ihmetyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dynamon valo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dynamon valo

Vieras
mitä laitatte perheellenne ruuaksi näin arkena? itse tuskailen aina miettien ruuan tekoa, että onko se tarpeeksi monipuolista, ja vaihtelevaa.
taidan olla meidän kadun ainut "kotikokki" joka tekee vielä perunamuusia, lihapullia, keittoja ym, sillä nyt lapseni ovat ruokailleet naapureissa kavereiden luona (kiitos siitä, se ei ole paha asia) , ja kun olen kysellyt että mitä on ollut ruuaksi, niin vastaus on aina että ranskalaisia ja nakkeja, ranskalaisia ja lihapullia, makaronia ketsupilla sekä tietenkin kesällä oli paljon makkaraa....

Meillä tänään makkarakeittoa.

Enkä tekisi kovin isoja päätelmiä naapurin yhden päivän ruuasta, ihan hyvin voi silloin tällöin syödä ruuaksi vaikka juuri niitä ranskalaisia ja nakkeja, jos muut ateriat ovat terveellisiä ja täysipainoisia.

Eilen olin iltavuorossa ja mies oli tehnyt lapsille kaupan pakastealtaasta paneroituja kalafileitä ja perunamuusia, nyt on lihakeitto porisemassa ja vähän venähtää syöminen, jotta liha saa pehmetä kunnolla. Tuossa klo 18 maissa syödään eli kohta perunat sekaan.

Noin kerran kuussa meilläkin ranskanperunapäivä. Ihan perusruokaa syödää, mutta välillä kaupan einestäkin. Pakastepizzaa ja kalavalmisteita pakastealtaasta noin kerran kuussa. Ruoanlaitosta en tykkää yhtään, ja joskus iltapäivällä voidaan syödä ihan pelkkä voileipäateria, kun kuitenkin jo koulussa lapset ovat syöneet lämpimän ruoan ja eivät kysele ruoan perään, jos on leipää leikkeleellä/juustolla tarjolla ja kasvista.

Keittoja, risottoja, kastikkeita, laatikkoruokia, makaronipataa vaihtelevilla lisukkeilla, munakkaita, yleensä iso satsi jotta osa jää huomiseksi tai että osan voi käyttää huomiseen ruokaan.

Tänään oli kinkkukiusausta ja kaalipataa, huomenna kanakastiketta ja kasvisohrattoa, lisäkkeenä salaatit, marjasurvokset ja etikkasäilykkeet.

Ranut ja kalapuikot/lihapullat/nakit ovat sellaisen päivän ruokaa kun mikään ei onnistu tai ympärillä on kaiken kattava kaaos.

hyvä että vaihtelette ruokalajeja. itse kun ei joka päivä viitsisi syödä ranskiksia, tai lihapiirakoita, tai pitsaa, vaikka näin vähän helpommalla pääsisikin. tuntuu vaan hassulta kun nyt 2 viikon sisällä lapseni on syönyt naapurissa 4 kertaa, ja joka kerta ranskiksia...

Koitin tänään päästä helpolla iltaruan ja tarjosin lapselle ehdotuksena makaronia ja jauhelihaa. Ei käynyt. Jauhelihakeittoa oli laitettava pyydettäessä, omatunto ei olisi voinut muuta tehdä kun lapsi toivoo vihanneksia keittoonsa. :)

hyvä että vaihtelette ruokalajeja. itse kun ei joka päivä viitsisi syödä ranskiksia, tai lihapiirakoita, tai pitsaa, vaikka näin vähän helpommalla pääsisikin. tuntuu vaan hassulta kun nyt 2 viikon sisällä lapseni on syönyt naapurissa 4 kertaa, ja joka kerta ranskiksia...

No johan se tarina taas kehittyi keskustelun mukana. :D
"Kauhistelkaa nyt vähän jooko, kiillottakaa mun kruunua!"

Yhteistyössä