Ruokakuvaketju

"eppu"
mää meinasin tehdä perjantaina ensimmäistä kertaa itse sushia ja nuo sun tekemät näyttävät hyviltä, kerroppas aloittelijalle mitä kaikkea kaupasta tarvitsen ja saako ihan tavallisesta kaupasta nuo tarvikkeet?

Minä haen sushiaineet K-kaupasta eli oletan, että cittarista ainakin saa.

Siihen on olemassa sellainen ihan aloittelijan paketti, jossa on kalaa (ja riisiä?) lukuunottamatta kaikki tarpeellinen. Moisesta sain joskus aikoinaan sen oman bambumattoni, minkä päällä rullat käärin.
Onnistuu kyllä ilmankin, mutta sottasempaa.

Itse käytän omiini useimmiten

- merilevää.
- sushiriisiä.
- riisiviinietikkaa.
- wasabia (TÄRKEÄ)
- kurkkua
- porkkanaa
- avocadoa
- tuorejuustoa
- graavilohta
- ja joskus rapua, härkää tms.

Huspati huta muuten taitaa olla palstan paras sushintekijä eli häneltä voit saada parempia vinkkejä.
:)

Tänään lounaaksi kalapataa:

Saanko kysyä yhden kysymyksen?

Tykkääkö teillä väki syödä salaatin tuossa muodossa = useissa kuvissa pelkkiä jääsalaatin lehtiä lautasen reunalla?

Tai no, ilmeisesti tykkää kun sitä noin on tarjolla :D. Äh, en osaa muotoilla kysymystä... meillä siis kukaan ei syö, jos noin laittaa, tarttee olla "oikeaa" salaattia ja siis muutaki kuin salaatinlehtiä. Niin että onko sulla jotakin kastiketta noiden lehtien päällä makua antamassa?

Tai no, ilmeisesti tykkää kun sitä noin on tarjolla :D. Äh, en osaa muotoilla kysymystä... meillä siis kukaan ei syö, jos noin laittaa, tarttee olla "oikeaa" salaattia ja siis muutaki kuin salaatinlehtiä. Niin että onko sulla jotakin kastiketta noiden lehtien päällä makua antamassa?
Kyllä se syötyä tulee.
Eikä useimmiten ole kastiketta. Esim tänään lisämaku tuli tuon kalapadan nesteestä.
Varsinaiset salaatit ovat sitten erikseen ja jos ruoan yhteydessä sellaista tarjotaan niin toki pilkon pienemmiksi kuin "lautasenreunan" palaset sekä lisään paljon erilaisia raaka-aineita.
:)

Mä tein pitkään ja hartaasti tämmöisiä ristiäislahjaksi. Ei oo varsinaista ruokaa, mutta eikös tässä ketjussa ole muitakin leipomuksia esitelty...

Hyviä olivat. Hieman otti päähän etten älynny ottaa isompia take away astioita mukaan ;)

Yhteistyössä