Mä en sano enää tänään mittään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulla oli rankka päivä harjottelussa?

Juu oli........

Korvat soi. :D

Mutta siis, sitä koetan tässä pohtia, että kun sitä jokaisella vanhemmalla ON pakostakin niitä omia juttujaan, joista ei soisi lipsuvan ja haluais että sitä omaa Nico-Jassiinaa hoidettais tietyllä tavalla.
Ja sitten niitä on iso ryhmä eikä yksikään hoitaja voi olla koko aikaa tietoinen kaikesta, ei muistaa kaikkea eikä yksinkertaisesti aina ehdi.
JA kun ollaan pahalla päällä..... ja loukkaannutaan ellei joku asia mene ihan siten kuin vanhemmat tahtovat, tai loukkaantuvat jos pyydetään isompia vaippoja, lämpimämpiä vaatteita tms.

Itse ajattelen (itsekin äitinä jolla lapsia päivähoidossa) että helppoahan se on, ja tasapäistävää. Mutta kun ei. Ei mene kaikki aina hyvin ja mallikkaasti, eikä koko ryhmä voi mennä aina yhden lapsen mukaan- koska niillä jokaisella on omat juttunsa. Ja........... en mä tiedä enää itsekään mitä yritän sanoa.

Tää leviää käsiin!!!! :O

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24811571:
Juu oli........

Mutta siis, sitä koetan tässä pohtia, että kun sitä jokaisella vanhemmalla ON pakostakin niitä omia juttujaan, joista ei soisi lipsuvan ja haluais että sitä omaa Nico-Jassiinaa hoidettais tietyllä tavalla.
Ja sitten niitä on iso ryhmä eikä yksikään hoitaja voi olla koko aikaa tietoinen kaikesta, ei muistaa kaikkea eikä yksinkertaisesti aina ehdi.
JA kun ollaan pahalla päällä..... ja loukkaannutaan ellei joku asia mene ihan siten kuin vanhemmat tahtovat, tai loukkaantuvat jos pyydetään isompia vaippoja, lämpimämpiä vaatteita tms.

Itse ajattelen (itsekin äitinä jolla lapsia päivähoidossa) että helppoahan se on, ja tasapäistävää. Mutta kun ei. Ei mene kaikki aina hyvin ja mallikkaasti, eikä koko ryhmä voi mennä aina yhden lapsen mukaan- koska niillä jokaisella on omat juttunsa. Ja........... en mä tiedä enää itsekään mitä yritän sanoa.

Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että jos toisen kengissä ei voi kulkea, niin kannattaa ainakin yrittää katsoa asioita kummaltakin puolelta.

Huomenna sulla on varmasti parempi päivä. Niin se usein menee :hug:.

Ja yks vielä- hoitoaikojen noudattaminen.

Lapset kuvittelevat usein että hoitajat asuvat päiväkodissa, mutta tosiasiassa ne kai tekee siellä vaan työtä. Ja leväperäinen tuonti ja haku vaikuttaa hoitajienkin työaikoihin, varsinkin jos ne ovat poikkeuksellisia.

Juu oli........

Tarhassa on oltava kaikkia koskevat säännöt, kaikissa sellaisissa asioissa, missä se on mahdollista. Meidän tarhassa kysyttiin, millä tavalla meidän lapsi haluaa itseään nukutettavan. että tahtooko hän, että häntä silitetään päästä vai selästä, vai että pitääkö taputtaa. Olin niin ihmeissäni siitä kysymyksestä, sillä miten he aikovat unihetkessä toimia, jos jokaisella lapsella on joku eri nukutuskoodi, joka pitäisi muistaa.

Sain vain sanottuna, että en tosiaan tiedä, itse kun vain vien hänet petiin ja käsken nukkua ja suljen oven.

Aamuäree, näin asian vierestä... Nostelin tuossa sun pari vuotta sitten aloittaman ketjun, jossa kyselit, kun lapsi puhuu tavuilla. Meillä samanlaista. Miten teidän lapsi lopulta oppi puhumaan ja miten puhuu nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24811600:
Ja yks vielä- hoitoaikojen noudattaminen.

Lapset kuvittelevat usein että hoitajat asuvat päiväkodissa, mutta tosiasiassa ne kai tekee siellä vaan työtä. Ja leväperäinen tuonti ja haku vaikuttaa hoitajienkin työaikoihin, varsinkin jos ne ovat poikkeuksellisia.

Tuota ei vanhemmat tajua, ellei sitä erikseen sanota. Me emme esimerkiksi tienneet, että sillä on suuri merkitys, viemmekö ja haemmeko lapsen tunti ennen vai jälkeen sovitun ajan, koska meille oli vain puhuttu siitä, montako tuntia lapsi on hoidossa. (tuonti- ja hakuajat eivät siis olleet mitään erikoisia, kuudelta aamulla tai kuudelta illalla) Aiheutimme siis vaivaa, mutta tietämättömyyttämme.

Joo. Samalla voi kokeilla pyöritellä mäkissä hampurilaisia sen 8 tuntia, siivota portaita, jakaa aamupostia, toimia kansanedustajana, ajaa rekalla Saksaan, opettaa luokkaa, stripata, suunnitella softaa tai siirtää munuainen.

Töissä ei tarvi olla helppoa ja mukavaa.

On ihan oikein vaatia kunnollista palvelua ja huomauttaa jos tuntuu että hommat hoidetaan huonosti.

Juu oli........

Mulla on nyt tällä hetkellä kaks lapsista päiväkodissa, eikä kyllä kummankaan kohdalla ole mitään erityisvaatimuksia! Samaa ruokaa kun muille, samat leikit ja jos tädit/sedät päättää, että on kurahousupivä, nin silloin ne puetaan. Piste.
Toinen lapsistani on ns.erityislapsi ja voishan hänen kohdallaan vaatia vaikka mitä (on esim. hankala hyväksyä tiettyjä hoitajia/lapsia, ei oo tullu mieleen pyytää, ettei he olis lapseni lähellä)
Hyvää ja luotettavaa hoitoa meidän lapset omassa päiväkodissaan saa ja muistan kyllä aina henkilökunnallekin sen sanoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;24811663:
Öh, kannattaskos liikkua enemmän, jotta kunto kohenisi ja kestäisi fyysistäkin rasitusta paremmin

Liiku itse, niin saat sen kaljamahan ja rasvamaksan pienenemään. Vai eikö sinusta ole hölkkäämään? Liian huono kunto? Helppoahan se on muille huudella ohjeita.

Eiköhän se ole ammatti kun ammatti ja muut tietävät aina paremmin. Vanhemmat neuvovat työntekijöitä, ulkopuoliset arvostelevat poliiseja jne. Ite oon töissä päiväkodissa+lapseni on toisessa paikkaa hoidossa. Ja koska näen homman molemmin puolin niin varon tietoisesti sitä että sanelen sitä ja tätä koskien lastani. Kyllä he hoitavat hänet hyvin ilman mun kyttäämistäkin ja vaatimuksia. Toki sanon jos on jotain ja sitä toivovatkin, mutta joustoa meiltäkin vanhemmilta ja ymmärrystä työn luonteen suhteen.

Ohhoh, mulle ei ole tullut mieleenikään kertoa päiväkotiin yhtään tapaa, jolla minun lapsiani pitäisi hoitaa. Olisikohan pitänyt? :O En tosiaan ole tiennyt, että vanhemmat voivat sanella sinne mitään hoitotapoja...

En usko että kyse on siitä että kukaan vanhempi sanelee lapsen hoitopäivää vaan että hoito voi myös olla hyvää ja laadukasta ja siihen kuuluu vanhempien ja hoitajien hyvä vuoropuhelu. Lapsi kun ei ole esine ja paras hoito ei ole liukuhihnatyötä vaan myös kohtaamista. Mutta tämähän ei toteudu suurissa ja vaikeissa ryhmissä, eikä epämotivoituneiden hoitajien ryhmissä.

Yhteistyössä