Muita, jotka eivät juuikaan pidä pipoa päässä talvisin?

Laitoin tänne kerran talvikuvia ja kummastelin, miten moni oli ihan kauhuissaan, kun mulla ei ollut pipoa päässä. :D Taisi olla juuri tuo avatar-kuvani. Itse en tullut edes ajatelleeksi, että olisi voinut olla. En käyttänyt päähinettä vissiin koko viime talvena, joskus kovilla pakkasilla saatoin laittaa hupun päähän. En vaan ole tuntenut tarvetta, kertaakaan ei ole pää niin paljon palellut.

Onko muita vai olenko kummajainen? :D
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Täällä yksi... Tosin pakotan itseni pistämään pipon päähän -30 asteen pakkasella. Omatunto käskee... Miksi vartavasten palelluttaisin itseni, sillä pää luovuttaa lämpöä enemmän kuin monet muut ruumiinosat. Jos en laita pipoa, niin pyrin pukeutumaan muutoin lämmin esimerkiksi paksu takki tai aiankin monta paitaa. :D
 
Et nyt varmaankaan kummajainen ole. Mutta itse palelen jo nyt koko ajan ja ilman pipoa/baskeria tms en lähde mihinkään. Pään kautta haihtuu kaikista eniten lämmöstä, joten sinänsä erikoista, että et viime talvenakaan kokenut tarvetta hatulle vaikka oli tosi kylmä talvi. Eikö sun otsassa tunnu pahalta se kylmä viima?
 
[QUOTE="mä";24838849]Käytän pipoa, koska pää on yksi merkittävimmistä ruumiinlämmön luovuttajista kylmässä ilmassa ja teini-ikä on mennyt ohi, eli ei tarvitse pelätä mitä muut ajattelevat.[/QUOTE]

Just tota mä ihmettelen. Teini-ikä? Miksi ihmeessä pitäisi ajatella, mitä muut ajattelevat ja miksi joku ajattelisi pipon käytöstä jotain kummaa? Mä nyt en vaan pidä, koska pipo tuntuu epämukavalta eikä ole kylmä ilman sitä, pitäisin toki, jos palelisin. :) Mulla on kaveri (ihan on yli kolmikymppinen), joka ei käytä koskaan sukkia, kun inhoaa niiden pitämistä. :D Olishan se varmaan järkevää pitää pipoa, samoin kypärän pitäminen luistellessa, mutten pidä sitäkään. Miksi vieraita ihmisiä häiritsee jonkun pipon käyttö tai sen käyttämättömyys? :D
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Miksi vieraita ihmisiä häiritsee jonkun pipon käyttö tai sen käyttämättömyys? :D
Ei se häiritsekään. Oman idioottimaisuutensahan siinä vain paljastaa, kun pakkasella kulkee ilman lakkia ja luistelee ilman kypärää.

En minäkään käytä autolla ajessa turvavöitä, koska se on epämukavaa. Enkä laita lapsillekaan, sillä heidänkin mielestä ne ovat epämukavat. :xmas:
 
Et nyt varmaankaan kummajainen ole. Mutta itse palelen jo nyt koko ajan ja ilman pipoa/baskeria tms en lähde mihinkään. Pään kautta haihtuu kaikista eniten lämmöstä, joten sinänsä erikoista, että et viime talvenakaan kokenut tarvetta hatulle vaikka oli tosi kylmä talvi. Eikö sun otsassa tunnu pahalta se kylmä viima?
En varmaan sitten ulkoillut paljon kovilla pakkasilla. Tai sitten käytin silloin sitä huppua. Tosin olin niissä kuvissa kyllä Muumimaailman Taikatalvi-tapahtumassa, jolloin taisi olla aika paljon pakkasta, mutten sitten tainnut palella kertaakaan. Jos olisin palellut, miksi ihmeessä en olisi laittanut pipoa/huppua?
 
"harmaa"
Ennen toisen lapsen syntymää en juurikaan käyttänyt pipoa, mut sitä jotenkin alko oleen esimerkkinä lapsille, ja niin se pipokin löysi paikkansa.
Nyt oon ihan intona pipojen/myssyjen kaa, ku löysin sellasia söpötyksiä joit ei voi olla pitämättä.

Ja viime talvi oli kyl oikeesti niin kylmä, et pään suojaks oli ihan pakko saada jotain.
Teininä se saatto olla ihan ihguu kävellä kupoli kuuras..ei mua paele..ei.Mut ois voinu tuntuu lämpimemmälle pipo päässä.
 
[QUOTE="vieras";24838910]Ei se häiritsekään. Oman idioottimaisuutensahan siinä vain paljastaa, kun pakkasella kulkee ilman lakkia ja luistelee ilman kypärää.

En minäkään käytä autolla ajessa turvavöitä, koska se on epämukavaa. Enkä laita lapsillekaan, sillä heidänkin mielestä ne ovat epämukavat. :xmas:[/QUOTE]

Mielestäni on kyllä aika eri asia olla käyttämättä turvavyötä kuin pipoa. :D
 
En varmaan sitten ulkoillut paljon kovilla pakkasilla. Tai sitten käytin silloin sitä huppua. Tosin olin niissä kuvissa kyllä Muumimaailman Taikatalvi-tapahtumassa, jolloin taisi olla aika paljon pakkasta, mutten sitten tainnut palella kertaakaan. Jos olisin palellut, miksi ihmeessä en olisi laittanut pipoa/huppua?
Sä et sitten vaan ole palelevaa sorttia. Mä palelen jo nyt niin paljon, että en tajua miten tuosta talvesta taas selvitään. Mulla on ollut jo nyt päällä toppatakki, jonka alla villapaita ja toinen paita, pipo, hanskat, villasukat ja +8 asteessa kun oli tunnin niin olin niin jäässä, että kädet oli tunnottomat ja olin sisäisesti täysin jäätynyt. Pitää muuttaa etelään?
 
On minullakin jo nyt aika kylmä tuolla ulkona ollessa, mutta se kylmyys rajoittuu lähinnä käsiin, sormiin, jalkoihin. Ei päällä ole vielä kylmä ollenkaan. En vain osaa käyttää pipoa ja totuuden nimessä on sanottava, että harvemmin Suomessa on kuitenkaan niin kylmä, että pipoa oikeasti tarvitsisi. Tai ainakin minä pärjään -10 asteessa hyvin ilman pipoa. Jos tosin tuulee niin silloin voi olla eri juttu. Mutta aika usein on Suomessa talvellakin vain -5 tai lämpimämpää.
 
[QUOTE="vieras";24838929]Naureskelepa niille teinitytöille, jotka ovat menettäneet korvansa tai kuolla kupsahtaneet kuljettuaan paukkupakkasilla ilman pipoa.[/QUOTE]

No en mä sentään lähde ilman pipoa kovilla pakkasilla Lappiin tms. Kyllä mulla nyt joku järki on päässä. :D Jaksaa silti huvittaa, miten kuumia tunteita jonkun pipon käyttämättömyys voi herättää. Tunnen myös ihmisiä, jotka käyttävät hyvin harvoin hanskoja. Johtuuko sekin teini-iästä?
 
Jatkan vielä, että käytän kyllä pipoa -20 asteessa, mutta en kuitenkaan suurimman osan aikana talvesta. Ajattelin kuitenkin ostaa mahdollisesti uuden pipon nyt talvea varten jos löytäisi jonkun kivan. On minulla onneksi yksi ihan kiva ja miellyttävä pipo olemassa.

Minua myös siinä pipon käytössä häiritsee se, että hiukset usein sähköistyy, kun pipon ottaa pois päästä... : /
 
En oo löytäny ku yhden pipomallin joka sopii mulle, enkä osaa vieläkään tehdä ite semmost :p

Ny vähän ot, mut:
osaisko joku antaa vinkkiä miten tommosen sais aikaan (alla kuva)? Aina ku koitan virkata semmosen niin tulee jotain ihan muuta, kaveri tuon teki mulle joskus vuosia sit eikä ole enää tallella :(

 

Yhteistyössä