki on niin epätodellinen olo koko ajan ja pelottaa et menee kesken.

Mulla toi väsymys pahenee vaan. Tuntuu et koko päivä menee aamusta asti iltaa ja nukkumaanmenoa odotellessa. Eilenki nukuin puolenpäivän maissa päikkärit, heräsin hetkeksi ja menin taas nukkuun, nukuin jotain pari tuntia jonka jälkeen makasin sohvalla ja odotin iltaa. Ja ihan oikeasti vaan makasin sohvalla, justiin jaksoin vessassa välillä käydä. Raivostuttavaa. En tiiä miten sitä taas tsemppaa itsensä tiistaiksi töihin :/

Ihana tuo Mymosan ultrakuva :heart: kauhean pitkältä tuntuu oma ultran odotus, se kun on vasta 7.11. Neuvolakin on vasta kuun lopulla, itseasiassa sinne taitaa olla tasan 10 päivää, eli kymmenen päivää taas pitää elää epätietoisuudessa.

Kaipa mä yritän nyt koota itseni ja alkaa tekeen jotai kotihommia, siivoileen eilisten synttäreiden jälkiä...
 
Pitkästä aikaa taas kirjottelen. Luettu on kyllä jokainen sivu, mutta en ole saanut aikaiseksi näpytellä omaa tekstiä...

Mymosalla ihana ultrakuva. :heart: Näyttää kyllä ihan pieneltä menninkäiseltä siinä ^^

Mamiksi monelle, iso hali ja jaksamista. Niin se elämä vaan joskus heittelee. :/

omaa napaa: Heräämisen jälkeinen pahoinvointi on hieman helpottunut, vai pitäisikö sanoa, että siirtynyt. Saan herättyä suht hyvin syötyä, mutta sen jälkeen iskee lievä krapulan tunne, joka onneksi helpottaa jotenkin kun pääsee ulos. Mitenhän käy ens viikolla sitte töissä...
Tämä viikko on siis sairasteltu kotosalla. Flunssaa, mutta ilman kuumetta. Olo on ollut kun hakatulla. Nyt vasta lima alkaa tulla kunnolla ulos päästä.
HUOMENNA olis eka neuvola! :p Lievästi sanottuna vähän jänskättää. Onko muuten kuinka yleistä, että ekalla neuvolakäynnillä kuunnellaan sydänääniä? Olisi niin kiva kuulla edes vähän, että tietää varmasti tuolla jonkun asustelevan. Jos niitä pääsisi kuuntelemaan, voisin harkita kotidopplerin hankkimista...
Turvotus on jotain ihan järkyttävää! Tilannetta ei auta yhtään sipsien ja salmiakin syöminen. :ashamed: Mutta nyt sille tuli loppu! Sydän hakkaa iltaisin hurjasti ja jano iskee keskellä yötä. Verenpaineet varmaan huitelee korvissa. Pakko oikeasti nyt alkaa välttämään sitä suolaa ja sitä ah niin hyvää salmiakkia. Karpatessani verenpaineet olivat ihanteelliset, joten ajattelin huomenna neuvolassa kysyä, että voiko sitä näin raskausaikanakin jossain määrin karppailla. Turvotuskin katosi sen aikana. En tietenkään ihan ketokarppaajaksi ryhdy, vaan ihan "terveellisellä tasolla".

Toisaalta tuntuu, että aika menee hitaasti, mutta tajusin tässä juuri aamulla, että menen (omien laskujen mukaan) jo 9. rv:llä! Ens viikolla poksuu kaksinumeroisiin! :heart: Oi että!

emily ja AinoEinari (tänhetkinen työnimi :D ) 8+4
 
mä ostin koti dopplerin ja en löydä sydänääniä =( nyt on rv 7+5, kaverini sanoi että löysi ystävältään sydänäänet jo viikoil +6... onneks mä pystyn duunis kurkkii ultralla maha-asukkia vaik se ultrapää on väärä eikä oikein osata käyttää koko vempainta ni nähtiin me pieni sydän sykkimässä =) löysin muuten pienen kovan pahkun oikeasta rinnasta nännin vasemmalta puolelta... oisko joku hormonijuttu vai kannattaako huolestua? =/
 
mymosa
Annastiina, mulla paukkuu kohta rv12+ niin ei silti kuulu kotona vielä. Saa nähä saako terkkari kuulumaan.

Tietääkö joku, kun tuolla netissä on tuo raskauskuukausijuttu, että millä viikoilla on mikäki kuukausi, niin onko siinä raskausviikot vai nää mitä me käytetään 12+..
 
mymosa
Gallupia.. mistä teidän työnimet on saanut alkunsa? Ois kiva tietää..

Meillä tuo menninkäinen tulee siitä, kun ystäväni kutsuu mua suloiseksi pikku menninkäiseksi :D Niin jotenkin tää pikkunen on sitten kans menninkäinen, mies kutsuu toukaksi, mutta ei se enää mikään toukka voi olla.
 
Huih, muutaman tunnin päästä olisi sitten ultra, jännittää mitä sieltä löytyy, vai löytyykö mitään. :popcorn:

Tänään on suuri väsymys. Heräsin tuntia enne kun kello soi ja sehän oli sitten puoli viideltä aamulla, ei yhtään kiva :mad: Onneksi on jotain mitä odottaa niin tämä aamu menee varmaan ihan kivasti, mutta iltapäivä voi olla aika tuskaa ja tänään voi olla kotiin päästyä päikkäripäivä taas pitkästä aikaa :)
Minusta tuntuu että vatsa hyppäsi kerralla näkyviin viikonloppuna. Tai siis tänään kun katsoin aamulla peiliin näkyi siellä hyvin selvä vauvamahan alku, josta ei voi kyllä erehtyä. Jotenkin hassua, kun tähän asti on ollut vaan turvotusta, eikä alamahassa mitään muutoksia, mutta nyt on melkein yhtä pinkeänä kun tuo ylempi vatsa :) Että ei ihmekkään jos oli vähän mahakipuja loppuviikosta. Ja toivotaan että tämä merkitsee sitä että pikkuinen voi hyvin ja kasvaa kovasti.

Meillä ei ole oikein vakiitunut vieläkään mitään työnimeä, möykkyä olen itse käyttänyt ja mies sanoo vain vauva :) Mutta ehkä se tästä, varsinkin jos tänään näkyy pieni tykyttävä sydän :heart:

Mutta nyt taas töiden kimppuun niin voi paremmalla omatunnolla lähteä sitten kesken päivän pariksi tunniksi pois :)

Sadettaja* ja möykky 11+3 :heart:
 
Huih, muutaman tunnin päästä olisi sitten ultra, jännittää mitä sieltä löytyy, vai löytyykö mitään. :popcorn:
Täällä samainen jännitys,tosin tiedän että jotain löytyy mutta löytyykö edelleen elävää...

Onnea matkaan sulle sadettaja ultraan:heart:

Työnimeä ei ole,eikä ole koskaan oikeastaan ollut,vaan vauva tai masuasukas.
Tai salamatkustaja=)
 

Yhteistyössä