Mies säikähti synnytyksessä eikä halua toista lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei toista lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei toista lasta

Vieras
Säikähti sitä kun huudin kivusta niin kovasti ja tunsi kuulemma suurta avuttomuutta kun ei voinut siinä enempää auttaa. Toiseen lapseen ei suostu millään koska ei halua kuulemma että enää kärsin. Miten miehen pään saa kääntymään?

Miksi ne miehet pitää raahata mukaan sinne synnytyshuoneeseen?
Perinteinen tapa missä toinen odottaa 'käytävällä' olisi varmasti monelle parempi.

Nyt on menty siihen että miehen läsnäolo on vakio juttu.

Ei se synnytys kuitenkaan ole mikään 'mukava' tapahtuma, itseasiassa se on rumaa, veristä, limaista kuten muillakin eläimillä.
Vaikka muuten sitten onkin yksin elämän ihmeistä.

Pyydään jo etukäteen anteeksi, en varmaan ole kovin rakentava. Mutta siis ihan huusit kivusta? :D Siellä synnytyksessä voisi jotain ihan oikeastikin traumatisoivaa tapahtua (jotain mikä uhkaa äidin tai vauvan terveyttä/henkeä). Sanot sille, että sulla meni synnytys hyvin, kun tuo oli se traumatisoivin asia. Eiköhän naiset ole kautta maailman sivun huutaneet synnyttäessään. Käyttääköhän mies tuota jonain tekosyynä , kuulostaa vähän ihmeeliselle.

Miksi ne miehet pitää raahata mukaan sinne synnytyshuoneeseen?
Perinteinen tapa missä toinen odottaa 'käytävällä' olisi varmasti monelle parempi.

Nyt on menty siihen että miehen läsnäolo on vakio juttu.

Ei se synnytys kuitenkaan ole mikään 'mukava' tapahtuma, itseasiassa se on rumaa, veristä, limaista kuten muillakin eläimillä.

Monelle miehelle ehkä, vaan entäpä naiselle joka kaipaa miehensä tukea synnytyksessä? Ja sitä paitsi, kyllä se taitaa yleisempää nykyään olla että mies ihan haluaa nähdä lapsensa syntymän.

Miehillekö pitäisi elämästä tarjota vain ne mukavat asiat. Puhdas nyytti syliin, eikä mitään tietoa, miten se vatsasta tuli ulos?

Luulisi, että tosimies haluaisi tukea puolisoaan niin rankassa tilanteessa kuin synnytys.

Kauanko siitä synnytyksestä on? Aikahan tunnetusti kultaa muistot :D

Mun mieheni oli etukäteen varmaan varautunut siihen, että minä huudan kuin syötävä ja verta on pitkin seiniä. Koska synnytyksen jälkeen hän kertoi kaikille, että synnyttäminen olikin paljon helpompaa kuin hän kuvitteli. Joku varmaan loukkaantuisi tästäkin.

[QUOTE="vieraana";24802311]Pyydään jo etukäteen anteeksi, en varmaan ole kovin rakentava. Mutta siis ihan huusit kivusta? :D Siellä synnytyksessä voisi jotain ihan oikeastikin traumatisoivaa tapahtua (jotain mikä uhkaa äidin tai vauvan terveyttä/henkeä). Sanot sille, että sulla meni synnytys hyvin, kun tuo oli se traumatisoivin asia. Eiköhän naiset ole kautta maailman sivun huutaneet synnyttäessään. Käyttääköhän mies tuota jonain tekosyynä , kuulostaa vähän ihmeeliselle.[/QUOTE]

Samaa mieltä, ehkä sä et ap huuda tarpeeksi kotona :D Meillä ukko on tottunut kuulemaan vittusaatanaa ihan tarpeeksi :D Kyllä mun miehestä kans tuntu pahalta kun vapisin ja suorastaan rukoilin sitä auttamaan mua jotenkin ja se ei voinu tehdä mitään mut ei se nyt mitään traumaa siitä saanu.
Yks kaveri kyllä sai kun verta hulahti yhtäkkiä koko sänky täyteen, äiti kiidätettiin leikkaukseen ja kukaan ei kertonut tälle miehelle yhtään mitä tapahtuu. Se ei muutamaan tuntiin edes tiennyt onko kihlattunsa hengissä : /

Kauanko siitä synnytyksestä on? Aikahan tunnetusti kultaa muistot :D

Mun mieheni oli etukäteen varmaan varautunut siihen, että minä huudan kuin syötävä ja verta on pitkin seiniä. Koska synnytyksen jälkeen hän kertoi kaikille, että synnyttäminen olikin paljon helpompaa kuin hän kuvitteli. Joku varmaan loukkaantuisi tästäkin.

varmaan loukkaantuisi joo mutta suotta niitä miehiä siitä parjaamaan, kun eivät he oikeasti voi tietää miltä se synnytys tuntuu. miehiä ei myöskään pidä suojella synnytyksen osalta kuten joku meinasi...ei myöskään ole pätevä selitys siihen ettei jälkikasvua enempää halua jos nainen HALUAA SYNNYTTÄÄ ja mies ei halua naisen kärsivän. Joku muu syy siihen täytyy olla ettei toista lasta halua. Mutta tosiaan...aika kultaa muistot...kävi mielessä itelläki ku kolmatta maailmaan pukkasin 8v tauon jälkeen :D

[QUOTE="mari";24802365]no aika ontto selitys sille ettei halua toista lasta. olisiko syy sittenkin joku ihan muu kuin synnytys?[/QUOTE]
Oikeesti tämä tuli mullekin ensin mieleen, mutta en kehdannut sanoa. Jutelkaa.

Miehillekö pitäisi elämästä tarjota vain ne mukavat asiat. Puhdas nyytti syliin, eikä mitään tietoa, miten se vatsasta tuli ulos?

Luulisi, että tosimies haluaisi tukea puolisoaan niin rankassa tilanteessa kuin synnytys.

Eli naisen motiivi pyytää mies mukaan synnytykseen on haluta sinne sijaiskärsijä?

katso mitenkä paljon minuun sattuu ?

Äläkä sinä rupea määrittelemään mikä tai kuka on tosimies ja kunnollinen mies tai isä.
Tuskin naisetkaan hyväksyvät sitä että miehet alkaisivat (jälleen) määrittelemään keitä he ovat ja mikä on oikean naisen malli (paikka? )

Ap, mä voin sympatioida sua kun muut ei näköjään pysty sillä mun mies myös säikähti synnytyksessä.

Hän sanoi että se oli elämänsä kamalin tilanne kun näki miten älyttömän paljon muhun sattuu eikä voi mitenkään auttaa ja tunsi myös syyllisyyttä.

Sä voisit yrittää saada neuvolan kautta jotain synnytyskeskustelua niin että mies on mukana siinä. Siitä on vaan varmasti jäänyt hirveä mörkö miehelle.
Meillä pikkukakkonen oli puolivahinko joten säästyttiin siltä keskustelulta :D

Eli naisen motiivi pyytää mies mukaan synnytykseen on haluta sinne sijaiskärsijä?

Äläkä sinä rupea määrittelemään mikä tai kuka on tosimies ja kunnollinen mies tai isä.
Tuskin naisetkaan hyväksyvät sitä että miehet alkaisivat (jälleen) määrittelemään keitä he ovat ja mikä on oikean naisen malli (paikka? )

Ei vaan motiivi on saada rankkaan tilanteeseen tuki ja turva ja moni mies haluaa olla läsnä kun oma lapsi syntyy, monelle se on myös elämän hienoin hetki.

Luulis että miehesi nyt tajuaisi että se on ihan normaalia huutaa synnytyksessä. Ehkä aika parantaa muistot.
Meillä nyt tokan jälkeen mies sanoi että ei enää koskaan. Ei niinkään siitä synnytyksestä, mutta kun itsellä ei meinattu saada verenvuotoa tyrehdettyä. Kolme kertaa jouduin leikkausaliin synnytyksen jälkeen.

Sisälukutaitoa kannattais Jaska harjotuttaa.

Mikä ihmeen sijaiskärsijä? Ei se synnytys mieheen satu. Samalla lailla odottaisin kunnollisen puolison (en käytä nyt sitten tota olemistasi määrittelevää tosimies sanaa) jaksavan olla seurana kuolinvuoteella, vaikka kuoleminenkaan ei ole kaunista ja eritteitäkin irtoaa.

Minäkään en oikein ymmmärrä sitä että ne miehet väkisin raahataan sinne synnytykseen mukaan. Siis varmaan suurin osa lähtee mukaan vapaaehtoisesti ja omasta halusta mutta uskoisin että joukossa on myös näitä jotka "pakotetaan" mukaan ts. synnyttäjä vaatii että miehen tultava mukaan vaikka mies itse sinänsä ei haluaisi tulla mutta ei uskalla/kehtaa kieltäytyäkään. Minusta ei ole mikään miehen mitta se onko ollut synnytyksessä mukana vaiko ei. Omalla kohdalla mies ei halunnut tulla mukaan ja sillä selvä, synnytin ihan kätilön ja lastenhoitajan avustuksella ilman sen kummempaa draamaa ja niin vain lapset tulivat maailmaan. Jotenkin naisten heikkoutta jos ei synnytyksestä ilman miestä selviä. Avaa sateenvarjon jo valmiiksi....

[QUOTE="vieras";24802469]Minäkään en oikein ymmmärrä sitä että ne miehet väkisin raahataan sinne synnytykseen mukaan. Siis varmaan suurin osa lähtee mukaan vapaaehtoisesti ja omasta halusta mutta uskoisin että joukossa on myös näitä jotka "pakotetaan" mukaan ts. synnyttäjä vaatii että miehen tultava mukaan vaikka mies itse sinänsä ei haluaisi tulla mutta ei uskalla/kehtaa kieltäytyäkään. Minusta ei ole mikään miehen mitta se onko ollut synnytyksessä mukana vaiko ei. Omalla kohdalla mies ei halunnut tulla mukaan ja sillä selvä, synnytin ihan kätilön ja lastenhoitajan avustuksella ilman sen kummempaa draamaa ja niin vain lapset tulivat maailmaan. Jotenkin naisten heikkoutta jos ei synnytyksestä ilman miestä selviä. Avaa sateenvarjon jo valmiiksi....[/QUOTE]

Sun mielestä miehen halut (ei haluaisi synnytykseen) menee naisen halujen (haluaisi miehensä sinne tukemaan ja olemaan turvana) yli tässä synnytysasiassa?

[QUOTE="mama";24802392]varmaan loukkaantuisi joo mutta suotta niitä miehiä siitä parjaamaan, kun eivät he oikeasti voi tietää miltä se synnytys tuntuu. miehiä ei myöskään pidä suojella synnytyksen osalta kuten joku meinasi...ei myöskään ole pätevä selitys siihen ettei jälkikasvua enempää halua jos nainen HALUAA SYNNYTTÄÄ ja mies ei halua naisen kärsivän. Joku muu syy siihen täytyy olla ettei toista lasta halua. Mutta tosiaan...aika kultaa muistot...kävi mielessä itelläki ku kolmatta maailmaan pukkasin 8v tauon jälkeen :D[/QUOTE]

Näinpä juuri. Emme me asian kokeneet naisetkaan pysty sanomaan yhtään mitään toisten naisten synnytyksistä, emmekä välttämättä seuraavista omistakaan. Joten hyvä asia, jos joku sukupuolesta riippumatta kokee että synnytys ei olekaan ollut niin kovin kamala juttu.

Minustakin tuntuu, että aloituksen tapauksessa kyseessä on jokin muu syy.

Mun mies katsoi kauhuissaan sektion jälkeen kun kärvistelin niin kauan. Sillon ei sanonut mitään traumoista, mutta kun vuoden päästä tuli keskustelluksi toisesta lapsesta hän sanoi ettei tiedä haluaako enää siihen tilanteeseen kanssani. Ymmärrän hyvin, olin totaalisen paskana. Halusin vain kuolla ja tein sen selväksi.
Miksi miesten traumasta ei saisi puhua?

Emme sitten tehneet toista lasta, olen tyytyväinen koska itsekkin pelkään kuollakseni joutuvani sektioon.

No joo, nsiksikin: Sijaiskärsijä on joku, joka kärsii toisen _puolesta_.

Sinä toki keskustelet tämän asian läpi omalla kohdallasi oman lapsesi äidin kanssa, mutta kaksi asiaa:

a) älä tule määrittelemään, että koska sinä et halua nähdä lapsesi syntymää, muutkaan eivät halua ja menevät tilanteeseen pakotettuina

b) älä ihmettele, jos lapsesi äiti ei pidä siitä, kun kerrot ettet aio olla paikalla, koska "sinä vain haluat minut SIJAISkärsijäksi katsomaan miten paljon sinuun sattuu, sitä paitsi se on veristä, limaista ja ällöttävää".

Jaska: Oletteko miehet noin munattomia, että josvaimo pyytää niin siihen ei voi sanoa mitään, luikitaan häntä koipien välissä mukaan ja traumatisoidutaan?
Onneksi mun mieheni halusi tulla mukaan. Halusi olla mun tukena ja nähdä lapsen syntyvät.
Mun olis varmaan sektioituna pitänyt pitää mies poissa se koko viikko kun itkin kivusta, sehän oli vielä hurjempaa kuin alatiesynnytyksen näkeminen, voi mies parkaa. Buah! :D

Yhteistyössä