Kumpi pienempi paha: särkylääkkeiden jokapäiväinen käyttö vai kipu?

Keep calm and carry on

Aktiivinen jäsen
09.04.2011
2 393
0
36
Mulla on nyt mennyt tilanne sellaiseksi, että syön joka päivä vähintään yhden 1g panadolin särkyyn. Olo on sellainen, kuin olisi flunssassa koko ajan, nivelet ja lihakset särkevät, lähinnä jalat ja selkä. Tämä on yksi perussairauden oire. Lisäksi syön päivittäin monia muitakin lääkkeitä.

Nyt aloin miettimään, että mitä kaikkea tuo maha kestää? Särystä en haluaisi kärsiä, mutta pelottaa sekin, jos aiheutan lääkkeilläni jonkun vatsahaavan vielä.

Kiroan sitä päivää, kun olin nuori ja muitten johdateltavissa. Otin ottamatta kunnon kipulääkkeet ja kipu pääsi kroonistumaan.
Voisi jopa sanoa, että jonka pitää kysyä moista, niin kipu on ollut läsnä vasta vähän aikaa, tai kipu on ollut pienempää

Kiroan sitä päivää, kun olin nuori ja muitten johdateltavissa. Otin ottamatta kunnon kipulääkkeet ja kipu pääsi kroonistumaan.
Voisi jopa sanoa, että jonka pitää kysyä moista, niin kipu on ollut läsnä vasta vähän aikaa, tai kipu on ollut pienempää

Tilanne on pikku hiljaa edennyt tähän. Noin kuukauden olen joutunut syömään särkylääkkeitä joka päivä. Välillä meni Tramalia, mutta onneksi sitä en nyt tarvitse, Panadol riittää toistaiseksi.

en osaa sanoa, itse otan lääkettä (miranax) sit vasta kun on ihan pakko..buranaa oli alkuun käytössä mut se 1. ei auttanu kunnolla 2. sain kamalan päänsäryn siitä kun en ottanut lääkettä

eli pyrin syömään mahdollisimman harvoin, vaikka kipua on niin koitan vaan kestää.

ja mielummin käytän voltarenia, kylmäpussia tms mulla toki eriasia kun kipu ei oo koko kropassa..
kohta kyllä mahdollisesti joudun siirtymään hermosärkyyn tarkoitettuihin lääkkeisiin, kun noi muut oireet ei helpota tolla särkylääkkeellä..(kutina jne )

[QUOTE="vieras";24826206]Lääkäriin ja oireisiin oikea lääkitys. Silloin jää turhat särkylääkkeet vähemmälle ja tehoavat tarpeen tullessa paremmin.[/QUOTE]

On käyty ja niin kuin sanoin, syön paljon muitakin lääkkeitä. Eivät vain auta tähän särkyyn vielä pitkään aikaan.

Kipua kannattaa ehdottomasti hoitaa, ettei se pääse kroonistumaan. Parasetamoli on vatsaystävällinen, ja noin pienellä annoksella ihan turvallinen lääke. Tsemppiä!

Kipua kannattaa ehdottomasti hoitaa, ettei se pääse kroonistumaan. Parasetamoli on vatsaystävällinen, ja noin pienellä annoksella ihan turvallinen lääke. Tsemppiä!

Eli saan ne kaksikin ottaa ihan rauhassa? Mulla on kyllä sisätautilääkäri maanantaina, mutta nämä erikoislääkärit ovat sellaisia, että ottavat kantaa yleensä vain oman alansa ongelmiin.

Mä just mietin tätä koska mulla on mitä ilmeisemmin mahahaava johon on suurena syynä särkylääkkeet joita olen lapsesta asti popsinut päänsärkyyn, lähes päivittäin.
Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ilman niitä lääkkeitä olisin tullut hulluksi ja tämänkin vaivan voi hoitaa pois.

Eipä ole tullut mieleen! En ole ikinä käyttänyt. Pitäisiköhän kysyä tuollaiseen reseptiä.
Voithan kysyä lääkärin mielipidettä, voisiko sellainen lääke poistaa särkylääkkeen tarvetta. Mutta tosiaan, kaikkien lääkkeiden yhdistelmävaikutukset osaa (toivottavasti) ottaa huomioon lääkäri.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Nennu";24826314]Sen vuoksi juuri huvituin, kun käyttämäsi määrä on niiiiiin mahdottoman pieni. Tiedän ihmisiä, jotka joutuvat käyttämään useita eri kipulääkkeitä samaan aikaan.[/QUOTE]

Eikä heille tule mitään oireita näistä? Se taisi olla se pointti tässä mun kysymyksessä. Mun tilanne on kaukana normaalista ja siksi kai on oikeus miettiä, mikä tilannetta pahentaa ja mikä ei.

Mä olen kärsinyt kroonisista kivuista lapsesta saakka. Aina lääkärit toitotti mulle että en saa syödä kipulääkettä koska olen niin nuori. Illat itkin äidin sylissä kovia särkyjä.

Että kyllä mä olen sitä mieltä että ennemmin ottaa kipulääkettä kun kärsii kivuista. Itse käytän panacodia ja rinnalle buranaa kun kivut oikein kovia.

Mä olen kärsinyt kroonisista kivuista lapsesta saakka. Aina lääkärit toitotti mulle että en saa syödä kipulääkettä koska olen niin nuori. Illat itkin äidin sylissä kovia särkyjä.

Että kyllä mä olen sitä mieltä että ennemmin ottaa kipulääkettä kun kärsii kivuista. Itse käytän panacodia ja rinnalle buranaa kun kivut oikein kovia.

Surullista :'( Niin kuin kaikilla muillakin jatkuvista kivuista kärsivillä. Tsemppiä teille. Mä toivon, että mun tilanne joskus tästä vielä paranee.

Yhteistyössä