Töykeä kohtelu synnärillä, koska en voi imettää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24809868]Siinäpä se juju piileekin, ettei se leikkaus/hiusten värjäys/meikkaaminen jne saa sun itsetuntoasi kohotettua, kyllä se on asia joka on hoidettava ihan päänsisäisesti. Pahimmillaan itsetunnontakia itseensä leikkauttava ajautuu vaan leikkaus kierteeseen, kun ei vaan ikinä ole hyvä.[/QUOTE]

No, noinhan te toiset selitätte itsellenne. Kyllä mulla ainakin on itsevarmempi olo, kun oon panostanut ulkonäköön. Mun mielestä on ihan eri mennä suihkunraikkaana esim. töihin kuin että on vähän laittanut ripsaria, kammannut hiukset ja laittanut nätit vaatteet.

Ja entäpä jos se leikkaus onkin se sysäys, joka pistää ne asiat pään sisällä kuntoon? Että kun nyt noi mua vaivanneet jutut on korjattu, ja oonkin tyytyväinen itseeni, niin olokin paranee?

Kätilöt ja nauvolan tädit osaavat kyllä pilata tuoren äidin onnen näillä ¨alykkäillä kommenteillaan. Mulla 6 viikkois kontrollissa neuvolan täti antoi imetysopasteet. Sanoin, että en imetä joten en ota niitä. Katsoi minua pitkään ja totesi, että sittenhän sinun varsinkin pitää ne ottaa, että tiedät mistä kaikesta hyvästä lapsesi jää paitsi. Ja hänellä oli siinä samalla edessä paperini, joista ihan varmasti pystyi lukemaan, että miksi en imetä ja olla minua enempää siitä syyllistämättä.

[QUOTE="abc";24810002]No se kätilö sanoi vaan mielipiteensä ääneen, ihmisiä hekin vain ovat. Itsekin ihmettelen että ap on näin toiminut, mutta ehkä 20v:nä arvomaailma on vähän erilainen kun sitten kun on äiti-ihminen. Ehkä ap ei enää ole sinut asian kanssa ja siksi nyt asia ottaa niin koville. Voihan tuosta valittaa, mutta tuskin siitä mitään hyöytä kenellekään on. Luultavasti tuo lausahdus on vielä osa isompaa keskustelua, mikä tässä erikseen nostettuna kuulostaa hieman karkealta.[/QUOTE]

No se kätilö ei saa sanoa tuollaisia mielipiteitä ääneen. Huono tekosyy epäammattimaiselle käytökselle.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos?;24810008:
No, noinhan te toiset selitätte itsellenne. Kyllä mulla ainakin on itsevarmempi olo, kun oon panostanut ulkonäköön. Mun mielestä on ihan eri mennä suihkunraikkaana esim. töihin kuin että on vähän laittanut ripsaria, kammannut hiukset ja laittanut nätit vaatteet.

Ja entäpä jos se leikkaus onkin se sysäys, joka pistää ne asiat pään sisällä kuntoon? Että kun nyt noi mua vaivanneet jutut on korjattu, ja oonkin tyytyväinen itseeni, niin olokin paranee?

Aika surullista jos on itsevarmempi vain kun on meikit ja muut kunnossa.

[QUOTE="vieras";24810004]Näemmä se juju mikä sulla meni kolisten ohi...

Minä en missään vaiheessa sanonut miten asiat pitää ja ei pidä tehdä.
Ihan kovana faktana vaan totesin ettei kauneusleikkaukset ole tie hyvään itsetuntoon. Ensin on hyväksyttävä oma itsensa jotta voi itsestään tykätä.

Eli en periaatteessa ap:n tilanteeseen kommentoinut mitään, vaan vastasin lainaamaani viestiin.
Opetelkaa lukemaan ja ymmärtämään lukemanne.[/QUOTE]

Selvä juttu. Kirjoitukseni koski sitten enemmän toisia kommentteja. Nimimerkillä "vieras" kirjoittaa aina niin moni, että sitä joskus yhdistää nuo yhdeksi kirjoittajaksi.

[QUOTE="vieras";24810031]Aika surullista jos on itsevarmempi vain kun on meikit ja muut kunnossa.[/QUOTE]
Miksi se on surullista?

Miksi hyvä äiti ei saisi huolehtia myös ulkonäöstään?

Tuttu juttu. Minutkin pakotettiin muka imettämään. Yhtenä iltana kätilö sattui käskemään minut pumpulle kahden muun naisen kanssa ja kyllä todella näin, miten suuria eroja maidontuotannossa on. Naisten maitopullot olivat täynnä ja minun pullossani sentti maitoa pohjalla. Kun myöhemmin soitin MLL:ään ja kysyin, mistä saa tietoa vastasyntyneen vastikeruokinnasta, MLL:n työntekijä sanoi minulle puhelimessa: "Toivottavasti et saa toista lasta."

[QUOTE="vieras";24810064]No onhan se vähän surullista, ettei itseään pidä kauniina ilman meikkiä!

Ja ulkonäöstään voi huolehtia vaikkei meikkaisi.[/QUOTE]

Ai, en ole tiennytkään että se on surullista. Itse en ole koskaan pitänyt itseäni kauniina ilman meikkiä, enkä suurinta osaa vaaleista naisista. Ainoastaan luonnostaan tummat ovat mun mielestä kauniita täysin meikittä. En ole huomannut olla surullinen :(.

Ja ulkonäöstään voi huolehtia myös meikkaamalla, joten so what?

Ette voi olla tosissanne. Siis ihan oikeasti nainen ei saisi elää kuin (tuleville) lapsilleen? Minä en ole pelkkä äiti, olen myös nainen sekä vaimo miehelleni. Haluan pukeutua kauniisiin vaatteisiin, meikata ja näyttää hyvältä, vaikka minulla onkin lapsia. Mitä väärää siinä on?

todella törkeää käytöstä hoitajilta. heillä ei ole mitään oikeutta arvostella ratkaisujasi. Itse olen sairaanhoitaja ja kyllä minulle on ollut aina aivan selvää, että vaikka hoidan keuhkosyöpää sairastavaa ihmistä joka polttanut/polttaa kuin korsteeni niin ei tulisi mieleenkään alkaa arvostelemaan, että oma moka mitäs poltit. Ei todellakaan!!!

Pelkään että saan saman kohtelun osakseni, tämän takia en ole edes neuvolassa kertonut implanteistani.
Odotan iltatähteä, oli ajatus että lapset on tehty ja laitatin rintani kuntoon, mutta luonto suokin meille vielä vauvan:D
Tsemppiä sinulle ja tosiaan palautteen annon paikka! Tiedän että kätilöt osaa olla jotkut tosi ilkeitä, ekan kun sain ja oli tosi itkunen jo osastolla niin törppö kätilö totesi, että miten sinä tälläsen kanssa luulet kotonasi pärjäävän..

Ai, en ole tiennytkään että se on surullista. Itse en ole koskaan pitänyt itseäni kauniina ilman meikkiä, enkä suurinta osaa vaaleista naisista. Ainoastaan luonnostaan tummat ovat mun mielestä kauniita täysin meikittä. En ole huomannut olla surullinen :(.

Ja ulkonäöstään voi huolehtia meikkaa malla, so what?

Tää veti sanattomaksi.

Vaaleat naiset siis on rumia, mahtava ajatusmaailma.

[QUOTE="mä";24810069]Tuttu juttu. Minutkin pakotettiin muka imettämään. Yhtenä iltana kätilö sattui käskemään minut pumpulle kahden muun naisen kanssa ja kyllä todella näin, miten suuria eroja maidontuotannossa on. Naisten maitopullot olivat täynnä ja minun pullossani sentti maitoa pohjalla. Kun myöhemmin soitin MLL:ään ja kysyin, mistä saa tietoa vastasyntyneen vastikeruokinnasta, MLL:n työntekijä sanoi minulle puhelimessa: "Toivottavasti et saa toista lasta."[/QUOTE]

OMG!

Jokainen tekee omat valintansa, ap tehnyt omansa sitä ei ole oikeus kenenkään arvostella. Välillä voi pitää mölyt mahassaan.
Minusta on tökeröä "arvostella" äidin ulkonäköä tai valintoja synnytyksen jälkeen, kun äidit yleensä on suht herkässä tilassa, varsinkin hoitohenkilökunnan osalta!!
Jos ei ole hyvää sanottavaa niin onko pakko sanoa mitään!!?

[QUOTE="mä";24810069]Tuttu juttu. Minutkin pakotettiin muka imettämään. Yhtenä iltana kätilö sattui käskemään minut pumpulle kahden muun naisen kanssa ja kyllä todella näin, miten suuria eroja maidontuotannossa on. Naisten maitopullot olivat täynnä ja minun pullossani sentti maitoa pohjalla. Kun myöhemmin soitin MLL:ään ja kysyin, mistä saa tietoa vastasyntyneen vastikeruokinnasta, MLL:n työntekijä sanoi minulle puhelimessa: "Toivottavasti et saa toista lasta."[/QUOTE]

järkyttävää!

[QUOTE="vieras";24810064]No onhan se vähän surullista, ettei itseään pidä kauniina ilman meikkiä!

Ja ulkonäöstään voi huolehtia vaikkei meikkaisi.[/QUOTE]

Mä en missään sanonut, etten ole kaunis ilman meikkiä, vaan että koen, että olen itsevarmempi töissä, kun olen panostanut ulkonäkööni. Ja kyllä, pidän huolta omasta ulkonäöstä, vaikka en meikkaakaan joka päivä.

Mutta kai tekin hiukset edes harjaatte??? Sekin jo tekee mun olon paremmaksi, ja päivä lähtee käyntiin. Vai onks oikeesti niin, ettei kunnon palstamamma meikkaa, laita hiuksia tai laita siistejä vaatteita, ja ne on aina niiiiin tyytyväisiä itseensä, ettei ne pysty käsittämään, että jotkut tarvii sen hiusharjan, että niistä tulee ihmismäisen näköisiä yön jäljiltä...

Mun itsetunnossa ei oikeasti ole mitään vikaa, pystyn hyvin esim. käymään kaupassa ilman, että teen itselleni muuta kuin puen päälle (ja harjaan hiukset, ettei vastaantulevat lapset säikähdä peikkoa), mutta kun panostan ulkonäkööni, tulee itselleni siitä parempi mieli. En ole kauniimpi, enkä sen parempi ihminen, mutta oma oloni kohenee siitä. Samalla lailla, puen päälleni vähän siistimmät vaatteet enkä lähde töihin verkkareissa. Jo tästä tulee "tehokkaampi" työfiilis.

Musta taas on surullista, että ihmiset on julmia toisilleen, kun toisten tunteitakin pystytään dissaamaan ja puheita/kirjoituksia käännetään päälaelleen.

Tottahan se kätilö puhui oma ulkonäkösi oli tärkeämpi. No jokainen tyylillään.
Vielä kun hormoonipäissäsi kuuntelet vaikka miten asian sinulle sanoo niin herneet nenäänhän suurin osa muijista tuossa tilassa vetää.

Aikanaan minun huonekaverini otti herneet nekkuun kun hänelle ei sänkyä pedattu ja hänestä oli väärin että minulle pedattiin.
Minulle pedattiin koska oli sektio ja hakaset mahassa.
Vaan huonekaverini kiukkuaa kuinka ei tajua moisia leikkauksia (hätäsektio) ja epäreilua kohtelua kun hän joutuu itse petivaatteensakin vaihtamaan puhumattakaan siitä että hänen piti itse hakea oma ruoka ruokakärristä.
Minulle tuotiin ruokakin eteeni, kun ei jalat pitänyt allani.
Jopa kateellinen oli siitäkin kun oma vauvansa piti ottaa vierihoitoon ja minun omani laitettiin vauvalaan,minun verenpaineet laski ja minua seurattiin tosi tarkoin etten romahda uudelleen paineettomaksi.

Toisen kerran kun olin synnyttämässä huonekaverini veti kilarit kun minä pääsin 2päivän päästä kotiin ja minulla oli tosi hyvä olo.
Huuti ja kiukkusi kätilölle kuinka hän joutuu olemaan jo neljättä päivää ja epäreilua päästää toinen jo kotiin vaikka synnytti myöhemmin.

Että onhan näitä, odotan mielenkiinnolla mistä valitetaan seuraavaksi kun kolmannen saan ulos masustani :D

Yhteistyössä