Voiko miehen haluttomuus muuttua (pikkulapsi)vuosien jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja unessa
  • Ensimmäinen viesti
unessa
Meillä siis tilanne se, että mies on ollut haluton yli 3 vuotta. Alkaen kun aloin odottaa ensimmäistä lastamme. Toinen lapsi tuli ihmeen kaupalla yhdestä kerrasta melkein heti kuukautisten loputtua, vaikka ekaa tehtiin yli puoli vuotta.

Ongelma on se, että mies ei halua. Ei koskaan. Ei edes suudella. Voikohan tää muuttua? Voin melkein joka päivä pahoin tän takia, mulle rakkaus ja seksi kulkee käsi kädessä, ei toista ilman toista. Mietin melkein joka päivä, että pitääkö tää perhe nyt hajottaa.. oonko itsekäs.. oon niin yksinäinen :(

Perheneuvonnassa käydään, ei siitä ole kauheesti apua ollut.
 
"antti"
Ei mies muutu. Valinta on kuitenkin sinun. Voit valita elämän ilman läheisyyttä ja seksiä tai voit valita elämän jossa on rakkautta ja läheisyyttä. Vaikka ero onkin usein raskas prosessi, se on tietenkin joskus oikea ratkaisu.
 
unessa
[QUOTE="antti";24806752]Ei mies muutu. Valinta on kuitenkin sinun. Voit valita elämän ilman läheisyyttä ja seksiä tai voit valita elämän jossa on rakkautta ja läheisyyttä. Vaikka ero onkin usein raskas prosessi, se on tietenkin joskus oikea ratkaisu.[/QUOTE]

Jos lapsia ei olisi, niin lähtisin. Heidän takiansa tuntuu vaan niin pahalta, pala kurkussa koko ajan.
 
unessa
[QUOTE="kultakutri";24806814]Ei taida pelkkä perheneuvola olla vastaus ongelmaan!?
Parisuhde terapia taitaa olla oikea!
Monissa kunnissa kirkolta saa parisuhde neuvontaan ilmaiseksi![/QUOTE]

Siis siinä kirkon neuvonnassa käydään.
 
onneton.
Meillä sama tilanne. Miehen haluttomuus alkoi kun meille syntyi lapsi ja samoihin aikoihin talon rakennus. Ajajttelin että asia korjaantuu kun talo valmis mutta eipä ole... Lähtisin mutta toivon että vielä jonain päivänä asiat muuttuis takaisin entiselleen... en tiedä ehkä mä vaan hukkaan elämääni tähän...
 
"Anna"
[QUOTE="antti";24806752]Ei mies muutu. Valinta on kuitenkin sinun. Voit valita elämän ilman läheisyyttä ja seksiä tai voit valita elämän jossa on rakkautta ja läheisyyttä. Vaikka ero onkin usein raskas prosessi, se on tietenkin joskus oikea ratkaisu.[/QUOTE]

TÄtä asennetta en tajua. Miksi ei voisi muuttua? Onhan muuttunut toiseenkin suuntaan. Ihmiset yleensäkin elämässään ovat erilaisissa tilanteissa, erilaisia ja tarpeetkin vaihtelevat ajan kanssa. Mies voi olla väsynyt, masentunut, hänellä voi olla vaikka hormoneissa häikkää. Hän voi olla kyllästynytbelämäänsä tai parisuhteeseensa. Hän voi ihastua johonkin toiseen tai sitten uudelleen vaimoonsa. Ei elämä ole stabiili tila, jossa voi olla varma etteivät asiat ja olosuhteet muutu. Tilanne voi olla viiden vuoden kuluttua ihan toinen. Jos olisin ap, ehdottaisin kuitenkin miehelle lääkäriin menoa, että voitaisiin poissulkea lääketieteelliset syyt, esim juuri masennus tai hormonipuutokset.
 
"antti"
[QUOTE="Anna";24806859]TÄtä asennetta en tajua. Miksi ei voisi muuttua? Onhan muuttunut toiseenkin suuntaan. Ihmiset yleensäkin elämässään ovat erilaisissa tilanteissa, erilaisia ja tarpeetkin vaihtelevat ajan kanssa. Mies voi olla väsynyt, masentunut, hänellä voi olla vaikka hormoneissa häikkää. Hän voi olla kyllästynytbelämäänsä tai parisuhteeseensa. Hän voi ihastua johonkin toiseen tai sitten uudelleen vaimoonsa. Ei elämä ole stabiili tila, jossa voi olla varma etteivät asiat ja olosuhteet muutu. Tilanne voi olla viiden vuoden kuluttua ihan toinen. Jos olisin ap, ehdottaisin kuitenkin miehelle lääkäriin menoa, että voitaisiin poissulkea lääketieteelliset syyt, esim juuri masennus tai hormonipuutokset.[/QUOTE]

Koko elämänsä voi kyllä kärvistellä rakkaudettomassa liitossa jos haluaa. Suosittelen kuitenkin elämään ja rakastamaan.
 
unessa
[QUOTE="Anna";24806859]TÄtä asennetta en tajua. Miksi ei voisi muuttua? Onhan muuttunut toiseenkin suuntaan. Ihmiset yleensäkin elämässään ovat erilaisissa tilanteissa, erilaisia ja tarpeetkin vaihtelevat ajan kanssa. Mies voi olla väsynyt, masentunut, hänellä voi olla vaikka hormoneissa häikkää. Hän voi olla kyllästynytbelämäänsä tai parisuhteeseensa. Hän voi ihastua johonkin toiseen tai sitten uudelleen vaimoonsa. Ei elämä ole stabiili tila, jossa voi olla varma etteivät asiat ja olosuhteet muutu. Tilanne voi olla viiden vuoden kuluttua ihan toinen. Jos olisin ap, ehdottaisin kuitenkin miehelle lääkäriin menoa, että voitaisiin poissulkea lääketieteelliset syyt, esim juuri masennus tai hormonipuutokset.[/QUOTE]

Joo siis hormonipuutoksia on todettu vähän ja on saanut testosteronikorvaushoitoa nyt kuukausien ajan. Mutta ei vaikutusta ainakaan meidänväliseen seksiin eikä kait kyllä käsihommiinkaan. On kuulemma pirteämpi, mutta itse en huomaa eroa.
 
unessa
Meillä sama tilanne. Miehen haluttomuus alkoi kun meille syntyi lapsi ja samoihin aikoihin talon rakennus. Ajajttelin että asia korjaantuu kun talo valmis mutta eipä ole... Lähtisin mutta toivon että vielä jonain päivänä asiat muuttuis takaisin entiselleen... en tiedä ehkä mä vaan hukkaan elämääni tähän...
En voi muuta sanoa kun jaksamisia sulle.. Itse oon ainakin tosi lopussa. Asutaan vielä paikkakunnalla missä mulla ei oo sukulaisia tms. Ja jos erottais, niin jäisin tosi yksin. Vaikka aika yksin olen muutenkin.
 
"wieras"
Ei koskaan :( Tai ehkä kerran pari vuodessa jotain hätäistä sähläämistä, josta ei tule mitään.

Sitten en osaa sanoa... Meillä on ollut sellainen tilanne, että mies oli täysin haluton raskauteni 4 viimeistä kuukautta. Sitten tilanne oli vähän aikaa synnytyksen jälkeen ok, mutta haluttomuus palasi uudelleen. Nyt tilanne on taas parempaan päin, ja arvaapa mitä; mies on nyt viimeisten viikkojen aikana tehnyt ihan itse aloitteita (yleensä siis minä teen aloitteen) jo useampia! Mies ehdotti jopa ostoksia seksikaupassa, ja siitä sitten mulle valkeni, että taidamme oikeasti olla saamassa sitä entistä ihanaa seksielämäämme takaisin:):)

En tiedä mikä teidän suhteessanne on vikana, mutta joskus kumppanin on kai vaikea nähdä naistaan himoittava, kun hänestä tulee pikkulapsen äiti. Entä oletteko sulkeneet pois fyysisen tai henkisen hauttomuutta aiheuttavan vaivan? Oletko varma, että miehesi ei petä? Oletko muuttunut fyysisesti raskauksien myötä, ts. oletko lihonnut paljon?


Jos kyse ei ole sairaudesta tai uskottomuudesta, ehkä tilanteenne voi vielä korjaantua, jos saatte solmuja avattua! Viekää muksut hoitoon ja vetäkää puoliksi pullo viiniä nassuun että estot vähän katoaa. Ja sitten puuhastelemaan:) Seksiä haluaa sitä enemmän mitä enemmän sitä harrastaa. Ehkä miehesikin alkaisi haluta taas, jos kokisitte ydessä onnistumista seksissä. Jos miehesi ei halua ihan oikeasti alkaa yrittämään seksiä ihan käytännön harjoitusten tasolla, et ole velvollinen riutumaan seksittä. Etsi rakastaja tai jätä kylmä suhde. Lapsetkin kärsivät vaistotessaan perheen todellisen tilanteen.
 
onneton.
En voi muuta sanoa kun jaksamisia sulle.. Itse oon ainakin tosi lopussa. Asutaan vielä paikkakunnalla missä mulla ei oo sukulaisia tms. Ja jos erottais, niin jäisin tosi yksin. Vaikka aika yksin olen muutenkin.
minullakaan ei ole ketään täällä, paitsi mies ja lapsi. Me asuttiin esin mun kotipaikkakunnalla mutta sitten talo rakennettiin miehen kotipaikkakunnalle niin muutimme sitten sinne. Jos eroamisimme muuttaisin varmaan takaisin sielä missä mulla on sukulaisia ja tukiverkkoa.
 
unessa
minullakaan ei ole ketään täällä, paitsi mies ja lapsi. Me asuttiin esin mun kotipaikkakunnalla mutta sitten talo rakennettiin miehen kotipaikkakunnalle niin muutimme sitten sinne. Jos eroamisimme muuttaisin varmaan takaisin sielä missä mulla on sukulaisia ja tukiverkkoa.
Muuttaisin itsekin, mutta lapset ei näkis isäänsä sitten kun vaan harvoin ja nuorin on vielä niin pienikin ettei edes muistaisi välttämättä koko isää. Muutakun etäisenä hahmona jonka joskus näkee.
 
"antti"
Ei oo varmaan sitten muuta tehtävissä kuin hyväksyä seksitön elämä tai lähteä. Huonot vaihtoehdot :(
Niin ne vaikuttavat huonoilta nyt, mutta hyvin monet joutuvat eroamaan esim. rakkauden loputtua tai jos ei sovita yhteen. Elin itse joskus pitkään avioliitossa ilman seksiä, enkä ymmärtänyt mistä on kysymys. Lopulta paljastui, että vaimo oli pettänyt vuosien ajan. Seksi siis kiinnosti muiden kanssa, mutta ei minun.
 
unessa
[QUOTE="antti";24807154]Niin ne vaikuttavat huonoilta nyt, mutta hyvin monet joutuvat eroamaan esim. rakkauden loputtua tai jos ei sovita yhteen. Elin itse joskus pitkään avioliitossa ilman seksiä, enkä ymmärtänyt mistä on kysymys. Lopulta paljastui, että vaimo oli pettänyt vuosien ajan. Seksi siis kiinnosti muiden kanssa, mutta ei minun.[/QUOTE]

Tuntuiko, että menetit siinä turhaa aikaa kun olit sellasessa liitossa pitkään?
 
"antti"
Tuntuiko, että menetit siinä turhaa aikaa kun olit sellasessa liitossa pitkään?
Tilanne oli erilainen kuin teillä. 12-vuoden avioliitto, jossa oli paljon rakkauttakin, mutta sitten vaimo rakastui toiseen ja halusi erota sitten kun tuo ulkopuolinen suhde oli paljastunut minulle. Eroaminen oli kauheata, mutta se oli ainoa vaihtoehto. Minulle ei edes annettu muita vaihtoehtoja. Se mitä menetin oli uskoni naisiin vuosiksi.

Hirveätä se oli kun itse rakasti ja halusi ja sitten ihmetteli miksi toinen ei halua. Ei voinut ymmärtää ja ajatteli, että jospa se vielä muuttuu. Yritin miellyttää, seisoin vaikka päälläni, mutta yhtään rakkautta ei herunut. Oli se lopulta tosi hyvä ratkaisu, että ero tuli.

Tavallaan siinä menetti pari vuotta, mutta eihän silloin ero tullut mieleenkään kun asiat vielä olivat hyvin. Seksitön vaihe toi lisäpontta sille, että kannattaa erota.
 
unessa
[QUOTE="antti";24807229]
Hirveätä se oli kun itse rakasti ja halusi ja sitten ihmetteli miksi toinen ei halua. Ei voinut ymmärtää ja ajatteli, että jospa se vielä muuttuu.
[/QUOTE]

Tuntuu ihan samalta nyt.. ahdistaa ja surettaa ja mietin päivästä ja viikosta ja kuukaudesta toiseen, että kannattaako tää. Toisaalta olisi helpompaa, jos olisi vaan se yksi ja ainut vaihtoehto johon sopeutua.
 

Yhteistyössä