kysymys laihoille

  • Viestiketjun aloittaja misssu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24833482:
Ei ole ei, olen kanssa huomannut, mutta kun puhutaan laihoista, niin ajattelen automaattisesti sellaisia, jotka ovat myös lihaksikkaita. :)
Mä taas ajattelen lihaksikkaan lähinnä normipainoisena, tavallisena. Laihan näen lihaksettomana luuviuluna. Joissa heissäkään ei siis ole mitään vikaa. :)
 
Mielikuvia vainen, ystävä hyvä. Ei laihuus ole onni ja autuus. :)
Ei pelkkää mielikuvaa, vaan ihan totta. Kun lihavana on itsetunto nollassa, peilistä katsoo merihirviö joka ei hallitse syömisiään ja haluais vaan pysyä kotona ettei kukaan nää, ni hoikkana ei voi ainakaan yhtään huonompi olla. Tietenkään se ei ole onnen tae, mutta haluaisin olla tyytyväinen itseeni (siihen ulkomuotoonki, ja elämänhallintaan, ne kaks kulkee mun kohalla käsi kädessä).
 
Ei pelkkää mielikuvaa, vaan ihan totta. Kun lihavana on itsetunto nollassa, peilistä katsoo merihirviö joka ei hallitse syömisiään ja haluais vaan pysyä kotona ettei kukaan nää, ni hoikkana ei voi ainakaan yhtään huonompi olla. Tietenkään se ei ole onnen tae, mutta haluaisin olla tyytyväinen itseeni (siihen ulkomuotoonki, ja elämänhallintaan, ne kaks kulkee mun kohalla käsi kädessä).
:hug: Voimia painonpudotukseen. Jos paino merkitsee sinulle noin isoa asiaa, niin sitten toivon, että saavutat ihannepainosi. Mun mielestäni elämänhallinta on kuitenkin paljon muutakin kuin paino.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";24831714]Mä en luule edes tässä. Syön niin epäterveellisesti että hävettää :( geenit... Kiitos![/QUOTE]

Ei ulkonäkö ketään paremmaksi ihmiseksi tee. Mullakin hoikkuus on geeneissä joten ei voi kehua edes omaa tahdonvoimaa taikka kauhistella toisten syömisiä kun itse syö epäterveellisesti.
 
"Rasvie"
Ns. geenilaihat on ihan tavallisia, eikä kuvittele itsestään mitään, mutta ne jotka on laihduttanut puolet painostaan pois niin saaki tuntea itsensä astetta paremmaksi ihmiseksi.
 
sad but true
Luulen että minulla on parempi itsehillintä ja itsekontrolli. Luulen että olen keskivertoläskiä terveempi monin tavoin.

Tiedän olevani paremman näköinen kuin läskinä.

Tiedän että minulla on parempi kunto kuin lihavilla.
 
car
Pitäskö aloittaa uusi viestiketju ylipainoisille... Onks teistä kaikki BMI alle 24 anorektikkoja, jotka vahtaa syömisiään, joilla on sisäinen itsekuri ku preussin armeijassa? Laiha on ihan yhtä lailla haukkumis adjektiivi kuin lihava. Hoikka on asiallisempi ja normaali paino on oikeesti normaalipaino eikä laiha. Tunteeks ylipainoiset olonsa paremmaksi luokittelemalla normaalipainoiset ja hoikat, vinksahtaneiksi kontrollifriikeiksi, kärttyisiksi nälässä olijoiksi. Plaah. Molemmista sekä alipainoisuudesta, että ylipainoisuudesta on terveydellistä haittaa.
 
Pitäskö aloittaa uusi viestiketju ylipainoisille... Onks teistä kaikki BMI alle 24 anorektikkoja, jotka vahtaa syömisiään, joilla on sisäinen itsekuri ku preussin armeijassa? Laiha on ihan yhtä lailla haukkumis adjektiivi kuin lihava. Hoikka on asiallisempi ja normaali paino on oikeesti normaalipaino eikä laiha. Tunteeks ylipainoiset olonsa paremmaksi luokittelemalla normaalipainoiset ja hoikat, vinksahtaneiksi kontrollifriikeiksi, kärttyisiksi nälässä olijoiksi. Plaah. Molemmista sekä alipainoisuudesta, että ylipainoisuudesta on terveydellistä haittaa.
Tätä minäkin ihmettelen, mitä kukakin tarkoittaa laihalla ja lihavalla. Mulle laiha tarkoittaa jo näkyvästi alipainoista ihmistä, lihava taas obeesia, ei siis lähellekään normaali kumpikaan. Hoikka on hoikka ja pyöreä on pyöreä, mutta laiha ja lihava ovat ääripäät jotka molemmat ovat eri tavoin erittäin epäterveitä.

Monille täällä tuntuu laiha olevan nimenomaan kaikki anorektisesta "normaaliin" ja lihava taas ihan kaikkea siitä bmi 22 -> suurinpiirtein.. Hitusen vääristynyt kuva?
 

Yhteistyössä