Mä oon niiiin onnellinen että päästään pois tästä rivarielämästä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oiuöiuyg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oiuöiuyg

Vieras
Ollaan toki asuttu kerrostalossakin, mutta ei siellä ollut tämmöstä....

Jos haluat kesällä tuulettaa kämppää, niin varmasti on naapuri röökillä siinä sun oven eessä. Samoin jos vauva nukkuu pihalla, niin siihen jäädään 2m päähän röökille... Illalla kun tulee hiljaisuus, niin laitetaan seinän takana musiikit raikaamaan. Ihanaa basson jytkettä. Tai sit pidetään bileitä koko yö...
Ja sanottu on...

Toinen naapuri paukuttaa kerran viikossa mattonsa meidän makkarin kohdalla klo 7.30, ei varmaan nukuta enää. Ja nyt juuri kun sain lapsen nukahtamaan päikkäreille, niin eiköhän tää naapuri ala leikkaamaan ruohoa.. ja just meidän ikkunan alla. VÄHÄN Ärsyttää vaikka onkin sallittua tottakai!

Kolmas naapuri on sitten ihan omaa luokkaansa. En nyt jaksa sitä tarinaa tähän kertoa, mutta ollaan kyllä niin onnellisia että päästä VIHDOINKIN muuttamaan omaan omakotitaloon, jossa ei tarvitse elää kenenkään kanssa samalla pihalla tai seinänaapurina.

Ei kyllä tule ikävä mitään eikä ketään!

Vähän turhishan tää nyt on, mutta kunhan purin itseäni. Ja valittajille tiedoksi, että olen kyllä tietoinen että naapurilla on oikeius röökata ja leikata nurtsia ymym... mut oishan se ihan kiva että joskus otettais edes se vieressä nukkuva vauvahuomioon... huoh..

[QUOTE="...";24815807]Meillä myös aivan kivat naapurit. Vain kolme asuntoa koko talossa ja asuu vanhempaa väkeä. Toivo, vaan myös, ettei me olla niitä metelöiviä naapureita -kun lapsista ääntä lähtee...[/QUOTE]

ei tässä talossa asu muita lapsia kun tuo meidän. naapurit kerran ihmettelivät että ollaanko me ikinä kotona kun meiltä ei ikinä kuuluu mitään ääniä.. =) ja eipähän noilla taida kyllä paljon olla valittamista vaikka välillä kuuluisikin melua.

Varmaan ihan hyvä et pääsette pois rivarista.. ;) Koska pahempiakin naapureita voisi olla...
Meillä mm. aikanaan asui seinän takana juoppo, joka kuunteli vain ja ainoastaan Hanna Ekolan Villihevosia-biisiä ja täysillä. Se laitto sen tuleen repeatilla ja sammu sitten itse. Eikä herännyt kun menin ovelle... onneksi meillä ei silloin ollut lapsia.
Nykyään asutaan omakotitalossa maalla, mutta edellisessä kämpässä (rivari siis myös) naapurissa asui perhepäivähoitaja joka seisoi lasten ulkoilun ajan meidän makuuhuoneen ikkunan takana puhumassa puhelimessa (lapset repi sillä aikaa kukkia penkeistä jne...). Varsinkin kun laitokselta tulon jälkeen parin päivän ikäisen vauvan kanssa yritin päiväsaikaan nukkua, ja tuo akka ja ne penskat rääky ikkunan takana, niin meinas vähän olla huumorintaju koetuksella...
Seinän toisella puolen asui 70-vuotias mies, joka kävi tiirailemassa meidän olohuoneen ikkunasta sisään.

Samoin.

Aika korpeen saa muuttaa, ettei omakotitalossakaan häiritse pihan hoidon tai siivouksen äänet.

no ei mua muuten häiritsekään, mutta kun just sain tuon lapsen nukahtamaan, niin sit kuuluu VRUMMMMM!!! Ja omakotitalossa ei takuulla kukaan tule leikkaamaan nurtsia meidän ikkunan alle. =) ja mikä parasta, meillä on vaan 1 naapuri vaikka ei mihinkään landelle muutetakaan.

varmaan ihan hyvä et pääsette pois rivarista.. ;) koska pahempiakin naapureita voisi olla...
Meillä mm. Aikanaan asui seinän takana juoppo, joka kuunteli vain ja ainoastaan hanna ekolan villihevosia-biisiä ja täysillä. Se laitto sen tuleen repeatilla ja sammu sitten itse. Eikä herännyt kun menin ovelle... Onneksi meillä ei silloin ollut lapsia.
Nykyään asutaan omakotitalossa maalla, mutta edellisessä kämpässä (rivari siis myös) naapurissa asui perhepäivähoitaja joka seisoi lasten ulkoilun ajan meidän makuuhuoneen ikkunan takana puhumassa puhelimessa (lapset repi sillä aikaa kukkia penkeistä jne...). Varsinkin kun laitokselta tulon jälkeen parin päivän ikäisen vauvan kanssa yritin päiväsaikaan nukkua, ja tuo akka ja ne penskat rääky ikkunan takana, niin meinas vähän olla huumorintaju koetuksella...
Seinän toisella puolen asui 70-vuotias mies, joka kävi tiirailemassa meidän olohuoneen ikkunasta sisään.

ihanaa!!!

Rivareissa yhdistyy kerrostalon ja omakotitalon huonot puolet, mutta ei hyvät. "oma" piha joka ei ole oma, naapurit vielä enemmän iholla kuin kerrostalossa sekä sosiaalinen vaatimus osallistua kaiken maailman paskatalkoisiin, joista ei itse hyödy mitään. Omakotitalossa riittää tekemistä, mutta saapahan tehdä omalla tavalla ja itselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei koskaan enää;24815909:
Rivareissa yhdistyy kerrostalon ja omakotitalon huonot puolet, mutta ei hyvät. "oma" piha joka ei ole oma, naapurit vielä enemmän iholla kuin kerrostalossa sekä sosiaalinen vaatimus osallistua kaiken maailman paskatalkoisiin, joista ei itse hyödy mitään. Omakotitalossa riittää tekemistä, mutta saapahan tehdä omalla tavalla ja itselle.

Sinun kaltaisista ihmisistä ei kyllä ole muuta kuin harmia niille, jotka nyt vaan tykkää talkoista tai ihan vaan naapurille juttelusta.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="apap";24815888]no ei mua muuten häiritsekään, mutta kun just sain tuon lapsen nukahtamaan, niin sit kuuluu VRUMMMMM!!! Ja omakotitalossa ei takuulla kukaan tule leikkaamaan nurtsia meidän ikkunan alle. =) ja mikä parasta, meillä on vaan 1 naapuri vaikka ei mihinkään landelle muutetakaan.[/QUOTE]

Useissa omakotitaloissakin nykyään naapuri leikkaa nurmea ikkunan alla - eipä juuri eroa rivitalo- ja omakotitaloilla. Keittiön pöydästä näkee mitä naapurit omassaan syö. Onneksi itse asutaa korvessa eikä näin naapurit häiritse.

ap se puki paremmin kokemuksellaan sanoiksi kuin minä ajatuksentasolla miksi minä en ikinä muuttaisi rivitaloon. Mielummin kerrostalo tai sitten omakotitalo.
Me asutaan tällä hetkellä kerrostalossa ja meillä on ihanat naapurit, ketään ei häiritse mikään kukaan ei biletä yötämyöten ja kaikki ollan ihanan sovussa :)
Ja mikä parasta meillä parvekekin niin että seinänaapurin parveke osuu kokonaan toiselle seinälle eli lähin parveke-naapuri on alakerta :D
No tosin naapurirahaan tietysti jonkin verran varmaan vaikuttaa myös se että kyseessä osaketalo ja noissa muutamassa asunnossa jossa vuokralaiset niin hekin on halunneet muuttaa siksi tänne kun on rauhallista, ja yhteisiä sääntöjä noudatetaan :)

Sinun kaltaisista ihmisistä ei kyllä ole muuta kuin harmia niille, jotka nyt vaan tykkää talkoista tai ihan vaan naapurille juttelusta.

Mitäs helvettiä sä alat muita arvostelemaan? Jos itse tykkäät talkoilla niin anna mennä vaan muta älä ala moralisoimaan jos kaikki ei niistä tykkää.

Jo oli sulta aika itseriittoinen viesti, taidat pitää itseäsi muita parempana koska tykkäät jutella naapurille :D Aika hieno kriteeri sulla :D :D

Oon ihan hämmentynyt, että jollain on rivarissa noin kamalaa. :( Me asutaan rivarissa, talossa monenmonta asuntoa, mutta meillä on tosi rauhallista. Korkeat aidat pihojen molemmin puolin, kukaan ei häiritse. Asuu lähinnä lapsiperheitä ja vanhuksia, harvemmin on häiritseviä bileitä tai mitään. Pihalla moikkaillaan, mutta ei ole mitään ahdistavia yhteisöllisyyden vaatimuksia. Hiekkalaatikolla jutellaan kaikkien vanhempien kesken. Viihdytään. :)

[QUOTE="...";24815937]Useissa omakotitaloissakin nykyään naapuri leikkaa nurmea ikkunan alla - eipä juuri eroa rivitalo- ja omakotitaloilla. Keittiön pöydästä näkee mitä naapurit omassaan syö. Onneksi itse asutaa korvessa eikä näin naapurit häiritse.[/QUOTE]

juuri tuosta syystä ei olla aiemmin löydetykään sopivaa taloa. Kun ei haluta asua katto kiinni toisen katossa. Nyt meillä tulee olemaan vaan 1 naapuri vastapäätävtoisella puolella tietä.

No juu, meidän lapsi on vähän herkkäuninen. Ja siksikin mua ärsyttää kun nukkuu yölläkin huonosti niin ei sitten saa päivälläkään nukkua. Ja sitten kun ei nuku, niin minä en saa nukkua päivällä enkä yöllä..

Koit kuitenkin tarpeelliseksi haukkua oman mielipiteensä kertonutta kirjoittajaa? Ja luultavasti nyt lähdet vinkumaan kuinka mä haukun sua ( tai toisaalta, tän viestin jälkeen se olis vähän tyhmän kuuloista ja kliseistä..mut katsotaas kuin käy ;) )

Tässä rivitaloyhtiössä tervehditää naapureita, jäädään juttelemaan jos siltä tuntuu. Käydään talkoissa mutta kukaan ei kyräile jos et käy. Kaikki ovat mukavia, auttavat jos osaavat/kerkeävät ja niin edelleen.

Paitsi yksi.

Hänen pihaansa ei saa edes vilkaista, kun ikkunanverho heilahtaa. Hän ei tervehdi ketään, ja tulee talkoisiin hetkeksi valittamaan meistä muista ja lähtee sitten renkaat vinkuen pois. Sinun viestistäsi tuli ihan tämä nainen mieleen. En käsitä mikä hänen ongelmansa on.

Tässä rivitaloyhtiössä tervehditää naapureita, jäädään juttelemaan jos siltä tuntuu. Käydään talkoissa mutta kukaan ei kyräile jos et käy. Kaikki ovat mukavia, auttavat jos osaavat/kerkeävät ja niin edelleen.

Paitsi yksi.

Hänen pihaansa ei saa edes vilkaista, kun ikkunanverho heilahtaa. Hän ei tervehdi ketään, ja tulee talkoisiin hetkeksi valittamaan meistä muista ja lähtee sitten renkaat vinkuen pois. Sinun viestistäsi tuli ihan tämä nainen mieleen. En käsitä mikä hänen ongelmansa on.

Oli miten oli, tällä ihmisellä on oikeus olla kotonaan kuinka haluaa ilman että sun tarvii siitä lähteä pultteja vetämään. Osallistu talkoisiin niin paljon kuin itse haluat, mutta anna niiden jotka ei halua olla rauhassa.

Kuulostat just sellaiselta selän takana pahaa puhuvalta kotiäidiltä, jolla ei ole muuta elämää kuin haukkua "erikoista" naapuria ja tuntea pätevänsä edes jossain kun saa haravoitua taloyhtiön pihasta lehtiä.

Hanki elämä ja anna muiden elää valitsemallaan tavalla. Olisko se mitään?

Onnea ap:lle!

Itsekin olen ollut viimeiset 5 vuotta omakotitalossa asuessani todella tyytyväinen siitä, ettei enää tarvitse kuunnella naapurien metelöintiä, haistella heiltä tulevia käryjä, tapella pyykkivuoroista yms.

Elämä helpottui suuresti, kun ei tarvinnut rahdata vaunukoppaa enää portaita yläkertaan. Painavat kauppakassitkin on helppo nostaa auton takakontista suoraan tuulikaappiin. Oma suojaisa piha on täydellistä luksusta. Pienet lapsetkin uskaltaa päästää pihalle keskenään, kun näkee ikkunasta tilanteen koko ajan ja piha on aidattu.

Oli miten oli, tällä ihmisellä on oikeus olla kotonaan kuinka haluaa ilman että sun tarvii siitä lähteä pultteja vetämään. Osallistu talkoisiin niin paljon kuin itse haluat, mutta anna niiden jotka ei halua olla rauhassa.

Kuulostat just sellaiselta selän takana pahaa puhuvalta kotiäidiltä, jolla ei ole muuta elämää kuin haukkua "erikoista" naapuria ja tuntea pätevänsä edes jossain kun saa haravoitua taloyhtiön pihasta lehtiä.

Hanki elämä ja anna muiden elää valitsemallaan tavalla. Olisko se mitään?

Et ihan ymmärtänyt, tämä nainen vihaa meitä muita eikä pidä siitä, miten elämme. Sen hän käy aina talkoissa kertomassa. Minusta hän on huvittava, kuten olet sinäki noiden oletustesi ja kehoitustesi kanssa.

Olen aika varma muuten, että tämä nainen kuvittelee muiden puhuvan hänestä. Minulle kukaan ei ole puhunut hänestä mitään, muuta kuin maininnut kenen on tuo parkkipaikka tuolla. Kun hän lähti talkoista nenä pystyssä, me muut jatkoimme juttua siitä mihin jäimme. Ei ketään juurikaan kiinnostanut.

Viimeksi muokattu:
Et ihan ymmärtänyt, tämä nainen vihaa meitä muita eikä pidä siitä, miten elämme. Sen hän käy aina talkoissa kertomassa. Minusta hän on huvittava, kuten olet sinäki noiden oletustesi ja kehoitustesi kanssa.

:D Mutta miten se sua voi vihata?? Kuulostat niin suvaitsevalta ja mukavalta ihmiseltä, ikinä pahaa sanottavaa kenestäkään etkä arvostele muiden elämäntapaa..

Oho, meniköhän tuokin olettamus sit yhtä pieleen kuin kaikki muutkin aikaisemmat? Ilmeisesti, tänään ei oo ollut mun päivä tässä keittiöpsykologiassa.

:D Mutta miten se sua voi vihata?? Kuulostat niin suvaitsevalta ja mukavalta ihmiseltä, ikinä pahaa sanottavaa kenestäkään etkä arvostele muiden elämäntapaa..

Oho, meniköhän tuokin olettamus sit yhtä pieleen kuin kaikki muutkin aikaisemmat? Ilmeisesti, tänään ei oo ollut mun päivä tässä keittiöpsykologiassa.

Olisi kiva jos voisin näyttää sen naisen sinulle, ja sitten kun hän on kävellyt ohitsesi voisin kysyä että miten vihaiselta hän asteikolla 4-10 näytti? On vähän sellainen tyyppi, kenen jälkeen voi kuvitella syntyvän sellaisen jäävanan...

Ehkä tässä rivitaloasumisessa kannattaa olla tekemättä olettamuksia, ja kannattaa olla avoin. Tai ehkä tämä meidän talo ei kyllä ole sellainen vierivieressä olevien talojen sarja. No kuitenkin, kovasti on ihmisillä ennakko-oletuksia.

Yhteistyössä